هزینه زندگی در کانادا
آگوست 23, 2021
نمایش همه
هزینه های زندگی مثل خوراک و مسکن و حمل و نقل در ایتالیا

هزینه زندگی در ایتالیا چقدر است؟

 

زندگی در کشور ایتالیا بدون شک همیشه جذاب و هیجان انگیز خواهد بود. در کنار شهرهای سرزنده و سرشار از تاریخ و فرهنگ، هزینه های زندگی در این کشور نیز می‌تواند در مقایسه با دیگر کشورها بسیار مناسب و جذاب باشد.

اگر به دنبال زندگی با کیفیت و با هزینه های اقتصادی مناسب هستید، ایتالیا یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود. با قدم زدن در خیابان‌های زیبا، بازدید از موزه‌های تاریخی و هنری، مناظر چشم نواز و آشنایی با فرهنگ و زندگی مردمان این کشور، شما می‌توانید به درک بهتری از این زیبایی‌ها دست یابید.

به طور خلاصه هزینه زندگی در ایتالیا آنطور که خیلی ها تصور میکنند نیست اما یکی از مزایای این کشور این است که برای هر سلیقه و سطح درآمدی، منطقه ای برای زندگی وجود دارد. بسیاری از گردشگران این تصور را دارند که ایتالیا کشوری گران است و البته با نوشیدن یک فنجان قهوه در میدان سنت مارک ونیز این تصور به واقعیت تبدیل میشود! اما حقیقت این است که مانند تمامی شهرهای دنیا، در خارج از نقاط گردشگری نیازی نیست هزینه زیادی صرف کنید تا از زندگی دلپذیر لذت ببرید.

در ایتالیا شما می توانید با هزینه های نسبتا کمتری به سفر به قسمت های مختلف این کشور بپردازید. سفر به شهرهای تورین، رم، ونیز، فلورانس یا ناپل، با تمامی هزینه های اسکان، غذا و حمل و نقل، کمتر از سایر کشورهای اروپایی است.

بدیهی است که هزینه زندگی در ایتالیا بستگی به شیوه زندگی شما و محل اقامت شما دارد. هزینه های مسکن در شهرهای بزرگ بیشتر است و مهاجرین میتوانند شهرهای کوچکتر را برای صرفه جویی در هزینه های زندگی انتخاب کنند. البته این انتخاب به این معنا نیست که در شهرهای کوچک خبری از رفاه و امکانات زندگی نیست بلکه در هر نقطه از این کشور زیبا و تاریخی امکانات رفاهی در سطح متوسط رو به بالا قرار دارد.

 

هزینه های زندگی در کشور ایتالیا چقدر است

 

هزینه‌های مسکن در ایتالیا

مثل بقیهٔ کشورهای دنیا، هزینهٔ اجاره یا خرید خانه بستگی به محل، اندازه و میزان لوکس بودن آن خانه دارد. برای مثال آپارتمانی در شهر میلان از آپارتمانی در یک شهرستان کوچک گران‌تر است. همچنین زندگی در یک خانهٔ بزرگ روستایی از زندگی در یک واحد ساختمانی به همراه یک هم‌اتاقی گران‌تر است که منطقی هم به نظر میرسد.

در شهر تاریخی رم اجاره یک اتاق در یک آپارتمان اشتراکی از ۳۰۰ تا ۶۰۰ یورو در ماه است. با همین میزان هزینه در شهر کوچک می‌توانید کل یک خانهٔ آپارتمانی را اجاره کنید. (در لاتینا ۵۰ کیلومتر دورتر از رم، میانگین هزینه برای اجارهٔ یک آپارتمان با ۵۰ مترمکعب مساحت حدود ۵۰۰ یورو در ماه است. یک خانهٔ آپارتمانی خوب در حاشیهٔ رم هم از ماهی ۸۰۰ یورو شروع می‌شود. اجارهٔ آپارتمانی به مساحت تقریباً ۶۰ مترمربع در Monteverde Vecchio حداقل ۱۲۰۰ یورو در ماه برای شما هزینه میتراشد؛ علاوه بر آن، مخارج دیگر خانه‌ هم با خودتان است. بسته به شغل، محله و نحوهٔ زندگی‌تان هزینهٔ زندگی در رم می‌تواند متفاوت با مبالغ ذکر شده باشد. برای مثال به موارد زیر نیز توجه کنید:

