راهنمای خرید در بانکوک
فوریه 14, 2017
راهنمای خرید در میلان
فوریه 15, 2017
نمایش همه

راهنمای خرید در استانبول

استانبول، یکی از زیباترین شهرهای دنیا است. در این شهر، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعدد در کنار جاذبه‌های مدرن و شهری قرار گرفته‌اند. یکی از بهترین تفریحات سفر، خرید کردن و گشت‌و‌گذار در مراکز خرید است. اگر تور استانبول و یا تور ترکیه تهیه کردید ، برای آشنایی بیشتر با مراکز خرید در استانبول و نکات آن در ادامه با ما همراه باشید.


لینک های مفید برای سفر به استانبول


قرار گرفتن شهر استانبول در مسیر تجاری بین شرق و غرب، سبب شده که این شهر از قدیم‌الایام، جای خوبی برای خرید و داد و ستد باشد. از اشیای عتیقه گرفته تا انواع فرش و زیورآلات و لباس، در استانبول با بهترین کیفیت به فروش می‌رسند.

بوتیک‌های شیک و مدرن، مراکز خرید متعدد، فروشگاه‌های برندهای معروف، بازارهای قدیمی، همه در گوشه و کنار این شهر قرار گرفته‌اند. بنابراین بهتر است قبل از سفر نکاتی در مورد خرید در این شهر، کالاهایی که به فروش می‌رسد و مراکز خرید آن بدانیم.

از استانبول چی بخریم؟

فرش و گلیم

istanbul1

خریدن فرش و گلیم، نسبت به سایر کالاها زمان بیشتری می‌برد و به صبر و حوصله نیاز دارد. باید چند جا سربزنید، قیمت کنید، جنس آنها را به دقت بررسی کنید و با فروشنده‌ها چانه بزنید. بسیاری از فروشگاه‌های فرش و گلیم چیزهایی مانند حوله‌ی حمام، شال، پارچه‌های سوزن دوزی‌ و… هم می‌فروشند.

پارچه و ملحفه

istanbul3

istanbul2

ملحفه، روتختی، روبالشی، کوسن، پتو و سایر ملزومات خواب، به وفور در بازارهای استانبول به فروش می‌رسند. تنها مشکلی که ممکن است پیش بیاید این است که با زحمت وسایل خریداری شده را به خانه می‌رسانید و متاسفانه متوجه می‌شوید که اندازه‌ی آنها، آن چیزی که می‌خواستید نبوده و برای تخت و وسایل شما مناسب نیست. پس به اندازه‌های آنها توجه کنید. فروشگاه Pillows Store یکی از فروشگاه‌هایی است که این وسایل را با اندازه‌ها و جنس دلخواه شما می‌دوزد. این فروشگاه بیرون از بازار بزرگ قرار دارد. آدرس دقیق آن را باید از اهالی بپرسید چون در معرض دید نیست و در کوچه‌ای باریک قرار دارد.

جواهر و زیورآلات

istanbul4

istanbul5

در بازار بزرگ و سایر مراکز خرید استانبول می‌توانید انواع زیورآلات و جواهرات را تهیه کنید؛ هم زیورآلاتی با طراحی مدرن و الهام گرفته از طبیعت و هم جواهرات قدیمی با طراحی‌های سنتی.

اشیای هنری، صنایع دستی و عتیقه‌جات

istanbul6

اگر جیبتان پر پول است یا به آثار هنری و صنایع دستی علاقه‌مند هستید، می‌توانید در فروشگاه Sofa انواع اشیای قدیمی از جمله ظروف نقره، مینیاتور، زیورآلات، مجسمه، اشیای سرامیکی، ساعت، ظروف سفالی، ظروف شیشه‌ای و طلایی، تابلوهای خوش‌نویسی و نقاشی، سوزن‌دوزی و پارچه‌های دستبافت، تابلوهای تزیینی و انواع و اقسام اشیای قدیمی و زیبا را تهیه کنید. این فروشگاه بسیار قدیمی است و از سال ۱۹۷۶، فعالیت می‌کند.

istanbul7

اگر از علاقه‌مندان به هنر مدرن هستید، می‌توانید در فروشگاه‌هایی مانند Nahide Buyukkaymakci از صنایع دستی مدرن این هنرمند دیدن کنید.

 گاهی اوقات، نمایشگاه‌های مختلفی هم برگزار می‌شود که بازدید از آنها نیز خالی از لطف نیست. این نمایشگاه‌ها معمولا در مرکز همایش و نمایشگاه‌های استانبول برگزار می‌شوند.

