چگونه سفری ارزان داشته باشیم؟
آگوست 28, 2017
نا امن ترین هواپیماهای جهان را بشناسید
سپتامبر 2, 2017
نمایش همه

تجربه سفر با لوكس ترين قطارهاي دنيا

شاید شما هم از آن دسته از افرادی باشید که سفر با قطار را دوست نداشته باشید. بدون شک خواب آرام در شب یکی از سخت‌ترین مراحل سفر با قطار است! می‌خواهیم شمارا با لوکس‌ترین قطارهای دنیا آشنا کنیم، قطارهایی که چیزی کم از هتل‌های ۵ ستاره ندارند و روزها می‌توانید به‌راحتی در آن استراحت کنید!

اولین قطاری که در لیست لوکس‌ترین قطارهای دنیا قرار می‌گیرد، قطارهای سرویس رویال ژاپن، در مسیر «یوکوهاما» (Yokohama) تا شهر «شیمودا» (Shimoda) است. هر کابین قطار، مبله و دارای تزئینات چوبی است. پنجره‌های کابین‌ها شیشه‌ای هستند و رستوران با موسیقی زنده و کابینی مخصوص اجرای گروه موسیقی، در قطار وجود دارد.

دومین قطار لیست لوکس‌ترین قطارهای دنیا، قطار ژاپنی «شیکی شیما» (Shiki-Shima) است. قطار شیکی شیما ترکیبی از طراحی مدرن و زیبایی است. سوئیت‌های دوطبقه با سرویس بهداشتی و حمام جداگانه، خاطره‌ای به‌یادماندنی از سفر با قطار را در ذهن مسافران ثبت می‌کند.

بازهم قطارهای ژاپنی توانسته‌اند عنوان لوکس‌ترین قطارهای دنیا را به دست بیاوردند؛ قطار «تویلایت میزوکازه» (Twilight Mizukaze) که در جنوب ژاپن فعالیت دارد، در لیست لوکس‌ترین قطارها قرار دارد. در هر سفر تنها ۳۰ نفر جابه‌جا می‌شوند و سفر با این قطار تقریبا به‌صورت اختصاصی انجام می‌شود.

لوکس‌ترین قطاری که در خطوط راه‌آهن ژاپن سرویس می‌دهد، قطار «کیوشو سون استارز» (Kyushu Seven Stars) است. مسیر حرکت قطار کیوشو از زیباترین چشم‌اندازهای کشور ژاپن است. کابین‌ها با چوب‌های معطر و پرده‌های بامبو تزئین شده‌اند.

این قطار ۱۲ اتاق و دو سوئیت لوکس دارد، حمام گرم قطار در سفرهای طولانی میزبان مسافران است.

خطوط راه‌آهن «ونیز سیمپلون اورینت» (Venice Simplon-Orient)، سرویس خصوصی قطارهای لوکس از مقصد لندن تا ونیز است که سفرهایی هم در کشورهای اروپایی دارد. سرویس‌های لوکس ونیز سیمپلون توسط «بیلموند ال.تی.دی» (Belmond Ltd)، راه‌اندازی شده‌ است.

مسیر حرکت قطارهای لوکس سیمپلون اورینت از لندن به سایر شهرهای اروپایی با داشتن ویزای شینگن ازجمله پاریس، پراگ، وین و بوداپست است. در واقع واگن‌های این قطارها، واگن‌های متعلق به قطارهای دهه ۱۹۲۰ و ۳۰ اروپا است که بازسازی‌ شده‌اند، برای تزئین واگن‌ها از سبک آرت دکو و پانل‌های شیشه‌ای استفاده کرده‌اند.

 

در قطارهای لوکس اروپایی، سرآشپز غذای دلخواه‌تان را می‌پزد. مواد اولیه استفاده‌ شده تازه‌ هستند و شما محدودیتی در انتخاب‌هایتان نخواهید داشت.

سرویس حمل و نقل لوکس «رویال اسکاتز من» (Royal Scotsman)، سرویس حمل و نقل ریلی دیگری است که تنها مسیر قطارهای لوکس انگلیسی است. با انتخاب قطارهای لوکس رویال اسکاتز من، تعطیلاتی هیجان‌انگیز در قطار را تجربه خواهید کرد. هر سرویس قطار در هر سفر ۳۶ مسافر را جابه‌جا می‌کند و مسیر سفر، کوهستان‌های اسکاتلند و مناطق ساحلی است. رویال اسکاتز، تورهای دو روزه و چهار روزه دارد. در طول سفر امکانات ویژه‌ای نظیر ماساژ و اسپا به مسافران ارائه می‌شود.

با انتخاب سرویس حمل و نقل «رووس ریل» (Rovos Rail) از مناظر طبیعی زیبا لذت ببرید! رووس ریل سرویس حمل و نقل خصوصی است که در پرتوریا، پایتخت آفریقای جنوبی واقع‌ شده است. سرویس‌های قطار رووس ۸ مسیر جداگانه برای بازدید مسافران قرار دارد که در این مسیر مسافران می‌توانند بازدید کاملی از آفریقای جنوبی، نامبیا، کیپ تاون (Cape Town)، دوربان (Durban)، تانزانیا و ویکتوریا فالز (Victoria Falls) داشته باشند.