اجاره خانه در ماه
آپارتمان (۱ خوابه) در مرکز شهر ۵۷۹٫۹۷ یورو
آپارتمان (۱ خوابه) خارج از مرکز ۴۴۲٫۴۷ یورو
آپارتمان (۳ اتاق خواب) در مرکز شهر ۱،۰۰۳٫۵۲ یورو
آپارتمان (۳ اتاق خواب) خارج از مرکز ۷۳۷٫۳۵ یورو

خرید آپارتمان
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر ۳،۰۵۵٫۹۶ €
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز ۱،۹۰۸٫۸۴ €

حقوق و دستمزد
متوسط حقوق ماهانه خالص (پس از مالیات) ۱،۴۴۱٫۹۹ €
نرخ بهره وام مسکن به درصد ، سالانه ، برای ۲۰ سال نرخ ثابت ۱٫۸۵

 

هزینه حمل و نقل عمومی در ایتالیا

هزینهٔ سوخت در ایتالیا مثل همه جای دنیا بالاست. از ماه مه ۲۰۲۱ میلادی (اردیبهشت ۱۴۰۰ شمسی)، میانگین هزینهٔ بنزین لیتری ۱.۳۶ یورو بوده است و سوخت دیزل هم لیتری ۱.۲۷ یورو است. ( بر خلاف ایران در خیلی از کشورهای دنیا ماشین های دیزلی با سوخت گازوئیل یکی از محبوبترین گزینه ها برای خودرو های شخصی میباشند)

اگر ماشین شخصی داشته باشید علاوه بر هزینه سوخت باید هزینه‌های نگهداری خودرو هم در نشر بگیرید مثل: تایرهای نو، تعویض روغن، تعمیرات و غیره. همچنین لازم به ذکر است که بیمهٔ ماشین در ایتالیا اجباری است که سال ساخت، ارزش یورویی ماشین، سابقه رانندگی‌تان و عواملی از این قبیل روی این قیمت بیمه نامه شما تأثیرگذار‌ند.

موارد زیر نمونه هایی از هزینه های حمل و نقل میباشد:

حمل و نقل

بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی) ۱٫۵۰ یورو
کارت ماهانه (قیمت معمولی) ۳۵٫۰۰ €
شروع تاکسی (تعرفه معمولی) ۵٫۰۰ یورو
تاکسی ۱ کیلومتر (تعرفه معمولی) ۱٫۲۰ یورو
تاکسی ۱ ساعت انتظار (تعرفه معمولی) ۲۷٫۶۰ یورو
بنزین (۱ لیتر) ۱٫۵۳ یورو
فولکس واگن گلف ۱٫۴ ۹۰ KW Trendline (یا ماشین جدید معادل آن) ۲۳،۰۰۰٫۰۰ €
تویوتا کرولا سدان ۱٫۶l 97kW Comfort (یا ماشین جدید معادل آن) ۲۳،۹۲۶٫۴۵ €

البته مثل همه موارد، هزینه‌های حمل و نقل هم در هر شهری متفاوت است که معمولاً بین ۱ تا ۲ یورو میباشد. این مورد رو هم مدنظر داشته باشید که همیشه ارزش دارد که سعی کنید از جایگزین‌هایی مثل دوچرخه یا اسکوترهای برقی استفاده کنید و پول خود را پس انداز کنید.

 


لینک‌های زیر برای سفر به ایتالیا برای شما مفید خواهند بود:


 

هزینه خورد و خوراک و غذا در ایتالیا

در این کشور برای هر شخص در هر ماه تقریباً باید ۱۲۰ تا ۲۰۰ یورو در سوپرمارکت هزینه کنید. این هزینه‌ها شامل: خوراک، مایهتاج خانه و لوازم آرایشی و بهداشتی می‌شود. اگر بخواهید بیرون از خانه غذا بخورید تا اینکه خودتان در خانه آشپزی کنید هزینهٔ ماهیانهٔ خوراک‌تان کمی افزایش پیدا می‌کند که آن هم خیلی بستگی به نوع غذایتان و لوکیشن انتخابیتان دارد. برای یک نفر حدودا۸۰ یورو در ماه هزینه هزینه خوراک در نظر بگیرید.

چند مثال برای آشنایی بیشتر : نان تست در سوپرمارکت‌ها ۱.۱۱ یورو و قیمت ۶ ورق کالباس از ۴۰/۱ تا ۸ یورو متفاوت میباشد. قیمت قهوه از ۵/۲ یورو شروع می‌شود؛ اما هر ۵۰ گرم قهوهٔ باکیفیت حدود ۵ یورو برایتان آب میخورد.

