راهنمای خرید در رم
فوریه 13, 2017
راهنمای خرید در بانکوک
فوریه 14, 2017
نمایش همه

راهنمای خرید در دبی

دبی به پایتخت خرید خاورمیانه مشهور است و بیش از ۷۰ مرکز خرید بزرگ دارد که یکی از آنها، دبی مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا است. خرید کردن در این مراکز خرید، هم بسیار لذت‌بخش و هم خیلی سخت است.اگر تور دبی تهیه کردید و یا مسافر دبی هستید،  این راهنمای خرید به شما کمک می‌کند تا خرید بهتری در دبی داشته باشید. با ما همراه باشید.


لینک های مفید برای سفر به دبی


دبی را پایتخت خرید خاورمیانه می‌دانند. بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا در دبی قرار دارد. پس نیازی به توضیح نیست که خرید کردن یکی از اصلی‌ترین تفریحات گردشگران در این شهر است. اگر عاشق خرید و گشت‌و‌گذار در پاساژها و فروشگاه‌های بزرگ هستید، دبی یک بهشت واقعی برای شما است.

برای اینکه خریدی لذت‌بخش و بدون نگرانی داشته باشید، باید از قبل خودتان را آماده کنید. اینکه چه چیزی بخرید و از میان هزاران مرکز خرید و فروشگاه، کدام را انتخاب کنید، واقعا انتخاب سختی است. برای یک خرید خوب باید از قبل در مورد کالاهای مورد نظرتان و مراکز خریدی که باید برای خرید به آنها سر بزنید اطلاعاتی داشته باشید تا سردرگم نشوید. در این صورت هر چیزی را که نیاز دارید با قیمت‌های خوبی می‌توانید در دبی پیدا کنید.

این راهنمای خرید از چند قسمت تشکیل شده است. کالاهایی که می‌توانید در دبی خریداری کنید، مراکز خرید دبی و نکته‌هایی در مورد خرید در این مراکز خرید و بخش دیگر که شامل نکاتی کلی در مورد خرید از دبی است.

در دبی چی بخریم؟

همه‌ی گردشگرانی که به دبی سفر می‌کنند علاوه بر خرید کالاهای مورد نیاز خود، به دنبال هدایایی کوچک می‌گردند که برای دوستان و نزدیکان خود به عنوان سوغات ببرند. علاوه بر سوغات که منحصرا مخصوص به دبی هستند، هزاران کالای دیگر نیز در مراکز خرید این شهر به فروش می‌رسند که ممکن است آنها را در کشور خودتان یا هرجای دیگر دنیا پیدا کنید. در ادامه با نمونه‌هایی از کالاهایی که گردشگران در سفر به دبی خریداری می‌کنند، آشنا می‌شویم.

لباس

در دبی، لباس‌های مختلف با رنگ، طراحی، جنس و قیمت‌های گوناگون به فروش می‌رسد. اگر می‌توانید برای خرید لباس بیشتر هزینه کنید، به فروشگاه‌های برندهای مشهور و بین‌المللی سر بزنید. در سایر فروشگاه‌ها و مراکز خرید هم می‌توانید لباس‌های با کیفیتی خریداری کنید. در روزهای مختلف سال، به بهانه‌های گوناگون، حراج‌های مختلفی برگزار می‌شود که بهترین فرصت برای خرید هستند.

وسایل الکترونیکی

اگر دنبال خرید وسایل الکترونیکی هستید یا  می‌خواهید گوشی خود را عوض کنید، دبی بهترین مکان است. اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید از تخفیف‌های ویژه و بی‌سابقه در نمایشگاه فناوری اطلاعات خلیج (GITEX) دیدن کنید. این نمایشگاه سالانه به مدت یک هفته برگزار می‌شود و میزبان نام‌های مشهور در زمینه‌ی تولید محصولات فناوری است. هنگام خرید گارانتی بین‌المللی درخواست کنید و دقت کنید که وسیله‌ی مورد نظر از نظر ولتاژ با استاندارهای ایران سازگاری داشته باشد.