کابین‌های قطار در سال‌های اخیر بازسازی‌ شده‌اند. منوی رستوران خطوط ریلی رووس، کاملا بومی است و در این قطار از شما با غذاها و آبمیوه‌های محلی پذیرایی می‌شود. سوئیت‌های چوبی، دسترسی به سرویس‌های مخابراتی برای استفاده از تلفن همراه در طول مسیر از دیگر سرویس‌های خطوط راه‌آهن رووس است.

از دیگر سرویس‌های لوکس حمل و نقل ریلی، می‌توان به سرویس خطوط راه‌آهن «غان» (Ghan) در استرالیا اشاره کرد. مسیر این خط راه‌آهن بین شهرهای آدلاید و داروین قرار دارد. آدلاید پرجمعیت‌ترین شهر استرالیای جنوبی است و داروین مرکز ایالت سرزمین‌های شمالی در استرالیا است. واگن‌های ساخته‌شده از چوب و سرویس غذای عالی، این خط راه‌آهن را به یکی از خطوط راه‌آهن لوکس تبدیل کرده است.

«راکی ماونتینر» (Rocky Mountaineer)، سرویس حمل ون قل لوکس کانادا است که شما را به گذراندن تعطیلات در قطارهای لوکس دعوت می‌کند. سفرهای سرویس قطار راکی ماونتینر از ۲ روز تا ۲۵ روز است. برنامه سفر با سرویس قطارهای راکی به این صورت است که در طول روز مسافران در قطار از مناظر زیبا لذت می‌برند و از امکانات قطار استفاده می‌کنند و طبق برنامه، قطار هنگام خواب در ایستگاه‌های هتل‌های لوکس توقف دارد تا مسافران در صورت تمایل شب را در هتل به سر ببرند.

سرویس قطارهای لوکس «عقاب طلایی» (Golden Eagle)، تنها سرویس قطار لوکس در روسیه و آسیای مرکزی است که در مسیر حرکتش از مغولستان، قزاقستان و ازبکستان و مناطق بکر این محدوده است.

اخیرا شرکت حمل و نقل عقاب طلایی برنامه ویژه‌ای برای مسافرانش در نظر گرفته است که در این برنامه بازدید از شگفتی‌های کشورهای آسیایی گنجانده‌ شده است. در میان این کشورها نام ایران هم مشاهده می‌شود. در برنامه بازدید شرکت عقاب طلایی، بازدید از شهر اصفهان و اماکنی مانند مسجد امام گنجانده‌ شده است. تورهای شرکت عقاب طلایی در سال ۲۰۱۸ با مدیریت «مایکل پورتیلو» شروع خواهند شد.

قطار لوکس «بیلموند آندن» (Belmond Andean)، اولین قطار لوکس کشور پرو است. مسیر حرکت خطوط قطار بیلموند از کوسکو تا دریاچه تیتایاکا و ارکیپا است. قطار لوکس بیلموند دارای دو کابین مخصوص سالن غذاخوری است که یکی از این کابین‌ها به غذاهای محلی کشور پرو اختصاص داده‌شده است.

در میان پیشنهادهای لوکس و مجلل بد نیست به یک سرویس حمل و نقل ریلی معمولی هم نگاهی بیندازیم. مسیر راه‌آهن اسلو به برگن، در کشور نروژ، یکی از زیباترین مسیرهای خطوط راه‌آهن کشور نروژ است. شما در طول سفر هیچ خدمات ویژه‌ای دریافت نمی‌کنید و قطاری که با آن سفر می‌کنید یک قطار معمولی است ولی مناظری که در طول سفر مشاهده می‌کنید را در هیچ کجای دیگر نخواهید دید. مسیرهای کوهستانی، دشت‌های پوشیده از کاج و آبشار‌های زیبا تنها بخشی از زیبایی‌های مسیر قطار اسلو به برگن است.

سفر ۱۶۰۰ کیلومتری از مرکز آفریقای جنوبی، پرتوریا تا کیپ‌تاون با یکی از لوکس‌ترین سرویس‌های حمل و نقل دنیا، «قطار آبی» (Blue Train) بدون شک یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های دنیا خواهد بود. سفر شما با این قطار ۲۷ ساعت طول خواهد کشید و در طول این ۲۷ ساعت می‌توانید از امکانات قطار استفاده کنید و از چشم‌اندازهای بی‌نظیر لذت ببرید.

«بیلموند گرند هیبرنیان» (Belmond Grand Hibernian)، سرویس قطارهای لوکس ایرلند است که از ماه اوت سال ۲۰۱۶ شروع به کارکرده است. با انتخاب سرویس قطار هیبرنیان می‌توانید شانس اقامت در هتل لوکس «بالی فین» (Ballyfin) را داشته باشید. در طول مسیر هم از مناظر بی‌نظیر و اماکن تاریخی ایرلند لذت ببرید.

نظر شما راجع به سفر با اين قطارهاي لوكس چيست؟

منبع

1 دیدگاه

  1. احمد گفت:

    ممنون از مطلب زيباتون
    مسافرت با اين قطارها حال ميده نه با قطارهايي كه ما ها ديديم و سوار شديم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با ما