شگفت انگیز ترین مرزهای مشترک در جهان
سپتامبر 20, 2017
محدوديت هاي ترافيكي تعطيلات تاسوعا و عاشورا
سپتامبر 27, 2017
نمایش همه

راهنمای سفر به مراکش

شهر مراکش یا شهر سرخ، چون واهه‌ای زیبا از میان بیابان‌های کشور مراکش سر برآورده است؛ واهه‌ای از زیبایی، آرامش و آداب و رسوم متفاوت. این شهر یکی از مهم‌ترین مقصدهای گردشگری کشور مراکش است. بنابراین تعجبی ندارد که در آن به راحتی می‌توانید امکانات اقامتی لوکس و مجلل پیدا کنید.

شترسواری، خوردن خرما در سایه‌ی نخل، پوشیدن لباس‌های محلی ابریشمین و تماشای رقص‌های محلی همگی از تجربیات نابی هستند که در سفر به مراکش انتظار گردشگران را می‌کشند. جاذبه‌های مراکش به همین‌ها خلاصه نمی‌شود؛ آثار تاریخی متعدد، غذاهای لذیذ محلی، خرید در بازارهای سنتی و کوه‌نوردی در رشته‌کوه اطلس از دیگر جذابیت‌های مراکش برای گردشگران است.

در سفر به شهر مراکش، هیچ وقت بی‌حوصله نمی‌شوید و از تک تک لحظات سفرتان، لذت خواهید برد. مراکش همیشه جاذبه‌ای برای شگفت‌زده کردن شما دارد. مراکش به عنوان یکی از شهرهای قدیمی دنیا، میزبان بهترین نمونه‌های معماری اسلامی است. هنگام هر نماز، صدای اذان از گلدسته‌های مساجد به گوش می‌رسد. البته علاوه بر اسلام، مذاهب و ادیان دیگری هم در مراکش دیده می‌شود.

کاشی‌کاری‌ها و نقاشی‌های دیواری آثار تاریخی این شهر، در نوع خود بی‌نظیر و دیدنی است. در این شهر می‌توانید از چندین موزه‌ بازدید کنید که نمایشی بی‌نظیر از تاریخ، فرهنگ و صنایع دستی این شهر زیبا است.

از بازارهای سنتی شهر می‌توانید زیباترین سوغات و صنایع دستی مراکش را خریداری کنید و حال و هوای دیگری به خانه‌ی خود بدهید. بازارچه‌های کوچک و بزرگ شهر معمولا به صنایع دستی و آثار هنری اختصاص دارند. از این بازارها مستقیما می‌توانید از هنرمندان و تولیدکنندگان خرید کنید.


لینک های مفید برای سفر به مراکش


اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران

مراکش در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +1 قرار دارد و سه ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی

آمازیغی و عربی

واحد پول

درهم مراکش

یک درهم مراکش= ۳۵۷۴ ریال

کد کشور

+۲۱۲

شماره‌های اضطراری

پلیس: ۱۹

آمبولانس و آتش‌نشانی: ۱۵

جهت رانندگی

راست

فرودگاه‌های بین‌المللی

فرودگاه مراکش – منارا   

وضعیت آب‌ و‌ هوا

مراکش دارای اقلیم قاره‌ای است به این معنا که  غالبا خشک است و تابستان‌های بسیار گرم و خشکی دارد. زمستان‌های مراکش نسبتا سرد است. آب و هوای پاییز و بهار معتدل است و این دو فصل بهترین زمان برای سفر به مراکش است. بارندگی کمی در تابستان وجود دارد و بیشتر بارندگی در فصل زمستان به وقع می‌پیوندد. به طور میانگین، جولای، گرم‌ترین ماه سال و دسامبر، خنک‌ترین ماه سال است. در ماه نوامبر بیشترین بارندگی وجود خواهد داشت بنابراین اگر بارندگی را دوست ندارید، از سفر به مراکش در این ماه اجتناب کنید.

بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان برای سفر به مراکش، فصل بهار یا اوایل پاییز است. در این دو فصل، آب و هوای شهر در مطلوب‌ترین شرایط است و نسیمی خنک و ملایم می‌وزد. بهتر است که در ماه‌های ژوئن و جولای از سفر به این شهر اجتناب کنید چون ممکن است گرمای شدید هوا، تجربه‌ی ناخوشایندی برایتان رقم بزند.

هزینه‌های سفر

هزینه‌های روزانه در سفر به مراکش

سفر ارزان تا ۷۵۰ درهم مراکش= ۲۷۰ هزار تومان

اتاق دوتخته ارزان: ۲۵۰ تا ۳۵۰ درهم (۹۰ هزار تا ۱۲۵ هزار تومان)

ورودی موزه‌های ارزان: ۱۰ تا ۵۰ درهم (۳۵۰۰ تا ۱۸ هزار تومان)

غذای ارزان: ۳۵ تا ۵۰ درهم (۱۲ تا ۱۸ هزار تومان)

سفر میان‌رده: از ۷۵۰ تا ۱۴۰۰ درهم (از ۲۷۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان)

اتاق دو تخته در ریاد (Riad)، بین ۵۵۰ تا ۷۵۰ درهم (۲۰۰ هزار تا ۲۷۰ هزار تومان)

وعده‌ی کامل ناهار: از ۱۲۰ تا ۱۷۰ درهم (۴۰ هزار تا ۶۰ هزار تومان)

تور نیم روزه‌ی دوچرخه‌سواری: ۳۵۰ درهم (۱۲۵ هزار تومان)

سفر لوکس: بیش از ۱۴۰۰ درهم (۵۰۰ هزار تومان)

اتاق دوتخته در هتل خوب: از ۸۰۰ درهم (۲۹۰ هزار تومان)

شام در رستوران مجلل: ۳۰۰ تا ۶۰۰ درهم (۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان)

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

در بازارچه‌ها غذا بخورید

سعی کنید در سفر برای کاهش هزینه‌های خورد و خوراک‌تان از غذا خوردن در رستوران به خصوص رستوران‌های توریستی اجتناب کنید و در بازارچه‌های محلی در مناطق تاریخی شهر غذا بخرید. در بخش‌های جدیدی شهر از مراکز توریستی فاصله بگیرید.

در مورد کرایه‌ی ماشین از قبل به توافق برسید

قبل از اینکه سوار تاکسی شوید حتما در مورد قیمت با راننده به توافق برسید. بسیاری از تاکسی‌ها نرخ مصوب و ثابت ندارند و باید قبل از سوار شدن سر قیمت چانه بزنید.

از خدمات کوچ سرفینگ استفاده کنید

با استفاده از سایت کوچ سرفینگ می‌توانید یک میزبان در مراکش پیدا کنید که رایگان از شما پذیرایی می‌کند. این میزبان محلی علاوه بر اینکه در خانه‌ی خود جایی برای ماندن به شما می‌دهد، می‌تواند به عنوان یک راهنمای محلی، شما را برای سر زدن به مناطق و جاذبه‌های مختلف، راهنمایی کند. البته در مراکش تعداد افراد کمی پیدا می‌شوند که در کوچ سرفینگ فعال باشند.

از غرفه‌های خیابانی غذا بخرید

غذای خیابانی همیشه از غذای رستوران ارزان‌تر است. می‌توانید در خیابان با پرداخت مبلغ کمی بهترین غذاها از جمله انواع کباب، سوسیس، مرغ بریان، ساندویچ‌های بزرگ و سایر غذاهای لذیذ را خریداری و نوش جان کنید.

لباس مناسب همراه ببرید

گرچه مراکش یک شهر توریستی است و قوانین آزادانه‌تری دارد اما بهتر است که به عرف جامعه‌ی اسلامی احترام بگذارید و لباس مناسب بپوشید تا در سفر مجبور نباشید برای خرید لباس هزینه کنید.

