وقت سفارت ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا

برای سفر به کشور زیبای ایتالیا و دریافت ویزای این کشور، اولین مرحله این است که وقت سفارت ایتالیا برای مصاحبه و ارائه مدارکتان بگیرید. شما میتوانید هم از خود سفارت و هم از شرکت کارگزاری سفارت ایتالیا یعنی CKGS ولنجک گالریا (VFS نیست) وقت مصاحبه دریافت کنید. وقت مصاحبه شما باید با هدف از سفرتان مطابقت داشته باشد یعنی اگر سفر شما توریستی است وقت سفارت توریستی و اگر سفر شما بیزینس یا تجاری است وقت مصاحبه تجاری دریافت کنید.

اگر از شرکت کارگزاری اقدام کنید مصاحبه خیلی کوتاهی خواهید داشت و فقط باید به چند سوال کلی در رابطه با سفرتان پاسخ دهید. در روند بررسی پرونده نیز ممکن است با شما تماس گرفته شود که باید دقیق و بر حسب مدارکی که ارائه دادید به سوالات پاسخ دهید. اگر هم از خود سفارت وقت مصاحبه بگیرید که باید در محل سفارت حضور پیدا کنید و به سوالات آفیسر پاسخ دهید.توجه داشته باشید در هر دو حالت باید برای هر شخص وقت جداگانه دریافت کنید. اما افراد زیر ۱۲ سال نیازی به حضور در روز مصاحبه ندارند و فقط باید برای تحویل مدارکشان تعیین وقت کنید.

مطلب پیشنهادی : مهمترین سوالات روز مصاحبه ویزای شنگن

وقت فوری سفارت ایتالیا یا وقت عادی سفارت را همگان میتوانند شخصا دریافت کنند. برای آن دسته از عزیزانی که به علت نداشتن وقت کافی و یا اطلاعات لازم توانایی دریافت وقت مصاحبه ندارند، انجام این کار به همراه تکمیل فرم اپلیکیشن سفارت، رزرو هتل معتبر، رزرو پرواز و بیمه مسافرتی سامان در قالب یک پکیج توسط ما امکان پذیر است.

وقت توریستی سفارت ایتالیا

سفر توریستی یا دیدار خانواده یا دوست ( TOURISM VISA ) از نظر سفارت‌ها به عنوان “سفر شخصی” شناخته می‌شود. این نوع سفرها معمولاً شامل سفرهایی به منظور تفریح، دیدن اماکن دیدنی، دیدار خانواده و دوستان و یا شرکت در مراسم خاص مثل مراسم ازدواج و … می‌شود. تفاوت اصلی ویزای توریستی یا دیدار خانواده ( ویزای نوع C ) با انواع دیگر ویزاها در این است که معمولاً برای درخواست این نوع ویزا فقط نیاز به دعوتنامه یا رزرو هتل میباشد و با داشتن این موارد و ارائه مدارک لازم کلی برای درخواست ویزا شامل مدارک شغلی، مالی، سند و … میتوانید درخواست ویزای خود را ثبت کنید. در حالی که برای سفرهای تجاری، تحصیلی، کاری و یا مهاجرتی نیاز به مدارک و مجوزهای بیشتری دارید که باید طبق دستورالعمل سفارت مربوطه تهیه شوند. همپنین پروسه بررسی پرونده شما در سفرهای توریستی بسیار کوتاه تر از سایر موارد است. به این مورد هم توجه داشته باشید که شرکت در نمایشگاه و کنفرانس های مختلف در بسیاری از موارد سفر توریستی تلقی میشود و باید وقت سفارت توریستی دریافت کنید مگر در موارد خاص.

برای گرفتن وقت سفارت ایتالیا توریستی میتوانید هم به صورت تکی و هم به صورت خانوادگی ( زن، شوهر، فرزندان ) اقدام به تعیین وقت کنید. برای سفر توریستی ارائه دعوتنامه الزامی نیست و میتوانید به جای دعوتنامه، رزرو هتل معتبر نیز ارائه دهید.

