هزینه زندگی در آلمان
آوریل 5, 2020
برنامه سفر به آمستردام
آوریل 25, 2020

تاثیر ویروس کرونا در اخذ ویزا

همانطور که مطلع هستید دنیا درگیر مبارزه با ویروس کرونا است و تقریبا هیچ کشوری از اثرات این ویروس در امان نبوده است. گسترش این بیماری از کشور چین شروع شد و به سرعت در کل دنیا و همینطور کشور ایران پخش شد. به این دلیل کشورهای مختلف دنیا در مقررات ورود و خروج به کشورشان برای مدتی تجدید نظر کرده‌اند تا از همه گیر شدن این ویروس در کشور خود جلوگیری کنند.

در این مطلب می‌خوانید

? لغو وقت سفارت کشورها به دلیل ویروس کرونا

? تاثیر ویروس کرونا بر ویزای شینگن

? تاثیر ویروس کرونا بر ویزای کانادا

لغو وقت سفارت کشورها به دلیل ویروس کرونا

در حال حاضر بسیاری از مسافرین و همچنین مشتریان گرامی ما قصد سفر به اروپا در نوروز ۹۹ را داشتند و یا برای فروردین ماه ۹۹ وقت سفارت داشتند، که برنامه تمامی این عزیزان مختل شده است. با بسته شدن مرزهای کشورهای مختلف و عدم وجود پرواز عملا هیچ راهی برای استفاده از ویزای شینگن مسافرینی که از قبل اقدام کرده بودند و ویزای فعال داشتند وجود ندارد. در بعضی مسیرها یک پرواز در روز وجود دارد که آن هم از لحاظ اقتصادی به صرفه نیست. حتی اگر بحث مالی برای شما مهم نباشد، باز هم سفر کردن در این شرایط توصیه نمیشود چون به هر کشوری که ورود کنید یا قرنطینه خواهید شد و یا در بهترین حالت میتوانید چند روز در یک هتل اقامت کنید و حتی نتوانید از یک تور شهری کامل استفاده کنید!

برخی از کشورهای وقت های مصاحبه خود را تا اطلاع ثانوی کنسل کرده‌اند. بعضی از کشورها اقدام به جابجایی تاریخ مصاحبه‌ها کرده‌اند. پس حتما از لغو یا تغییر تاریخ وقت سفارت خود اطلاع کسب کنید و چنانچه وقت مصاحبه شما هنوز فعال بود با رعایت نکات بهداشتی کامل در محل سفارت حضور یابید.

اگر پاسپورت شما در کنسولگری باقی مانده است و جواب ویزای شما مشخص نیست، از طریق سفارت مربوطه و اطلاعیه‌های آن پیگیر دریافت پاسپورت و نتیجه ویزای خود باشید.

تاثیر ویروس کرونا بر ویزای شینگن

همانطور که در بالا گفته شد بعضی از کشورها صدور ویزای خود را برای ایرانیان معلق کرده‌اند. آخرین وضعیت سفارت‌های اروپایی برای صدور ویزا و همچنین قوانین ورود به آن‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید :

  • سفارت فرانسه روند ویزا را متوقف نکرده است. اما طبق اطلاعات مسافرین ما که پاسپورتشان  در سفارت بود، برای اکثر آنها ویزا صادر نشده است اما ریجت نیز نشده اند. تنها به مسافرین اعلام شده است که فعلا امکان صدور ویزا نیست و بعد از حل شدن مساله کرونا دوباره میتوانند بدون پرداخت هزینه انگشت نگاری اقدام به دریافت ویزا کنند و این مساله به هیچ وجه برای ویزای بعدی آنها نخواهد داشت.
  • سفارت ایتالیا خدمات کنسولگری را برای مراجعه حضوری متوقف کرده است. همچنین دفتر کارگازاری CKGS از ۲۵ اسفند ۹۸ تا اطلاع ثانوی درخواست جدید برای وقت سفارت ایتالیا ثبت نخواهد کرد. همچنین سفارت ایتالیا در بیانیه ای اعلام کرد ویزا هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا باطل شده و استفاده نمی شوند امکان تمدید ندارند و به دلیل اینکه حق دیگر مسافران ضایع نگردد، باید مجدد اقدام کرده و کلیه مدارک را به سفارت ارائه دهید و تغییری در روند درخواست مجدد نمی باشد.
  • سفارت اتریش از تاریخ ۳ اسفند ۹۸ روند درخواست ویزا را از طریق سفارت و شرکت VFS GLOBAL متوقف کرده است. کشور اتریش در حال حاضر ممنوعیت ورود به این کشور را لغو کرده ولی امکان ورود به این کشور تنها با داشتن آزمایش منفی ویروس کرونا امکان پذیر است.
  • سفارت آلمان از ۱۱ اسفند ۹۸ برخی از وقت‌های مصاحبه را لغو کرده است.
  • سفارت لهستان روند دریافت وقت مصاحبه جدید را متوقف کرده است و فقط به افرادی کخه قبلا وقت سفارت داشتند خدمات ارائه میدهد.
  • سفارت هلند از تاریخ ۱۸ اسفند ۹۸ وقت‌های مصاحبه را کنسل کرده است و فعلا خدمات کنسولی ارائه نمیدهد.
  • سفارت دانمارک کلیه خدمات روادید خود را به حالت تعلیق درآورده است.
  • سفارت چک اعلام کرده است تا اطلاع ثانوی چنانچه قصد ورود به این کشور را داشته باشید باید  ۱۴ روز قرنطینه شوید و یا آزمایشی مبنی بر منفی بودن وجود بیماری ارائه کنید.

به این مورد هم توجه کنید چنانچه نتوانستید به دلیل ویروس کرونا از ویزای خود استفاده کنید، برای ویزای بعدی به مشکل بر نخواهید خورد.

تاثیر ویروس کرونا بر ویزای کانادا

کشور کانادا در ایران خدمات کنسلوی ارائه نمیدهد و برای انگشت نگاری و درخواست ویزای کانادا باید به یکی از کشورهای همسایه مراجعه کنید. در حال حاضر نیز امکان سفر برای انگشت نگاری به کشورهای همسایه باری ایرانیان وجود ندارد. پس عملا راهی جز صبر کردن ندارید.

اگر شما برای ویزا درخواست داده اید و هنوز انگشت نگاری نشده اید نگران نباشید. مهلت برای انگشت نگاری ویزای کانادا از ۳۰ روز به ۹۰ روز افزایش پیدا کرده است.

همچنین نخست وزیر کانادا اعلام کرده است تا اطلاع ثانوی ورود کلیه افراد بجز کسانی که اقامت دائم این کشور را دارند و افرادی که شهروند آمریکا هستند به کشور ممنوع می باشد.

نتیجه گیری

با توجه به تاثیر کرونا بر ویزا پیشنهاد میکنیم برای چندین هفته سفر خود را به عقب بیاندازید تا در شرایط عادی برای دریافت ویزا اقدام کنید. به این مورد هم توجه کنید که با توجه به نظرات کارشناسان، این بیماری تا مدت کوتاهی با ما همراه خواد بود و بلافاصله بعد از اتمام این بحران، سفارت ها با هجوم بی سابقه مسافرین روبرو خواهند شد. پس اگر برنامه سفر قطعی دارید میتوانید از الان با همکاران ما در تماس باشید تا در اولین فرصت ممکن برای شما تعیین وقت سفارت کنند.

 

سوالات متداول درباره ویزا با شرایط کرونا

 

تاریخ بازگشایی سفارت ها مشخص است؟

خیر، چون هنوز مشخص نیست که بحران کرونا چه زمانی کنترل خواهد شد هنوز زمان مشخصی از بازگشایی سفارت ها اعلام نشده است. اما طبق نظر کارشناسان احتمال کنترل این بیماری تا اواخر اردیبهشت وجود دارد.

امکان تمدید ویزاهای اخذ شده وجود دارد؟

تا به امروز هیچ کشوری اعلام نکرده است که مسافر میتواند ویزای قبلی خود را که بر اثر کرونا غیر قابل استفاده بوده است تمدید کند.

اگر به دلیل کرونا از ویزا استفاده نکنم مشکلی پیش خواهد آمد؟

اگر نتوانستید از ویزای خود استفاده کنید، برای ویزای بعدی با توجه به شرایط غیرقابل پیشبینی ویروس کرونا، قاعدتا نباید مشکلی داشته باشید.

تایم لاین اخبار گردشگری مربوط به ویروس کرونا

سفارت آلمان در ایران

اعلامیه در سفارت آلمان

از تاريخ ١١ لغايت ١٣ اسفند ١٣٩٨(برابر با ١ لغايت ٣ مارس ٢٠٢٠) كنسولگرى و بخش رواديد سفارت آلمان براى متقاضيان بسته مى باشد. متقاضيانى كه وقت رزرو كرده اند، بطور خودكار اطلاعاتى درخصوص وقت مجدد دريافت مى نمايند.
در موارد ضرورى و يا چنانچه تبعه آلمان هستيد، لطفا مستقيما با كنسولگري و بخش رواديد تماس حاصل فرمائيد.

سفارت آلمان در ایران

اطلاعیه به هموطنان ایرانی متقاضی ویزا از دفتر Vfs Global سفارت بریتانیا در تهران

دفتر Vfs Globalسفارت بریتانیا??در تهران به دلیل شیوع بیماری کرونا فعلاً به صورت موقت تعطیل شد.

با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی تمامی مدارس، دانشگاهها و بسیاری از مشاغل دفتر Vfs Global سفارت بریتانیا در تهران طی اعلامیه ای موقتا و فقط فعلا در دو هفته آینده از انجام اقدامات بایومتریک جهت دریافت ویزا خودداری کرده است و عزیزانی که در این بازه وقت سفارت دارند باید اپلیکیشن خود را ریفاند کنند و یا وقت سفارت خود را به هفته های آتی تغییر دهند.

اطلاعیه به هموطنان ایرانی متقاضی ویزا از دفتر Vfs Global سفارت بریتانیا در تهران

اطلاعیه سفارت هلند در تهران

اطلاعیه سفارت هلند در تهران

با توجه به گسترش کروناویروس در ایران ، سفارت هلند در تهران تصمیم گرفته است از یکشنبه ۸ مارس ۲۰۲۰ تا اطلاع ثانوی ضوابط درخواست ویزا را تغییر دهد.

فقط از ۸ مارس ۲۰۲۰ ، فقط گروه های زیر می توانند برای ویزای هلند درخواست کنند:

مسافران تجاری با دعوت شرکت ها یا سازمان های هلندی (شامل فرش نارنجی)
پرونده های چاوز ویلچز و ویزای تسهیل ملی اتحادیه اروپا
پرونده های بشردوستانه (گذراندن بستگان در هلند)

این بدان معناست که تمام انتصاب های ویزا که قبلاً انجام شده اند از تاریخ ۸ مارس ۲۰۲۰ به بعد لغو می شوند.