جاذبه‌های گردشگری

مراکش شهری است که همه‌ی جذابیت‌های کشور مراکش را در کنار هم دارد. هم‌نام بودن این شهر با نام کشور، اهمیت تاریخی و فرهنگی آن را نشان می‌دهد. در میان شلوغی و ازدحام زندگی شهری، ترکیبی از سنت و مدرنیته را به زیبایی در خیابان‌ها و محله‌های مختلف مراکش خواهید دید.

اگر عاشق خرید باشید، در بازارها و بازارچه‌های سنتی این شهر می‌توانید حسابی چانه بزنید و محصولات محلی و سوغات بخرید. برای عاشقان تاریخ، موزه‌ها و آثار تاریخی متعددی وجود دارد. اگر دوست دارید سبک زندگی اهالی و فرهنگ آنها را از نزدیک ببینید، کافی است در منطقه‌ی قدیمی شهر قدم بزنید. بعد از گشت و گذار در شهر مراکش ، می‌توانید منظره‌ی کوهستانی اطلس را در دوربین خود ثبت کنید.

در ادامه با مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مراکش آشنا می‌شویم که در سفر به این شهر، بازدید از آنها را نباید از دست بدهید.

بازارچه‌های منطقه‌ی قدیمی شهر ( سوق مدینه)

برای بسیاری از گردشگران، شهر قدیم مراکش که به آن مدینه می‌گویند، یکی از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های مراکش است. گذرگاه‌های باریک این منطقه، ترکیبی جذاب از رنگ و عطر و صدا و میزبان جذاب‌ترین آثار تاریخی و نمودهای فرهنگی اهالی شهر است.

علاوه بر اینکه می‌توانید در این منطقه قدم بزنید و از گشت و گذار در دل تاریخ لذت ببرید، فرصت های زیادی برای خرید کردن در این منطقه وجود دارد. علاقه‌مندان به خرید نباید بازار کفش، بازار فرش و بازار ادویه و عطر را از دست بدهند. بازار چرم یکی دیگر از بازارهای دیدنی مدینه است که سر زدن به آن خالی از لطف نیست. در بخش غربی بازارچه‌ها در انتهای خیابان باب دباغ، دباغی‌های مراکش را خواهید دید که هنوز به شیوه‌های سنتی پوست حیوانات را دباغی می‌کنند.

میدان جامع الفناء (Djemaa El Fna)

این میدان بزرگ در ورودی بخش قدیمی شهر یعنی مدینه قرار دارد و قلب زندگی شهری در مراکش است. این میدان پرشور و هیجان، میزبان غرفه‌های موقتی، نوازندگان محلی، فالگیران و نقالان و مارگیرانی است که هیچ‌ وقت استراحت نمی‌کنند.

اگر از گشت و گذار در میدان خسته شدید، می‌توانید در یکی از رستوران‌ها و کافه‌های روی بام بناهای اطراف استراحت کنید و از بالا شور و شوق زندگی اهالی را ببینید.

مسجد جامع الكتبيه

مسجد جامع الکتبیه با مناره‌ی بلند ۷۰ متری، یکی از مهم‌ترین و مشهورترین نمادهای شهری مراکش است که مناره‌ی آن از فواصل دور از جهات‌های مختلف قابل مشاهده است. طبق افسانه‌های محلی، وقتی این مسجد ساخته شد، اولین موذنی که بر فراز مناره‌ی آن اذان می‌گفت، نابینا بود چون این مناره به قدری بلند بود که از بالای آن حرم‌سرای حاکم شهر پیدا بود.

مسجد در سال ۱۱۶۲ ساخته شده و یکی از موفق‌ترین نمونه‌های معماری دودمان موحودون است. غیر مسلمانان اجازه‌ی ورود به نمازخانه‌ را ندارند.

