رزرو پرواز برای درخواست ویزای شینگن باید چگونه باشد؟
مارس 10, 2019
بهترین رستوران های پاریس
آوریل 28, 2019
نمایش همه

عواقب اقامت بیش از حد مجاز در منطقه شنگن

با توجه به شرایط اخیر، اخذ ویزای شنگن روز به روز سخت تر میشود. متقاضی ویزای شینگن برای دریافت این ویزا نیاز دارد که مدارک زیادی را به سفارت ارائه دهد.باید وقت سفارت دریافت شود و منتظر مراحل اداری که حداقل زمان رسیدگی به پرونده ۱۴ روز خواهد بود.

پس از اخذ ویزای شینگن بسیاری از مسافران این سوال را دارند که اگر ما پس از اتمام زمان ویزا حوزه شنگن را ترک نکنیم چه عواقبی برای ما دارد؟ آیا این کار امکان پذیر است و یا خیر؟ اگر تابحال به این موضوع فکر کرده اید این مقاله را مطالعه بفرمائید. در ادامه با okvisa.ir همراه باشید.

نکات مهمی که باید بدانید:

  • ورود و خروج هر شخص به حوزه شینگن در پایگاه داده های مهاجرت ثبت خواهد شد.
  • شما به هیچ وجه نباید بیش از حد مجاز ویزای خود در خاک شینگن اقامت کنید.
  • به نوع ویزای خود دقت کنید. برای ویزای یک بار ورود در لیبل ویزا و در بخش DURATION OF STAY مدت زمان مجاز برای اقامت شما در حوزه شینگن ذکر شده است. توجه کنید روز ورود و روز خروج شما هم در این بازه محسوب خواهد شد. اما برای ویزاهای چند بار ورود مثلا اگر شما ویزای یک ساله مالتی پل دریافت کردید، در بخش DURATION OF STAY عدد ۹۰ را مشاهده میکنید. این به این معنا هست که شما در هر بار ورود به حوزه شنگن میتوانید تا ۹۰ روز در این حوزه اقامت داشته باشید و بعد از ۹۰ روز باید خاک شینگن را ترک کنید. برای ویزا های یک ساله شما در ۱ سال ۲ دفعه ۹۰ روزه می توانید در منطقه شینگن اقامت داشته باشید.
  • به طور کلی به این مورد توجه کنید که با هر نوع ویزای توریستی، شما در ۱۸۰ روز گذشته نباید بیش از ۹۰ روز در خاک شینگن اقامت داشته باشید.

اگر بیشتر از مدت مجاز در خاک شینگن اقامت کنم چه اتفاقی می افتد؟

سیاست مشترکی برای تمام کشورهای عضو شینگن وجود ندارد، هر یک از کشورها مجازات های خاص خود را دارند. اما همه کشورها برای شخص خاطی مجازاتی در نظر میگیرند.

اخراج از شینگن

وقتی شما بیش از ویزای خود در حوزه شنگن اقامت داشته باشید، خیلی سریع اخراج شده و به کشور خود دیپورت خواهید شد. اگر شما در حال کار غیر قانونی خود باشید، به احتمال زیاد بازداشت می شوید و پس از مجازات،به کشور خود باز خواهید گشت و برای مدت معینی یا برای همیشه نمی توانید از کشورهای شنگن درخواست ویزا کنید.

بنابراین، شما برای گرفتن لیبل ویزای شینگن در پاسپورت خود یا عبور از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا با مشکلات زیادی مواجه خواهید بود. افسران مهاجرت در مورد افرادی که حتی یکبار بیش از زمان ویزا در شینگن اقامت داشتند، همیشه حساس هستند.

 

 

جریمه

یکی از معمول ترین مجازات ها، جریمه است که مقدار جریمه برای کشورهای مختلف متفاوت است. 

ممنوعیت ورود به خاک شینگن

ممنوعیت ورود افراد به شنگن معمولا برای افرادی است که بیش از حد طولانی اقامت داشته و یا مشغول فعالیت های غیر قانونی هستند.این ممنوعیت میتواند برای مدت سه سال یا بیشتر باشد.

موارد خاص

اگر شما دعوتنامه دارید و یا دلیل قابل قبولی دارید مثل تصادف یا بیماری غیرمنتظره، به شدت توصیه می شود که به جای گذراندن بیش از حد مجاز در کشور شنگن، ویزای شینگن خود را تمدید کنید.

 

امیدواریم که این مطالعه مقاله برای شما مفید بوده باشد.

همچنین اگر نیاز به انجام امور سفارت خانه ها نظیر رزرو هتل معتبر با سربرگ هتل، رزرو پرواز، بیمه مسافرتی، وقت سفارت و …. در ارتباط با اخذ ویزای شینگن داشتید با ما در تماس باشید.

۰۲۱۸۸۴۶۰۰۵۶ – ۰۲۱۸۸۳۰۱۷۴۰

 

مقالات مرتبط

دسامبر 15, 2020
انواع ویزای شینگن و تفاوت ویزاهای نوع A,B,C,D با هم

انواع ویزای شینگن و تفاوت آنها با یکدیگر

انواع ویزای شینگن و تفاوت آنها با یکدیگر حتما می‌دانید که ویزاهای شنگن در تایپ های متفاوتی صادر میگردند که هر کدام ویژگی یا محدودیت‌هایی نسبت […]
آوریل 30, 2020

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن چیست؟ حتما تابحال اسم ویزای شینگن به گوشتان خورده است. ویزایی که این روزها دریافت آن کمی سخت به نظر میرسد. چه از لحاظ […]
آوریل 28, 2020

تجربه گرفتن ویزای شینگن

تجربه گرفتن ویزای شینگن یکی از مشتریان ما سلام، امیدوارم که حالتون خوب باشه، امروز یکم وقت آزاد داشتم و خواستم تجربه گرفتن ویزای شینگن خودم […]
آوریل 14, 2020
تاثیر ویروس کرونا بر ویزای شینگن و کانادا

تاثیر ویروس کرونا در اخذ ویزا

تاثیر ویروس کرونا در اخذ ویزا همانطور که مطلع هستید دنیا درگیر مبارزه با ویروس کرونا است و تقریبا هیچ کشوری از اثرات این ویروس در […]
فوریه 26, 2020

ویزای شینگن ارزان

ویزای شینگن ارزان با توجه به نرخ ارز، سفر به اروپا برای ما ایرانیان سفری لوکس و پر هزینه محسوب می‌شود. علاوه بر هزینه‌های معمول ویزای […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با ما