دانلود نمونه دعوتنامه توریستی ایتالیا

وقت تجاری یا بیزینس سفارت ایتالیا

وقت‌های تجاری ( بیزینس یا AFFARI ) مربوط به افرادی میشود که دعوتنامه بیزینس از شرکت یا موسسه‌ای در ایتالیا دریافت کرده‌اند و هدف سفر آن‌ها تجارت می‌باشد. این نوع سفرها به منظور انجام فعالیت‌های تجاری، برگزاری ملاقات‌های تجاری یا مذاکره با شرکای تجاری، حضور در برخی کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌ها، برقراری ارتباطات کاری و امور مربوط به کسب و کار انجام می‌شود.

این افراد باید طبق فرمت خواسته شده توسط سفارت دعوتنامه و مدارک دیگر را از شرکت مربوطه دریافت و در روز انگشت نگاری ارائه دهند. توجه کنید وقت های بیزینس ایتالیا به صورت تک نفره قابل دریافت است و چنانچه خانواده باشید باید برای هر نفر دعوتنامه جداگانه فراهم کنید و برای هر نفر جداگانه اقدام به دریافت وقت کنید. یا اینکه برای باقی اعضای خانواده وقت سفارت توریستی دریافت بفرمائید.

دانلود نمونه دعوتنامه تجاری ایتالیا

گرفتن وقت سفارت ایتالیا گالریا ولنجک

توضیح داده شد که دریافت وقت سفارت ایتالیا به ۲ روش قابل انجام است :

راهنمای دریافت وقت سفارت ایتالیا از کنسولگری :

برای اخذ وقت سفارت از کنسولگری ایتالیا باید در یک زمان مشخص شده وارد وبسایت سفارت ایتالیا شوید و پس از تکمیل اطلاعات مربوطه، اقدام به انتخاب روز مصاحبه درخواستی خود کنید. اما در این روش شما زمان بسیار کمی خواهید داشت و در اکثر مواقع متاسفانه موفق به دریافت وقت نخواهید شد و باید در روزهای بعدی شانس خود را دوباره برای دریافت وقت امتحان کنید.

راهنمای دریافت وقت سفارت ایتالیا از CKGS :

سفارت این شرکت را کارگزاری رسمی خود در ایران معرفی کرده است که روند تعیین وقت سفارت را برای شما آسان تر میکند. شما پس از ورود به وب سایت مربوطه و تکمیل فرم های مورد نیاز میتوانید اقدام به تعیین وقت سفارت نمائید. بدیهیست که این شرکت هم مثل ما بقی کارگزاری ها هزینه ای مازاد از شما دریافت میکند که این هزینه مازاد برای وقت های عادی ۲۱ یورو و برای وقت های VIP حدود ۶۵ یورو می باشد. تفاوت وقت های VIP تنها این هست که یک پذیرایی مختصر در روز مصاحبه از شما می شود.

تکمیل فرم سفارت ایتالیا

فرم اپلیکیشن سفارت ایتالیا را میتوانید به صورت دستنویس خوانا و  بدون خط خوردگی و یا به صورت تایپ شده تکمیل و در روز مصاحبه اراده دهید.

دانلود فرم سفارت ایتالیا

 

نحوه سفارش تعیین وقت سفارت ایتالیا:

مسافرانی که نیاز به گرفتن وقت سفارت ایتالیا دارند، از روش های زیر میتوانند درخواست خود را به ما اعلام کنند:

فرم درخواست خدمات از سفارت ایتالیا

پیشنهاد میشود زمان شروع سفر حد اقل 21 روز کاری بعد از زمان مصاحبه باشد.

پیشنهاد میشود زمان شروع سفر حد اقل 21 روز کاری بعد از زمان مصاحبه باشد.

تصویر کپچا

آدرس سفارت ایتالیا در تهران

آدرس کنسلوگری ایتالیا : تهران – خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا ( بلوار آفریقا )، بن بست فرزان شرقی، پلاک ۱۵

آدرس شرکت کارگزاری CKGS ولنجک : تهران، خیابان ولنجک، خیابان سیزدهم، مجتمع گالریا

زمان مورد نیاز برای گرفتن ویزای ایتالیا

حداقل زمان رسیدگی به پرونده شما حدود ۱۴ روز کاری می باشد. همچنین زمان سفری که در نظر گرفته اید و روز مصاحبه به سفارت ارائه دادید باید حد اقل ۲۱ روز بعد از زمان مصاحبه باشد که خیالتان از تاخیر احتمالی سفارت در خصوص پاسخ ویزای شما راحت باشد.

