اندونزی
نوامبر 24, 2019
تایوان
نوامبر 24, 2019
نمایش همه

جاذبه‌های گردشگری دانمارک

دانمارک با نام رسمی پادشاهی دانمارک کشوری است در شمال اروپا و پایتخت آن کپنهاگ است. جمعیت این کشور ۵٫۵ میلیون نفر و زبان رسمی آن دانمارکی است. زبان‌های فاروئی، گرینلندی و آلمانی نیز به عنوان زبان‌های محلی در این کشور رسمیت دارند. واحد پول این کشور کرون دانمارک است و با اینکه این کشور در سال ۱۹۷۳ به اتحادیه اروپا پیوسته اما به منطقه یورو نپیوسته است. جزایر فارو و گرینلند بخشی از پادشاهی دانمارک به‌شمار می‌آیند اما به ترتیب در سال‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۷۹ به آن‌ها خودگردانی اعطا شده است. دانمارک جنوبی‌ترین کشور اسکاندیناوی است و تنها مرزی که دارد با کشور آلمان است. پلی دریایی به نام پل اورسوند، دانمارک را به سوئد متصل می‌کند. در تقسیمات کشوری جدید دانمارک که در سال ۲۰۰۷ انجام شد، خاک اصلی کشور دانمارک به پنج استان (که در دانمارکی Region نامیده می‌شود) و ۹۸ شهرستان تقسیم شده است. استان‌های دانمارک عبارتند از هوودستادن، نوردیولند، میدیولند، شیلند و سیددانمارک. گرینلند و جزایر فارو نیز دو قلمرو برون‌مرزی و خودگردان دانمارک به‌شمار می‌آیند. طبق تحقیقات سازمان یونسکو مردم دانمارک بعد از مردم کشور نروژ به خوشبخت‌ترین مردم روی زمین شهرت دارند ولی طی چندین سال متوالی اخیر مقام اول در رضایتمندی از زندگی را کسب کرده‌اند.

برای یک کشور نسبتا کوچک مثل دانمارک موارد خوبی به عنوان جاذبه‌های توریستی وجود دارد از جمله: بررسی فروشگاه‌ها و فرهنگ زندگی شهری، سفر به قلعه‌های قدیمی و بازدید از شهرهای کوچک و جزایر دریایی. شهر اصلی مورد بازدید معمولا پایتخت دانمارک شهر  Copenhagen کپنهاگ است، این کشور دارای روستاهای زیبا و دوست داشتنی با شهرها و مناظر جالب است. بال اروپا در منطقه “اسکاندیناوی” دارای سواحل شگفت انگیز، قلعه‌های زیبا و موجودات دریایی، جنگل‌های سرسبز، آب و هوای معتدل، شهروندان خون گرم است.

 

 

ویزا

برای سفر به کشور دانمارک باید ویزای شنگن از این کشور اخذ کنید و یا از کشور دیگری که روند صدور ویزای راحت‌تری دارد ویزا اخذ و سپس به دانمارک سفر کنید

کپنهاگ

کپنهاگ (Copenhagen) یک پایتخت اسکاندیناوی آرام، خلوت و شیک است. این شهر روبه روی مالمو و در آن‌سوی تنگه Oresund قرار دارد که خانه‌های مدرن و سقف‌های رنگی از آن سر برافراشته‌اند. بیش از یک‌ میلیون دانمارکی، و تعدادی از جمعیت وستربو و کریستینشاون، در آنجا زندگی می‌کنند. در جای‌جای این شهر کافه‌های بسیاری را در کنار رستوران‌هایی مانند نوما (یکی از بهترین غذاخوری‌های جهان) می‌بینید. در قلب این پایتخت Indre By قرار دارد؛ مجموعه‌ای از کوچه و خیابان‌های باریک که برج راندتارن و سازه کهن Slotsholmen در آنجا ایستاده و باغ تیوولی که سرسبزی و زندگی را به ارمغان می‌آورد. به‌طور خلاصه باید بدانید که در این مکان هیچ‌گاه حوصله‌تان سر نمی‌رود. از گردشگاه‌های اصلی این شهر می‌توان از استروگت (Strøget) نام برد که یک مرکز خرید به‌صورت خیابان‌های پیاده‌رو بسیار طولانی است. طولانی‌ترین Shopping Street در دنیا؛ که رکورد طولانی‌ترین CatWalk یا نمایش مد دنیا هم در همین خیابان شکسته شد.