اطلاعیه سفارت هلند در تهران

اطلاعیه سفارت دانمارک در تهران

تعطیلی موقت مراکز درخواست ویزا دانمارک در ایران

برای اتباع ایرانی یا کشورهای ثالث که گذرنامه آنها در مرکز درخواست ویزای دانمارک است ، به روز شوید

با توجه به هشدار فعلی Coronavirus (COVID-19) ، لطفاً توجه داشته باشید که مرکز درخواست ما برای دانمارک در تهران ، ایران همچنان بسته خواهد بود.

ما تا اطلاع ثانوی قرارهای جدید یا ارسال درخواست را نمی پذیریم. ما با مشتریانی که در این مدت قرار ملاقات دارند در تماس خواهیم بود تا در مورد ترتیبات جایگزین صحبت کنند.

در صورت امکان ، گذرنامه هایی را که در حال حاضر در VAC در اختیار مشتریان است ، از طریق پیک ، که در آن درخواست پیک درخواست شده است ، خواهیم کرد. اگر گذرنامه شما در حال حاضر در VAC نگهداری می شود ، اما شما قبلاً ترتیب پیگیری آن را نداده اید ، می توانید با مراجعه به مرکز درخواست ویزا طبق زمان های جمع آوری گذرنامه ، گذرنامه را جمع آوری کنید. ساعت بین یکشنبه تا پنجشنبه.

ما از ناراحتی عذرخواهی می کنیم و از همکاری نوع شما قدردانی می کنیم.

اطلاعیه سفارت دانمارک در تهران

اطلاعیه سفارت اتریش در تهران

تعطیلی موقت مراکز درخواست ویزا اتریش در ایران

برای اتباع ایرانی یا کشورهای ثالث که گذرنامه آنها در مرکز درخواست ویزای اتریش است ، بروزرسانی کنید

با توجه به هشدار فعلی Coronavirus (COVID-19) ، لطفاً توجه داشته باشید که مرکز درخواست ما برای اتریش در تهران بسته خواهد شد.

با شروع از ۲۷ فوریه ۲۰۲۰ ، ما قرارهای جدید یا تسلیم درخواست را نمی پذیریم و با مشتریانی که در این مدت قرارهای ملاقات دارند برای گفتگو در مورد ترتیبات جایگزین با مشتریانی که در حال حاضر قرارهای ملاقات دارند در تماس خواهیم بود.

در صورت امکان ، برای ۲۶ فوریه ۲۰۲۰ ما می خواهیم گذرنامه هایی را که در حال حاضر در VAC نگهداری می شود ، به مشتریان ، از طریق پیک ، که در آن درخواست پیک درخواست شده است ، بازگردانیم.

اگر گذرنامه شما در حال حاضر در VAC نگهداری می شود ، اما شما قبلاً ترتیب پیگیری آن را نداده اید ، می توانید با مراجعه به مرکز درخواست ویزا طبق زمان های جمع آوری گذرنامه ، گذرنامه را جمع آوری کنید. ساعت بین یکشنبه تا پنجشنبه.

ما همچنان وضعیت را نظارت می کنیم و به روزرسانی هایی را در مورد زمان بازگشایی مجدد Aust VAC ارائه خواهیم داد

ما از ناراحتی عذرخواهی می کنیم و از همکاری نوع شما قدردانی می کنیم.

اطلاعیه سفارت اتریش در تهران

اعلامیه وزارت بهداشت مالزی

وزارت بهداشت مالزی اعلام کرد:

طبق اعلامیه وزارت بهداشت مالزی ورود ایرانی ها از تاریخ ۸ مارچ تا اطلاع ثانوی به مالزی ممنوع شد. لذا امکان سفر به استرالیا از مسیر مالزی دیگر میسر نمی باشد.

اعلامیه وزارت بهداشت مالزی

اطلاعیه ایران ایر

اطلاعیه

شرکت هواپیمایی ایران ایر تمام پروازهای اروپایی خود را لغو کرده است.
این تصمیم احتمالا به علت شیوع ویروس کرونا در ایران اتخاذ شده است. منبع:cannews

اطلاعیه ایران ایر

اطلاعیه ایران ایر

اطلاعیه

برقراری مجدد پروازهای اروپایی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما”/ منبع:Iranair

پروازهای اروپایی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” به جزء سه مسیر وین، استکهلم و گوتنبرگ از روز  ۲۱ اسفندماه سال جاری براساس برنامه انجام میشود.

اطلاعیه ایران ایر

سفارت سوئد در تهران

بخش ویزا سفارت سوئد فعلاً تعطیل شد

با توجه به انتشار کرونا ویروس در ایران سفارت سوئد طی تصمیمی، در تهران بخش کنسولی و مهاجرت خود را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد.

فقط کسانیکه قبض رسید پاسپورت دارند با هماهنگی تلفنی یا ایمیل می توانند آن را تحویل بگیرند.

اگر برای تمدید کارت اقامت اقدام کردید با هماهنگی از درب کنار سفارت می توانید آن را تحویل بگیرید.

این اقدام فعلاً دو هفته به جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس برای کارمندان سفارت انجام شده و تا تصمیم جدید برقرار است .

سفارت سوئد در تهران

تمدید ابطال پروازهای شرکت‌های armenia airways و Turkish Airlines از مبدا ایران

تمدید ابطال پروازهای شرکت‌های armenia airways و Turkish Airlines از مبدا ایران

تمدید ابطال پروازهای شرکت‌های armenia airways و Turkish Airlines از مبدا ایران

تمدید ابطال پروازهای شرکت Aeroflot از مبدا ایران

تمدید ابطال پروازهای شرکت Aeroflot از مبدا ایران

پروازهای این شرکت از مبدا ایران تا اطلاع ثانوی تعلیق شد.

تمدید ابطال پروازهای شرکت Aeroflot از مبدا ایران

بسته شدن مرزهای خارجی اتحادیه اروپا به مدت ۳۰ روز

بسته شدن مرزهای خارجی اتحادیه اروپا به مدت ۳۰ روز

کسانی که استثناء هستن:
شهروندان اتحادیه اروپا
شهروندان غیر اروپایی با اقامت بلند مدت*

بستگان شهروندان اتحادیه اروپا
دیپلمات ها
محققان در رابطه با ویروس کرونا

*: تعریف اقامت بلند مدت : کسی که به طور قانونی و مداوم ۵ سال در کشور میزبان(آلمان) مقیم بوده.

بسته شدن مرزهای خارجی اتحادیه اروپا به مدت ۳۰ روز

اطلاعیه سفارت آلمان در تهران

اطلاعیه سفارت آلمان در تهران

به دلیل همه‌گیر شدن ویروس covid19 در آلمان، شهروندان غیر‌آلمانی اجازه ورود به خاک آلمان را ندارند. شهروندان اروپایی و خانواده آنها و همچنین شهروندان کشورهای کشورهای انگلیس، سویس، نروژ، ایسلند و لیختن‌شتاین و افرادی که دارای اقامت بلندمدت این کشورها هستن تنها به منظور عبور (durchreise) از آلمان برای رسیدن به کشور خود اجازه ورود به آلمان را دارن.
این قوانین از روز سه‌شنبه ۱۷ مارچ به مدت ۳۰ روز اجرا میشوند.

متن کامل اطلاعیه در لینک زیر:

https://teheran.diplo.de/blob/2320478/c0ae4180c2e881abe03441e353c13d69/pdf-pressemitteilung-seehofer-data.pdf

اطلاعیه سفارت آلمان در تهران

اطلاعیه سفارت سوئیس در تهران

مرکز درخواست ویزا سوئیس در ایران بسته شد

در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۲۰ ، مرکز درخواست ویزا جهانی VFS Global Switzerland تا اطلاع ثانوی در ایران بسته می شود.

ما وضعیت را تحت بررسی قرار خواهیم داد و به روزرسانی های مربوط به بازگشایی این مرکز اعلام می شود.

همچنین در ۱۸ مارس ۲۰۲۰ ، شورای فدرال سوئیس تصمیم گرفت كه ورود به مرزهای خارجی شنگن به طور کلی با استثنائات اندكی ممنوع است. سوئیس از سایر کشورهای عضو شنگن پیروی می کند. تا پانزدهم ژوئن سال ۲۰۲۰ ، سوئیس دیگر ویزای شینگن را صادر نمی کند. ویزاهای ملی نیز فقط در موارد استثنایی صادر می شود ، به عنوان مثال برای اعضای خانواده اتباع سوئیس دارای حق حضور در سوئیس که نیاز به ویزا دارند و به متخصصان بخش بهداشت می رسد.

اطلاعیه سفارت سوئیس در تهران

اطلاعیه سفارت بلژیک

مرکز درخواست ویزا بلژیک درخواست ویزا را تا اطلاع ثانوی بررسی نمی‌کند

با توجه به تحولات جهانی COVID-19 ، مراکز درخواست ویزا بلژیک تا اطلاع ثانوی ، درخواست های ویزا را برای پردازش نمی پذیرند.

ما از درک شما قدردانی می کنیم

اطلاعیه سفارت بلژیک

اطلاعیه سفارت آلمان در تهران

اطلاعیه سفارت آلمان در تهران

با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا، کنسولگری و بخش روادید  تا تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ تعطیل می باشد.
روز ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ درب ورودی اصلی بخش ویزای سفارت آلمان از ساعت ۱۰ الی ۱۲ جهت تحویل جواب ویزای ملی (ویزای اقامتی) افرادی که شماره پیگیری یا بارکد  ایشان در یکی از لیست های قبل از ماه مه ذکر گردیده باز خواهد بود. موعد بعدی تحویل جواب ۱۵ اردیبهشت خواهد بود.

اطلاعیه سفارت آلمان در تهران

پروازهای ایران به آلمان ممنوع شدند

بحران کرونا؛ پروازهای ایران به آلمان ممنوع شدند

در چارچوب مبارزه علیه شیوع ویروس کرونا آلمان پروازهای ایران به این کشور را به فوریت قدغن خواند. ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان، چهارشنبه اول آوریل (۱۳ فروردین) به خبرگزاری آلمان گفت: «ما در آلمان محدودیت‌های شدیدی را به دلیل اپیدمی برقرار کرده‌ایم و نمی‌توانیم اجازه پرواز هواپیما از مناطق پرخطر را به کشورمان بدهیم.»

اشپان این دستور را بر پایه قانون محافظت در برابر عفونت صادر کرد که تازه هفته گذشته تغییر داده شد و برای مدتی محدود اختیارات بیشتری به وزرا برای مبارزه با اپیدمی می‌دهد. وزیر بهداشت آلمان در استدلال خود برای ممنوع کردن پروازها از ایران به آلمان از جمله گفت که آنچه در ایران می‌گذرد بسیار ناشفاف است و این کشور جزء مناطق پرخطر جهان به لحاظ شیوع کروناست.