اگر می‌خواهید پول ذخیره کنید باید ارزان‌ترین سوپرمارکت‌ها را پیدا کنید و آن‌جا خرید کنید. در شمال ایتالیا برندهای Pam، Lidl و Aldi ارزان هستند. در ناحیهٔ امیلیا-رومانیا برند Sigma ارزان‌ترین است. اگر جنوب ایتالیا مقصد شماست برند Carrefour سوپرمارکت ارزانی است که می‌توانید به راحتی آن را پیدا  و از آن کنید. برای آشنایی بیشتر به موارد زیر توجه کنید:

غذا

غذا در رستوران ارزان ۱۵٫۰۰ یورو
غذا برای ۲ نفر ، رستوران متوسط ​​، سه وعده ۵۵٫۰۰ یورو
مک میل در مک دونالد (یا معادل ترکیبی غذا) ۸٫۰۰ یورو
کاپوچینو (معمولی) ۱٫۳۹ یورو
کوکا/پپسی (بطری ۰٫۳۳ لیتری) ۲٫۱۰ یورو
آب (بطری ۰٫۳۳ لیتری) ۱٫۰۴ یورو

اقلام سوپرمارکتی
شیر (معمولی) (۱ لیتر) ۱٫۱۴ یورو
نان سفید تازه (۵۰۰ گرم) ۱٫۵۵ یورو
برنج (سفید) ، (۱ کیلوگرم) ۱٫۸۹ یورو
تخم مرغ (معمولی) (۱۲) ۲٫۷۸ یورو
پنیر محلی (۱ کیلوگرم) ۱۲٫۲۶ یورو
فیله مرغ (۱ کیلوگرم) ۸٫۳۲ یورو
گوشت گاو گرد (۱ کیلوگرم) (یا گوشت قرمز معادل ساق پا) ۱۴٫۶۲ یورو
سیب (۱ کیلوگرم) ۱٫۸۰ یورو
موز (۱ کیلوگرم) ۱٫۶۳ یورو
پرتقال (۱ کیلوگرم) ۱٫۸۰ یورو
گوجه فرنگی (۱ کیلوگرم) ۲٫۰۲ یورو
سیب زمینی (۱ کیلوگرم) ۱٫۲۳ یورو
پیاز (۱ کیلوگرم) ۱٫۳۱ یورو
کاهو (۱ سر) ۱٫۰۴ یورو
آب (بطری ۱٫۵ لیتری) ۰٫۴۲ یورو
سیگار ۲۰ بسته (مارلبرو) ۵٫۵۰ یورو

 

هزینهٔ خدمات درمانی و پزشکی در ایتالیا

در ایتالیا ویزیت یک پزشک متخصص از صفر تا ۲۰۰ یورو است. البته خدمات درمانی در ایتالیا رایگان است اما اگر بخواهید به پزشک‌های خصوصی مراجعه کنید، کم‌تر منتظر ویزیت پزشک می‌مانید ولی باید بیشتر هزینه کنید. کیفیت‌ خدمات متفاوت است و در نظر داشته باشید که تفکرِ «هر چه که عمومی است کیفیت پایین‌تری دارد.» همیشه درست نیست، هر چند که برای استفاده از خدمات عمومی باید بیشتر زمان صرف کنید.

 

 هزینه‌های آب و برق، ورزش، لباس و غیره در ایتالیا

یک خانهٔ یک خوابه، دارای کمد دیواری، دارای یک بالکن و دستشویی را در نظر بگیرید. بسته به میزان مصرف گاز تقریباً هر ماه ۶۰ تا ۸۰ یورو هزینهٔ برق و ۸۰ تا ۲۰۰ یورو در زمستان هزینهٔ گاز‌تان می‌شود. هزینهٔ آب تقریباً هر ماه ۱۵۰ یورو می‌شود هر چند هزینهٔ آب هم می‌تواند متغیر باشد. هزینهٔ اینترنت تقریباً هر ماه ۳۰ یورو می‌شود و هزینه‌ای که بابت بازیافت زباله باید پرداخت کنید حدود ۵۰ تا ۸۰ یورو در سال است. لطفا به ۳ مورد زیر توجه کنید:

