جاذبه های گردشگری پراگ
نوامبر 10, 2019
جاذبه‌های گردشگری مجارستان
نوامبر 11, 2019
نمایش همه

ما می دانیم که بسیاری از ریجکتی ها شاید به دلایلی پیش بیاید که برای شخص درخواست کننده منطقی نیست و شاید دور از ذهن باشد. بیشترین دلیلی که ممکن است با درخواست ویزای شما موافقت نشود ” عدم اطمینان از بازگشت شما پس از اتمام زمان ویزا ” می باشد که این مورد همان مورد شماره ۹ در برگه ریجکتی است. البته سفارت ها به هر دلیلی هم نخواهند ویزا صادر کنند اکثرا این مورد را به تنهایی و یا با موارد دیگر از قبیل مورد مالی، هدف از سفر و …. در برگه ریجکتی علامت میزنند.

مطلب پیشنهادی : دلایل رد شدن ویزای شینگن

اتفاقی ناخوشایند برای شما پیش امده است. به هر دلیلی با درخواست ویزای شینگن شما موافقت نشده است. حالا شما قصد اعتراض به ریجکتی ویزای خود دارید. ابتدا باید بدانید دلیل اصلی رد شدن ویزای شما چیست و در نامه اعتراضی با ذکر دلیل قابل قبول از حق خود برای اخذ ویزا دفاع کنید.

ویژگی های نامه اعتراض به ریجکت ویزای شینگن

تنها شانس شما این است که مراتب اعتراض خود را به نحو صحیح و با نگارش درست ارائه دهید تا از آخرین شانس خود برای اخذ ویزا به نحو احسنت استفاده کنید.

موارد زیر را به درستی در نامه اعتراضی خود بیان کنید :

  • اطلاعات فردی: شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ و محل تولد، شماره پاسپورت، آدرس پستی و ایمیل
  • تاریخ دقیق ریجکتی : که باید در بالای نامه و بعد از درج اطلاعات شخصی درج شود.
  • دلیل ریجتی ویزا : باید دقیقا همان دلایلی باشد که در نامه ریجکتی به شما اعلام کرده اند. پس باید ابتدا نامه ریجکتی دریافت شده از سفارت را با دقت مطالعه کنید تا از دلایل ذکر شده برای رد شدن درخواست ویزای شینگن خود کاملا مطلع شوید.
  • دلایل، دفاعیات و همچنین توضیحات شما در خصوص بروز اشتباه : این مورد مهم‌ترین بخش‌ از نامه اعتراض به ریجکتی ویزای شنگن می باشد که باید با ذکر دلیل منطقی و توضیحات کامل و همچنین ارائه مدارک مربوطه آفیسر مورد نظر را متقاعد کنید که شما به اشتباه ریجکت شدید.

دانلود نمونه فایل نامه اعتراض به ریجکتی ویزای شینگن

icon-attach-line

مراحل رفع ریجکتی ویزای شینگن

توافقنامه شینگن به طور مشخص در بند (۳)۲۳ اعلام کرده است که تمامی افرادی که با درخواست ویزای شنگن آن ها موافقت نشده است، می توانند به این رأی اعتراض نموده و شانس خود را برای اخذ ویزا و سفر به خاک شنگن مجدد امتحان کنند.

اگر اطمینان دارید مدارکی که به سفارت ارائه نموده اید بدون مشکل و کم و کاستی بوده‌اند و دلایل اشاره‌ شده برای رد درخواست شما را پوشش می‌دهند با توضیحات مجدد این موارد در نامه اعتراض خود و برجسته کردن آن‌ها برای تغییر رأی صادرشده اقدام کنید. دقت کنید که این نامه تنها شانس شما برای تغییر رای صادره است. پس با دقت و با صرف زمان کافی این نامه را تکمیل و ارسال کنید.

به این مورد هم توجه کنید که با توجه به آمار سالیان گذشته درصد قبولی نامه اعتراض بسیار پایین است. گفتنیست اگر شما دعوت کننده دارید از ایشان هم بخواهید که تمام تلاش خود را از کشور خود برای صدور ویزای شما انجام دهد.

بهترین زمان اقدام مجدد پس از ریجکت ویزای شینگن

بنا بر قوانین حوزه شینگن، شما از روز بعد از ریجکتی مجاز هستید که برای درخواست ویزا دوباره اقدام کنید. اگر فکر میکنید که شما به ناحق ریجکت شدید و یا میتوانید سریعا دلایل ریجکتی خود را برطرف کنید، اول نامه اعتراض را امتحان کنید یا سریعا حتی فردای روز دریافت نامه ریجکتی دوباره درخواست ویزا دهید.

اما چنانچه اینطور تصور میکنید که دلایل رد شدن ویزای شما تا حدودی درست و منطقی است بهتر است حد اقل ۳ ماه صبر کنید و با رفع نواقص پرونده قبلی دوباره برای دریافت ویزای شنگن اقدام کنید. شاید شما شنیده باشید که برای اقدام دوباره حتما باید ۳ ماه یا ۶ ماه از زمان ریجکتی شما گذشته باشد. این یک زمان تقریبی بر حسب تجربه است و قانون نیست. در هر صورت تصمیم با شماست . پیشنهاد ما این است که حد اقل ۳ ماه صبر کنید و بعد دوباره اقدام کنید.

مقالات مرتبط با ویزا

دسامبر 15, 2020
انواع ویزای شینگن و تفاوت ویزاهای نوع A,B,C,D با هم

انواع ویزای شینگن و تفاوت آنها با یکدیگر

انواع ویزای شینگن و تفاوت آنها با یکدیگر حتما می‌دانید که ویزاهای شنگن در تایپ های متفاوتی صادر میگردند که هر کدام ویژگی یا محدودیت‌هایی نسبت […]
آوریل 30, 2020

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن چیست؟ حتما تابحال اسم ویزای شینگن به گوشتان خورده است. ویزایی که این روزها دریافت آن کمی سخت به نظر میرسد. چه از لحاظ […]
آوریل 28, 2020

تجربه گرفتن ویزای شینگن

تجربه گرفتن ویزای شینگن یکی از مشتریان ما سلام، امیدوارم که حالتون خوب باشه، امروز یکم وقت آزاد داشتم و خواستم تجربه گرفتن ویزای شینگن خودم […]
آوریل 14, 2020
تاثیر ویروس کرونا بر ویزای شینگن و کانادا

تاثیر ویروس کرونا در اخذ ویزا

تاثیر ویروس کرونا در اخذ ویزا همانطور که مطلع هستید دنیا درگیر مبارزه با ویروس کرونا است و تقریبا هیچ کشوری از اثرات این ویروس در […]
فوریه 26, 2020

ویزای شینگن ارزان

ویزای شینگن ارزان با توجه به نرخ ارز، سفر به اروپا برای ما ایرانیان سفری لوکس و پر هزینه محسوب می‌شود. علاوه بر هزینه‌های معمول ویزای […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با ما