پروازهای ایران به آلمان ممنوع شدند

اطلاعیه بازگشت هموطنان ایرانی از اتریش و اسلواکی به کشور

اطلاعیه بازگشت هموطنان ایرانی از اتریش و اسلواکی به کشور


اطلاعیه فوری به اطلاع کلیه دانشجویان و هموطنان عزیز مقیم اتریش و اسلواکی می رساند که با عنایت به مشکلات ایجاد شده برای پروازهای بین المللی در نتیحه شرایط کنونی، سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین در تلاش است تا در هماهنگی با هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) برای بازگرداندن هموطنانی که مایل به بازگشت به کشور می‌باشند از طریق یک پرواز اختصاصی اقدام نماید.
لذا از همه دانشجویان و هموطنانی که قصد بازگشت به میهن را دارند تقاضا می‌شود در نخستین  فرصت با فرستادن مشخصات کامل خود (نام و نام خانوادگی، شماره گذرنامه، کشور محل اقامت و شماره تلفن همراه) به ایمیل بخش کنسولی این سفارت، آمادگی خود را اعلام نمایند.
بدیهی است که زمان دقیق پرواز بعد از اخذ اطلاعات اولیه و هماهنگی‌های بعدی به اطلاع خواهد رسید.
ایمیل بخش کنسولی سفارت ایران در اتریش:
vie.consulate@mfa.ir
تلفن بخش کنسولی سفارت: ۹-۰۰۴۳۷۱۲۲۶۵۷

اطلاعیه بازگشت هموطنان ایرانی از اتریش و اسلواکی به کشور

مسافران ورودی به آلمان باید دو هفته قرنطینه شوند

سخنگوی وزارت کشور آلمان:

مسافرانی که وارد آلمان می‌شوند، از روز جمعه این هفته (۱۱ آوریل) موظف خواهند بود به مدت دو هفته خود را قرنطینه کنند. این امر شامل حال تمام کسانی می‌شود که با خودرو، قطار، کشتی و یا هواپیما وارد خاک آلمان می‌شوند.

یک سخنگوی وزارت کشور آلمان در این ارتباط تصریح کرد، شاغلانی که برای رفتن به محل کار از مرز عبور می‌کنند، کسانی که به دلایل کاری قراری بسیار مهمی دارند و همچنین کارکنان در بخش حمل و نقل از این قاعده مستثنی خواهند بود.

سخنگوی وزارت کشور آلمان در عین حال گفت که نظارت بر رعایت موازین تعیین شده، بر عهده ایالت‌ها خواهد بود.

به گفته مقامات آلمان تا دیروز یکشنبه ۵ آوریل (۱۷ فروردین) مجموعا ۷۰ هزار مورد در ارتباط با جلوگیری از ورود مسافران به آلمان به ثبت رسیده است.

مسافران ورودی به آلمان باید دو هفته قرنطینه شوند

مسافران خارجی در آلمان

مسافران خارجی در آلمان

مسافران خارجی در آلمان که بخاطر بحران کرونا نتونستن به کشور خودبرگردند و بالطبع اعتبار ویزای آنها پایان یافته، اجازه دارند بدون ویزا هم تا ۳۰ جون در آلمان اقامت داشته باشند.
بسیاری از خارجی ها به دلیل محدودیت در سفرهای بین المللی نمی توانند آلمان را ترک کرده و به کشورهای خود برگردند.

مسافران خارجی در آلمان

هواپیمایی امارات

کنسلی موقت پروازهای امارات تا تاریخ ۱۲ خرداد معادل ۱ ژوئن


هواپیمایی امارات

ویزا متریک اعلام کرد

با توجه به شیوع ویروس کرونا، مرکز اخذ مدارک شرکت خدماتی ویزامتریک نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشد.


مهم: در صورتی که پیش از این روادید خود را دریافت نموده اید، لطفاً درنظر داشته باشید که امکان تمدید اعتبار روادید وجود ندارد. جهت تغییر اعتبار روادید خود می بایست درخواست جدیدی ارائه نمایید. لطفاً از ارسال سؤال و درخواست تمدید اعتبار روادید از طریق ایمیل صرف نظر نمایید.
از همکاری شما صمیمانه سپاسگزاریم.

ویزا متریک اعلام کرد

تعطیلی موقت کنسولگری و بخش روادید سفارت آلمان

تعطیلی موقت کنسولگری و بخش روادید سفارت آلمان تا ۱۰ خرداد

تعطیلی موقت کنسولگری و بخش روادید سفارت آلمان

تمدید ویزاهای اقامتی توسط فرانسه

فرانسه بدلیل شیوع کرونا ۳ ماه بر اعتبار ویزاهای خارجی‌ها در این کشور افزود

فرانسه تصمیم گرفته است اعتبار کلیه ویزاهای اقامتی در این کشور با تاریخ انقضا بین ۱۶ مارس تا ۱۵ ماه مه ۲۰۲۰ را به مدت سه ماه دیگر تمدید کند.

دولت فرانسه دلیل این تمدید ویزا را شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان و محدودیت های ناشی از قرنطینه اعلام کرد.

طبق اطلاعیه منتشر شده توسط دولت فرانسه «به اعتبار مدت مجاز اقامت اتباع غیر فرانسوی در این کشور در طول همه گیری کرونا، سه ماه دیگر اضافه می شود.»

همچنین در این اطلاعیه توضیح داده شده که این اقدام شامل تمام ویزاهای اقامتی می شود. ویزاهای یکساله و ده ساله و یا حتی اجازه اقامت‌های موقتی کمتر از یکسال. همه متقاضیان تمدید ویزا می توانند سه ماه را بدون نگرانی سپری کنند.

تصمیم تمدید اعتبار اقامت برای خارجی هایی که در فرانسه بدلیل قوانین قرنطینه و محدودیت‌های پروازی و عبورومرور در این کشورگرفتارشده اند اولین بار پس از سخنان رئیس جمهورِی فرانسه، امانوئل ماکرون ، گرفته شد. ماکرون در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که فرانسه در «جنگ سلامت» علیه دشمنی نامحسوس، ویروس کرونا، قراردارد.

همزمان دولت فرانسه تصمیم گرفت صدور ویزاهای اقامتی و گردشگری را در سراسر سفارتخانه‌های این کشور در جهان موقتا متوقف کند.

رئیس جمهوری فرانسه اولین رهبر اروپایی بود که تصمیم گرفت و پیشنهاد داد تا مرزهای منطقه مرزی شنگن بسته شوند. ابتدا قرار بود مرزها تا پانزدهم آوریل بسته بمانند اما در پی گسترش و شیوع ویروس کرونا در اروپا، قرار شد تا محدودیت های دسترسی به مرزهای شنگن تا ۱۵ ماه مه (MAY) ادامه پیدا کند.

کریستوف کستنر، وزیر کشور فرانسه بتازگی اعلام کرد که برداشتن محدودیت‌های مسافرتی در منطقه مرزی شنگن پیش از پایان تابستان تصمیمی ناپخته است.

به نظر می رسد دست کم تا پایان ماه اوت (August) میلادی مرزهای کشورهای اروپایی بروی مسافران غیراروپایی بسته بمانند.
یورونیوز

تمدید ویزاهای اقامتی توسط فرانسه

اتریش مرز خود با آلمان را از نیمه ژوئن باز ‌می‌کند

اتریش مرز خود با آلمان را از نیمه ژوئن باز ‌می‌کند

دولت اتریش رسما تأیید کرد که مرزهای خود با آلمان را از ۱۵ ژوئن باز خواهد کرد.

به گفته الیزابت کوستینگر، وزیر گردشگری اتریش، تصمیم این کشور برای بازگشایی مرز با آلمان پس از مذاکره با مقامات آلمانی گرفته شده است. پیش از این گفته شده بود که محدودیت‌های تردد از طریق مرز اتریش با آلمان از ۱۵ مه کاهش پیدا خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه قبلا گزارش داده بود که از روز جمعه ۱۵ مه به بعد فقط کنترل‌های گزینشی در مرز دو کشور انجام خواهد گرفت.

اتریش مرز خود با آلمان را از نیمه ژوئن باز ‌می‌کند

کنسلی پروازهای ماه ژوئن توسط لوفتهانزا

کنسلی پروازهای ماه ژوئن توسط لوفتهانزا

کنسلی پروازهای ماه ژوئن توسط لوفتهانزا

تعطیلی موقت کنسولگری و بخش روادید سفارت آلمان در تهران تا تاریخ ۲۶ خرداد

تعطیلی موقت کنسولگری و بخش روادید سفارت آلمان در تهران تا تاریخ ۲۶ خرداد

تعطیلی موقت کنسولگری و بخش روادید سفارت آلمان در تهران تا تاریخ ۲۶ خرداد

بسته بودن مرز کانادا و آمریکا تمدید شد

بسته بودن مرز کانادا و آمریکا تمدید شد

مرزهای آمریکا و کانادا که به دلیل پاندمی کرونا بسته شده‌اند، تا ۲۱ ژوئن هم‌چنان مسدود خواهند بود.

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا گفت، این تصمیم در هماهنگی با فرمانداران ایالات این کشور و برای تضمین ایمنی شهروندان هر دو کشور اتحاذ شده است.

دانشگاه‌ها در کانادا تا ژانویه کلاس‌های حضوری نخواهند داشت و محدودیت‌ها گرچه تا حدودی تسهیل شده‌اند اما سفرهای بین شهری تنها به دلایل اضطراری میسر خواهد بود.

بسته بودن مرز کانادا و آمریکا تمدید شد

تمدید منع سفر شهروندان از اروپا به ایالات متحده

تمدید منع سفر شهروندان از اروپا به ایالات متحده

دولت ایالات متحده قصد دارد منع سفر شهروندان از اروپا به آمریکا را تمدید کند. کیلی مک‌اننی، سخنگوی کاخ سفید در این راستا اعلام کرد که «حفاظت و امنیت شهروندان آمریکا برای رئیس جمهوری این کشور از بالاترین درجه اولویت برخوردار است». به گفته مک‌اننی اتخاذ این سیاست سبب شد که جان انسان‌ها نجات یابد.

با تمدید این ممنوعیت شهروندان کشورهای عضو پیمان شنگن و شهروندان بریتانیا و ایرلند همچنان اجازه سفر به آمریکا را نخواهند داشت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با وجود این قصد دارد نشست سران کشورهای گروه هفت (جی ۷) در ماه ژوئن را طبق برنامه به طور عادی در کمپ دیوید برگزار کند و نه از طریق کنفرانس ویدیویی.

تمدید منع سفر شهروندان از اروپا به ایالات متحده

تمدید خودکار شش ماهه کارت‌های اقامت در اسپانیا

تمدید خودکار شش ماهه کارت‌های اقامت در اسپانیا

بر اساس مصوبه دولت اسپانیا، کارت‌های اقامتی که اعتبار آنها در مدت زمان «وضعیت هشدار» یا ۹۰ روز پیش از آن پایان یافته، به صورت خودکار به مدت ۶ ماه تمدید می شوند. تمدید شش ماهه از روز پایان وضعیت هشدار برای افراد محاسبه می گردد.

