هامبورگ
دسامبر 31, 2018
رزرو پرواز برای درخواست ویزای شینگن باید چگونه باشد؟
مارس 10, 2019
نمایش همه

چگونه ارزان به اروپا سفر کنیم؟

خسته اید. صبح ها به سختی از رختخواب بیرون می آید و حوصله ندارید. دل تان یک سفر درست و حسابی می‌خواهد. از مرخصی های سالانه تان هم می توانید استفاده کنید ولی هزینه‌های بالای سفر پشیمان تان می کند. اما باید بدانید که آدم هایی که زیاد سفر می‌کنند لزوما ثروتمند نیستند. آنها تنها راه صرفه جویی در هزینه ها را می دانند. سفر می تواند ارزان باشد اگر هزینه هایتان را درست اولوبت بندی کنید. شما در چهار قسمت عمده می توانید صرفه جویی کنید:

  • ویزای شینگن
  • حمل و نقل
  • اقامت
  • خورد و خوراک

در آینده که به سفرتان فکر کنید اینها آخرین چیزهایی هستند که به خاطر خواهید آورد. همین الان به آخرین سفری که رفتید فکر کنید. اولین چیزهایی که یادتان می آید مناظر زیبایی است که دیده اید. تجربه های جدیدی که به دست آوردید و آدم ها و فرهنگ جدیدی که شناخته اید.

  • اخذ ویزای شینگن

ویزای شینگن و دریافت آن مهم ترین بخش برای سفر به اروپاست. شما هم می توانید از تورهای اروپایی استفاده کنید که البته محدودیت ها و مزایایی دارند و هم اینکه خودتان برای ویزا اقدام کنید.

مزایای استفاده از تور : ترانسفر راحت فرودگاهی، گشت شهری، امکان اسفاده از تور لیدر فارسی زبان

معایب استفاده از تور : مدت زمان ویزای محدود، سفر فقط  به کشورهایی که در تورتان تعبیه شده است، هزینه به مراتب بالاتر از ویزای تک

نکته : اگر میخواهید از تور استفاده کنید سعی کنید از آژانس هایی کمک بگیرید که روی تور خود دعوتنامه یا گارانتی معتبر دارند.

حال اگر میخواهید ویزای شینگن به صورت تکی اقدام کنید یا باید قوانین و شرایط اقدام را خیلی دقیق بدانید و یا به آژانس هایی با سابقه خوب در این زمینه مراجعه کنید.

وقت سفارت ، رزرو هتل معتبر، رزرو پرواز، بیمه مسافری، کشور مناسب نسبت به شرایط شما و بسیاری از موارد دیگر در دریافت ویزای شما بسیار مهم هستند.

اگر هم در سفر عجله دارید میتوانید مثلا از وقت سفارت ایتالیا به صورت فوری استفاده کنید.

حالا فرض کنیم که شما الان ویزای شینگن خود را دریافت کردید. برای سفر به اروپا  با هزینه روزی  زیر ۳۰ یورو چکار باید کرد؟

شاید این مقاله هم برای شما مفید باشد

دسامبر 15, 2020
انواع ویزای شینگن و تفاوت ویزاهای نوع A,B,C,D با هم

انواع ویزای شینگن و تفاوت آنها با یکدیگر

انواع ویزای شینگن و تفاوت آنها با یکدیگر حتما می‌دانید که ویزاهای شنگن در تایپ های متفاوتی صادر میگردند که هر کدام ویژگی یا محدودیت‌هایی نسبت […]
می 19, 2020
کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

  • حمل و نقل در اروپا

استفاده از  Eurail Pass

نوعی پاسپورت برای قطار محسوب می‌شود که می‌توانید با یک بار تهیه کردن آن بدون محدودیت بین کشورهای مختلف اروپایی رفت و آمد کنی.  اما اگر می‌خواهید داخل یک کشور به شهرهای مختلف بروید گزینه ی دیگری وجود دارد به اسم

One Country Eurail Pass که یک ماه اعتبار دارد

بیشتر این قطارها اینترنت بی سیم  دارند و داخل آن می‌توانید خوراکی و نوشیدنی بخرید و با خیال راحت در کشور بعدی پیاده شوید.

اتوبوس های Flixbus

 برای جابجایی بین شهر های مختلف می توانید از این اتوبوس ها استفاده کنید که اکثرا شب رو هستند و هزینه بسیار کمی دارند. این اتوبوس ها تمیز جادار و مدرن هستند و با هزینه بسیار کمی می‌توانید بین شهرهای مختلف اروپا جابه‌جا شوید.

خرید بلیط ایرلاین های   Wizz airRyanairEasyjet

اینها خطوط هواپیمایی ارزان قیمت داخل اروپا هستند که البته محدودیت‌های مثل وزن چمدان دارند اما شما با سبک سفر کردن می توانید پول زیادی صرفه جویی کنیم. در اکثر این هواپیماها غذا و خوراکی داده نمیشود. شما می توانید از قبل وعده ی غذاییتان را تهیه کنید یا در هواپیما با پرداخت پول اضافه نوشیدنی و خوراکی بخرید.


برای خرید بلیط هواپیما اروپا با بهترین قیمت به وب سایت عماد گشت سر بزنید.