باغ تیوولی

وقتی در میدان تاون هال قدم بزنید و از بلوار اندرسون بگذرین به جایی خواهید رسید که برخی معتقدند الهام بخش پارک تفریحی دیزنی بوده است. پارک تفریجی تیوولی و باغ‌های زیبای اطراف آن که در سال ۱۸۴۳ ساخته شده‌اند. در این پارک تفریحی می‌توانید ۲۰ جاذبه دیگر بیابید، همانند ترن هوایی، سالن آینه‌ها، تئاتر فضای باز و رستوران‌ها و کافه‌هایی با تم‌های متنوع. باغ گل و سالن کنسرتی که به سبک موریش ساخته شده است نیز از جاذبه‌های این پارک به شمار می‌روند. این پارک در سراسر جهان معروف است و در بسیاری از فیلم‌ها نیز دیده شده است. برخی معتقدند این پارک معروف‌ترین جاذبه شهر کپنهاگ است. در شب، نور آتش بازی آسمان را روشن می‌کند، و در کریسمس، تیوولی به یک سرزمین عجایب جادویی و رویایی تبدیل می‌شود.

کاخ کریستینسبورگ

در جزیره کوچک Slotsholmen یک ساختمان دولتی دانمارکی قرار دارد که باید در صدر لیست بازدیدهای هر شخصی قرار بگیرد. کاخ کریستین برگ بیش از ۸۰۰ سال قدمت دارد و امروزه پارلمان، دفتر  نخست وزیر و دادگاه عالی در این ساختمان قرار دارند. بخشی از این کاخ همچنان توسط  خانواده‌های سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و قسمت‌هایی از آن نیز برای بازدید عموم مردم باز است.

موزه ملی دانمارک

از پارک تیوولی که به سمت وسترگید بروید با ده دقیقه پیاده روی به موزه ملی دانمارک می‌رسید. این موزه برای علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ دانمارک بسیار جذاب خواهد بود. سکه‌های قدیمی و سنگ‌های باستانی از جمله مواردی هستند که در این موزه می‌توانید بیابید. موزه یک مجموعه قابل توجه از آثار تاریخی دانمارکی را شامل می‌شود، از جمله یک تاج پادشاه ۲۰۰۰ ساله، چینی و نقره‌ای دانمارکی و رومیزی و گوتیک. مجموعه‌های دیگر شامل لباس‌های برجسته از قرن ۱۸ و ۱۹ و همچنین مبلمان عتیقه است.

گالری ملی دانمارک

در گالری ملی دانمارک (Statens Museum for Kunst) بزرگترین مجموعه آثار هنری دانمارکی از سال ۱۷۰۰ تا به امروز به نمایش گذاشته می‌شود. آثاری که در این گالری قرار می‌گیرند مربوط به دوره‌های مختلفی هستند و همین تنوع این گالری را بالا می‌برد. همچنین نورپردازی در طبقات بالای گالری محیطی دلنشین را برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده است. برای بازدید از این گالری بهتر است نقشه گالری را پیش از ورود به آن تهیه کنید تا بهتر و راحت تر بتوانید از گالری دیدن کنید.

نیهاون

نیهاون (Nyhavn) یا بندرجدید در کنار خیابانی به همین نام واقع شده است. در انتهای این بندر  یک لنگر بعنوان یادبود نیروی دریایی دانمارک که جان خود را در جنگ جهانی دوم از دست دادند قرار گرفته است. این بندر در گذشته خیلی خوشنام نبود اما امروزه با قرار گرفتن خانه‌های رنگارنگ و کافه‌ها و رستوران‌هایی که اطراف آن قرار گرفته‌اند به یکی از جذاب‌ترین نقاط شهر تبدیل شده است.