کفش‌های دست‌دوز

istanbul8

کفش‌های دست‌دوز استانبول در دنیا شهره هستند و روز‌به‌روز بیشتر شناخته می‌شوند. در فروشگاه‌های کوچک و بزرگ مختلف می‌توانید انواع کفش دست‌دوز را تهیه کنید. قفسه‌های این فروشگاه‌ها با چرم‌های رنگارنگ از دور خودنمایی می‌کنند و بوی چسب در فضای آنها می‌پیچد. اگر به محصولات چرمی دست‌دوز علاقه دارید و بوی چرم و چسب، هوش از سرتان می‌برد، حتما سری به این مغازه‌ها بزنید.

istanbul9

istanbul10

در فروشگاه Old Sandal در گالاتا می‌توانید انواع کفش‌ها و صندل‌های دست‌دوز را با طراحی‌های خاص و جذاب تهیه کنید.

خوش‌نویسی

istanbul11

istanbul12

اگر به کارهای هنری و هنر خوش‌نویسی علاقه دارید به گالری Nick’s Calligraphy Corner سر بزنید. از سال ۱۹۶۸، هنرمندی به نام Nick Merdenyan در این گالری، برگ‌های خشک را با سمبل‌ها و علائم عثمانی، اسلامی، مسیحی و یهودی یا ترکیب آنها با هم، تزیین می‌کند. آثار هنری او بسیار دیدنی و البته گران هستند. این گالری در بازار بزرگ استانبول قرار دارد.

ظروف و اشیای سرامیکی

istanbul13

istanbul14

فروشگاه‌های زیادی هستند که اشیا و ظروف سرامیکی می‌فروشند اما اگر دوست دارید محصولی سفارشی و طبق سلیقه‌ی خودتان خریداری کنید و چند روزی برای آماده شدن سفارشتان فرصت دارید، در بازار بزرگ استانبول از فروشگاه Em-Er دیدن کنید. همه‌ی این آثار سرامیکی دست‌ساز هستند و با دست نقاشی می‌شوند؛ از انواع کاشی گرفته تا کاسه و انواع گلدان.

خوراکی‌ها و ادویه

istanbul15

istanbul16

بازار ادویه در نزدیکی پل گالاتا، در مقایسه با بازار بزرگ استانبول، کوچک‌تر است اما مغازه‌های زیادی دارد که لذیذترین خوراکی‌ها را می‌فروشند؛ انواع چای، پنیر، آجیل و میوه‌های خشک، خاویار، قهوه، ادویه‌جات، انواع ترشی و انواع دمنوش‌های گیاهی. در سفر به استانبول حتما از این بازار رنگارنگ دیدن کنید و از خوراکی‌های لذیذ آن برای خود و دوستانتان بخرید.

هنگام خرید در استانبول به این نکته‌ها توجه کنید:

بسیاری از فروشگاه‌های استانبول در بازارها و مراکز خرید مختلف، کالاهای یکسانی برای عرضه دارند. پس، برای خرید عجله نکنید. مراکز خرید را دور بزنید، قیمت‌ها و جنس کالاها را مقایسه کنید، سپس تصمیم بگیرید که چه چیزی را از چه فروشگاهی تهیه کنید.

حواستان را جمع کنید که هیچ شی عتیقه‌ای که بیش از ۲۰۰ سال از عمر آن می‌گذرد را خریداری نکنید. چون خارج کردن اشیای عتیقه از ترکیه، غیرقانونی است و در فرودگاه با مشکل مواجه می‌شوید. هنگام خرید اشیای عتیقه دقت کنید که کلاه سرتان نرود.

در فروشگاه‌های لوکس یا فروشگاه‌های برندهای مطرح و طراحان مشهور، معمولا سر قیمت چانه نمی‌زنند. شما اگر می‌خواهید از این فروشگاه‌ها خرید کنید و در عین حال تخفیف هم بگیرید می‌توانید در مورد فصل حراج این فروشگاه‌ها تحقیق کنید یا از تخفیف‌هایی که برای خرید چند کالا با هم، در نظر گرفته می‌شود استفاده کنید.

برعکس این فروشگاه‌ها، چانه زدن در سایر مغازه‌ها و بازارها، رواج دارد. شما هم برای اینکه خریدی مقرون‌به‌صرفه داشته باشید قیمت‌ها را مقایسه کنید و چانه بزنید. اگر سر قیمت مورد نظرتان با فروشنده به توافق نرسیدید، در فروشگاه دیگری کالای مورد نظرتان را پیدا کنید.