پایه (برق ، گرمایش ، سرمایش ، آب ، زباله) برای ۸۵ متر مربع آپارتمان ۱۵۹٫۳۴ یورو
۱ دقیقه. از پیش پرداخت تلفن همراه تعرفه محلی (بدون تخفیف یا برنامه) ۰٫۱۱ یورو
اینترنت (۶۰ مگابیت بر ثانیه یا بیشتر ، داده نامحدود ، کابل/ADSL) 28.92 یورو

ورزش و اوقات فراغت
باشگاه تناسب اندام ، هزینه ماهانه برای ۱ بزرگسال ۴۵٫۸۹ یورو
اجاره زمین تنیس (۱ ساعت آخر هفته) ۱۹٫۰۴ €
سینما ، اکران بین المللی ، ۱ صندلی ۸٫۵۰ یورو

مراقبت از کودکان
پیش دبستانی (یا مهد کودک) ، تمام روز ، خصوصی ، ماهانه برای ۱ کودک ۴۳۹٫۶۵ €
مدرسه ابتدایی بین المللی ، سالانه برای ۱ کودک ۱۰،۳۷۹٫۲۱ €

لباس و کفش
۱ جفت شلوار جین (Levis 501 یا مشابه) ۷۵٫۵۰ €
۱ لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره ای (Zara ، H&M ، …) ۳۰٫۶۸ €
۱ جفت کفش دویدن نایک (میان رده) ۷۹٫۸۷ €
۱ جفت کفش تجاری چرم مردانه ۱۰۷٫۱۳ €

 



 

هزینهٔ صبحانه در ایتالیا

قیمت صبحانه برای یک نفر در یک بار از ۵/۱شروع می‌شود تا ۳ یورو متغییر است. به نظر ما برای داشتن زندگی‌ای خوب در شهری مانند رم، باید برای هر شخص درآمدی (پس از کسر مالیات) حدود ۱۰۰۰ یورو در ماه داشته در نظر بگیرید تا از پس هزینه‌های‌تان بربیایید. البته این حداقل درآمد مورد نیازتان است و باید بیشتر از این ها درآمد داشته باشید وگرنه پولی برای پس‌انداز، مسافرت، لباس جدید و هزینه‌های بالاتر مثل هزینهٔ ماشین و غیره برایتان باقی نمی‌ماند.

زندگی در شهرهای کوچک ارزان‌تر است ولی باید هزینهٔ رفت و آمد و کمبود شغل را هم در نظر بگیرید. چون ایاب و ذهاب در ایتالیا نه ارزان است و نه آسان و راحت!

قصد ما نابود کردن آرزوها یا ناامید کردن شما نیست. اما واقعیت این است که ایتالیا به عنوان کشوری زیبا جای ارزانی نیست.

 

هزینهٔ شام برای دو نفر در یک رستوران خوب ایتالیایی

بسته به نوع غذا و لوکیشن از ۱۵ تا ۲۰۰ یورو برای این مورد در نظر بگیرید. در یک پیتزافروشی می‌توانید با صرف هزینهٔ ۴ تا ۶ یورو یک پیتزا مارگریتا بگیرید. علاوه بر آن، یک بطری یک لیتری آب حدود ۲ تا ۴ یورو می‌شود و قیمت قهوه از ۲۰/۱ یورو شروع می‌شود و دسر هم برای هر نفر از ۴ تا ۵ یورو است.

در شهرهای کوچک، روستا‌ها و مناطق پیاده‌روی می‌توانید مکان‌های ارزان‌‌تر زیادی مثل غذا فروشی های خیابانی پیدا کنید. برای مقایسه بهتر خوب است بدانید که در شهرهای رم یا میلان هم هزینه‌های غذای خیابانی برای هر شخص از ۲۰ یا ۲۵ یورو شروع می‌شود. به طور میانگین هر بطری نوشیدنی مالت حدود ۴ یورو برایتان هزینه دارد. قیمت کوکتل (نوشیدنی ترکیبی ) هم از مکانی به مکان دیگر و از شهری به شهر دیگر متفاوت است که معمولاً بین ۷ تا ۱۰ یورو میباشد.

 

سوالات متداول

شرایط زندگی در ایتالیا چگونه است؟

همانطور که میدانید ایتالیا در سالهای اخیر به کشوری تراز اول و صنعتی تبدیل شده و سطح زندگی در آن به نسبت گذشته بسیار بالا رفته است. برای مثال میتوانیم به تولید ماشین آلات صنعتی و خودروسازی، محصولات شیمیایی، صنعت پتروشیمی و نفت، تولید مواد غذایی، تولید البسه ، صنعت هوایی و هواپیمایی، کشتی‌سازی و جنگ افزار اشاره کنیم.