برج دایره

برج دایره یا برج گرد (Rundetaarn)، یک برج ۳۶ متری است که در سال ۱۶۲۴ بعنوان رصدخانه مورد استفاده قرار می‌گرفت.امروزه نیز در این برج کلکسیونی از وسایل فضانورد معروف دانمارکی Tycho Brahe قرار دارد. از  پشت بام این برج می‌توانید چشم اندازی زیبا و خارق العاده از شهر را ببینید.  شهر قدیمی دانمارک در فاصله چند قدیمی این برج قرار دارد، می‌توانید پس از بازدید از این برج به خیابان‌های Stindergade و Kejsergade بروید و از این خیابان‌های جذاب با خانه‌های قدیمی رنگارنگ دیدن کنید.

کاخ رزنبرگ

کاخ رزنبرگ کمتر از ده دقیقه از برج دایره فاصله دارد، این کاخ امروزه به محلی برای نمایش جواهرات فرهنگی دانمارک تبدیل شده است. تا سال ۱۷۲۰ خانواده‌های سلطنتی دانمارک در این کاخ زندگی می‌کردند و بیشتر از آن بعنوان اقامتگاه تابستانی استفاده می‌کردند. از سال ۱۸۳۸ این کاخ و هر آنچه داخل آن بود به موزه تبدیل شد. در طبقه اول آن می‌توان مجموعه‌ای از جواهرات و تاج‌های دانمارکی را دید.

کاخ امالینبرگ

با فاصله تقریبی یک و نیم کیلومتر از رزنبرگ در میدان Frederiksstaden، می‌توانید قلعه امالینبرگ را بیابید. چهار کاخی که به سوی میدان قرار گرفته‌اند و در گذشته خانه اشراف زادگان بود اما پس از آتش‌سوزی کاخ کریستینبرگ در سال ۱۷۹۴، این خانه‌ها توسط خانواده‌های سلطنتی مورد استفاده قرار گرفت.

خیابان استروگت

با فاصله پنج دقیقه از کاخ کریستینبرگ یکی از بهترین خیابان‌ها برای خرید کردن در شهر کپنهاگ را خواهید یافت. خیابانی که پر از بوتیک‌های مختلف، کافه و رستوران است. این خیابان از میدان تاون هال آغاز شده و در Kongens Nytorv به اتمام می‌رسد. بسیاری از برندهای بین المللی را می‌توانید در این خیابان بیابید.

Kastellet

بازدید از پایتخت دانمارک بدون دیدن پری دریایی و Kastellet تکمیل نمی‌شود. Kastellet یکی از قدیمی‌ترین قسمت‌های شهر است که قدمت آن به سال ۱۶۲۵ باز می‌گردد. پری دریایی نیز مجسمه ایست که می‌توانید از کنار اسکله آن را ببینید. این مجسمه برنزی در سال ۱۹۱۳ بر اساس افسانه‌های قدیمی شهر که گفته می‌شود پری دریایی  از این آب‌ها خارج شده است طراحی شده است.

 

یگرزبورگ دایریهو

یگرزبورگ دایریهو (jægersborg dyrehave) یک پارک جنگلی بزرگ است که تقریبا ۴۰ دقیقه با کپنهاگ فاصله دارد. در این پارک حدود ۲۰۰۰ گوزن  در میان درختان زندگی می­‌کنند. این پارک یک مکان عالی برای سفر روزانه از کپنهاگ است برای دیدن چشم ­اندازهای خیره کننده و به خاطر اینکه یکی از قدیمی‌ترین پارک­‌های تفریحی جهان را می‌­توانید در اینجا پیدا کنید. این پارک در سال ۲۰۱۵ به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شده است.

ریویرای دانمارکی

ریویرای دانمارکی که در طول کرانه شمالی شیلند امتداد دارد، زیباترین سواحل اسکاندیناوی را در خود جای داده است. شهرهای قلعه‌ای Helsingor و Hillerod، قلعه زیبای کرانبورگ (Kronborg castle) و قلعه رنسانس فردریکزبورگ (Frederiksborg Palace)، را در خود جای داده است. سواحل وایس، گیللجی و هورنباک، سواحل زیبایی هستند که با گل‌های رز رنگی پوشیده شده‌اند. جنگل‌های کرانه‌ای راش و درختان جوان کاج در میراث یونسکو ثبت شده‌اند.