همچنین افرادی که دارای کارت اقامت اسپانیا یا ویزای طویل المدت بوده و در زمان اعلام وضعیت هشدار در اسپانیا نبوده و متعاقبا به خاطر ممنوعیت ‌ها موفق به ورود به اسپانیا نشده اند، قادر خواهند بود به صرف ارائه گذرنامه معتبر و مدرک اقامتی منقضی (کارت اقامت، ویزای اقامت و امثالهم) وارد اسپانیا شوند.

تمدید خودکار شش ماهه کارت‌های اقامت در اسپانیا

هواپیمایی توکیش اعلام کرد

تمدید تعلیق پروازهای خارجی ترکیش ایرلاینز تا ۱۰ ژوئن

شرکت ملی خطوط هوایی ترکیه «ترکیش ایرلاینز» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای تدابیر مقابله با ویروس جدید کرونا «کووید-۱۹»، تصمیم تعلیق پروازهای بخش داخلی تا ۴ ژوئن و پروازهای خارجی تا ۱۰ ژوئن تمدید شد

همچنین اعلام شد، در راستای تدابیر مقابله با این پاندمی، مسافران از این پس نمی‌توانند چمدان و ساک دستی‌های خود را به داخل کابین بیاورند و تمام وسایل هنگام تحویل بار دریافت می‌شود

بر اساس این بخشنامه جدید، حق ساک دستی ۸ کیلوگرمی مسافران به حق بار آنها افزوده خواهد شد و تنها می‌توانند کیف دستی خود را به داخل کابین هواپیما ببرند

هواپیمایی توکیش اعلام کرد

اصلاعیه سفارت اسپانیا در تهران

اصلاعیه سفارت اسپانیا در تهران

شروع به کار سفارت به صورت محدود
متقاضیانی که به علت لغو پروازها و بسته شدن مرزها، موفق به استفاده از ویزای خود نشده اند، می توانند با ارائه فرم درخواست ویزا، رزرو هتل، پرواز، بیمه نامه مسافرتی معتبر و پرداخت هزینه کارگزاری، درخواست تمدید ویزای خود را ثبت نمایند. لطفا توجه داشته باشید، این مورد مربوط به ویزاهایی می باشد، که در بازه زمانی چهاردهم ماه مارچ تا پانزدهم ماه ژوئن میلادی هستند. لازم به ذکر است، تاریخ پرواز جدید می بایست حداکثر شش ماه پس از تاریخ ثبت پرونده اولیه باشد.

اصلاعیه سفارت اسپانیا در تهران

اطلاعیه تسهیلات دولت اسپانیا برای تمدید کارت اقامت

اطلاعیه تسهیلات دولت اسپانیا برای تمدید کارت اقامت

سفارت جمهوری اسلامی ایران در راستای کمک به هموطنان گرامی جهت درک بهتر نسبت به اطلاعیه اخیر وزارت کشور اسپانیا در ارتباط با تسهیلات در نظر گرفته شده برای خارجیان مقیم این کشور برای تمدید کارت اقامت، محورهای مهم آن را استخراج نموده که به شرح ذیل جهت اطلاع اعلام می گردد. جهت مزید اطلاع، به منظور دریافت اطلاعات دقیق و تکمیلی می توانید به متن اصلی اعلامیه رجوع نمائید.
در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در اسپانیا، دولت این کشور با هدف کنترل وضعیت رسما در تاریخ ۱۴ مارچ سالجاری در این کشور «وضعیت هشدار» اعلام کرد و متعاقبا اقدام به تمدید چند باره آن کرد. وضعیت هشدار فعلا تا تاریخ ۷ ژوئن ۲۰۲۰ اعتبار دارد و احتمال تمدید مجدد آن هم می رود. اعلام وضعیت هشدار در اسپانیا منجر به وضع یک سری محدودیت های فردی و همچنین تعطیلی ادارات دولتی گردید. این تعطیلی و محدودیت های فردی آمد و شد در کشور سبب شد بسیاری از امور اداری کشور از جمله تمدید کارت اقامت خارجیان مختل شود. دولت اسپانیا در تاریخ ۲۰ ماه می سالجاری تسهیلاتی برای خارجیان مقیم این کشور به شرح ذیل به تصویب رساند:
۱٫ آن دسته از اجازه های موقت/ دائم اقامتی و کاری و همچنین اجازه های اقامت تحصیلی (و کارت های اقامتی مربوطه) که اعتبار آنها طی مدت زمان «وضعیت هشدار» و حتی ۹۰ روز پیش از آغار «وضعیت هشدار» به پایان رسیده باشد، به صورت خودکار (و بدون نیاز به انجام مراحل اداری) تمدید می شوند که این تمدید فوق العاده تا ۶ ماه پس از پایان وضعیت هشدار معتبر است.
۲٫ این تمدید فوق العاده حتی در مورد آندسته از اجازه های اقامتی که درخواست “تمدید عادی” آنها پیش از اجرایی شدن بخشنامه حاضر از طرف متقاضی ارائه شده باشد نیز صادق است، مادامی که “پاسخ قطعی” درخواست تمدید عادی ارائه شده هنوز صادر نشده باشد. در صورتی که نتیجه درخواست تمدید عادی ارائه شده از سوی متقاضی مطلوب تر باشد، این تمدید فوق العاده برای وی کان لم یکن تلقی خواهد شد.
۳٫ کارت های اقامتی تحت عنوان «عضو خانوادگی یک تبعه اروپایی» که اعتبار آنها طی مدت زمان «وضعیت هشدار» و حتی ۹۰ روز پیش از آغار «وضعیت هشدار» به پایان رسیده باشد، به صورت خودکار (و بدون نیاز به انجام مراحل اداری) تمدید می شوند که این تمدید فوق العاده تا ۶ ماه پس از پایان وضعیت هشدار معتبر است.
۴٫ کارت های اقامت ۵ ساله (اقامت دائم) که اعتبار آنها طی مدت زمان «وضعیت هشدار» و حتی ۹۰ روز پیش از آغار «وضعیت هشدار» به پایان رسیده باشد، به صورت خودکار (و بدون نیاز به انجام مراحل اداری) تمدید می شوند که این تمدید فوق العاده تا ۶ ماه پس از پایان وضعیت هشدار معتبر است.
۵٫ افرادی که “اجازه اقامت موقت حداکثر ۹۰ روزه” در اسپانیا دریافت کرده باشند و این مجوز طی وضعیت هشدار کشور منقضی شده باشد، از یک تمدید ۳ ماهه فوق العاده برخوردار می شوند که مبنای محاسبه آن نیز از روز پایان وضعیت هشدار در کشور است. تمدید ۳ ماهه فوق العاده برای این افراد صرفا در داخل مرزهای اسپانیا معتبر است.
۶٫ افرادی که “روادید بلند مدت” و همچنین “روادید تحصیلی تا حداکثر ۱۸۰ روز” دریافت کرده باشند و این روادید طی وضعیت هشدار کشور منقضی شده باشد، مادامی که دارنده آن در داخل اسپانیا باشد و به کشور مبدا خود باز نگشته باشد، از یک تمدید ۳ ماهه فوق العاده برخوردار می شوند که مبنای محاسبه آن نیز از روز پایان وضعیت هشدار در کشور است.
۷٫ دارندگان اجازه اقامت، کارت موقت/ دائم اقامت و کارت «عضو خانواده تبعه اروپایی» که در خارج از اسپانیا هستند می توانند با ارائه مدرک مسافرتی معتبر و “کارت اقامت” منقضی شده وارد اسپانیا شوند.
۸٫ دارندگان “روادید بلند مدت” که خارج از اسپانیا باشند و اعتبار آن طی مدت وضعیت هشدار منقضی شود، می توانند از طریق ارائه مدرک مسافرتی معتبر و “رواید” منقضی شده وارد اسپانیا شوند.
۹٫ مدت زمانی که خارجیان مقیم به دلیل شیوع ویروس کرونا در اسپانیا غایب بوده اند و موفق به بازگشت به این کشور نشده اند در محاسبه مدت زمان لازم حضور در کشور برای تمدید عادی و مرسوم اقامت لحاظ نخواهد شد.
۱۰٫ افرادی که مشمول این تمدید فوق العاده می شوند باید در اولین فرصت ممکن و در بازه زمانی اعتبار تمدید فوق العاده، نسبت به تمدید عادی و مرسوم اجازه یا کارت اقامت خود اقدام نمایند. تاریخ اعتبار کارت جدید (که پس از تمدید عادی و مرسوم کارت از سوی متقاضی صادر خواهد شد) بر مبنای تاریخ انقضای اصلی کارت قبلی تعیین می شود.

اطلاعیه تسهیلات دولت اسپانیا برای تمدید کارت اقامت

هواپیمایی کرندون ترکیه پروازهای داخلی و خارجی خود را از ۲۷ ژوئن آغاز می‌کند

هواپیمایی کرندون ترکیه پروازهای داخلی و خارجی خود را از ۲۷ ژوئن آغاز می‌کند

کرندون ایرلاینز ترکیه اعلام کرد پروازهای داخلی و خارجی خود را از روز شنبه ۲۷ ژوئن به چند شهر ترکیه و نیز کشورهای آلمان، اسپانیا، ایتالیا، یونان و مصر از سر خواهد گرفت

این پروازها با رعایت کامل موازین بهداشتی و ایمنی که جزئیات آن متعاقبا اعلام می‌شود انجام خواهد شد

شهرهایی که پروازها از ۲۷ ژوئن به آنها آغاز می‌شود به شرح زیر است:

ترکیه: آنتالیا، ازمیر، بودروم، کایسری، آنکارا، گازی آنتپ، ادرمیت، ترابزون، زونگولداغ و آدانا

آلمان: ۲۲ شهر از جمله کلن، هانوفر، نورنبرگ، مونستر، اوسنابروک و …

جزایر یونان: کوس، رودیس، کرت

اسپانیا: جزایر قناری، جزایر بالئاری (پالما)

ایتالیا: البیا

مصر: غردقه

این شرکت اعلام کرده، بازگشت همه مسیرهای پروازی به وضعیت عادی احتمالا از اکتبر ۲۰۲۰ به بعد خواهد بود

منبع: Sabah

هواپیمایی کرندون ترکیه پروازهای داخلی و خارجی خود را از ۲۷ ژوئن آغاز می‌کند

هواپیمایی امارات

کنسلی موقت پروازها تا ۱۱ تیر ماه

هواپیمایی امارات

هواپیمایی ترکیش

ادامه کنسلی پروازهای ترکیش تا ۱۰ جون

هواپیمایی ترکیش

لغو قرنطینه ۴۸ ساعته در استانبول و ۱۴ شهر ترکیه

لغو قرنطینه ۴۸ ساعته در استانبول و ۱۴ شهر ترکیه

پس از دو روز مقررات منع تردد، مردم استانبول و ۱۴ شهر و استان دیگر اجازه یافتند از خانه‌های خود خارج شوند. طبق تصمیم دولت، سفرهای داخلی نیز مجاز شده و پروازها از سر گرفته می‌شوند.