مدرسه بن یوسف

این مدرسه در سال ۱۵۶۵ توسط سعدیان، ساخته شده است و بزرگترین مدرسه‌ی علوم اسلامی در مراکش است. حجره‌ها و اتاق‌های این مدرسه در کنار هم در اطراف صحن‌های کوچک مرکزی قرار گرفته‌اند درست مانند آنچه که در بسیاری از نمونه‌های معماری اسلامی دیده‌ایم. کاشی‌کاری‌های زلیج و خط کوفی، در فضای داخلی این بنا برای تزیین به کار رفته است و یکی از ویژگی‌های معماری این مدرسه است.

آرامگاه‌های اشراف سعدیه (سعدیان)

این مجموعه‌ی آرامگاهی که قدمت آن به قرن شانزدهم میلادی می‌رسد، میزبان ۶۶ نفر از اعضای خاندان سعدیان است که بین سال‌های ۱۵۲۴ تا ۱۶۶۸ بر مراکش حکومت می‌کردند. این آرامگاه‌ها متعلق به احمد المنصور و تعدادی از اعضای خانواده و نزدیکان او است. در این منطقه که در یک باغ واقع شده می‌توانید گشتی بزنید و از آرامگاه‌ها دیدن کنید. به خصوص آرامگاه اصلی که  یک محراب بسیار زیبا دارد.

قصر باهیه

این قصر باشکوه و رنگارنگ در قرن نوزدهم به عنوان محل اقامت بواحمد، وزیر اعظم ساخته شده است. تزیینات فضای داخلی این قصر، با کاشی‌های دیدنی با طرح‌های زیبای مراکشی و نقاشی‌های سقف و دیوار تزیین شده است و به خوبی زندگی مجلل و مرفه اشراف در آن دوره را نشان می‌دهد. این قصر با باغ‌های پرگل و سرسبز، احاطه شده است.

موزه‌ی هنر و صنایع دستی مراکشی

این قصر قدیمی که توسط Si Said ساخته شده، میزبان مجموعه‌های دیدنی و شگفت‌انگیزی از زیورآلات سنتی، آثار هنری فلزی، صنایع دستی سفالی، چرم‌های گل‌دوزی شده و صنایع دستی مرمرین است. بخشی مربوط به نمایش فرش‌های مراکشی و مجموعه‌ی بی‌نظیر و زیبایی از قاب درب و پنجره‌های سنتی مراکشی در این مجموعه به نمایش درآمده است.

کسانی که به تحولات آفریقای شمالی و هنر و صنایع دستی آن علاقه دارند، می‌توانند چند ساعتی را در این موزه بگذرانند و از تماشای آثار لذت ببرند.

در نزدیکی این موزه، مزون Tiskiwine قرار دارد که مجموعه‌ای بی‌نظیر از لباس، زیورآلات، آلات موسیقی و منسوجات و اسباب و وسایل است که برت فلینت هلندی آنها را گردآوری کرده است. تمرکز این مجموعه بر فرهنگ صحرانشینی است.

موزه‌ی مراکش

موزه‌ی مراکش، مجموعه‌ای گلچین شده از آثار متنوع است؛ از هنر معاصر تا کتیبه‌های قرآنی، آثار سرامیکی محلی، منسوجات و سکه‌هایی از دوران مختلف تاریخی. برای بسیاری از گردشگران، بنایی که موزه در آن واقع شده، یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آن است.

این بنا در قرن بیستم میلادی ساخته شده و خانه‌ی یکی از وزرای مراکش بوده است. معماری این ساختمان، ترکیبی موزون از معماری محلی آفریقای جنوبی و عناصری از معماری پرتغال است. حیاط مرکزی و بزرگ این مجموعه، با چلچراغ‌های زیبا، زینت داده شده است.

قبه‌ی المرابطيه (Almoravid Koubba)

قبه‌ی المرابطیه، قدیمی‌ترین بنای تاریخی مراکش است و در قرن دوازدهم در زمان حکومت علی ابن یوسف ساخته شده است. البته کاربری اصلی این بنا مشخص نیست اما کارشناسان تاریخی اعتقاد دارند که این بنا یک وضوخانه برای مسجدی بوده که در مجاورت آن قرار داشته است.

