هزینه زندگی دانشجویی در آلمان
می 24, 2015
هزینه زندگی در دانمارک
ژوئن 6, 2015
نمایش همه

تحصیل رایگان در آلمان

 

چرا مهاجرت به آلمان ؟

با توجه به اینکه آلمان را قلب اروپا می گویند و این کشور از لحاظ موقعیت جغرافیایی و موقعیت کار و شرایط زندگی و دانشگاه های متعدد و خوب هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی ، شرایط خوبی را دارد ، همیشه مقصد مطمئنی برای کسانی که تصمیم به مهاجرت یا ادامه تحصیل گرفته اند بوده و هست. همینطور می توان در نظر گرفت که کشور آلمان همیشه شرایط را برای جذب نیروی کارامد و تحصیلکرده فراهم میکند و با توجه به صنعتی بودن کشور ، بازار کار فوق العاده ای را برای مهندسین در دسترس قرار می دهد.تعیین وقت سفارت و ویزای شینگن تضمینی برای سفر به نقاط مختلف اروپا از جمله آلمان توسط ما امکان پذیر است.

شرایط تحصیل در آلمان

در آلمان هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی می توان ادامه تحصیل داد و مهمترین نکته در مورد ادامه تحصیل در آلمان رایگان بودن تحصیل در اکثر دانشگاه های آلمان است . اما دانشگاه هایی هم وجود دارند که برای هر ترم ۲۵۰ یا ۵۰۰ یورو شهریه دریافت می کنند. برای افرادی که تصمیم به ادامه تحصیل در این کشور را دارند مهمترین گزینه می تواند زبان انگلیسی یا آلمانی باشد .
اگر می خواهید به زبان آلمانی درس بخوانید با توجه به دانشگاه انتخابی شما ، شما به سطح B1 یا B2 از زبان آلمانی طبق جدول CEF احتیاج خواهید داشت
اگر می خواهید به زبان انگلیسی در کشور آلمان ادامه تحصیل بدهید با توجه به رشته شما و دانشگاه حداقل به IELTS ACADEMIC با نمره ۶٫۵ و یا iBT با نمره ۷۲ احتیاج خواهید داشت . البته برای برخی از رشته ها و دانشگاه ها ارائه GRE یا GMAT نیز اجباری است.
برای ارائه مدارک ، شما باید مدارک خود را قبل از مهلت تعیین شده ارسال نمایید.
آخرین فرصت ارسال مدارک برای ترم مهر ، ۲۵ June است و برای ترم فروردین ، ۲۵ January می باشد.

هزینه های پروسه مهاجرت دانشجویی

تحصیل رایگان در آلمان صحت دارد اما شما باید یک لیست هزینه برای پروسه خود در نظر بگیرید.هزینه های تقریبی این لیست عبارتست از
هزینه های ترجمه های اولیه : با نرخ فعلی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان
هزینه های کلاس زبان انگلیسی : با توجه به سطح زبان فعلی شما و نمره مورد نیاز
ثبت نام آزمون IELTS یا iBT : با قیمت فعلی حدود ۷۰۰ هزار تومان
کلاس زبان آلمانیباتوجه به زمان باقی مانده شما تا رفتن
ترجمه نهایی با مهر سفارت : حدود ۶۰۰ هزار تومان
هزینه های مربوط به اخذ پاسپورت
هزینه های مربوط به دریافت وقت سفارت
عوارض خروج از کشور
هزینه زندگی یکسال اول : ۸۰۴۰ یورو

گرفتن وقت سفارت و ویزای شینگن توسط کارشناسان ما برای سفر به آلمان

 

هزینه های زندگی در آلمان

با توجه به اینکه نوع زندگی هر شخص متفاوت است به بررسی شیوه زندگی متعادل دانشجویی می پردازیم.
با توجه به تعریف سبد زندگی دانشجویی در آلمان ، که شامل هزینه مسکن ، هزینه خوراک ، هزینه رفت و آمد ، هزینه خرید مایحتاج می باشد شما باید مبلغ ۶۴۰ یورو در ماه را در نظر بگیرید.
این را هم باید در نظر داشت که این هزینه کاملا به شما و شهر مورد نظر شما بستگی دارد ، به وفور می توان افرادی را یافت که با هزینه ماهیانه ۴۰۰ یورو و یا ۸۰۰ یورو زندگی دانشجویی خود را می گذرانند.