از اوایل آوریل، مردم ترکیه صرفا تحت شرایط خاصی اجازه سفرهای بین‌ شهری را داشتند. رستوران‌ها و سفره‌خانه‌ها، کافه‌ها و مراکز ورزشی نیز با ضوابط معینی حق فعالیت دارند. بازار بزرگ و معروف استانبول نیز درهای خود گشود.

هم‌چنین قرار است پروازهای بین‌المللی در ترکیه، از دهم ژوئن از سرگرفته شوند/دویچوله

لغو قرنطینه ۴۸ ساعته در استانبول و ۱۴ شهر ترکیه

۲۱ ژوئن، تاریخ پایان وضعیت هشدار در اسپانیا

۲۱ ژوئن، تاریخ پایان وضعیت هشدار در اسپانیا

دولت اسپانیا آخرین تمدید وضعیت هشدار این کشور را تصویب کرد. این تمدید ۱۵ روزه که باید به تصویب پارلمان اسپانیا برسد، ۲۱ ژوئن را تاریخ قطعی پایان وضعیت هشدار در این کشور اعلام نموده است.

پی‌نوشت: بر اساس اعلام نخست‌وزیر اسپانیا، از تاریخ مذکور (۲۱ ژوئن)، امکان سفر به همه مناطق کشور وجود خواهد داشت.

۲۱ ژوئن، تاریخ پایان وضعیت هشدار در اسپانیا

ایتالیا مرزهایش را بر روی مسافران باز می‌کند

ایتالیا مرزهایش را بر روی مسافران باز می‌کند

پس از سه ماه اعمال محدودیت‌های سخت برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ایتالیا از روز چهارشنبه ۱۴ خرداد (۳ ژوئن) مرزهایش را بر روی مسافران ۲۶ کشور اروپای و همچنین بریتانیا، نروژ و سوئیس باز می‌کند.

براساس گزارش خبرگزاری آلمان، قرنطینه دو هفته‌ای مسافران نیز لغو شده است. علیرغم کاهش محدودیت‌ها مدارس تا ماه سپتامبر همچنان بسته خواهند ماند.

ایتالیا از دهم مارس سال جاری مقررات شدید قرنطینه اعمال کرد. از ماه فوریه تا کنون ۳۳ هزار و ۵۰۰ نفر در اثر بیماری کووید ۱۹ درگذشته‌اند.

ایتالیا مرزهایش را بر روی مسافران باز می‌کند

ژاپن ورود اتباع ۱۱۰ کشور از جمله ایران را ممنوع کرد

ژاپن ورود اتباع ۱۱۰ کشور از جمله ایران را ممنوع کرد

بر اساس دستورالعمل دولت ژاپن، ورود اتباع خارجی ۱۱۰ کشور، از جمله ایران از تاریخ ۱۵ فروردین ماه تا دهم تیرماه۱۳۹۹ (برابر با ۳ آوریل تا۳۰ ژوئن ۲۰۲۰) به ژاپن ممنوع شده است./ایسنا

ژاپن ورود اتباع ۱۱۰ کشور از جمله ایران را ممنوع کرد

برنامه پروازهای خارجی ترکیه به ۴۰ کشور رسما اعلام شد

برنامه پروازهای خارجی ترکیه به ۴۰ کشور رسما اعلام شد

عادل کارا اسماعیل اوغلو، وزیر حمل ‌و نقل و زیرساخت ترکیه در پیامی با اشاره به کاهش تدابیر بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا (کووید-۱۹) در پی موفقیت ترکیه در این زمینه در مقایسه با سایر کشورهای جهان، اعلام کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها از دهم ژوئن پروازها به طور تدریجی به ۴۰ کشور آغاز خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون با ۱۵ کشور شامل جمهوری ترک قبرس شمالی، اتریش، لیتوانی، صربستان، قزاقستان، آلبانی، بلاروس، امارات متحده عربی، مولداوی، ازبکستان، اوکراین، مراکش، اردن، سودان و ایتالیا در خصوص آغاز پروازهای متقابل به توافق اولیه رسیده‌ایم

وزیر حمل‌ و نقل و زیرساخت ترکیه با بیان این‌ که سخت‌ترین مرحله مقابله با کرونا سپری‌ شده است، ادامه داد:‌ اکنون ما باید به مناسبات خود و تجارت جهانی ادامه دهیم

به گفته وزیر حمل ‌و نقل ترکیه برنامه آغاز این پروازها بدین شکل خواهد بود:

۱۰ ژوئن: جمهوری ترک قبرس‌شمالی، بحرین، بلغارستان، قطر و یونان

۱۵ ژوئن: آلمان، اتریش، آذربایجان، جمهوری چک، کرواسی، هنگ‌کنگ، سوئد، ژاپن، مقدونیه شمالی، لیتوانی، مجارستان، لهستان، رومانی، صربستان، سنگاپور، اسلوونی و تاجیکستان

۲۰ ژوئن: هلند و قزاقستان

۲۲ ژوئن: آلبانی، بوسنی و هرزگوین، دانمارک، استونی، فنلاند، کره جنوبی، ایرلند، مونته‌نگرو، قرقیزستان، لتونی، لوکزامبورگ، نروژ و اسلووکی

۲۵ ژوئن:‌ بلژیک

وزیر حمل‌ و نقل و زیرساخت ترکیه تصریح کرد: مذاکرات ما در زمینه از سرگیری پروازهای بین‌المللی با ۹۲ کشور دیگر ادامه دارد.

برنامه پروازهای خارجی ترکیه به ۴۰ کشور رسما اعلام شد

لغو کنترل در مرزهای داخلی اروپا از پایان ژوئن

لغو کنترل در مرزهای داخلی اروپا از پایان ژوئن

کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا خواستار باز شدن مرزهای کشورهای عضو شده است. به گفته‌ی ایلوا یوهانسون، از اعضای این کمیسیون، گسترش ویروس کرونا در اروپا تا حدودی متوقف شده و امکان رفت و آمد شهروندان اروپا به کشورهای یکدیگر فراهم شده است.

 او امروز گفت گشوده شدن مرزهای کشورهای شنگن از پایان ماه ژوئن(یونی) آغاز خواهد شد.
برخی از کشورها هنوز موافقت کامل خود را با بازکردن مرزهایشان اعلام نکرده‌اند. چند کشور ازجمله هلند نیز گفته‌اند مرزهای خود را به روی شهروندان سوئد به این دلیل که میزان ابتلا در آن کشور بالاست، باز نخواهند کرد.

کشورهای همسایه‌ی سوئد نیز که قراراست از پانزدهم ژوئن مرزهای خود را باز کنند، پیش از این اعلام کرده بودند از ورود سوئدی‌ها به کشورهایشان جلوگیری خواهند کرد/رادیوسوئد

لغو کنترل در مرزهای داخلی اروپا از پایان ژوئن

هواپیمایی ترکیش

کنسلی تمام پروازهای ترکیش از مبدا ایران تا تاریخ ۳۰ جون

هواپیمایی ترکیش

اقامت توریستی ایرانیان در ترکیه بدون مشکل تمدید خواهد شد.

اقامت توریستی ایرانیان در ترکیه بدون مشکل تمدید خواهد شد.

اقامت توریستی ایرانیان در ترکیه بدون مشکل تمدید خواهد شد.

با تصمیم وزرای اروپایی مرزهای خارجی شینگن تا پایان ژوئن بسته می ماند

با تصمیم وزرای اروپایی مرزهای خارجی شینگن تا پایان ژوئن بسته می ماند

در آخرین جلسه وزرای کشورهای عضو شنگن، تصمیم برآن شد تا همچنان مرزهای خارجی شینگن بروی مسافران بسته باقی بماند.

در یک نشست ویدئویی غیررسمی جمعه گذشته، وزرای کشور ۲۶ عضو اروپایی منطقه شنگن در مورد بازگشایی احتمالی مرزهای خارجی این منطقه و همچنین بسته ماندن و کنترل مرزهای داخلی، که قبلاً در اثر شیوع ویروس کرونا در اروپا انجام گرفته بود، بحث و گفتگو کردند.⁦

با تصمیم وزرای اروپایی مرزهای خارجی شینگن تا پایان ژوئن بسته می ماند

لغو محدودیت‌های کرونا؛ آلمانی‌ها مجازند به ۳۱ کشور سفر کنند

لغو محدودیت‌های کرونا؛ آلمانی‌ها مجازند به ۳۱ کشور سفر کنند

دولت آلمان وضعیت “هشدار آمیز” را تنها برای ۳۱ کشور اروپایی برداشته است. محدودیت سفر به بیش از ۱۶۰ کشور جهان، از جمله بسیاری مناطق مورد علاقه گردشگران آلمانی مانند مصر، تایلند یا ترکیه به خاطر پاندمی کرونا تا روز ۳۱ اوت امسال سرجایش باقی می‌ماند.

۳۱ کشوری که سفر به آنها مجاز شده علاوه بر کشورهای حوزه شنگن، شامل بریتانیا، ایسلند، نروژ، سویس و لیختن‌اشتاین هم می‌شود.

بجز اسپانیا و نروژ که مرزهای‌شان بسته است، سفر به سایر کشورهای اروپایی از روز ۱۵ ژوئن آزاد می‌شود. برای این کشورها همچنین “شناسنامه مسافرتی” صادر می‌شود که حاوی اطلاعاتی نظیر شرایط کشور مورد نظر درج شده است و این احتمال هم وجود دارد که فرد از سفر به آنجا برحذر داشته شده باشد. مثلا در حال حاضر سفر به بریتانیا مساوی است با قرنطینه دو هفته‌ای به محض ورود به این کشور.

لغو محدودیت‌های کرونا؛ آلمانی‌ها مجازند به ۳۱ کشور سفر کنند

امکان سفر به همه مناطق اسپانیا از تاریخ ۲۱ ژوئن

امکان سفر به همه مناطق اسپانیا از تاریخ ۲۱ ژوئن

بر اساس مصوبه امروز دولت اسپانیا، امکان سفر به همه مناطق کشور از تاریخ ۲۱ ژوئن یعنی پایان وضعیت هشدار فراهم می شود. بر این اساس، اینکه ایالتی در تاریخ مذکور هنوز در فاز ۳ باشد و مراحل عادی‌سازی تدریجی را کامل طی نکرده باشد، دیگر مانعی برای مسافرت داخلی نخواهد بود.

امکان سفر به همه مناطق اسپانیا از تاریخ ۲۱ ژوئن

سفارت جمهوری ایلامی ایران در اسپانیا اعلام کرد

برقراری پرواز مادرید- تهران برای بازگرداندن اتباع ایرانی

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا در اطلاعیه‌ای از برقراری چهارمین پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) از مقصد مادرید به تهران خبر داد.

