بوداپست
مارس 12, 2017
راهنمای اعلام نتایج لاتاری گرین کارت
مارس 22, 2017
نمایش همه

اپليكيشن هاي بین المللی مفید برای سفر

اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید، همراه داشتن یک سری ابزار های مهم جز ملزومات سفر های امروزی محسوب می شود. در واقع پیشرفت تکنولوژی و تولید دستگاه های موبایلی در انواع و اقسام مختلف، این جا نیز به کار آمده و تجربه ی سفر شما را بسیار لذت بخش تر و آسان تر خواهد کرد. تنها با نصب چند برنامه ی موبایلی کوچک، می توانید از مزیت های متعدد هر کدام بهره مند شوید و از مشکلات مختلف جلوگیری کنید. در ادامه ضروری ترین اپ هایی که هر مسافر به مقصد کشور های خارجی باید همراه خود داشته باشد را معرفی خواهیم کرد. البته این برنامه ها به صورت دسته بندی های جدا گانه ارائه می شوند تا به سهولت بیشتری، اپ مورد نیاز خود را پیدا کنید.

رزرو آنلاین

در این دسته اپ های زیادی وجود دارند که به شما اجازه ی رزرو آنلاین هتل مورد نظر را می دهند. از جمله بهترین برنامه های این دسته می توان به Tripit اشاره کرد. این اپ از طریق ایمیل شخصی شما، امور مختلف نظیر رزرو هتل، محل اقامت و یا اجاره ی خودرو را تایید می کند. به همین دلیل در سفر های خارجی می تواند بسیار مفید و کاربردی واقع شود. امکانات اصلی برنامه به صورت آفلاین قابل دسترسی هستند اما در صورت اتصال آنلاین، یک نقشه ی محلی از مکانی که در آن مستقر هستید نیز در اختیارتان قرار خواهد گرفت. برای برخورداری از امکانات بیشتر در صورت تمایل باید سالیانه ۴۹ دلار هزینه پرداخت کنید.

تبدیل واحد های پولی

در این گروه نیز برنامه های مختلفی وجود دارد اما XE Currency یکی از قدیمی ترین و در عین حال بهترین اپ های موجود است. با استفاده از این اپ هر جایی که باشید قادر به تبدیل واحد های مختلف پولی به هم هستید. در نتیجه به راحتی می تواند هزینه ی غذای صرف شده و یا مقدار پولی که باید برای سرویس های مختلف پرداخت کنید را محاسبه کرده و با راحتی هر چه تمام تر تبدیل واحد های مختلف را انجام دهید.

یادداشت برداری

اکنون به دسته ی مهم دیگری تحت عنوان یادداشت برداری می رسیم. ممکن است به همراه داشتن کاغذ و خودکار به صورت دائمی آن هم حین گشت و گذار در مکان های مختلف، کمی دشوار باشد. از این رو لزوم برخورداری از اپ های ساده ای که بتوان از طریق آن ها هر چقدر که می خواهید یادداشت برداری کنید، بیشتر احساس می شود. برای مثال Google Keep برای دستگاه های اندرویدی و Evernote برای سایر پلت فرم ها در دسترس است. از طرفی اصلا نیازی به نگرانی در مورد از دست رفتن یادداشت ها نخواهد بود. هر یادداشتی که وارد حافظه ی برنامه شود، با دقت نگه داری خواهد شد و به سادگی می توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید.

مطالعه

پرواز های طولانی مدت و یا حتی گشت و گذار های زمینی که زمان زیادی به طول می انجامند، قابلیت زیادی برای کسل کردن شما خواهند داشت. از این رو استفاده از اپ هایی که بتوانند از این امر جلوگیری کنند، آرزوی هر توریستی خواهد بود. برای مثال از طریق برنامه ی Feedly می توانید به بیش از ۵۰ سایت مختلف دسترسی داشته باشید اما عیب آن نیاز به اتصال آنلاین است. سپس از طریق gReader که یک اپ اندرویدی است، قادر به ذخیره سازی مقاله های خوانده نشده بر گوشی همراه خود و مطالعه ی آن ها می شوید. اگر گوشی همراهتان با سیستم عامل آی او اس کار می کند، می توان از Byline استفاده کرد. برای آن دسته از افرادی که مطالعه را به صورت حرفه ای دنبال کرده و از سایت های مختلف کتاب و مجله خریداری می کنند، Kindle اپی مناسب در راستای ذخیره سازی اطلاعات است. با این اپ ها دیگر حوصله تان سر نخواهد رفت!