قلعه کرانبورگ

قلعه کرانبورگ (Kronborg castle) دژی در شهر هلسینگور، کشور دانمارک می‌باشد. این قلعه بین سال‌های ۱۵۷۴ تا ۱۵۸۵ بویسیله فردریک دوم بنا شده‌است. این بنا به سبک رنسانس هلندی ساخته شده‌است و به دلیل اینکه در وسط آب‌های دریا می‌باشد و با توجه به ظاهر منحصر به فردی که دارد هم‌اکنون به صورت موزه دریایی مورد استفاده عموم قرار گرفته‌است. برخی می­‌گویند این قلعه الهام بخش عمده‌ای از نمایشنامه «هملت» شکسپیر است. لازم است ذکر است که نمایشنامه هملت بارها در این قلعه به اجرا درآمده است. کرانبورگ یکی از مهم‌ترین دژهای شمال اروپا به‌شمار می‌رود و در لیست میراث جهانی قرار دارد.

قلعه فردریکزبورگ

این قلعه بزرگ‌ترین قلعه رنسانس در اسکاندیناوی است البته موزه تاریخ ملی نیز دارد. ومجموعه‌­ای از پرتره‌ها، نقاشی­‌های تاریخی، مبلمان و هنرهای تزیینی ۵۰۰ سال تاریخ دانمارک را نشان ­می‌دهد.

ادنسه

ادنسه (Odense) به‌عنوان زادگاه هانس کریستین اندرسون، جواهر جزیره فانن محسوب می‌شود. در این شهر زیبا جاذبه‌ها و بناهای تاریخی متعددی وجود دارد. برج‌ها و خندق‌های قلعه Egeskov ،Knuds Kirke، مقبره شاه کانوت، خانه‌های اسکاندیناوی، میادین تنگ و باریک و آسیاب‌های بادی حاشیه شهر، وجود یک دانشگاه و کافه‌های اطراف آن انرژی مضاعفی به شهر بخشیده و باغ‌وحش آنجا نیز یکی از بهترین باغ‌وحش‌های کشور است.

راسکیله

راسکیله (Roskilde) به دلیل برپایی فستیوال‌های هرساله در زمین‌های جنوب شهر در ژوئن و جولای، به‌عنوان یک مرکز تفریحی به شمار می‌رود. اما حتی اگر نخواهید در این فستیوال‌ها شرکت کنید هم راسکیله دیدنی‌های دیگری نیز دارد. تاریخ این شهر در دوران بت‌پرستی وایکینگ‌ها ریشه دارد، درحالی‌که در قسمت دیگر شهر یک کلیسای جامع وجود دارد که جز میراث یونسکو است. علاوه بر آن، قصر آجری راسکیله، موزه کشتی وایکینگ‌ها در حاشیه فلات راسکیله، چندین کلیسای سنگی از قرون‌وسطی، و گروهی از دانشجویان محلی که به شهر انرژی می‌بخشند، از جاذبه‌های این منطقه به شمار می‌روند.

پارک ملی Skjoldungernes

این پارک زیبا در قلب شیلند، بخش‌هایی از راسکیله، لجر و فردریکسوند را دربر می‌گیرد. عمده شهرت این منطقه به دلیل گورستان‌های وایکینگ‌هاست که در میان تپه‌ها و بوته‌ها قرار گرفته و تسلط شاه اسکجولد در منطقه در عصر آهن را نشان می‌دهد. معروف‌ترین این مقبره‌ها در اطراف شهر لجر، و در میان جنگل‌های راش و باغ‌های قصر باروک لدربرگ، قرار گرفته‌اند.

آرهوس

دومین شهر بزرگ دانمارک، آرهوس (Aarhus) در حاشیه دریای کاتگات قرار گرفته و توسط جنگل‌های Djursland احاطه شده است. موزه‌هایی مانند ARoS و Den Gamle By (یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های فضای باز کشور) جمعیت بسیاری را به خود جلب می‌کند، درصورتی‌که قسمت دیگر شهر که پر از خانه‌های چوبی و ساختمان‌های آلمانی است برای کافه گردی و گردش مناسب است. در خیابان استروگت چندین بوتیک وجود دارد، سپس می‌توانید به بازار بزرگ و چای‌خانه‌های محله لاتین بروید. در طول‌ترم درسی جمعیت دانشجوی این شهر تفریحات بسیاری داشته و شب‌زنده‌داری می‌کنند.