استانبول شهری قدیمی و زیبا است. در کنار جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعدد، هزاران فروشگاه و مرکز خرید عالی دارد که می‌توانید ساعاتی از سفر را در آنها بگذرانید و خرید کنید. اما در میان این انبوه مراکز خرید، یک گردشگر باید کدام را انتخاب کند؟

بازار بزرگ

قدم زدن در این بازار قدیمی و بزرگ، درست مانند سفر به زمان‌های گذشته است. گذرگاه‌های سرپوشیده و باریک بازار پر از مغازه‌های رنگارنگی است که فروشندگان آنها تلاش می‌کنند تا توجه خریداران را به خود جلب کنند.

میوه‌های خشک، ظروف بلوری، چراغ‌های تزیینی و مشهورتر از همه، فرش‌های ایرانی، ترکی، افغانی و پاکستانی. این بازار بهترین مکان برای فرار از آب‌وهوای نامساعد بیرون و یادگرفتن چانه زدن با فروشندگان است.

istanbul16

istanbul17

نکته‌ها:

  • موقع خرید فرش دقت کنید. برای این کار باید بیشتر وقت بگذارید. در مورد دست‌بافت بودن و جنس آنها از فروشنده سوال کنید. فرش‌ها هرچه قدیمی‌تر باشند گران‌تر هستند.
  • این بازار از دوشنبه تا شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعدازظهر باز است و روزهای یکشنبه تعطیل است.
  • بیشتر مغازه‌ها تقریبا محصولات مشابهی می‌فروشند پس لازم نیست تمام گوشه‌وکنار بازار را زیر و رو کنید. کمی قدم بزنید و قیمت‌ها و کیفیت محصولات را مقایسه کنید.
  • همیشه مراقب کیف پول خود باشید. در مکان‌های شلوغی مثل بازار احتمال حضور جیب‌برها زیاد است. حواستان را جمع کنید که زیپ کیفتان باز نماند.
  • در ساعات آخر روز، می‌توانید تخفیف‌های بیشتری بگیرید.
  • در بازار بزرگ، سرویس بهداشتی نیست. قبل از رفتن به بازار به این نکته توجه کنید.

مرکز خرید (City’s Nisantasi)

منطقه‌ی Nisantasi مناسب کسانی است که به دنبال خریدی لوکس هستند. با چند دقیقه پیاده‌روی از میدان تقسیم به این منطقه می‌رسید که میزبان برندهای مشهور جهانی مانند لویی ویتون (Louis Vuitton) و کارتیه (Cartier) است. گرچه قیمت‌ها بسیار بالا است و هرکسی توانایی خرید از این فروشگاه‌ها را ندارد اما باز هم گشت‌وگذار و تماشای آنها خالی از لطف نیست.

istanbul18

istanbul19

نکته‌ها:

  • این منطقه به راحتی از طریق مترو از میدان تقسیم قابل دسترسی است. قطارهای Levent را سوار شوید و در ایستگاه Osmanbey پیاده شوید.
  • در این مرکز خرید فقط لباس به فروش نمی‌رسد. در فروشگاه Remzi می‌توانید کتاب‌ها و راهنماهایی به زبان‌های انگلیسی و ترکی تهیه کنید.
  • بانک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز متعددی در این محدوده وجود دارند؛ از جمله HSBC و Citibank. نیازی نیست پول نقد زیادی همراه داشته باشید.
  • اگر از حمل خریدهای سنگین خسته شدید، می‌توانید در یکی از کافه‌های متعدد این محدوده کمی استراحت کنید و قهوه‌ای بنوشید.

برج گالاتا (Galata Tower)

این برج که در دنیا شناخته‌شده است؛ علاوه بر اینکه از نظر تاریخی و گردشگری اهمیت دارد، خیابان‌های اطراف آن بهترین مکان برای خرید هستند. به خصوص برای خریدارانی که دوست دارند هنگام گشت‌و‌گذار و خرید، حال‌وهوای زندگی اهالی شهر را از نزدیک لمس کنند. اگر می‌خواهید سوغات، لوازم تزیینی، هدایای کوچک و… تهیه کنید، اینجا بهترین مکان است.

istanbul20

نکته‌ها:

  • خیابان استقلال جایی برای علاقه‌مندان به موسیقی است. فروشگاه‌های این خیابان، آلات موسیقی سنتی و مدرن و سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌های مختلف می‌فروشند. برخی از جشنواره‌های هنری هم در این خیابان برگزار می‌شوند.
  • اگر دوست دارید لباس‌های سنتی عثمانی بپوشید و عکس بگیرید، سری به استودیوی عکاسی Giycek بزنید.
  • Lunapark در خیابان Serdar-i Ekrem فقط محصولات صددرصد ترکی می‌فروشد و همه‌ی نیازهای شما را برطرف می‌کند؛ غذا، چای، شیرینی، لوازم آرایش، کتاب، کلاه و…