طراحی خارجی آن بسیار ساده است؛ یک بنای مربع‌شکل با یک گنبد. فضای داخلی این مجموعه بسیار جالب توجه است و با الگوهای خاصی تزیین شده است. این بنا یکی از معدود بناهای تاریخی است که در جریان تخریب شهر توسط عده‌ای از فاتحان، پابرجا باقی مانده است.

باغ ماژورل (Majorelle)

این باغ‌های گیاه شناسی سرسبز، پر از کاکتوس، نخل و سرخس، کاری از هنرمند نقاش فرانسوی، ژاک ماژورل (Jacques Majorelle) است. این هنرمند اصالتا متعلق به شهر نانسی فرانسه است که به مراکش سفر کرد و بعد از مدتی به خاطر نقاشی‌هایش از زندگی روزمره‌ی اهالی مراکش، به شهرت رسید. مشهورترین کار او، این باغ و کارگاه آبی رنگ اوست که اکنون این رنگ با نام آبی ماژورل شناخته می‌شود.

بعد از مرگ ماژورل در سال ۱۹۶۲، طراح مد فرانسوی، ایو سن لوران، املاک و متعلقات ماژورل را خرید. یک عمارت کوچک در این باغ وجود دارد که گرچه کوچک است، مجموعه‌ی جالبی از هنر اسلامی در آن نگهداری می‌شود.

باغ مناره

این باغ، گوشه‌ای دنج در شلوغی مراکش است. اهالی شهر و گردشگران برای دوری از ازدحام شهر و لذت بردن از آرامش و سکوت به این باغ سر می‌زنند. یک استخر بزرگ در مرکز این باغ دیده می‌شود که در حاشیه‌ی آن پنج عمارت در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده است.

برای بسیاری از خانواده‌های مراکشی، اینجا مقصدی عالی برای یک پیک‌نیک آخر هفته است. بنابراین اگر دوست دارید زندگی اهالی شهر را از نزدیک ببینید و با آنها رابطه برقرار کنید، این باغ را در فهرست جاذبه‌های مورد نظر خود قرار دهید.

مسیر Tizi-n’Test

در کشور مراکش، مسیرهای جاده‌ای زیبا و دیدنی بی‌شماری وجود دارد اما این مسیر از سایر مسیرها متمایزتر است. این راه پر پیچ و خم کوهستانی، از جنوب مراکش به سمت  Taroudant می‌رود.

این مسیر، پیچ و خم‌های زیادی دارد که ممکن است برای کسانی که ارتفاع را دوست ندارند، کمی ناخوشایند باشد. مناظر کوهستانی اطراف جاده، بسیار زیبا و دیدنی است.

روستای ایملیل (Imlil)

این روستای کوهستانی زیبا، نقطه‌ی شروعی برای گشت و گذار در پارک ملی توبکال (Toubkal) است. اگر از شلوغی شهر مراکش خسته شدید و دوست داشتید تا ساعات و یا چند روزی را در آرامش یک روستا و در دل طبیعت بگذرانید، این روستا بهترین مقصد است. علاوه بر سکوت و طبیعت آرام، از دیگر جاذبه‌های این روستا می‌توان به قلعه‌های قدیمی بازسازی شده‌ی آن اشاره کرد. این سازه امروزه یکی از بهترین هتل‌های شهر است و در فیلم کوندان (Kundun) مارتین اسکورسیزی به نمایش درآمده است. این روستا در ۵۷ کیلومتری مراکش قرار دارد.

پارک ملی توبکال

این پارک میزبان بلندترین کوه مراکش و آفریقای شمالی یعنی کوه توبکال است. علاوه بر این کوه مرتفع، مسیرهای زیادی برای پیاده‌گردی در کوهستان وجود دارد. اگر از علاقه‌مندان به کوه‌نوردی هستید می‌توانید به کوه ۴۱۶۷ متری توبکال صعود کنید یا از همین مسیرهای پیاده‌روی، چشم‌اندازهای زیبای اطراف را تماشا کنید و لذت ببرید. این پارک ملی در ۵۷ کیلومتری مراکش قرار دارد.