موزه هنر آرهوس، آروس

هر ساله نمایشگاه‌های هنری و تاسیسات مدرن در این موزه برگزار می­‌شود و هزارن بازدیدکننده را به خود جذب می­‌کند. شما می‌توانید از اتاق‌های بالایی موزه دیدن کنید و از چشم ­انداز پانورامیک و منحصر به فرد شهر از «پانورامای رنگین کمان» لذت ببرید.

پارک ملی تای

پارک ملی تای (Thy national park) با ۲۴۰ کیلومترمربع وسعت و زیبایی منحصربه‌فرد و بکر، یکی از پارک‌های معروف منطقه اسکاندیناوی است. در میان این پارک، گل‌های رنگارنگ، گیاهان دریایی، درختان مخروطی و دهکده‌ای در کرانه شمالی، دیده می‌شود. گردشگران دوست دارند در این پارک قدم زده و دوچرخه‌سواری کنند.

فردریسیا

فردریسیا (Fredericia) که در بین یوتلاند و جزیره فانون قرار گرفته پس از جنگ سی‌ساله از سرزمین‌های دانمارک محافظت نمود. امروزه این گذشته از تمام دروازه‌های شهر و خندق‌هایی که دیوارهای شهر را احاطه کرده‌اند، مشخص است، درحالی‌که بناهای تاریخی مانند “رد پای سرباز” اهمیت تاریخی فردریسیا تا عصر مدرن را نشان می‌دهد. اگر به تاریخ نظامی علاقه ندارید می‌توانید از ساحل شرقی شهر، دریاچه زیبای پالسگارد و بارها و میخانه‌های شهر، دیدن کنید.

بیلوند

شهر کوچک بیلوند (Billund) که در شبه‌جزیره یوتلند قرار گرفته به خاطر یک مسئله شهرت دارد: لگو. این تولیدی که در سال‌های ۱۹۰۰ توسط کارآفرین دانمارکی اول کیرک کریستیانسن راه‌اندازی شد، هنوز هم در سراسر جهان شناخته شده است. کارخانه لگو در حاشیه شهر قرار گرفته و در آنجا می‌توانید از پارک لگو دیدن کرده و از لوازم بازی موجود در آنجا که سالانه دو میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند، لذت ببرید.

 

لگو لند دانمارک

لگولند با هزاران آجر رنگی لگو دارای فعالیت­‌های سرگرم کننده بسیاری برای تمام افراد خانواده است. حتما اگر با فرزندتان به دانمارک سفر می­‌کنید به این منطقه سری بزنید.

برنهلم

جزیره برنهلم (Bornholm) در کرانه دریای بالتیک، گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند تا از روستاهای آن، صخره‌های گرانیتی، شهرهای اسکاندیناوی، جنگل‌ها و مونولیت‌های اقیانوسی آن، دیدن کنند. در شمال می‌توانید در منطقه Hammeren Peninsula، صخره‌ها، مزارع، کلیساهای سنگی و فانوس‌های دریایی زیبا، دیدن کنید. بسیاری از گردشگران از سواحل این منطقه، جنگل‌های آلمینگدن، و پرنده‌هایی مانند عقاب که در این منطقه یافت می‌شوند، بازدید می‌کنند. به‌طور خلاصه باید گفت که این منطقه یکی از زیباترین مناطق طبیعی دانمارک است.

ریبه

ریبه (Ribe) قدیمی‌ترین شهر دانمارک است. قدمت این شهر به قرن نهم بازمی‌گردد و دارای کوچه‌های تنگ و باریک، کلبه‌های یخی رنگی و ساختمان‌های آجری است که تاریخ غنی وایکینگ‌ها و تجارت آن‌ها در قرون‌وسطی را نشان می‌دهد. کلیسای جامع ریبه با معماری‌های مختلف یکی از بهترین سازه‌های رومی این کشور است. پس از بازدید از این مناطق تاریخی می‌توانید از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و بارهای این منطقه دیدن کنید.