مشکلات و معایب زندگی در ایتالیا چیست؟

مانند اکثر کشورهای پیشرفته، شما باید حدود ۵۰ درصد از درآمد خود را به دولت بابت مالیات پرداخت کنید که برای ما ایرانیان عدد زیادی است! مورد بعدی اینکه حتما برای زندگی در ایتالیا به فکر آموختن زبان ایتالیایی باشد چون در غیر اینصورت ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید.

هزینه زندگی در ایتالیا چقدر است؟

هزینه زندگی کاملا مرتبط با سبک زندگی هر فرد است اما به طور میانگین هزینه زندگی در ایتالیا برای یک خانواده ۴ نفره حدود ۲۶۴۳ یورو در ماه است البته بدون احتساب اجاره خانه! هزینه های ماهانه فردی یک نفر را هم حدود ۷۴۸٫۰۰ یورو در نظر بگیریدد.

بهترین شهرها برای زندگی در ایتالیا ؟

طبق آمارهای موجود، شهر بولزانو در شمال ایتالیا از نظر سطح کیفیت زندگی بالاترین رتبه را داراست. فاکتور‌هایی مثل تجارت پر رونق، فرصت‌های شغلی زیاد، نرخ جرم و جنایت پایین، بالا بودن سطح آموزشی و خدمات بهداشتی و اوقات فراغت مناسب در این شهر اشاره کرد.

شرایط کار و شغل در ایتالیا چگونه است؟

شغل پرسستاری بهترین و اولین شغلی است که می‌توانید با آن کسب درآمد کنید. ایتالیایی ها اکثرا پرستارهایی که زبان انگلیسی خوبی دارند را برای کدکان خود استخدام میکنند تا کودکشان از بچگی با دو زبان همزمان آشنا شود.

 

مطالب مرتبط با ایتالیا

اکتبر 9, 2021
هزینه های زندگی مثل خوراک و مسکن و حمل و نقل در ایتالیا

هزینه زندگی در ایتالیا

هزینه زندگی در ایتالیا چقدر است؟   زندگی در کشور ایتالیا بدون شک همیشه جذاب و هیجان انگیز خواهد بود. در کنار شهرهای سرزنده و سرشار […]
آگوست 31, 2019

میلان

راهنمای سفر به میلان میلان شهری تاریخی در ایتالیا، از نظر جاذبه‌های گردشگری تاریخی و فرهنگی، بسیار غنی و جالب توجه است. این شهر، تاریخ پرفراز و نشیبی […]
آگوست 8, 2019

پیزا

راهنمای سفر به پیزا پیزا در منطقه‌ی توسکانی ایتالیا واقع شده و بیش از هر چیز، آن را به خاطر برج کج پیزا می‌شناسند. البته این شهر به غیر […]
جولای 27, 2019

فلورانس

راهنمای سفر به فلورانس فلورانس یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایتالیا، خاستگاه جنبش هنری رنسانس ایتالیایی و زادگاه هنرمندان مشهوری مانند میکل‌آنژ، بوتیچلی و داوینچی است. […]
اکتبر 29, 2018

در ۳ روز سفر به رم به کجاها برویم؟

در ۳ روز سفر به رم به کجاها برویم؟ فکر نمی کنیم بتوانید کسی را پیدا کنید که با کلی سختی ویزای شینگن بگیرد و ۳ […]

راهنمای سفر به شهر های مختلف

مارس 1, 2020

برنامه سفر به بارسلونا

برنامه سفر به بارسلونا اسپانیا بارسلونا یکی از محبوب ترین شهرهای اروپا برای بازدید کنندگان و همچنین یکی از شهرهای مورد علاقه ما ایرانیان است. از […]
فوریه 24, 2020

برنامه سفر به پاریس

برنامه سفر به پاریس فرانسه پاریس معروف به شهر عشاق است. شهری که با سفر کردن به آن میتوانید تجربه‌های به یادماندنی پیدا کنید. برای مسافرینی […]
فوریه 8, 2020

هنگ کنگ

راهنمای سفر به هنگ کنگ هُنگ کُنگ شهری است جزیره‌ای در جنوب چین، از مهم‌ترین بازارهای مالی و تجاری آسیا و جهان به‌شمار می‌رود. هنگ‌ کنگ […]
فوریه 8, 2020