باغ‌های Agdal

پشت قصر پادشاهی مراکش، این باغ‌های زیبا، مملو از درختان میوه قرار گرفته اند. بسته به فصلی که در آن به مراکش سفر می‌کنید، می‌توانید میوه‌هایی مثل پرتغال، انجیر، انار و زیتون را ببینید که از شاخه‌ها آویزان‌اند. وسعت این باغ‌ها ۴۰۰ هکتار است و در قرن دوازدهم شکل گرفته است.

برای بازدید از جاذبه‌های مراکش، بهتر است کجا اقامت کنیم؟

اگر برای اولین بار است که به این شهر سفر می‌کنید و دوست دارید در مرکز شهر و جاذبه‌های گردشگری اقامت داشته باشید، بهترین مکان برای اقامت، منطقه‌ی قدیمی شهر یعنی مدینه و میدان بزرگی است که در مرکز آن قرار دارد. در این منطقه اقامتگاه‌هایی با قیمت و امکانات مناسب وجود دارد که مهمان‌خانه‌هایی به سبک مهمان‌خانه‌های سنتی مراکش هستند. این مراکز اقامتی معمولا یک حیاط مرکزی دارند که شما را از شلوغی و ازدحام مرکز شهر دور نگه می‌دارد و فضایی آرام و دنج در اختیار شما می‌گذارد. هزینه‌ی اقامت در این اقامتگاه‌ها معمولا شامل صبحانه است.

رژیم غذایی

رژیم غذایی مراکش، تحت تاثیر تعاملات این کشور با سایر فرهنگ‌ها و ملت‌ها قرار گرفته است. در واقع آشپزی این منطقه، ترکیبی از آشپزی عربی، آندولوسی و قوم بربر است. البته تاثیر آشپزی مدیترانه، اروپا و آفریقای سیاه در آشپزی مراکشی را نمی‌توان نادیده گرفت.

مراکش، تنوع وسیعی از میوه‌ها و سبزیجات مدیترانه‌ای و استوایی را تولید می‌کند. گوشت‌های رایج در آشپزی این منطقه عبارت‌اند از گوشت گوساله، بز، گوسفند، مرغ و غذاهای دریایی که به عنوان پایه‌ی بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. چاشنی‌های اصلی مراکشی عبارت‌اند از ترشی لیمو، روغن آرگان، روغن زیتون و میوه‌های خشک.

طعم‌دهنده‌ها

در آشپزی مراکشی از ادویه‌های مختلف به وفور استفاده می‌شود. هزاران سال است که انواع ادویه از کشورهای عربی به مراکش صادر می‌شود. محبوب‌ترین طعم دهنده‌ها در آشپزی این منطقه عبارت‌اند از زعفران، نعنا، لیمو و پرتغال، دارچین، زیره، زردچوبه، زنجبیل، فلفل، پاپریکا، دانه‌ی کنجد، آویشن و… از انواع سبزیجات معطر هم برای عطر و طعم دادن به غذا استفاده می‌کنند از جمله نعنا فلفلی، گشنیز، ریحان و…

مراکشی‌ها برای خوردن غذا از قاشق، چاقو و چنگال استفاده می‌کنند. گاهی بعضی از غذاها را با دست و با نان می‌خورند. به دلایل مذهبی، مصرف برخی از انواع گوشت و نوشیدنی‌های الکلی در این شهر رایج نیست.

گوشت گوساله، رایج‌ترین گوشت قرمز مورد استفاده در این رژیم غذایی است و همراه با سبزیجات فراوان در قالب غذاهای مختلف طبخ می‌شود. مرغ را هم به شکل طاجین یا مرغ بریان مصرف می‌کنند.