فرش

خارج از ایران، هیچ جایی بهتر از دبی برای خرید فرش با کیفیت نیست. فرش‌ها، آینه‌ی تمام‌نمای فرهنگ یک کشور هستند و هیچ خانه‌ای را پیدا نمی‌کنید که در آن فرش یا قالیچه‌ای نباشد. فرش‌ها، ابعاد و جنس‌های مختلفی دارند. فرش‌های ماشینی بسیار ارزان‌تر هستند اما فرش‌های دست بافت، بسیار نفیس و گران. البته بیشتر فرش‌های موجود در دبی از ایران یا کشمیر هستند.

شال کشمیر و ابریشم

دبی2

بهترین هدیه‌ای که می‌توانید از دبی تهیه کنید انواع شال است. شال‌های باکیفیت با الیاف طبیعی کمی گران‌تر هستند. شال‌هایی با اجناس گوناگون را می‌توانید از مراکز خرید متعدد در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف خریداری کنید. بازار Deira چندین فروشگاه شال و روسری دارد که انواع مختلف شال با رنگ‌های گوناگون را عرضه می‌کنند.

خرما و شیرینی‌های خرمایی

خرما یکی دیگر از محصولاتی است که تنوع زیادی در دبی دارد. البته تمام کشورهای خاورمیانه به داشتن خرما مشهور هستند. خرمای عجوه نوعی خرما است که نسبت به سایر انواع خرما، کمیاب‌تر است چرا که درخت آن هر چند سال یک‌ بار میوه می‌دهد. پس اگر این خرما را در دبی پیدا کردید آن را از دست ندهید. شیرینی‌های خرمایی لذیذ، از محبوب‌ترین سوغاتی‌های دبی هستند.

عطر

در فروشگاه‌های مختلف می‌توانید عطرهای عربی یا عطرهای برندهای مشهور دنیا را با قیمت‌های مناسبی خریداری کنید. عطرهای عربی در هر فروشگاه و مرکز خریدی با قیمت‌های بسیار مناسب پیدا می‌شوند. علاوه بر عطر، انواع عود و بخور هم در فروشگاه‌های دبی به فروش می‌رسند که می‌توانید بخرید و برای معطر و ضدعفونی‌ کردن فضای منازل از آنها استفاده کنید.

این خنجرهای سنتی نقره که روکشی زیبا با طرح‌های سنتی عربی دارند، در گوشه و کنار مراکز خرید دبی پیدا می‌شوند.

شکلات

دبی3

شکلاتی که در دبی می‌توانید بخرید با شکلات‌های دیگر دنیا فرق دارد. این شکلات‌ها با ترکیبی از شیر شتر و طعم‌دهنده‌های عربی، تهیه می‌شوند و در بسته‌های زیبایی به فروش می‌رسند. علاوه بر این نوع شکلات، انواع مختلف دیگر با طعم‌های گوناگون در فروشگاه‌های کوچک و بزرگ دبی به فروش می‌رسند که هیچ دست کمی از شکلات‌های اروپا ندارند.

طلا

دبی4

بازار طلای دبی، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای طلای دنیا است. اگر به دنبال خرید زیورآلات و جواهرات طلا با کیفیت خوب و قیمت مناسب هستید، دبی بهترین مکان برای خرید است. در بازار طلای دبی انواع زیورآلات را می‌توانید در وزن‌های مختلف با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید خریداری کنید. شاید فکر کنید چانه زدن هنگام خرید طلا معنی ندارد اما این کار بسیار رایج است و با چانه زدن می‌توانید تخفیف‌های خوبی بگیرید.

اگر چیزی چشمتان را گرفت برای خرید آن عجله نکنید. به خوبی همه‌ی مغازه‌ها را سر بزنید. ممکن است همان طلای مورد نظرتان را در فروشگاه دیگری با قیمت مناسب‌تر پیدا کنید. هر قیمتی که فروشنده گفت، سریع پرداخت نکنید. از چانه زدن خجالت نکشید تا خریدی خوب و مقرون‌به‌صرفه داشته باشید.

ادویه

دبی5

ادویه‌جات عربی، طعم و عطر منحصربه‌فردی دارند. در تمام سوپرمارکت‌ها می‌توانید این ادویه‌های با کیفیت را پیدا کنید اما اگر می‌خواهید با قیمت مناسبی آنها را بخرید و در کنار آن از دیدن فروشگاه‌های بزرگ ادویه با آن رنگ‌های مختلف و وسوسه‌انگیز لذت ببرید، حتما به بازار ادویه سر بزنید.