بلاروس

راهنمای سفر به بلاروس بلاروس یک سرزمین دور از دریا در اروپای خاوری است، که با کشورهای روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی، و لتونی هم‌مرز است. پایتخت […]
فوریه 5, 2020

اسلواکی

راهنمای سفر به اسلواکی کشور اسلواکی در اروپای مرکزی و در همسایگی لهستان از سمت شمال، اوکراین از شرق، مجارستان از جنوب و جمهوری چک و […]
فوریه 4, 2020

آلبانی

راهنمای سفر به آلبانی آلبانی کشوری است واقع در جنوب شرقی قاره آفریقا که از شمال غرب با مونته نگرو، از شمال شرق با کوزوو، از […]
فوریه 3, 2020

واتیکان

راهنمای سفر به واتیکان در گوشه‌ای از شهر رم، دولت شهری مستقل به اسم واتیکان قرار دارد. واتیکان کوچک‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین کشور جهان است و یکی […]
فوریه 2, 2020

لیختن‌اشتاین

راهنمای سفر به لیختن‌اشتاین لیختن‌اشتاین سومین کشور کوچک در اروپا است. پایتخت آن شهر فادوتس است و بزرگ‌ترین شهر لیختن‌اشتاین، شان نام دارد. زبان رسمی لیختن‌اشتاین […]
فوریه 2, 2020

بلغارستان

راهنمای سفر به بلغارستان بلغارستان کشوری زیبا است که پیشینه‌ای تاریخی داشته و یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های دنیا در آن قرار دارد. در کنار مکان‌های زیبا […]
فوریه 1, 2020

لیماسول

راهنمای سفر به لیماسول لیماسول زیباترین شهر ساحلی و بزگترین بندر قبرس است. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی، بر سر راه سه قاره آسیا، اروپا […]

راهنمای خرید در شهرهای مختلف

آوریل 23, 2017

راهنمای خرید در بارسلون

راهنمای خرید در بارسلونا اگر برای سفر به بارسلون برنامه‌ریزی می‌کنید و قصد دارید که در این سفر از مراکز خرید دیدن کنید و خرید کنید، بد […]
آوریل 23, 2017

راهنمای خرید در آمستردام

راهنمای خرید در آمستردام آمستردام، پایتخت زیبای هلند، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در اروپا است. با راهنمای خرید در آمستردام، همراه ما باشید. آمستردام یکی از […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در ایروان

راهنمای خرید در ایروان ارمنستان ایروان، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور ارمنستان و یکی از مقاصد گردشگری محبوب به خصوص در بین ایرانیان است. جاذبه‌های تاریخی […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در مادرید

راهنمای خرید در مادرید خرید در مادرید، تجربه‌ای بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی است. دپارتمان استورها، بوتیک‌های شیک و اوت لت‌ها از مراکز خرید مهم این شهر هستند. […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در باکو

راهنمای خرید در باکو باکو پایتخت جمهوری آذربایجان است که در ساحل غربی دریای خزر قرار دارد. این شهر یکی از مقاصد گردشگری محبوب در منطقه‌ی […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در آنتالیا

راهنمای خرید در آنتالیا خرید کردن یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفر به خصوص در سفرهای خارجی است. از آنجایی که در شهرهای توریستی، مراکز خرید و […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در میلان

راهنمای خرید در میلان میلان دومین شهر پر جمعیت ایتالیا بعد از رم است. شهرت این شهر به خاطر این است که به عنوان پایتخت مد […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در استانبول

راهنمای خرید در استانبول استانبول، یکی از زیباترین شهرهای دنیا است. در این شهر، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعدد در کنار جاذبه‌های مدرن و شهری قرار […]
فوریه 14, 2017

راهنمای خرید در بانکوک

راهنمای خرید در بانکوک خرید کردن در بانکوک تجربه‌ای هیجان‌انگیز است. از مراکز خرید بزرگ، چند طبقه و مدرن گرفته تا بازارهای خیابانی شلوغ و پرسروصدا، […]
فوریه 14, 2017

راهنمای خرید در دبی

راهنمای خرید در دبی دبی به پایتخت خرید خاورمیانه مشهور است و بیش از ۷۰ مرکز خرید بزرگ دارد که یکی از آنها، دبی مال، بزرگ‌ترین […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با ما