از آنجایی که کشور مراکش در ساحل اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه قرار دارد، غذاهای دریایی بخش مهمی از آشپزی این کشور را تشکیل می‌دهند. در رستوران‌های شهر مراکش می‌توانید انواع و اقسام ماهی‌ها و سایر غذاهای دریایی را نوش جان کنید.

از دیگر غذاهای رایج این کشور می‌توان بسطیله و حریره را نام برد. حریره نوعی سوپ است که آن را در ماه‌های سرد سال و بیشتر به عنوان شام می‌خورند. البته پخت آن در ماه رمضان به عنوان افطاری بسیار رایج است.

یکی از مهم‌ترین مواد غذایی که در رژیم غذایی روزمره‌ی این شهر رواج دارد، نان است. در سراسر شهر می‌توانید تعداد زیادی نانوایی را ببینید که پیوسته مشغول کار هستند و انواع نان را تهیه می‌کنند و می‌فروشند. انواع نان‌های حجیم و تخت در مراکش رایج است.

انواع سالاد

یکی از مهم‌ترین بخش‌های رژیم غذایی هر کشور، انواع سالاد است. در مراکش هم انواع سالاد چه با سبزی خام و چه با سبزی پخته، تهیه می‌شود.

دسر

مصرف انواع میوه‌های تازه و فصلی، به جای دسرهای پخته شده، در مراکش به عنوان دسر بیشتر رواج دارد. کعب الغزال یا شاخ غزال، یکی از دسرهای این منطقه است که با خمیر بادام مخصوص پخته و با پودر شکر تزیین می‌شود. این شیرینی ظاهری شبیه به شاخ دارد و با عرق بهارنارنج و دارچین طعم‌دار می‌شود. انواع کیک‌های نارگیلی هم به عنوان دسر می‌پزند.

یک شیرینی دیگر به نام Halwa chebakia در مراکش تهیه می‌شود که خمیر آن را سرخ می‌کنند سپس روی آن عسل می‌ریزند و دانه‌های کنجد می‌پاشند. این شیرینی را برای افطار ماه رمضان آماده می‌کنند.

نوشیدنی‌ها

همان طور که قبلا هم گفتیم، مراکشی‌ها نوشیدنی الکلی مصرف نمی‌کنند. رایج‌ترین نوشیدنی در این کشور، دم کرده‌ی چای سبز و نعنا است. در سنت این کشور، تهیه‌ی این نوشیدنی، نوعی هنر است و خوردن آن همراه با دوستان و خانواده، یک سنت روزانه است.   

غیر از چای، آب پرتغال یکی دیگر از نوشیدنی‌های بسیار فراوان و رایج مراکش است.

منبع

راهنمای سفر به شهر های مختلف

مارس 1, 2020

برنامه سفر به بارسلونا

برنامه سفر به بارسلونا اسپانیا بارسلونا یکی از محبوب ترین شهرهای اروپا برای بازدید کنندگان و همچنین یکی از شهرهای مورد علاقه ما ایرانیان است. از […]
فوریه 24, 2020

برنامه سفر به پاریس

برنامه سفر به پاریس فرانسه پاریس معروف به شهر عشاق است. شهری که با سفر کردن به آن میتوانید تجربه‌های به یادماندنی پیدا کنید. برای مسافرینی […]
فوریه 8, 2020

هنگ کنگ

راهنمای سفر به هنگ کنگ هُنگ کُنگ شهری است جزیره‌ای در جنوب چین، از مهم‌ترین بازارهای مالی و تجاری آسیا و جهان به‌شمار می‌رود. هنگ‌ کنگ […]
فوریه 8, 2020

بلاروس

راهنمای سفر به بلاروس بلاروس یک سرزمین دور از دریا در اروپای خاوری است، که با کشورهای روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی، و لتونی هم‌مرز است. پایتخت […]
فوریه 5, 2020