این‌ها بخشی از کالاهایی هستند که گردشگران در سفر به دبی خریداری می‌کنند. شما هم با توجه به سلیقه‌ی خود می‌توانید هزاران کالای متنوع دیگر را به عنوان یادگاری سفر تهیه کنید: انواع عروسک‌های سنتی، وسایل تزیینی، صنایع دستی و…

دبی، مراکز خرید و بازارهای سنتی متعددی دارد. دبی مال که بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا است در کنار هزاران فروشگاه و پاساژ دیگر در دبی وجود دارند که انتخاب کردن از میان آنها سخت است. در این راهنما تعدادی از مراکز خرید بزرگ دبی و نکاتی در مورد خرید از آنها را بررسی می‌کنیم.

مراکز تجاری دبی شامل مراکز خرید بزرگ و مدرن با امکانات تفریحی متعدد، فروشگاه‌های برندهای مشهور دنیا  و حتی پیست اسکی و بازارهای سنتی و محلی هستند که زیورآلات، لباس و ادویه می‌فروشند. هر چیزی که بخواهید با هر قیمتی که فکرش را بکنید در دبی پیدا می‌شود.

  • بیشتر مراکز خرید دبی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب یا بیشتر، باز هستند. می‌توانید برای فرار از گرما، روزها از این مراکز دیدن کنید اما شب‌ها بازارها رونق دیگری دارند.
  • پیدا کردن بعضی از فروشگاه‌ها و بازارها سخت است. بعضی از آنها سرویس رفت و برگشت یا پارکینگ دارند. برای رفتن به بازارها می‌توانید تاکسی بگیرید که معمولا ارزان است.
  • دبی مکان خوبی برای خانواده‌هایی است که فرزندان کوچک دارند. بیشتر مراکز خرید دبی، مکانی برای بازی و سرگرمی کودکان در سنین مختلف دارند.
  • روزهای جمعه بسیاری از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها دیرتر از همیشه، یعنی از ساعت ۱۴ شروع به کار می‌کنند.

مرکز خرید امارات

دبی6

مرکز خرید امارات که با نام امارات مال هم مشهور است، یکی از بزرگ‌ترین و دیدنی‌ترین مراکز خرید دبی است. علاوه بر فروشگاه‌های لوکس و متنوع، تعداد زیادی رستوران و کافه، سالن ورزشی، اسپا، سینما و سالن آرایش هم در این مرکز خرید وجود دارد. در واقع این مرکز علاوه بر یک بازار، یک تفریح‌گاه چندمنظوره هم هست. یک پیست اسکی هم در این مرکز وجود دارد. امارات مال، مکان مناسبی برای خانواده‌های بچه‌دار است چرا که پارک موضوعی و تفریحات متنوعی برای بچه‌ها دارد.

این مرکز خرید بسیار بزرگ است با این حال جایی برای استراحت ندارد. اگر می‌خواهید کمی بنشینید و نفسی تازه کنید باید به رستوران‌ها و کافه‌ها سر بزنید.

بازار طلا

دبی7

در این بازار انواع و اقسام طلا، از زیورآلات بزرگ و کوچک گرفته تا لوستر و شمش طلا می‌توانید خریداری کنید. این بازار در حال حاضر از دو بخش تشکیل شده است یک بخش قدیمی‌تر و یک ساختمان دو طبقه با ده‌ها فروشگاه. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، دیدن این بازار خالی از لطف نیست.

اگر می‌خواهید از این بازار خرید کنید و از کارت اعتباری استفاده کنید، دقت داشته باشید که برخی از فروشگاه‌ها بابت آن کارمزد دریافت می‌کنند. قبل از خرید در مورد مقدار کارمزد سوال کنید.

بزرگ‌ترین حلقه‌ی طلای جهان که نامش در کتاب رکوردهای گینس هم ثبت شده است، در ورودی این بازار قرار دارد.

در حالی که فروشگاه‌ها در این بازار مقررات فروش سختی دارند، دست‌فروش‌ها به این قوانین پایبند نیستند. ساعت، کیف یا هر چیزی که از دست‌فروش‌ها می‌خرید، اکثرا تقلبی هستند.

برای خرید عجله نکنید. سعی کنید همه‌ی مغازه‌ها را ببینید و قیمت‌ها را بررسی کنید. بیشتر مغازه‌ها محصولات یکسانی دارند و ممکن است بتوانید چیزی که پسندیده‌اید را در فروشگاه دیگر با قیمت کمتر بخرید. چانه زدن بر سر قیمت‌ها، در این بازار رواج دارد.