سفارت جمهوری ایلامی ایران در اسپانیا اعلام کرد

سفارت لهستان

مرز های لهستان به طور رسمی از تاریخ ۱۳ ژوئن بازگشایی خواهند شد.

قانون قرنطینه اجباری حین ورود به لهستان به طور کامل لغو شد.

پرواز های بین المللی در لهستان از ۱۶ ژوئن میتوانند به کار خود ادامه بدهند.

سفارت لهستان

هیات دولت جمهوری آذربایجان اعلام کرد

تمدید ممنوعیت ورود و خروج زمینی و هوایی تا ۱۴ روز دیگر

هیات دولت جمهوری آذربایجان با توجه به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، محدویت‌های قرنطینه ای سراسری را تا اول ژوئیه (۱۱ تیر) تمدید کرد.

ستاد عملیات هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرد: براساس تمدید وضعیت قرنطینه‌ای از ۲۶ خرداد به مدت دو هفته دیگر اعمال محدودیت‌های موجود قرنطینه‌ای همچنان پابرجاست و ممنوعیت ورود و خروج زمینی و هوایی از جمهوری آذربایجان به غیر از حرکت کامیون‌های باری، ترانزیتی و پرواز‌های چارتر، تا ۱۱ تیر ادامه خواهد داشت.

در همین حال پرواز‌های داخلی هواپیما‌های مسافری از جمله بین باکو و نخجوان از ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) از سر گرفته می‌شود.

هیات دولت جمهوری آذربایجان اعلام کرد

نماینده ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد

طرح کمیسیون اروپا برای بازگشایی مرزهای خارجی اتحادیه از اول ژوئیه

جوزپ بورل، نماینده ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که کمیسیون اروپا در این هفته پیشنهادات خود برای رفع تدریجی محدودیت‌های سفر در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا را ارائه می‌کند.

طبق گفته آقای بورل این اتحادیه در نظر دارد این محدودیت‌ها را از اول ژوئیه (۱۱ تیر) به تدریج بردارد.

در حال حاضر مرزهای داخل اتحادیه اروپا به تدریج در حال بازگشایی هستند. اتریش روز سه‌شنبه ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) اعلام کرد که مرزهای خود با ایتالیا را در تاریخ ۱۶ ژوئن باز خواهد کرد.

نماینده ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد

جزئیات طرح اتحادیه اروپا برای لغو تدریجی محدودیت سفرهای خارجی اعلام شد

جزئیات طرح اتحادیه اروپا برای لغو تدریجی محدودیت سفرهای خارجی اعلام شد


اتحادیه اروپا روز پنجشنبه جزئیات طرح رفع تدریجی ممنوعیت سفرهای غیرضروری به کشورهای عضو را اعلام کرد.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفته بود که این اتحادیه در نظر دارد از روز اول ژوئیه (۱۱ تیر) محدودیت های اعمال شده برای سفرهای غیرضروری به کشورهای عضو را به تدریج لغو کند.
در طرح کمیسیون اروپا پیش بینی شده است که دانشجویان خارجی، اتباع خارجی ساکن کشورهای عضو این اتحادیه و شاغلانی که مهارت زیادی دارند از روز اول ژوئیه (۱۱ تیر) از محدودیت های اعمال شده برای سفر به اتحادیه اروپا مستثنی خواهند شد. اتحادیه اروپا به دنبال شیوع ویروس جدید کرونا از ماه مارس (اسفند/فروردین) به تدریج محدودیت هایی را برای سفر به ۲۷ کشور عضو این اتحادیه، ایسلند،‌ لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس به اجرا گذاشت.
کمیسیون اروپا اکنون اما به کشورهای عضو اتحادیه اروپا توصیه کرده است که از ابتدای ماه ژوئیه این محدودیت ها را به تدریج لغو کنند. مقامات اتحادیه اروپا با این تصمیم در نظر دارند تا به احیای اقتصاد کشورهای عضو که از شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» آسیب دیده اند کمک کنند. از سرگیری سفرها به کشورهای عضو اتحادیه اروپا همزمان با تعطیلات تابستانی می تواند به سود بخش گردشگری باشد.
با این حال الوا جوهانسون، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا هشدار داده است که کشورهای عضو با توجه به شیوع ویروس جدید کرونا باید همچنان رویکردی محتاطانه داشته باشند. او تاکید کرده است که محدودیت سفر باید تنها از مبداء کشورهایی که از نظر شیوع بیماری همه گیر «کووید ۱۹» شرایطی مشابه کشورهای اتحادیه اروپا دارند برداشته شود.
در طرح اتحادیه اروپا از کشورهای عضو خواسته شده است که محدودیت سفر برای کشورهایی که از نظر شیوع ویروس جدید کرونا در وضعیتی بدتر از این اتحادیه هستند تمدید شود.
کمیسیون اروپا از کشورهای عضو اتحادیه خواسته است تا در مورد اینکه چه کسانی و از چه کشورهایی اجازه ورود به خاک اتحادیه اروپا خواهند داشت تصمیمی هماهنگ اتخاذ کنند. تصمیم مشترک کشورهای عضو اتحادیه اروپا از آنجا که ویزای شنگن به مسافران اجازه می دهد که بدون کنترل مرزی در ۲۶ کشور اروپایی رفت و آمد کنند اهمیت خواهد داشت.
در طرحی که اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرده تاکید شده است که در مقطع فعلی رفع کامل محدودیت های اعمال شده برای سفر به کشورهای عضو توصیه نمی شود. کمیسیون اروپا همچنین با صدور دستورالعملی از کشورهای عضو خواسته است که روند صدور روادید برای متقاضیان سفر را با رفع محدودیت های اعمال شده هماهنگ کنند.

جزئیات طرح اتحادیه اروپا برای لغو تدریجی محدودیت سفرهای خارجی اعلام شد

آلمان محدودیت‌های سفر به ۱۶۰ کشور جهان را تا پایان تابستان تمدید کرد

آلمان محدودیت‌های سفر به ۱۶۰ کشور جهان را تا پایان تابستان تمدید کرد

دولت آلمان محدودیت‌های سفر به ۱۶۰ کشور جهان را به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا، تا پایان ماه اوت تمدید کرد.

هشدارهای مرتبط با محدودیت‌های سفر کشورهایی را شامل شده است که از نظر دولت آلمان مقاصد ضروری سفر به شمار نمی روند با این حال استثناهایی نیز برای سفر به برخی از کشورها که شیوع ویروس در آنها بخوبی کنترل شده، درنظر گرفته شده است.

کشورهایی استثنا از این لیست بر اساس معیارهایی چون تعداد مبتلایان به کووید-۱۹، میزان انجام تست کرونا، قواعد بهداشتی و توان پزشکی هر کشور مشخص می شوند.
اکثر کشورهای این لیست شامل کشورهای خارج از حوزه اتحادیه اروپا و همچنین ترکیه است.
ترکیه از مقاصد محبوب توریست‌های آلمانی است که در حال حاضر سفر به آن تا پایان تابستان ممنوع شده است.

آلمان محدودیت‌های سفر به ۱۶۰ کشور جهان را تا پایان تابستان تمدید کرد

کمیسین اروپا اعلام کرد

لغو کنترل‌های درون‌مرزی در محدوده اتحادیه اروپا از ۱۵ ژوئن

کمیسیون اروپا توصیه به لغو محدودیت ورود اتباع خارجی به کشورهای کرونازده اروپا از ماه ژوئیه به بعد کرده است. همزمان این کمیسیون اعلام کرده که از روز دوشنبه کنترل‌های درون‌مزری در میان کشورهای اروپایی برداشته خواهد شد.

کمیسیون اروپا می‌خواهد، محدودیت‌هایی که به دلیل شیوع کرونا بر ورود اتباع خارجی تا پایان ماه ژوئن اعمال شده بود را از میان بردارد. کمیسیون خواهان آن است که از اول ژوئیه این محدودیت‌ها مرحله به مرحله از میان برداشته شده و مرزهای خارجی اتحادیه اروپا بر روی مسافران خارجی گشوده شود.

به گزارش “تاگس‌شاو”‌، محدودیت‌های مسافرتی در درجه اول برای کشورهایی برداشته می‌شود که آمار شیوع کرونا در آن‌ها با آمار متوسط کرونا در اروپا مطابق است و در آن‌ها ظرفیت‌های لازم برای مواجهه با این ویروس وجود دارد. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که آیا این کشورها خود به شهروندان اروپایی اجازه ورود به کشورشان را می‌دهند یا خیر.

کمیسیون اروپا تا کنون تنها به طور مشخص اعلام کرده که ممنوعیت ورود اتباع شش کشور حوزه بالکان شامل آلبانی، کوزوو، مقدونیه شمالی، بوسنی و هرزگوین، مونته‌نگرو و صربستان از اول ژوئیه از میان برداشته خواهد شد.

کمیسین اروپا اعلام کرد

وزیر کشور ترکیه اعلام کرد

ترکیه همه مرزهای خود را به جز مرز با ایران باز کرد

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه اعلام کرد، از روز پنج شنبه ۱۱ ژوئن کلیه مرزهای ترکیه (هوایی، زمینی و دریایی) به جز مرز زمینی با ایران باز شدند و شهروندان ترکیه و افراد خارجی می‌توانند بدون محدودیت وارد کشور یا خارج شوند

وزیر کشور ترکیه اعلام کرد

آپدیت سایت سفارت آلمان

آپدیت سایت سفارت آلمان

از تاریخ ۱جولای دانشجوها، جاب آفرها(درصورت تایید کارفرما یا ضرورت ورود)، جاب سیکرها و پیوستها، اجازه ورود دارند.

آپدیت سایت سفارت آلمان

اتحادیه اروپا فرودگاه های ایرن را از نظر اقدامات ضد کرونا امن اعلام کرد

اتحادیه اروپا فرودگاه های ایرن را از نظر اقدامات ضد کرونا امن اعلام کرد

آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا فهرستی از فرودگاه‌های کشورهای مختلف جهان را که اقدامات لازم برای کاهش شیوع کرونا از جمله ضد عفونی کردن هواپیماها در آن انجام می‌شود، منتشر کرد.

این آژانس در توضیح فهرست فرودگاه‌ها نوشته است که این فهرست «تنها با هدف اطمینان یافتن از اقدامات اضافی برای حفاظت از مسافران و خدمه هواپیماها» در شرایط شیوع کرونا در فرودگاه‌ها تهیه شده و مراد از آن «توصیه به رعایت محدودیت‌های مسافرتی» یا سایر «اقدامات همگانی بهداشتی مانند قرنطینه» وضع شده به دست دولت‌ها نیست.
به گفته مسئولان آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا، این فهرست با هماهنگی کشورهای عضو این آژانس و عمدتا بر اساس اطلاعات به دست آمده از سازمان جهانی بهداشت، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های اروپا و سایر مؤسسات معتبر بهداشت همگانی تهیه شده و با مشورت با همین نهادها به طور مداوم به‌روز می‌شود.