وضعیت نرخ مالیات و بیمه در آلمان

در آلمان بیمه عمومی اجباری است و اگر سن شما زیر ۳۰ سال باشد با بیمه دانشجویی تقریبا باید ۱۰۰ یورو تا ۲۰۰ یورو در سال پرداخت شود اما اگر بالای ۳۰ سال باشید این هزینه حدود ۶۰۰ یورو در سال خواهد بود.
مالیات بر درآمد در آلمان برای افراد مجرد ۴۰ درصد درآمد سالیانه و برای افراد متاهل ۲۵ درصد است
همینطور در صورت داشتن شغل ، ۱۰ درصد از درامد سالانه شما به عنوان بیمه کسر خواهد شد

کسب درآمد دانشجویی در آلمان

دوره دکتری در آلمان به صورت Job است و شما می توانید از درآمد های آن استفاده کنید. حداقل حقوق کارگر در آلمان ساعتی ۸ یورو است و حداقل حقوق سالیانه برای کارگر تقریبا ۳۰ هزار یورو می باشد و این رقم برای مهندسین حداقل سالی ۴۰ هزار یورو می باشد.
اما وقتی شما در مقطع تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد تحصیل می کنید مانند اکثر کشور های دنیا تنها اجازه هفته ای ۲۰ ساعت کار دارید به شرطی که درآمد شما از ماهی ۴۰۰ یورو تجاوز نکند
پس باید این قضیه را در نظر داشته باشید که وقتی در مقطعی غیر از دکتری در حال تحصیل هستید نمی توانید همه هزینه های زندگی را خودتان به تنهایی تامین نمایید
ضمنا برای وارد شدن به جامعه آلمان و کار کردن ، تسلط به زبان آلمانی بدیهی و اجتناب ناپذیر است

ویزای BLUE

با توجه به اینکه آلمان در یکسری از رشته ها به شدت دچار کمبود نیروی کار متخصص است یک شرایط بسیار ویژه و خوب برای ادامه تحصیل این افراد و ضمنا استفاده از تخصص آنها ایجاد کرده است
شما می توانید از ابتدا درخواست ویزای Blue را بدهید یا در حین تحصیل درخواست تغییر ویزای خود از دانشجویی به Blue را ارائه دهید. اما این ویزا چیست و چه مزایایی دارد ؟
این ویزا به شما این امکان را میدهد تا در حین تحصیل به صورت تمام وقت کار کنید و از مزایای درامدی آن استفاده کنید.

2 دیدگاه ها

  1. hamid گفت:

    salam
    خسته نباشید خواستم بدونم شانسم برای ورود به آلمان و ادامه تحصیل در این کشور چقدره ؟
    من متولد ۷۴ هستم معافیت کفالت دارم . کاردانی برق هستم از موسسه آموزش عالی فیض کاشان با معدل ۱۳٫۷۰
    و در هامبورگ آشنای نزدیک دارم !
    میخواستم بدونم از کجا باید شروع کنم
    ممنون میشم اگر پاسخ بدید !

    • admin گفت:

      با سلام،
      دوست عزیز متاسفانه ما در حال حاضر ویزا های تحصیلی ارائه نمی دیم و بهتر است که از موسسات دیگر سوال بفرمائید.ولی برای شروع می توانید به وب سایت http://www.daad.de برید.
      توی این سایت میتونین اسم رشته ی مورد نظرتون رو جستجو کنین و دانشگاهایی که این رشته رو ارائه میدن پیدا کنین. همینطور میتونین از ساختار رشته ارائه شده با خبر بشین و می تونید پیدا کنید که ایمیل برای تماس در مورد این رشته چیه و خیلی چیزهای مفید دیگه.
      بعد از پیدا کردن دانشگاه ها و رشته های مورد نظر بهترین کار اینه که برای هر کدوم از این رشته ایمیلی رو توی سایت دانشگاه پیدا کنین که بتونین سوالات مورد نظرتون در مورد این رشته رو ازش بپرسین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با ما