دبی مال

دبی8

این مرکز خرید، به معنای واقعی کلمه، لوکس و مجلل است. بیش از ۱۲۰۰ فروشگاه این مرکز، میزبان مشهورترین نام‌ها در زمینه‌‌های مختلف از جمله صنعت مد هستند. اگر می‌خواهید تجربه‌ی خرید در دبی را با جذاب‌ترین تفریحات ممکن ترکیب کنید، دبی مال بهترین انتخاب است. این مرکز دارای آکواریوم، پیست اسکیت و امکانات ورزشی متعدد است. این تفریحات در کنار رستوران‌ها و سینما، بهترین فرصت را برای گردشگران فراهم می‌کنند تا ساعت‌ها در کنار هم از سفرشان لذت ببرند.

در ماه ژانویه، فستیوال سالانه‌ی خرید در دبی آغاز می‌شود و شما می‌توانید از این فرصت برای بهره‌برداری از تخفیف‌های عالی، استفاده کنید.

بازار مدینه جمیرا

دبی9

بازار مدینه جمیرا که از بازارهای قدیمی الهام گرفته است، تعداد زیادی کافه و رستوران هم دارد که نفسی تازه کنید. این بازار به سبک بازارهای قدیمی با گذرگاه‌های چوبی و حیاط وسیع ساخته شده است و اشیای سنتی در آن به فروش می‌رسد؛ انواع وسایل تزیینی و زیورآلات.

قیمت‌ها در این بازار نسبت به بازارهای سنتی دبی، بالاتر است و چانه زدن در آن زیاد مرسوم نیست.

مرکز خرید مرکاتو (Mercato)

دبی10

مرکاتو با سایر مراکز خرید دبی متفاوت است. علاوه بر معماری متفاوت آن، قنادی‌های فرانسوی، کافه‌های ایتالیایی و رستوران‌های اسپانیایی هم در آن وجود دارد. این مرکز خرید که نسبت به سایر مراکز خرید دبی آرام‌تر است، فروشگاه‌های زیادی از برندهای مشهور، مقرون‌‌به‌صرفه و گران، دارد.

این مرکز خرید، پارکینگ دارد. اگر همراه با فرزندانتان سفر کرده‌اید، محدوده‌ای به نام فان سیتی (Fun City) در این مرکز برای سرگرمی بچه‌ها وجود دارد.

مرکز خرید برجمان (Burjuman)

دبی11

مرکز خرید برجمان یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید دبی است. علاوه بر فروشگاه‌های برندهای مشهور که هم در این مرکز و هم در سایر مراکز خرید دوبی می‌توانید پیدا کنید، مرکز برجمان یکی از بهترین فودکورت‌های دنیا را در اختیار دارد. فودکورت محدوده‌ای سرپوشیده در مراکز خرید، فرودگاه‌ها و دیگر ساختمان‌ها است که انواع رستوران‌ها و غذاخوری‌ها به طور به‌هم‌پیوسته در اطراف آن قرار گرفته‌اند. رستوران‌های فوق‌العاده‌ای در این فودکورت با منوهای متنوع و فوق‌العاده پذیرای گردشگران هستند. مرکز برجمان، حیاط آفتاب‌گیر و باغ‌های زیبایی دارد. قسمتی برای سرگرمی کودکان هم در طبقه‌ی سوم مرکز وجود دارد.

بیرون از این مرکز خرید، تاکسی‌های زیادی وجود دارند که شما بعد از خرید و گردش می‌توانید خود را به راحتی به مقصد بعدی برسانید.

مرکز خرید ابن بطوطه

دبی12

مرکز خرید ابن بطوطه در بزرگراه شیخ زاید، نزدیک ورودی ۶ منطقه‌ی آزاد جبل علی قرار دارد. نام این بازار که در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد از ابن بطوطه، جهانگرد معروف اهل مراکش که در سده‌ی ۱۴ میلادی زندگی می‌کرد اقتباس شده‌ است. این مرکز خرید با مساحت بیش از ۱۱۱ هزار مترمربع (فقط برای فروشگاه‌هایش) بزرگ‌ترین مرکز خرید اقتباسی جهان است.