اتحادیه اروپا فرودگاه های ایرن را از نظر اقدامات ضد کرونا امن اعلام کرد

مرزهای اروپا دوباره باز می‌شوند

مرزهای اروپا دوباره باز می‌شوند

حدود سه ماه پس از اعمال محدودیت برای ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا مقررات سخت‌گیرانه به تدریج لغو می‌شوند. از ظهر شنبه، ۲۴ خرداد (۱۳ ژوئن) مرزهای لهستان با همه کشورهای همسایه اتحادیه باز شد.

مقررات ورود و خروج در مرز لهستان با لیتوانی روز جمعه لغو شده بود و بامداد شنبه هم مرزهای این کشور با آلمان، اسلواکی و جمهوری چک گشوده شد.

البته محدودیت‌ها برای شهروندان کشورهای ثالث، یعنی کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، همچنان پا بر جاست.

دولت لهستان این تفاوت رفتار را به دلیل “اوضاع نابسمان” بعضی از کشورها، به ویژه در آمریکای لاتین و آمریکای شمالی دانسته است.

کنترل در مرزهای لهستان با اوکراین و بلاروس نیز همچنان برقرار است.

در حال حاضر شهروندان آلمان یا افرادی که با اجازه اقامت رسمی در چند سال اخیر در این کشور زندگی کرده‌اند، می‌توانند وارد آلمان شوند.

مرزهای اروپا دوباره باز می‌شوند

بازگشایی مرزهای فرانسه برای مسافران و شهروندان داخل و خارج از اتحادیه اروپا

بازگشایی مرزهای فرانسه برای مسافران و شهروندان داخل و خارج از اتحادیه اروپا

به گزارش France 24 کشور فرانسه مرزهای خود را برای مسافران خارج از اتحادیه اروپا از ۱ July باز میکند

همچنین از دو روز دیگر ۱۵ ژوئن مرزهای فرانسه برای شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا باز می‌شود

بعد از همه گیری کرونا فرانسه مرزهایش را از اواسط ماه March برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بست.

در بیانیه دولت این کشور آمده که مرزهای زمینی، دریایی و هوایی به روی مسافران باز می شوند.

طبق مقررات جدید شهروندان ‌‌مسافرانی که از کشورهای بریتانیا و اسپانیا وارد این کشور میشوند میبایستی ۱۴ روز در قرنطینه بمانند.

بازگشایی مرزهای فرانسه برای مسافران و شهروندان داخل و خارج از اتحادیه اروپا

هواپیمایی امارات

کنسلی موقت پروازها تا ۱۱ مرداد

هواپیمایی امارات

پدرو سانچز نخست‌وزیر اسپانیا ظهر امروز اعلام کرد

تاریخ بازگشایی مرزهای اسپانیا با اروپا و کشورهای ثالث

پدرو سانچز نخست‌وزیر اسپانیا ظهر امروز اعلام کرد این کشور مرزهای خود با کشورهای اروپایی (به غیر از پرتغال) را از تاریخ ۲۱ ژوئن بازگشایی خواهد کرد و قرنطینه ۱۴ روزه ورودی برای مسافران این کشورها را از همان تاریخ لغو خواهد کرد.

بر این اساس، بازگشایی مرزها با کشورهای ثالث (غیر اروپایی) برای ۱ جولای پیش‌بینی شده است.

شایان ذکر است دولت اسپانیا پیش از این با اوج گرفتن شیوع کرونا مرزهای خود با دیگر کشورها (حتی کشورهای اروپایی) را بسته بود و ورود خارجیان (به غیر از یک سری استثنا‌ها) به کشور را ممنوع اعلام کرده بود. ⁦

پدرو سانچز نخست‌وزیر اسپانیا ظهر امروز اعلام کرد

وبسایت سفارت هلند در ایران اعلام کرد

طبق قوانین اتحادیه اروپا سفر اتباع غیر اروپایی به هلند که بصورت سفر غیر ضروری طبقه بندی شده اند تا اول یولی (جولای) کماکان ممنوع و محدود خواهد بود.

وبسایت سفارت هلند در ایران اعلام کرد

مرکز درخواست ویزا فرانسه در تهران

از تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۲۰ ، مرکز درخواست ویزا فرانسه در تهران عملیات پذیرش بخشی از درخواست های ویزای بلند مدت دانشجویی و دانشمندان را در هر یکشنبه و سه شنبه از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۴:۰۰ از سر خواهد گرفت.

مرکز درخواست ویزا فرانسه در تهران

اطلاعیه سفارت هلند در مورد ویزاهای استفاده نشده

اطلاعیه سفارت هلند در مورد ویزاهای استفاده نشدهاطلاعیه سفارت هلند در مورد ویزاهای استفاده نشده


تمدید ویزا امکان پذیر نیست.حتی اگر به دلیل شرایط ، ویزا بدون استفاده منقضی شود. شما باید برای ویزای جدید اقدام کنید.

اطلاعیه سفارت هلند در مورد ویزاهای استفاده نشده

آخرین خبرها از وضعیت بازگشایی سفارت‌های امریکا

آخرین خبرها از وضعیت بازگشایی سفارت‌های امریکا

بعد از کنسل شدن قرارهای مصاحبه سفارت‌های ارمنستان و قبرس در تاریخ ۱۵ ژوئن (JUN)، در روزهای اخیر خبرهای امیدوارکننده‌ی زیر از سفارت‌ها به‌ گوش رسیده است.

دیروز، ۱۷ ژوئن ۲۰۲۰، سفارت‌ امریکا در آنکارا به چند دانشجوی کلیر شده اطلاع داده که پاسپورت خود را برای صدور ویزا به سفارت ارسال کنند.

همچنین سفارت امریکا در ایروان روی کیس چند دانشجوی ایرانی کلیر شده آپدیت زده که می‌تواند نشانه مثبتی مبنی بر آغاز پروسه صدور ویزای آنها باشد.

سفارت‌های امریکا در استرالیا هم اخیرا به عده‌ای از دانشجویان متقاضی تحصیل در امریکا نوبت اضطراری داده‌ند.

همینطور شنیده‌ها از سفارت امریکا در ابوظبی حاکی از آن است که عده‌ای از متقاضیان صدور ویزای مهاجرتی دعوت به مصاحبه شده‌اند.

در هفته جاری مراسم شهروندی آمریکا (naturalization) در بعضی از دفاتر USCIS برگزار شد. (عکس پیوستی در دفتر فیلادلفیا مورخه ۱۷ ژوئن)

با توجه به اخبار فوق هر چند نمی‌توان تحلیل قطعی از زمان بازگشایی سفارت‌ها داشت، اما می‌تواند نشانه‌های مثبتی از آغاز به کار سفارت‌های امریکا باشد.

آخرین خبرها از وضعیت بازگشایی سفارت‌های امریکا

بازگشایی دفتر وی اف اس نروژ

بازگشایی دفتر وی اف اس نروژ از ۱۵ ژوئن فقط برای درخواست های تحصیلی کاری و اقامت

بازگشایی دفتر وی اف اس نروژ

گذرنامه‌های شهروندان ایرانی خارج از کشور یکساله و رایگان تمدید می شود

گذرنامه‌های شهروندان ایرانی خارج از کشور یکساله و رایگان تمدید می شود

 در پی محدودیت‌های ایجاد شده بعد از شیوع کرونا در سراسر جهان و ایجاد مشکل در ارسال پست سیاسی به برخی از کشورها به‌دلیل توقف غالب پروازهای بین‌المللی، صدور گذرنامه جدید برای شهروندان ایرانی در برخی از کشورها، با مشکلاتی مواجه شد.

بنابراین، وزارت امور خارجه، موضوع را در ستاد گذرنامه کشور طرح کرد و مقرر شد گذرنامه‌های عادی آن دسته از شهروندان ایرانی که در حال حاضر در خارج از کشور به سر می‌برند (اعم از مقیم و غیر مقیم) و در شرایط متأثر از شیوع بیماری کووید ۱۹ امکان بازگشت به کشور را ندارند و یا به دلیل کم بودن اعتبار باقیمانده گذرنامه شان با مشکلات اقامتی مواجه شده‌اند، از تاریخ ارائه درخواست برای مدت یکسال تا تاریخ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ توسط نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور به صورت رایگان تمدید شود.

 ارائه این تسهیلات تنها مختص کشورهایی است که ارسال پست سیاسی به آنها امکانپذیر نیست و شامل کشورهایی که از این نظر دارای شرایط عادی هستند،نمی‌شود.

گذرنامه‌های شهروندان ایرانی خارج از کشور یکساله و رایگان تمدید می شود

هواپیمایی قشم ایر اعلام کرد

برقراری پروازهای تهران-استانبول برای دارندگان اقامت ترکیه

شرکت هواپیمایی قشم ایر با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، پس از پیگیری‌های مستمر جهت اخذ مجوزات لازم از کشور ترکیه، پرواز تهران-استانبول-تهران در روزهای پنجشنبه از تاریخ ۹۹/۰۴/۰۵ لغایت ۹۹/۰۴/۲۶ مجدد برقرار می گردد

بنابراین گزارش، مسافرین جهت تهیه بلیت مذکور الزامیست یکی از شرایط ذکر شده از کشور ترکیه را داشته باشند:

۱ – مسافر شهروند کشور ترکیه باشد
۲- مسافر اقامت دائم یا توریستی (معتبر) ترکیه را داشته باشد
۳- مسافر ویزای کاری معتبر از کشور ترکیه داشته باشد

ضمن اینکه اسامی مسافرین پرواز جهت تائید برای کشور ترکیه ارسال می‌گردد و عدم توجه به این شرایط قبل از تهیه بلیت موجب ممانعت از ورود مسافر به کشور ترکیه می‌گردد و هزینه بلیت پرداختی سوخت می‌گردد

خواهشمند است مسافرین محترم قبل از تهیه بلیت مسیر مذکور به موارد فوق توجه نمایند و در صورت داشتن شرایط لازم اقدام به تهیه بلیت نمایند

فروش بلیت مسیر مذکور سیستمی بوده و قابلیت فروش به کلیه دفاتر و آژانس های مسافرتی وجود دارد.

