ویزای صربستان
دسامبر 11, 2019
ویزای ژاپن
دسامبر 12, 2019
نمایش همه

عواقب استفاده نکردن از ویزای شینگن

شما بعد از سختی‌های فراوان و ارائه مدارک گوناگون موفق به اخذ ویزای شینگن شده‌اید. اما به دلایلی نمی‌توانید از ویزای خود استفاده کنید. ما در این مقاله به عواقب استفاده نکردن از ویزای شنگن و مواردی که باید در درخواست ویزای بعدی خود رعایت کنید می‌پردازیم. با Okvisa.ir همراه باشید.

 

اگر از ویزای شنگن خود استفاده نکنم چه اتفاقی خواهد افتاد؟

برای مثال شما ویزای شینگن ایتالیا به صورت توریستی کوتاه مدت برای مدت یکماه دریافت کردید که از این یکماه، از زمان ورود شما به محدوده شنگن، ۱۲ روز می‌توانید در خاک شنگن تردد کنید. اگر شما به دلایلی از قبیل : دلایل مالی، اتفاقات پیشبینی نشده، بیماری و … نتوانستید از ویزای خود استفاده کنید در آن زمان برای شما مشکلی پیش نخواهد آمد و تنها مشکلی که با آن روبرو می‌شوید هزینه هایی است که برای درخواست ویزا داده‌اید. هزینه ها ترجمه، هزینه ورودی سفارت و هزینه کارگزاری‌ها، هزینه تورهای مسافرتی و … که با احتساب هزینه این روزهای یورو، هزینه کمی بشمار نمی‌رود.

اما مشکل اصلی زمانی بوجود خواهد آمد که شما چند وقت بعد دوباره قصد سفر به کشورهای شنگن را دارید و می‌خواهید دوباره درخواست ویزا دهید. در این زمان باید شما دلیلی منطقی برای استفاده نکردن از ویزای قبلی خود به سفارت ارائه دهید. گواهی پزشکی می‌تواند یکی از دلایل مفید ارائه شده برای عدم سفر شما باشد.

در صورت عدم ارائه دلیل، سفارت به احتمال زیاد با درخواست ویزای شما موافقت نمی‌کند و یا اگر ویزای قبلی شما به فرض مثال ۱ ساله بوده است، برای اقدام مجدد شما ویزای کوتاه مدت صادر می‌کند. برای ویزاهای بلند مدت حتما حداقل یکبار از ویزای خود استفاده کنید تا برای دریافت ویزاهای بعدی خود دچار مشکل نشوید.

شاید این پرسش برای شما بوجود بیاید که به سفارت ها چه ارتباطی دارد که بنده از ویزای خود استفاده کنم یا خیر؟

پاسخ این سوال بسیار واضح است. هدف اصلی سفارتخانه‌ها از صدور روادید توریستی کسب درآمد از طریق ورود توریست به کشورهای خود است. وقتی شما یکی از سهمیه های ویزای آن ها را استفاده نکردید، هیچ سودی برای کشور مذکور جز هزینه واریزی صندوق سفارت برای وقت سفارت توریستی ایتالیا نداشتید، دلیلی برای صدور ویزای مجدد برای شما وجود ندارد. به این منظور است که باید آن‌ها را متقاعد کنید که شما نمی‌توانستید به این سفر بروید و در صورت صدور مجدد ویزا حتما به کشور آن ها سفر خواهید کرد.

برای درک بهتر این موضوع به این مورد توجه کنید که در مواردی دیده شده است که پس از اخذ ویزا، متقاضی هتل خود را کنسل کرده است و از سفارت با ایشان تماس گرفته شده است که لطفا به سفارت مراجعه کنید. در زمان مراجعه دارنده ویزا، بدون هیچ توضیحی روی ویزای مسافر خط کشیده و ویزای ایشان را باطل کرده‌اند. حتی اجازه توضیح در رابطه با کنسلی یا تعویض هتل را نیز به مسافر نداده‌اند.

نتیجه گیری از مواردی که در بالا ذکر شده این است که با توجه به شرایط ما ایرانیان برای اخذ ویزا، سعی کنید حتما از ویزاهای خود استفاده کنید تا در درخواست های بعدی خود با مشکلات پیچیده مواجه نشوید.

شاید این مقاله هم برای شما مفید باشد

دسامبر 15, 2020
انواع ویزای شینگن و تفاوت ویزاهای نوع A,B,C,D با هم

انواع ویزای شینگن و تفاوت آنها با یکدیگر

انواع ویزای شینگن و تفاوت آنها با یکدیگر حتما می‌دانید که ویزاهای شنگن در تایپ های متفاوتی صادر میگردند که هر کدام ویژگی یا محدودیت‌هایی نسبت […]
می 19, 2020
کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

آوریل 30, 2020

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن چیست؟ حتما تابحال اسم ویزای شینگن به گوشتان خورده است. ویزایی که این روزها دریافت آن کمی سخت به نظر میرسد. چه از لحاظ […]
آوریل 28, 2020

تجربه گرفتن ویزای شینگن

تجربه گرفتن ویزای شینگن یکی از مشتریان ما سلام، امیدوارم که حالتون خوب باشه، امروز یکم وقت آزاد داشتم و خواستم تجربه گرفتن ویزای شینگن خودم […]
آوریل 14, 2020
تاثیر ویروس کرونا بر ویزای شینگن و کانادا

تاثیر ویروس کرونا در اخذ ویزا

تاثیر ویروس کرونا در اخذ ویزا همانطور که مطلع هستید دنیا درگیر مبارزه با ویروس کرونا است و تقریبا هیچ کشوری از اثرات این ویروس در […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با ما