مرکز خرید ابن بطوطه ۶ بخش دارد که هر کدام از آن‌ها با الهام از ۶ کشوری که ابن بطوطه به آن سفر کرده، معماری شده است: چین، شبه ‌قاره‌ی هند، ایران، مصر، تونس و اندلس.

  • این مرکز با فروشگاه‌ها و رستوران‌های مختلفی که دارد، تجربه‌ای فراتر از یک خرید ساده را برای شما رقم می‌زند.
  • بهترین زمان برای بازدید از این مرکز خرید، فصل تابستان است که بازارها و غرفه‌های بیشتری به این مجموعه اضافه می‌شود که لباس‌ها و اشیای سنتی عرضه می‌کنند.

گلوبال ویلیج (Global Village)

دبی13

این مجموعه تنها یک مرکز خرید نیست. پارک موضوعی، مرکز تفریحات و سرگرمی، فروشگاه، انواع رستوران و غیره در این مجموعه جمع شده‌اند و یک مرکز توریستی و تفریحی بزرگ ایجاد کرده‌اند. گفته می‌شود که این مرکز، بزرگ‌ترین پروژه‌ی تفریحات، سرگرمی و توریستی دنیا است. هر سال بیش از ۵ میلیون گردشگر از این مرکز بازدید می‌کنند. مساحت آن یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع است.

کشورهای سراسر دنیا در این مرکز غرفه‌هایی دارند و به فروش محصولات خود می‌پردازند. این کالاها شامل صنایع دستی و غذا است. برای اینکه از حضور در دبی مثل یکی از اهالی آن لذت ببرید و زندگی اهالی را از نزدیک تماشا کنید، سری به این مرکز بزنید. در استیج اصلی این مرکز، نمایش‌های مختلفی برای بازدیدکنندگان برگزار می‌شود.

  • این مرکز فقط از ماه نوامبر تا آوریل و از ساعت ۴ بعدازظهر تا نیمه‌شب باز است.
  • چانه زدن در فروشگاه‌های این مرکز رواج دارد.
  • برای ورود به این مرکز باید مبلغ کمی ورودی بپردازید. این مبلغ شامل تماشای نمایش اجرا شده در سن اصلی مرکز هم می‌شود.
  • روزهای آخر این نمایشگاه، بسیاری از غرفه‌ها تخفیف‌های خوبی در نظر می‌گیرند و می‌توانید کالاهای مورد نظرتان را با قیمت‌های مناسبی خریداری کنید.

سیتی سنتر دیره (Deira City Center)

دبی14

سیتی سنتر قبل از ساخته شدن مراکز خرید ابن بطوطه، امارات مال و دبی مال، بزرگ‌ترین مرکز خرید دبی بود. این مرکز خرید که در سال ۱۹۹۶ احداث شد دارای یک ابربازار به نام کارفور است. سیتی سنتر بیش از ۳۷۰ فروشگاه، ۱۱ سینما با ظرفیت ۳ هزار نفر، دو صحن خوراک (فودکورت)، یک سالن بولینگ، شهربازی «سیاره‌ی جادو» (که یکی از محبوب‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده‌ی جهان است) و یک هتل ۵ ستاره با ظرفیت ۳۱۸ اتاق و ۱۱۲ آپارتمان دارد. این مرکز خرید ۳ طبقه در سال بیش از ۲۰ میلیون گردشگر را جذب می‌کند.

  • در این مرکز، فروشگاه‌ها محصولات مختلف و متنوعی از جمله محصولات داخلی و محلی تا کالاهای لوکس و وسایل الکترونیکی را عرضه می‌کنند.
  • این مرکز، سرویس رفت و برگشت رایگان به ۱۱ هتل اطراف دارد.  

بازار پارچه

دبی15

این بازار با سایر مراکز خرید دبی تفاوت دارد. اینجا در فروشگاه‌ها انواع لباس و پارچه و منسوجات با رنگ‌های زیبا و خیره‌کننده دیده می‌شوند و چانه زدن بسیار رواج دارد. علاوه بر پارچه، انواع روتختی، روبالشی، کوسن، ملحفه و… نیز با کیفیت خوب در این بازار به فروش می‌رسند. نکته‌ی جالبی که در مورد این بازار وجود دارد این است که اگر از پارچه‌ای خوشتان آمد می‌توانید محصول مورد نظرتان را سفارش دهید تا با پارچه‌ی مورد نظرتان دوخته شود. سپس آن را در هتل محل اقامتتان تحویل بگیرید. سفارش‌ها معمولا در یک روز یا کمتر آماده می‌شوند.