هواپیمایی قشم ایر اعلام کرد

امارات متحده عربی اعلام کرد

شروع پذیرش توریست در دبی از تاریخ ۷ جولای

دستورالعمل مربوط به توریست‌هایی که از ۷ جولای به دبی سفر می‌کنند:

همانطور که در خبرهای قبلی اعلام کردیم، بنابر اعلام کمیته عالی مدیریت بحران و امور اضطراری امارت دبی، با دستور شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، بازگشت توریست ها به دبی از ۷ جولای، با شرایط محدود، آغاز خواهد شد

قبل از ورود از توریست‌ها خواسته می‌شود:

۱- هنگام ورود به فرودگاه‌های دبی، یک گواهی اثبات عدم آلودگی به ویروس کرونا را ارائه دهند

آنها باید یک تست PCR منفی مربوط به ۹۶ ساعت گذشته (چهار روز) را ارائه دهند.اگر آنها قادر به ارائه این گواهی نباشند، تحت آزمایش PCR در فرودگاه قرار می‌گیرند

۲- از یک بیمه درمانی معتبر برای ورود به کشور برخوردار باشند

۳- قبل از سوار شدن به هواپیما، “فرم اعلامیه سلامتی” را پر کنند

۴- برنامه Covid-19 DXB را دانلود و مشخصات خود را در آن ثبت کنند. این امر از اهمیت حیاتی برخوردار است زیرا در صورتی که توریست ها علائم کووید-۱۹ را نشان دهند، هماهنگی و ارتباط آسان با مقامات بهداشتی را تسهیل می کند

۵- خطوط هوایی حق دارند در صورتی که توریست هرگونه علائم کووید-۱۹ را بروز دهد، از سوار کردن او به هواپیما خودداری کنند

۶ – توریست ها در فرودگاه مبدأ تحت آزمايش غربالگری حرارتی قرار خواهند گرفت

پس از ورود:

۱- اگر مسافری مشکوک به داشتن علائم کووید-۱۹ است، فرودگاه‌های دبی حق دارند او را مجدداً آزمایش کنند تا اطمینان یابند توریست به ویروس کرونا مبتلا نیست

۲- قرنطینه ۱۴ روزه و با هزینه شخصی، در مکانی که توسط دولت معرفی می‌شود، برای توریست های کرونا مثبت، الزامی است

✍ منبع: خلیج‌تایمز

امارات متحده عربی اعلام کرد

هواپیمایی ترکیش

تاریخ بازگشایی پروازهای هواپیمایی ترکیش به تهران اعلام شد

ترکیش ایرلاین، شرکت هواپیمایی حامل پرچم ترکیه، که یکی از ده خطوط برتر هوایی جهان می‌باشد، برنامه زمانی بازگشایی پروازهای خود به اقصی نقاط جهان را منتشر کرد

طبق این برنامه، پروازهای این شرکت از ۱۶ جولای ۲۰۲۰ با ۷ پرواز هفتگی به تهران آغاز خواهد شد.

هواپیمایی ترکیش

وزارت کشور آلمان اعلام کرد

آلمان اعتبار ویزاهای شنگن منقضی شده را با اعطای اجازه کار ۳ ماه دیگر تمدید کرد

وزارت کشور آلمان افزون بر این که اجازه اقامت آن دسته از دارندگان روادید(ویزا) شنگن را که به دلیل اجرای سیاست قرنطینه در این کشور گرفتار شده‌‌اند، ۳ ماه دیگر تمدید کرد بلکه به آنان اجازه کار نیز اعطا کرد.

این قانون مشمول آن دسته از دارندگان ویزاهای شنگن منقضی شده می‌شود که از مارس به دلیل شیوع ویروس کرونا هنوز قادر به بازگشت به کشور محل اقامت خود نیستند.

وزارت کشور آلمان اعلام کرد

هواپیمایی فلای دبی

فلای دبی ، از سرگیری پروازها به چهار شهر ایران را رسما تایید کرد.

فلای دبی ، امروز چهارشنبه ۲۴ ژوئن ، با صدور اطلاعیه ای رسما اعلام کرد ، پرواز ها به ۲۴ مقصد جدید از جمله چهار شهر ایران (تهران ، لار ، شیراز و اصفهان ) را از ۷ جولای آغاز می کند.

این پرواز ها با رعایت همه شرایط بهداشتی و ایمنی که قبلا اعلام شده انجام خواهد پذیرفت.

در این بیانیه آمده : پرواز ها در تابستان امسال به مرور به ۶۶ مقصد افزایش خواهد یافت .

این ۲۴ مقصد عبارتند از : آدیس آبابا ، اسکندریه ، آلماتی ، امان ، باکو ، بیروت ، بلگراد ، بخارست ،دوبرونیک ، اصفهان ، جوبا ، کابل ، خارطوم ، کیف ، کراکوف ، لار ، نورسطان ،پراگ ، سارایوو، شیراز ، صوفیه ، تفلیس ، تهران و ایروان

هواپیمایی فلای دبی

فهرست اولیه کشورهایی که مرزهای اروپا به روی آن‌ها باز می‌شود مشخص شد

فهرست اولیه کشورهایی که مرزهای اروپا به روی آن‌ها باز می‌شود مشخص شد

مقام‌های اروپایی در شهر بروکسل بلژیک در حال بحث و گفت‌وگو هستند تا مشخص شود که مرزهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا از تاریخ یک ژوئیه (۱۱ تیر) بر روی چه کشورهایی باز می‌شود و چه کشورهایی در فهرست سیاه سفر قرار می‌گیرند. 
با این حال پیش‌نویسی از فهرست کشورهایی که اروپا مرزهایش را به روی آن‌ها باز می‌کند به دست یورونیوز رسیده است.
در روزهای گذشته اعلام شد که کشورهایی مانند آمریکا، برزیل و روسیه در فهرست سیاه ممنوعیت ورود به اروپا قرار دارند. این کشورها همچنان شمار بالای ابتلای به کووید-۱۹ را به‌طور روزانه گزارش می‌کنند. تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در آمریکا به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند.
با این حال مقام‌های اروپایی در روز پنجشنبه نتوانستند به تصمیم قطعی در این زمینه برسند و مذاکرات در روز جمعه نیز ادامه پیدا می‌کند.
یورونیوز از منابع دیپلماتیک اتحادیه اروپا به پیش‌نویسی از فهرست کامل کشورهایی که مرزهایی اروپایی به روی آن‌ها باز می‌شود دست یافته است.
فهرست کشورهایی که مرزهای ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به‌زودی به روی آن‌ها باز می‌شود به شرح زیر است:

واتیکان
موناکو
مونته نگرو
آندورا
صربستان
بوسنی و هرزگوین
اوکراین
آلبانی
ترکیه
کوزوو
کره شمالی
ترکمنستان
ویتنام
چین
تایلند
میانمار
مغولستان
ژاپن
کره‌جنوبی
گرجستان
بوتان
لبنان
اندونزی
ازبکستان
هند
تاجیکستان
قزاقستان
پالائو
نیوزیلند
استرالیا
دومینیکا
باهاما
سنت لوسیا
اروگوئه
جامائیکا
کوبا
گویان
پاراگوئه
ونزوئلا
نیکاراگوئه
کاستاریکا
کانادا
آنگولا
تونس
نامبیا
اوگاندا
موزامبیک
موریس
زامبیا
روآندا
اتیوپی
مراکش
الجزایر
مصر

از سوی دیگر قرار است فهرست دیگری نیز تهیه شود که در آن کشورهایی که مرزهای اتحادیه اروپا به روی آن‌ها همچنان بسته می‌ماند در آن قرار گیرند/ یورونیوز

طبق فهرستی که یورونیوز منتشر کرده است، اتباع ایرانی نیز در صورتیکه در اروپا اقامت نداشته باشند نمی‌توانند وارد مرزهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا شوند و مرزهای اروپا به روی ایران بسته خواهد ماند. افغانستان نیز مانند ایران در این فهرست جایی ندارد.

فهرست اولیه کشورهایی که مرزهای اروپا به روی آن‌ها باز می‌شود مشخص شد

فعالیت فرودگاه اورلی در پاریس پس از سه ماه وقفه از سر گرفته شد

فعالیت فرودگاه اورلی در پاریس پس از سه ماه وقفه از سر گرفته شد

فرودگاه اورلی در حومه جنوبی پاریس پس از برداشته شدن محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا از روز جمعه بیست و ششم ژوئن بار دیگر فعالیت‌های خود را از سرگرفت.

نخستین هواپیمایی که پس از بازگشایی مجدد از باند این فرودگاه به هوا برخاست متعلق به شرکت هواپیمایی ارزان قیمت هلندی ترانساویا بود که مسافران خود را از پایتخت فرانسه به مقصد شهر پورتو در پرتغال حمل کرد.

فعالیت فرودگاه اورلی در پاریس پس از سه ماه وقفه از سر گرفته شد

سفارت آلمان در تهران اعلام کرد

سفارت آلمان در ارمنستان از تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۲۰ ( ۹ تیر ۱۳۹۹ ) جهت انجام ویزای دانشجویی شروع به کار خواهد کرد.

لینک خبر از وبسایت رسمی سفارت آلمان:
https://eriwan.diplo.de/am-de/covid19-visainformationen/2310966

سفارت آلمان در تهران اعلام کرد

هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات ۷ پرواز جدید را به مقاصد خود اضافه کرد


۷ شهر دیگر در ماه جولای به مسیر های پرواز هواپیمایی امارات اضافه شد با این ۷ مقصد تعداد کل مقاصد این شرکت به ۴۸ مورد رسید‌.
مسافرین از ماه جولای میتوانند به این ۷ شهر سفر کنند.
خارطوم سودان ۳ جولای
امان اردن ۵ جولای
اوزاکا ژاپن ۵ جولای
ناریتا ژاپن ۸ جولای
لارانکا قبرس ۱۵ جولای
رم ایتالیا ۱۵ جولای
آتن یونان ۱۵ جولای

هواپیمایی امارات

شاید این مقاله هم برای شما مفید باشد

دسامبر 15, 2020
انواع ویزای شینگن و تفاوت ویزاهای نوع A,B,C,D با هم

انواع ویزای شینگن و تفاوت آنها با یکدیگر

انواع ویزای شینگن و تفاوت آنها با یکدیگر حتما می‌دانید که ویزاهای شنگن در تایپ های متفاوتی صادر میگردند که هر کدام ویژگی یا محدودیت‌هایی نسبت […]
آوریل 30, 2020

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن چیست؟ حتما تابحال اسم ویزای شینگن به گوشتان خورده است. ویزایی که این روزها دریافت آن کمی سخت به نظر میرسد. چه از لحاظ […]
آوریل 28, 2020

تجربه گرفتن ویزای شینگن

تجربه گرفتن ویزای شینگن یکی از مشتریان ما سلام، امیدوارم که حالتون خوب باشه، امروز یکم وقت آزاد داشتم و خواستم تجربه گرفتن ویزای شینگن خودم […]
آوریل 14, 2020
تاثیر ویروس کرونا بر ویزای شینگن و کانادا

تاثیر ویروس کرونا در اخذ ویزا

تاثیر ویروس کرونا در اخذ ویزا همانطور که مطلع هستید دنیا درگیر مبارزه با ویروس کرونا است و تقریبا هیچ کشوری از اثرات این ویروس در […]
فوریه 26, 2020

ویزای شینگن ارزان

ویزای شینگن ارزان با توجه به نرخ ارز، سفر به اروپا برای ما ایرانیان سفری لوکس و پر هزینه محسوب می‌شود. علاوه بر هزینه‌های معمول ویزای […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با ما