فنلاند
دسامبر 25, 2019
مونته نگرو
دسامبر 25, 2019
نمایش همه

ویزای شینگن بدون اثر انگشت و بدون مدارک چیست؟

ویزای شینگن بدون اثر چیست؟ امروز قصد داریم به دو مورد از مهمترین سوالات شما پاسخ دهیم. سوالاتی که ذهن خیلی از مسافرین را مشغول کرده است و پاسخ‌های هر فرد یا هر مجموعه‌ای بنا بر سیاست آن مجموعه و نیز اطلاعاتی که در اختیار دارد متفاوت خواهد بود. اما ما سعی داریم واقعیت‌ها را به شما توضیح دهیم. با Okvisa.ir همراه باشید.

مورد اول بحث لزوم انگشت نگاری برای انجام پروسه ویزا است. در گذشته برای درخواست ویزا بسیاری از کشورها از متقاضی اثر انگشت دریافت نمی‌کردند و الزامی برای انگشت نگاری از مسافرین نداشتند. وقتی شما از این کشورها ویزای شینگن دریافت می‌کردید، چون انگشت نگاری نشده بودید، اطلاعات فردی شما در سیستم اطلاعاتی شینگن ذخیره نمی‌شد و چنانچه شما به هر دلیلی در کشور دیگر عضو شینگن اعلام پناهندگی می‌کردید، مشخص نبود که قبلا از کدام کشور ویزا دریافت کردید و در نتیجه مشمول قانون دوبلین نمی‌شدید.

مطلب پیشنهادی : قانون دوبلین جدید چیست؟

اما الان شرایط عوض شده است و واقعیت داستان این است که شما برای درخواست ویزای شنگن، از هر کشور عضو اتحادیه شنگن که اقدام کنید، طبق قوانین باید انگشت نگاری شوید و اطلاعات بیومتریک شما در سامانه VIS ثبت گردد و هیچ کشوری بدون انگشت نگاری برای شما ویزا صادر نمی‌کند.

گول سودجویان را نخورید. افرادی که ادعا می‌کنند که می‌تواند ویزا بدون اثر انگشت برای شما دریافت کنند یا کسانی که در کمال وقاحت ادعا دارند که می‌توانند اثر انگشت شما را از سیستم های اطلاعاتی شنگن پاک کنند! این افراد فقط قصد دارند با توجه به کم بودن اطلاعات شما در این زمینه، از شما اخاذی کنند. مگر می‌شود شخصی این توانایی را داشته باشد که قانون حوزه شنگن را دور بزند و یا توانایی داشته باشد تا به سیستم‌های فوق امنیتی شنگن دسترسی پیدا کند؟!

 

برای آشنایی بیشتر با سیستم‌های شنگن پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید:

مطلب پیشنهادی : آشنایی با سیستم‌های شنگن VIS,SIS,EURODAC

 

ویزای شینگن بدون مدارک تضمینی وجود دارد؟

مورد بعدی که این روزها بیش از پیش با آن برخورد می‌کنیم درخواست ویزای بدون مدارک است. متاسفانه اکثر مسافران ترجیح می‌دهند که یک دروغ خوشایند را باور کنند تا یک واقعیت تلخ! به عنوان مثال شما به عنوان درخواست کننده ویزا تمکن مالی قابل قبول سفارت نداشته باشید. واقعیت این هست که شما باید این مدرک را هم به صورت واقعی تهیه کنید. یعنی از دوست و آشنا قرض کنید و برای مدت ویزا پول را در بانک نگه دارید. اگر هم نتوانید به میزان مناسب تمکن مالی ارائه کنید شانس دریافت ویزای شما پایین خواهد آمد.