نکته‌ها:

همان طور که پیش از این گفتیم، دبی پایتخت خرید خاورمیانه است. اما چه چیزی باعث شده که دبی بهترین جا برای خرید باشد:

  • فستیوال خرید دبی یا به اختصار DSS، با وجود فروشگاه‌های متعدد، تخفیف‌های عالی، قرعه‌کشی‌ها و جوایز فوق‌العاده، بهترین فرصت برای خرید است. این فستیوال تجربه‌ای فراتر از خرید ساده را برای گردشگران رقم می‌زند؛ تفریحات متنوع، فعالیت‌های فرهنگی، نمایش‌های سنتی، سرگرمی‌هایی برای بچه‌ها، غرفه‌ها و نمایشگاه‌های غذاهای خیابانی و محلی، آتش‌بازی و… بخش‌های دیگر این جشنواره‌ی بزرگ را تشکیل می‌دهند.  
  • از دیگر مزایای این جشنواره این است که در ماه‌های ژانویه و فوریه برگزار می‌شود که هوا در دبی مطبوع‌تر از سایر ایام سال است. اما تنها مشکلی که ممکن است با آن مواجه شوید، این است که این دو ماه، های‌سیزن یا فصل پرگردشگر در دبی هستند؛ بنابراین، این نکته را هم در نظر بگیرید که در این مدت، هزینه‌ی اقامت در هتل‌ها در بالاترین میزان خود نسبت به سایر ایام سال قرار دارد. به علاوه باید زودتر از موعد مقرر، هتل‌تان را رزرو کنید.
  • فستیوال خرید دیگری در دبی در فصل تابستان از اواخر ژوئن تا اواخر آگوست، برگزار می‌شود که Summer Surprises نام دارد. در این مدت اکثر فروشگاه‌ها حراج‌های فوق‌العاده دارند و یکی از مزیت‌های این جشنواره این است که در این ایام، هزینه‌ی اقامت در هتل‌ها در پایین‌ترین میزان خود قرار دارد.
  • در دبی، مراکز خرید فقط به خرید اختصاص ندارند و در واقع مجموعه‌های تفریحی چندمنظوره هستند. پس نگران یکنواختی سفرتان نباشید. در این مراکز، برای هر سن و سلیقه‌ای، یک فعالیت تفریحی وجود دارد. گالری‌ها، تئاترها، مراکز تفریحی کودکان و انواع رستوران و کافه در بازارها منتظر حضور گردشگران هستند.

منبع۱

منبع۲

منبع۳

مطالب مرتبط با امارات

می 30, 2019

دبی

راهنمای سفر به دبی دبی، یکی از قطب‌های گردشگری دنیا در امارات متحده‌ی عربی قرار دارد. تور دبی، یکی از محبوب‌ترین تورهای گردشگری دنیا و مهم‌ترین مقصد گردشگری […]
فوریه 14, 2017

راهنمای خرید در دبی

راهنمای خرید در دبی دبی به پایتخت خرید خاورمیانه مشهور است و بیش از ۷۰ مرکز خرید بزرگ دارد که یکی از آنها، دبی مال، بزرگ‌ترین […]

راهنمای سفر به شهر های مختلف

مارس 1, 2020

برنامه سفر به بارسلونا

برنامه سفر به بارسلونا اسپانیا بارسلونا یکی از محبوب ترین شهرهای اروپا برای بازدید کنندگان و همچنین یکی از شهرهای مورد علاقه ما ایرانیان است. از […]
فوریه 24, 2020

برنامه سفر به پاریس

برنامه سفر به پاریس فرانسه پاریس معروف به شهر عشاق است. شهری که با سفر کردن به آن میتوانید تجربه‌های به یادماندنی پیدا کنید. برای مسافرینی […]
فوریه 8, 2020

هنگ کنگ

راهنمای سفر به هنگ کنگ هُنگ کُنگ شهری است جزیره‌ای در جنوب چین، از مهم‌ترین بازارهای مالی و تجاری آسیا و جهان به‌شمار می‌رود. هنگ‌ کنگ […]
فوریه 8, 2020

