شاخ آفریقا دقیقا کجاست
ژانویه 18, 2016
۱۰ مکان شگفت انگیز در آمریکا
فوریه 22, 2016
نمایش همه
  1. ایالات متحده آمریکا و بریتانیا معتبرترین پاسپورت‌های دنیا را دارند، چرا که ۱۴۷ کشور دنیا بدون نیاز به ویزا درهای خود را به مسافرانی که از این کشورها می‌آیند، می‌گشایند. وب‌سایت Passport Index این امکان را فراهم کرده که با پاسپورت کشورهای مختلف دنیا و میزان اعتبارشان آشنا شوید. با ما همراه باشید.

Passport Index یک وب‌سایت تعاملی با رابط کاربری ساده است که پاسپورت‌های کشورهای مختلف را جمع‌آوری کرده و آنها را رتبه‌بندی می‌کند. این وب‌سایت اطلاعات خود را بر اساس داده‌های آژانس بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) و البته تجربه مسافران تهیه و تدوین می‌کند. گردانندگان این وب‌سایت آمار و ارقام را به نمره‌هایی برای امتیازدهی به پاسپورت‌ها تبدیل می‌کند. امتیازی که هر گذرنامه کسب می‌کند، بر این اساس است که صاحب آن به چند کشور، بدون نیاز به روادید می‌تواند سفر کند یا در لحظه ورود، به آنها ویزا ارائه می‌شود. هر چه این امتیاز بالاتر باشد بدین معنا است که آن پاسپورت قدرتمندتر است.

همان طور که انتظار می‌رود، ایالات متحده و بریتانیا بیشترین امتیاز را در این وب‌سایت کسب کرده‌اند. در رتبه دوم، فرانسه، آلمان و کره جنوبی قرار گرفته‌اند که ۱۴۵ کشور دنیا درهای خود را به روی آنها باز گذاشته‌اند. کشورهایی که در جنگ و درگیری به سر می‌برند، از جمله سودان جنوبی در قعر این رده‌بندی دیده می‌شوند. پاسپورت کشور عزیزمان ایران نیز با امکان سفر بدون نیاز به ویزا به ۴۷ کشور در رتبه ۷۰ این رده‌بندی قرار گرفته است.

پاسپورت

در این وب‌سایت همچنین یک نقشه تعاملی وجود دارد تا کاربر بتواند با انتخاب هر کشور روی نقشه، رتبه پاسپورت آن را مشاهده کند. همچنین می‌توان پاسپورت‌ها را بر اساس نمره به صورت مرتب‌سازی شده مشاهده کرد. امکان دیدن تصویر جلد پاسپورت‌ها مختلف دنیا نیز از دیگر امکانات این وب‌سایت است. همچنین وب‌سایت از کاربرانش می‌خواهد تا تصاویر بیشتری از پاسپورت‌ها خود بفرستند تا پایگاه داده کامل‌تری ایجاد شود.

ويزاي شينگن را از ما بخواهيد.

منبع

2 دیدگاه ها

  1. shahrad گفت:

    سلام
    ممنونم عالی بود

  2. یاکین گفت:

    بسیار سایت جالبی بود ممنونم که معرفی کردین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با ما