خیابان بغداد (Bağdat Avenue)

یکی از مشهورترین خیابان‌های مرکز خرید در دنیا، خیابان بغداد در استانبول است که می‌توانید ساعت‌ها در آن بگردید و خرید کنید. جذابیت این خیابان به خاطر فروشگاه‌های عالی و متعدد و رستوران‌های بی‌نظیر بین‌المللی است. در این محدوده فعالیت‌های تفریحی زیادی برای گردشگران وجود دارد.

istanbul21

istanbul22

نکته‌ها:

  • در پارک Yil Park می‌توانید نفسی تازه کنید و برای ادامه‌ی خرید آماده شوید. روزها از تماشای طراحی جالب فضای سبز و شب‌ها از نمایش آب‌نمای پارک لذت خواهید برد.
  • فروشنده‌ها و کارکنان فروشگاه‌ها در این منطقه رفتار بسیار دوستانه‌ای دارند. اگر می‌خواهید آدرس بپرسید یا دنبال بانک یا فروشگاه خاصی می‌گردید به نزدیک‌ترین فروشگاه بروید و از آنها راهنمایی بخواهید.
  • با تاکسی به این منطقه نروید چون ترافیک سنگین است. سعی کنید از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنید، پیاده‌روی کنید یا اگر با تاکسی می‌روید در یکی از خیابان‌های اطراف پیاده شوید و بقیه‌ی مسیر را پیاده طی کنید.

میدان تقسیم (Taksim Square)

این میدان گرچه مورد استقبال گردشگران زیادی قرار دارد اما باز هم رنگ‌ و بوی زندگی اهالی در آن به چشم می‌خورد؛ از غذاهای محلی گرفته تا فروشگاه برندهای ترکی. این بخش از شهر که شب‌های پرجنب‌و‌جوشی هم دارد، بهترین مکان برای خرید سوغاتی‌های خوراکی از جمله چای، قهوه و ادویه‌جات است. علاوه بر این، این میدان در حقیقت شاهراه ارتباطی و مرکز حمل و نقل در استانبول است. یعنی به سادگی از هر جایی می‌توانید خود را به این میدان برسانید و از این میدان به هرجایی از شهر که خواستید بروید.

istanbul23

istanbul24

نکته‌ها:

  • اگر قصد دارید در این محدوده غذا بخورید حتما قیمت هر چیزی را از قبل بپرسید حتی آب.
  • غذاهای محلی ترکی را هم به صورت تازه و هم بسته‌بندی شده می‌توانید از این منطقه تهیه کنید.
  • در خیابان‌های اطراف این میدان، کافه‌های شبانه هم وجود دارند. همچنین بازارهایی که تا دیروقت باز هستند.

بازار ادویه

بیش از ۳۰۰ سال است که این بازار محل فروش ادویه‌جات محلی و وارداتی، داروهای گیاهی و انواع روغن‌های گیاهی و درمانی است. انواع خشکبار را می‌توانید از این بازار تهیه کنید. صنایع دستی هم در این بازار پیدا می‌شود؛ از جمله شال‌های دست‌بافت و کفش‌های سنتی.

istanbul25

istanbul26

نکته‌ها:

  • معمولا فروشگاه‌ها به شما اجازه می‌دهند تا محصولات را تست کنید. حتما قبل از خرید، محصول مورد نظرتان را با اجازه‌ی فروشنده، امتحان کنید.
  • بیشتر فروشنده‌ها پاکت‌های وکیوم را رایگان در اختیار مشتری می‌گذارند. حتما از آنها بخواهید تا محصول خریداری شده را در پاکتی محکم و دربسته به شما تحویل دهند تا هم در کیفتان نریزد و هم تازه و سالم بماند.