بلاروس

راهنمای سفر به بلاروس بلاروس یک سرزمین دور از دریا در اروپای خاوری است، که با کشورهای روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی، و لتونی هم‌مرز است. پایتخت […]
فوریه 5, 2020

اسلواکی

راهنمای سفر به اسلواکی کشور اسلواکی در اروپای مرکزی و در همسایگی لهستان از سمت شمال، اوکراین از شرق، مجارستان از جنوب و جمهوری چک و […]
فوریه 4, 2020

آلبانی

راهنمای سفر به آلبانی آلبانی کشوری است واقع در جنوب شرقی قاره آفریقا که از شمال غرب با مونته نگرو، از شمال شرق با کوزوو، از […]
فوریه 3, 2020

واتیکان

راهنمای سفر به واتیکان در گوشه‌ای از شهر رم، دولت شهری مستقل به اسم واتیکان قرار دارد. واتیکان کوچک‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین کشور جهان است و یکی […]
فوریه 2, 2020

لیختن‌اشتاین

راهنمای سفر به لیختن‌اشتاین لیختن‌اشتاین سومین کشور کوچک در اروپا است. پایتخت آن شهر فادوتس است و بزرگ‌ترین شهر لیختن‌اشتاین، شان نام دارد. زبان رسمی لیختن‌اشتاین […]
فوریه 2, 2020

بلغارستان

راهنمای سفر به بلغارستان بلغارستان کشوری زیبا است که پیشینه‌ای تاریخی داشته و یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های دنیا در آن قرار دارد. در کنار مکان‌های زیبا […]
فوریه 1, 2020

لیماسول

راهنمای سفر به لیماسول لیماسول زیباترین شهر ساحلی و بزگترین بندر قبرس است. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی، بر سر راه سه قاره آسیا، اروپا […]

راهنمای خرید در شهرهای مختلف

آوریل 23, 2017

راهنمای خرید در بارسلون

راهنمای خرید در بارسلونا اگر برای سفر به بارسلون برنامه‌ریزی می‌کنید و قصد دارید که در این سفر از مراکز خرید دیدن کنید و خرید کنید، بد […]
آوریل 23, 2017

راهنمای خرید در آمستردام

راهنمای خرید در آمستردام آمستردام، پایتخت زیبای هلند، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در اروپا است. با راهنمای خرید در آمستردام، همراه ما باشید. آمستردام یکی از […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در ایروان

راهنمای خرید در ایروان ارمنستان ایروان، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور ارمنستان و یکی از مقاصد گردشگری محبوب به خصوص در بین ایرانیان است. جاذبه‌های تاریخی […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در مادرید

راهنمای خرید در مادرید خرید در مادرید، تجربه‌ای بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی است. دپارتمان استورها، بوتیک‌های شیک و اوت لت‌ها از مراکز خرید مهم این شهر هستند. […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در باکو

راهنمای خرید در باکو باکو پایتخت جمهوری آذربایجان است که در ساحل غربی دریای خزر قرار دارد. این شهر یکی از مقاصد گردشگری محبوب در منطقه‌ی […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در آنتالیا

راهنمای خرید در آنتالیا خرید کردن یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفر به خصوص در سفرهای خارجی است. از آنجایی که در شهرهای توریستی، مراکز خرید و […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در میلان

راهنمای خرید در میلان میلان دومین شهر پر جمعیت ایتالیا بعد از رم است. شهرت این شهر به خاطر این است که به عنوان پایتخت مد […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در استانبول

راهنمای خرید در استانبول استانبول، یکی از زیباترین شهرهای دنیا است. در این شهر، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعدد در کنار جاذبه‌های مدرن و شهری قرار […]
فوریه 14, 2017

راهنمای خرید در بانکوک

راهنمای خرید در بانکوک خرید کردن در بانکوک تجربه‌ای هیجان‌انگیز است. از مراکز خرید بزرگ، چند طبقه و مدرن گرفته تا بازارهای خیابانی شلوغ و پرسروصدا، […]
فوریه 14, 2017

راهنمای خرید در دبی

راهنمای خرید در دبی دبی به پایتخت خرید خاورمیانه مشهور است و بیش از ۷۰ مرکز خرید بزرگ دارد که یکی از آنها، دبی مال، بزرگ‌ترین […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با ما