سرگرمی های صوتی

دسته بندی بعدی سرگرمی های صوتی هستند. اگر به هر دلیلی قادر به مطالعه نیستید، برای جلوگیری از کسل شدن می توانید از این دسته اپ ها کمک بگیرید. بسیاری از افراد حین حرکت نمی توانند مطالعه کنند و دچار بیماری حرکت می شوند از این رو استفاده از سرگرمی های صوتی گزینه ی بهتری برای آن ها خواهد بود. راه حل انتخابی برای این افراد پادکست یا رادیوی اینترنتی است. با نصب اپ Pocket Casts می توان به راحتی به این مورد دسترسی یافت. برای آن هایی که گوش سپردن به کتاب های صوتی را ترجیح می دهند، Audible گزینه ی مناسب بعدی خواهد بود. بیش از ۱۵۰ هزار عنوان مختلف برای انتخاب از میان آن ها در این اپ موجود است.

جهت یابی

این دسته را شاید بتوان مهم ترین مورد در این لیست نام نهاد. اگر قصد سفر به مقاصد خارجی را دارید، در اختیار داشتن ابزاری که از طریق آن به راحتی بتوان جهت ها و مسیر های مختلف را تشخیص داد، از واجبات سفر محسوب می شود. با استفاده از نقشه های آفلاین به سادگی می توانید مشکلات احتمالی در زمینه ی مسیر یابی را رفع کنید. از جمله مفید ترین برنامه ها در این دسته می توان به Google Maps اشاره کرد. به کمک این اپ آفلاین، فورا از مکان خود مطلع خواهید شد. CityMaps2Go و Here نیز دو اپ کاربردی دیگر هستند که به سلیقه ی خود می توانید هر کدام از آن ها را نصب کنید.

ترجمه

همان طور که می دانید، تجربه ی سفری دلنشین و راحت مستلزم آگاهی از زبان مقصد است. برای آن که در زمینه ی مکالمه و برآورده سازی نیاز های پایه ای خود در راستای برقراری ارتباط دچار مشکل نشوید، حتما یک اپ مترجم نصب کنید. برای مثال می توانید از Google Translate استفاده کنید که زبان های مختلف را پوشش می دهد. علاوه بر این می توانید با استفاده از دوربین گوشی همراه خود از نوشته های مد نظر عکس گرفته و عملیات ترجمه را از روی عکس تجربه کنید. در صورت اتصال به اینترنت نیز به امکانات بیشتری دسترسی خواهید داشت اما با همان امکانات اولیه هم به خوبی می توان نیاز های خود در سفر را برآورده ساخت.

سلامت

شاید تصور کنید که اپ های موجود در این دسته کارایی چندانی نخواهند داشت اما کاملا در اشتباه هستید. در اختیار داشتن برنامه های مفید در زمینه ی تامین سلامتی و اقدامات اورژانسی به ویژه در مناطقی که در دسترسی به پزشک دشوار است، بسیار ضروری خواهد بود. اپ های مختلفی نیز در این دسته وجود دارند که از بهترین آن ها می توان به American Red Cross First Aid اشاره کرد. این اپ دستور العمل های مرحله به مرحله در صورت مواجه شدن با موقعیت های اورژانسی را در اختیار کاربر قرار می دهد. علاوه بر این، ویدئو های آموزشی برنامه از جمله مفید ترین امکانات آن به حساب می روند و هنگام نیاز به دادتان خواهند رسید. برنامه ی بعدی In Case of Emergency است که از طریق آن می توانید وضعیت های مختلف مانند آلرژی، درمان بیماری ها و اطلاعات مختصر دارویی را به دست آورید. همچنین در صورت تمایل، وضعیت مورد نظر شما برای کسب اطلاعات کامل تر می تواند در اختیار سایر پزشکان برنامه نیز قرار گرفته و کمک بیشتری دریافت کنید.

اختلاف زمانی

مسئله ی بعدی مربوط به اختلاف زمانی موجود میان کشور های مختلف می شود. استفاده از اپ هایی که در این دسته قرار می گیرند، امکان اطلاع یافتن لحظه ای از ساعت دقیق در ایران را در اختیار شما قرار می دهد. World Clock اپ برتر این بخش بوده و از طریق آن به ساعت های مختلف در سراسر دنیا دسترسی خواهید داشت.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با ما