اسلواکی

راهنمای سفر به اسلواکی کشور اسلواکی در اروپای مرکزی و در همسایگی لهستان از سمت شمال، اوکراین از شرق، مجارستان از جنوب و جمهوری چک و […]
فوریه 4, 2020

آلبانی

راهنمای سفر به آلبانی آلبانی کشوری است واقع در جنوب شرقی قاره آفریقا که از شمال غرب با مونته نگرو، از شمال شرق با کوزوو، از […]
فوریه 3, 2020

واتیکان

راهنمای سفر به واتیکان در گوشه‌ای از شهر رم، دولت شهری مستقل به اسم واتیکان قرار دارد. واتیکان کوچک‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین کشور جهان است و یکی […]
فوریه 2, 2020

لیختن‌اشتاین

راهنمای سفر به لیختن‌اشتاین لیختن‌اشتاین سومین کشور کوچک در اروپا است. پایتخت آن شهر فادوتس است و بزرگ‌ترین شهر لیختن‌اشتاین، شان نام دارد. زبان رسمی لیختن‌اشتاین […]
فوریه 2, 2020

بلغارستان

راهنمای سفر به بلغارستان بلغارستان کشوری زیبا است که پیشینه‌ای تاریخی داشته و یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های دنیا در آن قرار دارد. در کنار مکان‌های زیبا […]
فوریه 1, 2020

لیماسول

راهنمای سفر به لیماسول لیماسول زیباترین شهر ساحلی و بزگترین بندر قبرس است. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی، بر سر راه سه قاره آسیا، اروپا […]

راهنمای خرید در شهرهای مختلف

آوریل 23, 2017

راهنمای خرید در بارسلون

راهنمای خرید در بارسلونا اگر برای سفر به بارسلون برنامه‌ریزی می‌کنید و قصد دارید که در این سفر از مراکز خرید دیدن کنید و خرید کنید، بد […]
آوریل 23, 2017

راهنمای خرید در آمستردام

راهنمای خرید در آمستردام آمستردام، پایتخت زیبای هلند، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در اروپا است. با راهنمای خرید در آمستردام، همراه ما باشید. آمستردام یکی از […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در ایروان

راهنمای خرید در ایروان ارمنستان ایروان، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور ارمنستان و یکی از مقاصد گردشگری محبوب به خصوص در بین ایرانیان است. جاذبه‌های تاریخی […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در مادرید

راهنمای خرید در مادرید خرید در مادرید، تجربه‌ای بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی است. دپارتمان استورها، بوتیک‌های شیک و اوت لت‌ها از مراکز خرید مهم این شهر هستند. […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در باکو

راهنمای خرید در باکو باکو پایتخت جمهوری آذربایجان است که در ساحل غربی دریای خزر قرار دارد. این شهر یکی از مقاصد گردشگری محبوب در منطقه‌ی […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در آنتالیا

راهنمای خرید در آنتالیا خرید کردن یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفر به خصوص در سفرهای خارجی است. از آنجایی که در شهرهای توریستی، مراکز خرید و […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در میلان

راهنمای خرید در میلان میلان دومین شهر پر جمعیت ایتالیا بعد از رم است. شهرت این شهر به خاطر این است که به عنوان پایتخت مد […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در استانبول

راهنمای خرید در استانبول استانبول، یکی از زیباترین شهرهای دنیا است. در این شهر، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعدد در کنار جاذبه‌های مدرن و شهری قرار […]
فوریه 14, 2017

راهنمای خرید در بانکوک

راهنمای خرید در بانکوک خرید کردن در بانکوک تجربه‌ای هیجان‌انگیز است. از مراکز خرید بزرگ، چند طبقه و مدرن گرفته تا بازارهای خیابانی شلوغ و پرسروصدا، […]
فوریه 14, 2017

راهنمای خرید در دبی

راهنمای خرید در دبی دبی به پایتخت خرید خاورمیانه مشهور است و بیش از ۷۰ مرکز خرید بزرگ دارد که یکی از آنها، دبی مال، بزرگ‌ترین […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با ما