سفارت ایتالیا در چه روز هایی باز است؟

به طور کلی سفارت ها و دفاتر خدمات کنسولی در روزهای جمعه و شنبه در ایران تعطیل هستند و تعیین وقت سفارت ایتالیا در این روزها میسر نیست ولی در مابقی روزهای هفته این مراکز روال عادی خود را طی میکنند و پاسخگوی مراجعین هستند. البته چند روز مشخصی در سال مثل تعطیلات سال نو و … سفارت ها و دفاتر خدمات کنسولی تعطیل می باشند.

هزینه سفارت ایتالیا برای درخواست ویزای چقدر است ؟

هزینه اقدام برای ویزای شینگن ایتالیا ۸۰ یورو  + ۲۱ یورو یا ۶۵ یورو هزینه شرکت واسط بسته به نوع وقت عادی یا VIP می‌باشد که در مجموع هزینه ای معادل ۱۰۱ یورو یا ۱۴۵ یورو خواهد شد که در روز مصاحبه نقدا از شما دریافت خواهد شد.

برای دریافت ویزای ایتالیا در روز مصاحبه باید چه مدارکی ارائه دهم؟

?شناسنامه

?گذرنامه با حداقل اعتبار ۶ ماه

?عکس پرسنلی جدید زمینه سفید و تمام رخ سایز ۳٫۵ * ۴٫۵

?مدارک شغلی معتبر

?مدارک مالی شامل گردش حساب ۳ ماهه و نامه تمکن مالی

?سند ملکی

?رزرو هتل و یا دعوتنامه برای سفارت ایتالیا

?رزرو پرواز

?بیمه مسافری معتبر

?رضایت نامه محضری

?تکمیل اپلیکیشن فرم

برای مطالعه کامل مدارک لازم و همچنین نحوه صحیح ارائه آن ها و مواردی که به شما کمک میکند تا درصد دریافت ویزای خود را بالا ببرید، لطفا به این لینک بروید : 

مطلب پیشنهادی : مدارک لازم برای دریافت ویزای ایتالیا

زمان باز شدن وقت سفارت ایتالیا

هیچ زمان مشخصی نه از طرف کنسولگری و نه از طرف کارگزاری CKGS برای باز شدن وقت های سفارت اعلام نشده است. اما تجربه ما نشان داده است که وقت های خود کنسولگری ایتالیا هر شب ساعت ۹:۳۰ به وقت تهران باز میشود که با توجه به ازدیاد درخواست و ها و کمبود وقت های باز،  شانس چندانی برای دریافت این وقت ها ندارید ! وقت های کارگزاری هم هر چند روز یکبار ممکن است باز شوند که البته نظم خاصی ندارند و بهتر است به طور مداوم وب سایت رو چک کنید.

آشنایی مختصر با کشور ایتالیا
قارهاروپا
زبان رسمیایتالیایی
جمعیتحدود ۶۰ میلیون نفر
واحد پول / نوع حکومتیورو – جمهوری
مساحت۳۰۱٬۳۴۰کیلومتر مربع
شهر های معروف ایتالیارم ( پایتخت )

 

میلان

ونیز

فلورانس

ناپل

ورونا

تورین

بولونیا

جنوا

پروجا

فرودگاه های بین المللی ایتالیاRome Airport Fiumicino – IATA code FCO

 

Rome Ciampino Airport

Milan Malpensa Airport – IATA code MXP

Milan Linate Airport – IATA code LIN

Bergamo Airport – IATA code BGY

Venice Airport – IATA code VCE

Catania Airport – IATA code CTA

Bologna Airport – IATA code BLQ

Naples Airport – IATA code NAP

Pisa Airport – IATA code PSA-Palermo Airport – IATA code PMO

جادبه های گردگشری ایتالیاموزه ملی – رم

 

پله‌های اسپانیایی – رم

شهر ورونا

شهر تاریخی هرکولانیوم

جزیره البا

پارک ملی گرن پارادایز ایتالیا

قصر داسال – اربینو

آبنمای تروی – رم

سانتا ماریا دل گرازی – میلان

جزیره ساردینیا

کلیسای سن ویتال – راونا

رشته کوه دولومیتس

کلیسای دی سن فرانسسکو – آسیسی

کلیسای جامع کاتولیک دیومو ارویتو – رم

پورتوفینو – جنوا

کلیسای سنت مارکز – ونیز

جزیره کاپری – ناپل

کلیسای سنت پیتر – واتیکان

دره معابد – سیسیلی

روستای سن جیمی جانو – توسکانی

مانارولا – سینکیوتر

برج پیزا

دریاچه کومو

ساحل آمالفی

شهر پومپی

میدان پیازا دل کامپو -سیه نا

کلیسای سانتا ماریا دل فیوره – فلورانس

کانال بزرگ ونیز

آمفی تئاتر کولوسئوم – رم

 