اما ممکن است بسیاری از کارگزاران ویزا به شما بگویند که نیازی به این مدرک نیست و ما خودمان در سفارت آشنا داریم و ضمانت شما را خواهیم کرد تا ویزای شنگن بدون مدارک را به راحتی باری شما اخذ کنیم! یا اینکه دوستی در بانک داریم که مشکل شما را حل خواهد کرد. شما باید ببینید کدام مورد منطقی به نظر می‌رسد؟ آیا امکان دارید یک شخص اینقدر با سفارت صمیمی باشد که بتواند مدارک اصلی شنگن را تغییر دهد؟ یا آیا سفارت هر برگه‌ای را که به عنوان تمکن مالی ارائه دهید به سادگی قبول می‌کند؟ مشخص است که سفارت‌ها در حال حاضر مدارک اکثر مسافرین را دوباره چک می‌کنند و برای مثال برای تائید تمکن مالی ارائه شده با بانک صادر کننده تماس می‌گیرند و اگر حساب ارائه شده خالی شده باشد و یا واقعی نباشد بدون شک شما ریجکت خواهید شد.

در آخر باز هم به شما متذکر می‌شویم هیچ بند و تبصره‌ای در موارد بالا وجود ندارد و انگشت نگاری و داشتن مدارک لازم برای درخواست کننده ویزا اجباری است و باید تمام و کمال ارائه و انجام شود ( البته مدارک نسبت به نوع ویزا متفاوت است). برای درخواست ویزا بدون مدارک عجله نکنید و سر فرصت نسبت به تهیه مدارک اقدام کنید تا شانس بیشتری برای دریافت ویزا داشته باشید. حتی اگر فراهم کردن مدارک سفر شما را چند ماه عقب بیاندازد.

امیدواریم توانسته باشیم شما را متقاعد کنیم که هیچ شخص یا سازمانی نمی‌تواند بدون اینکه شما اثر انگشت خود را ثبت کنید و بدون اینکه مدارک اولیه لازم را داشته باشید، برای شما ویزا اخذ کند.

 

سوالات درباره گرفتن ویزای بدون اثر انگشت و بدون مدارک

 

خیر، این مورد هم دروغی بیش نیست و نداشتن هر یک از مدارک لازم ویزا شانس دریافت ویزای شما را کاهش می‌دهد. در حال حاضر سفارت‌ها اکثر مدارک مسافرین را چندین بار استعلام می‌کنند تا از صحت آن‌ها مطمئن شوند. اطلاعات بیشتر در همین مقاله برای شما توضیح داده شده است.

خیر، در حال حاضر بدون اثر انگشت برای هیچ کشور عضو پیمان شنگن نمی‌توانید درخواست ویزا کنید. برای اطلاعات بیشتر این همین مقاله را مطالعه کنید.

شاید این مقاله هم برای شما مفید باشد

دسامبر 15, 2020
انواع ویزای شینگن و تفاوت ویزاهای نوع A,B,C,D با هم

انواع ویزای شینگن و تفاوت آنها با یکدیگر

انواع ویزای شینگن و تفاوت آنها با یکدیگر حتما می‌دانید که ویزاهای شنگن در تایپ های متفاوتی صادر میگردند که هر کدام ویژگی یا محدودیت‌هایی نسبت […]
آوریل 30, 2020

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن چیست؟ حتما تابحال اسم ویزای شینگن به گوشتان خورده است. ویزایی که این روزها دریافت آن کمی سخت به نظر میرسد. چه از لحاظ […]
آوریل 28, 2020

تجربه گرفتن ویزای شینگن

تجربه گرفتن ویزای شینگن یکی از مشتریان ما سلام، امیدوارم که حالتون خوب باشه، امروز یکم وقت آزاد داشتم و خواستم تجربه گرفتن ویزای شینگن خودم […]
آوریل 14, 2020
تاثیر ویروس کرونا بر ویزای شینگن و کانادا

تاثیر ویروس کرونا در اخذ ویزا

تاثیر ویروس کرونا در اخذ ویزا همانطور که مطلع هستید دنیا درگیر مبارزه با ویروس کرونا است و تقریبا هیچ کشوری از اثرات این ویروس در […]
فوریه 26, 2020

ویزای شینگن ارزان

ویزای شینگن ارزان با توجه به نرخ ارز، سفر به اروپا برای ما ایرانیان سفری لوکس و پر هزینه محسوب می‌شود. علاوه بر هزینه‌های معمول ویزای […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با ما