منبع۱

منبع۲

راهنمای خرید در شهرهای مختلف

آوریل 23, 2017

راهنمای خرید در بارسلون

راهنمای خرید در بارسلونا اگر برای سفر به بارسلون برنامه‌ریزی می‌کنید و قصد دارید که در این سفر از مراکز خرید دیدن کنید و خرید کنید، بد […]
آوریل 23, 2017

راهنمای خرید در آمستردام

راهنمای خرید در آمستردام آمستردام، پایتخت زیبای هلند، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در اروپا است. با راهنمای خرید در آمستردام، همراه ما باشید. آمستردام یکی از […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در ایروان

راهنمای خرید در ایروان ارمنستان ایروان، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور ارمنستان و یکی از مقاصد گردشگری محبوب به خصوص در بین ایرانیان است. جاذبه‌های تاریخی […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در مادرید

راهنمای خرید در مادرید خرید در مادرید، تجربه‌ای بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی است. دپارتمان استورها، بوتیک‌های شیک و اوت لت‌ها از مراکز خرید مهم این شهر هستند. […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در باکو

راهنمای خرید در باکو باکو پایتخت جمهوری آذربایجان است که در ساحل غربی دریای خزر قرار دارد. این شهر یکی از مقاصد گردشگری محبوب در منطقه‌ی […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در آنتالیا

راهنمای خرید در آنتالیا خرید کردن یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفر به خصوص در سفرهای خارجی است. از آنجایی که در شهرهای توریستی، مراکز خرید و […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در میلان

راهنمای خرید در میلان میلان دومین شهر پر جمعیت ایتالیا بعد از رم است. شهرت این شهر به خاطر این است که به عنوان پایتخت مد […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در استانبول

راهنمای خرید در استانبول استانبول، یکی از زیباترین شهرهای دنیا است. در این شهر، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعدد در کنار جاذبه‌های مدرن و شهری قرار […]
فوریه 14, 2017

راهنمای خرید در بانکوک

راهنمای خرید در بانکوک خرید کردن در بانکوک تجربه‌ای هیجان‌انگیز است. از مراکز خرید بزرگ، چند طبقه و مدرن گرفته تا بازارهای خیابانی شلوغ و پرسروصدا، […]
فوریه 14, 2017

راهنمای خرید در دبی

راهنمای خرید در دبی دبی به پایتخت خرید خاورمیانه مشهور است و بیش از ۷۰ مرکز خرید بزرگ دارد که یکی از آنها، دبی مال، بزرگ‌ترین […]

راهنمای سفر به شهر های مختلف

مارس 1, 2020

برنامه سفر به بارسلونا

برنامه سفر به بارسلونا اسپانیا بارسلونا یکی از محبوب ترین شهرهای اروپا برای بازدید کنندگان و همچنین یکی از شهرهای مورد علاقه ما ایرانیان است. از […]
فوریه 24, 2020

برنامه سفر به پاریس

برنامه سفر به پاریس فرانسه پاریس معروف به شهر عشاق است. شهری که با سفر کردن به آن میتوانید تجربه‌های به یادماندنی پیدا کنید. برای مسافرینی […]
فوریه 8, 2020

هنگ کنگ

راهنمای سفر به هنگ کنگ هُنگ کُنگ شهری است جزیره‌ای در جنوب چین، از مهم‌ترین بازارهای مالی و تجاری آسیا و جهان به‌شمار می‌رود. هنگ‌ کنگ […]
فوریه 8, 2020

بلاروس

راهنمای سفر به بلاروس بلاروس یک سرزمین دور از دریا در اروپای خاوری است، که با کشورهای روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی، و لتونی هم‌مرز است. پایتخت […]
فوریه 5, 2020

اسلواکی

راهنمای سفر به اسلواکی کشور اسلواکی در اروپای مرکزی و در همسایگی لهستان از سمت شمال، اوکراین از شرق، مجارستان از جنوب و جمهوری چک و […]
فوریه 4, 2020

آلبانی

راهنمای سفر به آلبانی آلبانی کشوری است واقع در جنوب شرقی قاره آفریقا که از شمال غرب با مونته نگرو، از شمال شرق با کوزوو، از […]
فوریه 3, 2020

واتیکان

راهنمای سفر به واتیکان در گوشه‌ای از شهر رم، دولت شهری مستقل به اسم واتیکان قرار دارد. واتیکان کوچک‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین کشور جهان است و یکی […]
فوریه 2, 2020

لیختن‌اشتاین

راهنمای سفر به لیختن‌اشتاین لیختن‌اشتاین سومین کشور کوچک در اروپا است. پایتخت آن شهر فادوتس است و بزرگ‌ترین شهر لیختن‌اشتاین، شان نام دارد. زبان رسمی لیختن‌اشتاین […]
فوریه 2, 2020

بلغارستان

راهنمای سفر به بلغارستان بلغارستان کشوری زیبا است که پیشینه‌ای تاریخی داشته و یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های دنیا در آن قرار دارد. در کنار مکان‌های زیبا […]
فوریه 1, 2020

لیماسول

راهنمای سفر به لیماسول لیماسول زیباترین شهر ساحلی و بزگترین بندر قبرس است. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی، بر سر راه سه قاره آسیا، اروپا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با ما