سوالات متداول برای وقت سفارت ایتالیا

وقت سفارت ایتالیا چقدر طول میکشد؟

مدت زمان وقت سفارت ایتالیا بستگی به شلوغی سفارت دارد. معمولا در فصل های شلوغ ممکن است تا چند ماه هم برای وقت مصاحبه معطل بشوید اما در اکثر اوقات سال گرفتن وقت سفارت فوری ایتالیا توسط ما امکان پذیر است.

ساعات باز شدن وقت سفارت ایتالیا چه زمانی است؟

وبسایت سفارت طبق برنامه خاصی وقت های مصاحبه را باز نمیکند و معمولا در هر بار باز شدن سایت سفارت، ۱۵ روز تا ۱ ماه وقت برای دریافت باز میشود. باید به صورت مداوم وبسایت سفارت را کنترل کنید.

ربات تعیین وقت سفارت ایتالیا چیست؟

در حال حاضر و با توجه به تغییرات وبسایت سفارت ایتالیا، شما اگراطلاعات کافی داشته باشید به راحتی میتوانید اقدام به تعیین وقت سفارت ایتالیا کنید و هیچ ربات و برنامه پیچیده ای نیاز نخواهید داشت. هیچ رباتی برای دریافت وقت سفارت در حال حاضر وجود ندارد.

هزینه گرفتن وقت سفارت ایتالیا چقدر است؟ وقت سفارت ارزان ایتالیا چیست؟

چنانچه خود مسافر اطلاعات کافی جهت تعیین وقت داشته باشد و وقت سفارت ایتالیا را اخذ کند هیچ هزینه جهت تعیین وقت نمی پردازد. هزینه خود سفارت جهت انگشت نگاری به شرح زیر است:
بزرگسال : ۸۰ یورو + ۲۱ یورو هزینه شرکت کارگزاری
کودک ۶ تا ۱۲ سال : ۴۰ یورو + ۲۱ یورو هزینه شرکت کارگزاری
کودک تا ۶ سال : رایگان + ۲۱ یورو هزینه شرکت کارگزاری

وقت سفارت ایتالیا از ckgs ولنجک بهتر است یا خود سفارت؟

از لحاظ بررسی پرونده و دریافت ویزا هیچ تفاوتی بین سفارت و شرکت ckgsir وجود ندارد. فقط برای اقدام از طریق کارگزاری ckgs باید علاوه بر هزینه انگشت نگاری، هزینه مازاد خود این شرکت را نیز بپردازید.

نحوه تکمیل فرم اپلیکیشن ایتالیا به چه صورت است؟

تکمیل فرم چاپ شده بدون خط خوردگی به صورت دستنویس یا تایپ شده با مشخصات دقیق فردی

آدرس سفارت ایتالیا در تهران کجاست؟

آدرس کنسلوگری ایتالیا :تهران، خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن بست فرزان شرقی، پلاک ۱۵
آدرس شرکت کارگزاری CKGS : تهران، خیابان ولنجک، خیابان سیزدهم، مجتمع گالریا

وقت تجاری سفارت ایتالیا چیست؟

گرفتن وقت سفارت ایتالیا تجاری اولین مرحله برای دریافت ویزای تجاری یا بیزینس از ایتالیا است. در روز سفارت باید طبق نمونه ارائه شده توسط سفارت، دعوتنامه تجاری ارائه کنید. وقت های تجاری برای هر نفر جداگانه اخذ میشود.

وقت توریستی سفارت ایتالیا چیست؟

وقت سفارت ایتالیا توریستی برای سفرهای توریستی، بازدید از اقوام یا دوستان استفاده میشود که هم به صورت تکی و هم به صورت خانوادگی قابل دریافت است و داشتن دعوتنامه الزامی نیست.

تماس مستقیم با ما