آلبورگ

آلبورگ (Aalborg) یک شهر صنعتی است که در قلب آن بناهای ساختمانی وجود دارد. در طول‌ ترم‌های درسی دانشجویان بسیاری به این شهر آمده و انرژی مضاعفی را به آنجا وارد می‌کنند. جامفرا آنه گاد بزرگ‌ترین خیابان تفریحی و مفرح اسکاندیناوی محسوب می‌شود. همچنین آلبورگ به دلیل برپایی بزرگ‌ترین کارناوال سالانه اروپا شهرت دارد که طی آن مردم یوتلند با لباس‌های مبدل، موسیقی و رقص به خیابان‌ها می‌ریزند.

اسکاگن

اسکاگن زیبا (Skagen)، با خانه‌هایی با سقف‌های رنگی و ساختمان‌های رنگ‌آمیزی شده، در مقابل آبی پرتلالو دریای شمال، می‌درخشد. شمالی‌ترین شهر دانمارک به خاطر هوای پاک و قرارگیری میان سواحل و تپه‌های شنی یوتلاند، همواره مقصد موردعلاقه نقاشان و شاعران بوده است. وجود یک فانوس دریایی در حاشیه ساحل ارتباط ساکنان آنجا با دریا را نشان می‌دهد، درحالی‌که بوتیک‌های نزدیک ساحل و خیابان Sankt Laurentii Vej با ظروف و صنایع‌دستی شیشه‌ای و سفالی، هنر و نبوغ مردم شهر را نشان می‌دهد.

کرتمیند

گردشگرانی که می‌خواهند به جزایر زیبای فونان سفر کنند، می‌توانند از خانه‌های چوبی و کوچه‌های باریک کرتمیند (Kerteminde) دیدن نمایند. قسمت مرکزی شهر از اواخر قرون‌وسطی تابه‌حال تغییر چندانی نداشته و تنها چند کافه و رستوران به آن اضافه شده است. نمایشگاه کشتی وایکینگ‌ها و خانه نقاش معروف یوهانس لارسن به فرهنگ و تاریخ این منطقه می‌افزاید. گردشگران به کرتمیند می‌روند تا ازآنجا به جزیره رومزو بروند و از جاذبه‌های دیدنی دوردست آن بازدید کنند.

قلعه اگسکوف

قلعه اگسکوف (Egeskov Castle) به عنوان امن­‌ترین قلعه آبی در دروره رنسانس شناخته شده است. معماری قابل توجه و مکان منحصر به فرد آن در دریاچه کوچکی در جنوب «فونن» یکی از جاذبه‌های دانمارک است.

موزه دریایی

موزه دریایی (Maritime Museum of Denmark) جزء ۲۵ مکان دیدنی نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۴ و در لیست ۱۰ سازه­‌ای که باید دیده شوند، «نشنال جوگرافی»  قرار دارد. موزه برنده جایزه زندگی ملوانان در یک نمایشگاه خلاق شد.

موزه لیندولم هوجی

در موزه لیندولم هوجی (Lindholm Høje) برخی یافته ‌های وایکینگ­‌ها حفظ شده است. خانه­‌ها و حصارهای روستا، محل دفن ۶۸۲ نفر و ۱۵۰ سنگ از عصر آهن آلمان و کشتی وایکینگ­‌ها در این منطقه کشف شده است. علاوه بر این بازدیدکنندگان می­‌توانند در مورد زندگی وایکینگ­‌ها در نمایشگاه‌های نوآورانه اطلاعات کسب کنند.

جزایر فارو

جزایر فارو (Faroe Islands) در مکان تلاقی دریای نروژ با شمال، سر از آب درآورده است. کرانه این جزیره به‌صورت صخره‌هایی است که با امواج دریا حالت گرفته و بر روی آن گیاهانی رشد کرده‌اند. آفتاب شمالی در آسمان می‌درخشد، در روی زمین هم کلبه‌های چوبی قرار دارد که ماهیگیران و مسافران در آنجا استراحت می‌کنند. تنها نیمی از این جزیره زیبا به دانمارک تعلق دارد (فارو یک منطقه خودمختار است)، این جزایر زیبا به‌ندرت شلوغ می‌شوند.

منبع۱ 

منبع۲

منبع۳ 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با ما