حمل و نقل شهری:

به هر شهری که رسیدید بلافاصله یک بلیت متروی نامحدود سه یا هفت روزه بخرید. این بلیط ها معمولا برای استفاده از تمامی وسایل نقلیه آن شهر مثل اتوبوس و مترو و بدون محدودیت تعداد سفر هستند. با تهیه کردن این بلیط‌ها شما دیگر مجبور نیستید برای هر بار استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بلیط تکی بخرید.

در اروپا تاکسی سوار نشوید. در اغلب کشورهای جهان سرویس تاکسی اینترنتی Uber وجود دارد که در مواقع نیاز و ضروری می توانید از آنها استفاده کنید. این سرویس که مثل تاکسی های اینترنتی در ایران هستند هزینه کمتری دارند و چون قیمت آن از قبل مشخص است راننده نمی تواند از شما مبلغ بیشتری دریافت کند.

  • اقامت در اروپا

 هاستل

 در اروپا به خصوص در شهرهای بزرگ اقامت در هتل بسیار گران است اما شما می توانید در هاستل اتاق بگیرید.

در هاستل ها معمولا به شما یک تخت مجزا می‌دهند و اتاقی که باید با دیگران شریک شوید. البته اقامتگاه‌های هم وجود دارند که ترکیبی از هاستل و هتل هستند و ارزان تر از هتل برایتان تمام میشوند.

هزینه اقامت در هاستل از شبی یک تا سی یورواست. به علاوه چون هاستل ها معمولا در مرکز شهر هستند هزینه کمتری برای حمل و نقل خواهید پرداخت.  همچنین در هاستل ها معمولا آشپزخانه های مشترک وجود دارد که شما می توانید با خرید از فروشگاه های محلی و زنجیره ای و آشپزی از هزینه های تان کم کنید. اقمت در هاستل به شما این اجازه را می دهد که با مشافرانی از فرهنگ های دیگر آشنا شوید.

البته گزینه دیگری به اسم Couchsurfing  هم وجود دارد که اقامت کاملاً رایگان محسوب می شود. شما می توانید با عضویت در سایتwww.couchsurfing.com  با میزبان های آشنا شوید که می‌خواهند اتاق یا تخت یا حتی کاناپه منزل شان را به توریستها از اختصاص بدهند.  با استفاده از سایت کوچ سرفینگ و ماندن در خانه های محلی می توانید تجربیات جالب و جدیدی به دست آورید. این روش هیچ هزینه ای ندارد. البته مزایا و معایب خودش را هم دارد  که می‌توانید در گوگل سرچ کنید و بیشتر با  آن آشنا شوید.

  • خورد و خوراک در اروپا

در مرکز شهر غذا نخورید چون معمولا بسیار گران تر از خیابان های دیگر هستند. برای تهیه غذا های سریع و میان وعده های تان می توانید از سوپرمارکت خرید کنید. همچنین سوپر مارکت های زنجیره ای   carrefour در اکثر شهرهای اروپایی وجود دارد که شبیه هایپر مارکت های ایرانی هستند و قیمت خوراکی و اجناس در آنها بسیار پایین تر از جاهای دیگر است.

یکی از هزینه‌های بالا در اروپا خرید آب معدنی شما در شهرهای بزرگ باید مبلغی حدود ۳ یورو یا بیشتر برای هر بطری آب بپردازید. می‌توانید با همیشه همراه داشتن یک بطری خالی و پر کردن آن در اماکن عمومی که آب تصفیه شده دارند در این قسمت از سفرتان هم صرفه جویی کنید.

مقالات مرتبط

دسامبر 15, 2020
انواع ویزای شینگن و تفاوت ویزاهای نوع A,B,C,D با هم

انواع ویزای شینگن و تفاوت آنها با یکدیگر

انواع ویزای شینگن و تفاوت آنها با یکدیگر حتما می‌دانید که ویزاهای شنگن در تایپ های متفاوتی صادر میگردند که هر کدام ویژگی یا محدودیت‌هایی نسبت […]
آوریل 30, 2020

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن چیست؟ حتما تابحال اسم ویزای شینگن به گوشتان خورده است. ویزایی که این روزها دریافت آن کمی سخت به نظر میرسد. چه از لحاظ […]
آوریل 28, 2020

تجربه گرفتن ویزای شینگن

تجربه گرفتن ویزای شینگن یکی از مشتریان ما سلام، امیدوارم که حالتون خوب باشه، امروز یکم وقت آزاد داشتم و خواستم تجربه گرفتن ویزای شینگن خودم […]
آوریل 14, 2020
تاثیر ویروس کرونا بر ویزای شینگن و کانادا

تاثیر ویروس کرونا در اخذ ویزا

تاثیر ویروس کرونا در اخذ ویزا همانطور که مطلع هستید دنیا درگیر مبارزه با ویروس کرونا است و تقریبا هیچ کشوری از اثرات این ویروس در […]
فوریه 26, 2020

ویزای شینگن ارزان

ویزای شینگن ارزان با توجه به نرخ ارز، سفر به اروپا برای ما ایرانیان سفری لوکس و پر هزینه محسوب می‌شود. علاوه بر هزینه‌های معمول ویزای […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با ما