جاذبه‌های گردشگری اسپانیا
نوامبر 2, 2019
جاذبه‌های گردشگری فرانسه
نوامبر 2, 2019
نمایش همه

مهمترین سوالات روز مصاحبه برای ویزای شینگن

قبل از هر چیز توجه داشته باشید این سوالات نمونه ای از بیشترین سوالاتی هست که در روز مصاحبه در سفارت ها از شما پرسیده خواهد شد. البته این سوالات مختص درخواست ویزای شینگن نیست و برای درخواست ویزای کانادا و کشورهای دیگر هم ممکن هست شبیه این سوالات پرسیده شود. حتی ممکن است این سوالات بعد از روز مصاحبه، و در طول پروسه ویزای شما به صورت تلفنی از شما پرسیده شود که پاسخ گویی به موقع و سریع شما میتواندآفیسر پرونده را راضی به صدور ویزای شما کند.

 

۲۰ سوال مهم سفارت برای اخذ ویزای شینگن :

  • سوال ۱: مجرد هستید یا متاهل ؟ اگر متاهل هستید شغل همسرتان ؟ چند سال است که ازدواج کردید؟

تاریخ دقیق ازدواجتان را به خاطر داشته باشید،پاسخ با تردید یا مکث غیر معقول باعث تردید آفیسر سفارت در صداقت گفته های شما خواهد شد.

  • سوال ۲: تنهایی سفر میکنید یا با کسی همراه هستید؟

فقط با بله و خیر پاسخ دهید و اگر همراه دارید نسبت ایشان را بگوئید.

  • سوال ۳: چرا مدت ویزای درخواستی شما زیاد است؟

در صورت درخواست ویزا بیشتر از حد معمول، حتما یاد اوری کنید که با ویزای کوتاه مدت قادر نیستید از تمامی جادبه های گردشگری کشور مقصد دیدن کنید.

  • سوال ۴: آیا امکان مشاهده مدارک مالی شما را دارم؟

بدون یک لحظه تعلل، مدارک مالی خود را به افسر پرونده نشان دهید.

  • سوال ۵: آیا بیمه مسافرتی تهیه کردید؟

حتما میدانید که بیمه مسافرتی برای درخواست ویزای شینگن الزامیست و باید اصل آن را به همراه داشته باشید.

  • سوال ۶: آیا مرخصی شما تمام مدت سفر شما را پوشش می دهد؟ حیطه شغلی شما چیست؟ اگر صاحب شغلی هستید آیا مالیات خود را پرداخت می‌کنید؟

مرخصی شما باید با زمان سفر شما هماهنگ باشد و کمتر از آن نباشد. گفتنیست در روز مصاحبه باید نامه مرخصی از شرکت، اداره و یا سازمان محل کار خود بر روی سربرگ شرکت، به همراه مهر و امضا رسمی به همراه داشته باشید و نمیتوانید به صورت شفاهی و بدون ارائه این مدارک افسر سفارت را راضی کنید. در صورت پرسش، سعی کنید خلاصه‌ای مفید از فعالیت‌ شرکت و یا اداره محل کار خود به صورت کوتاه ارائه دهید. درباره مالیات نیز با ارائه مدارک مالیاتی خود به او ثابت می‌کنید که شهروندی مسئولیت‌پذیر هستید.

  • سوال ۷: حقوق بازنشستگی شما ماهیانه چقدر است؟

این مورد هم یکی از سوالات پر تکرار در روز وقت سفارت است که باید سریع و بدون شک به آن پاسخ دهید.

  • سوال ۸: آیا از دوستان و یا اعضا خانواده‌تان کسی در کشورهای عضو پیمان شینگن زندگی ‌می‌کنند؟

چنانچه دعوتنامه دارید که مشخصا باید اسم دعوت کننده، شهر و ادرس و نسبت ایشان را بیان کنید. اگر دعوتنامه ندارید می توانید لیست فامیل های درجه یک خود را با دکر کشور و شهر اقامت آن ها بیان کنید.

  • سوال ۹: خود شما یا یا افرادی که با آن ها ارتباط دارید سابقه اقدامات تروریستی داشته‌اند؟

در جواب این سوال گارد نگیرید و عصبی نشوید. با طمینان بگوئید که از اقدامات تروریستی نفرت دارید و هرگز با این اشخاص ارتباط برقرار نمیکنید.

  • سوال ۱۰: آیا بلیط هواپیما خریده‌ یا رزرو کرده‌اید؟

توجه کنید که اکثر سفارت ها رزرو بلیط هواپیما از شما درخواست میکنند و با نشان دادن این رزرو شما تاریخ سفر خود و همچنین مصمم بودن خودن از انجام این سفر را به سفارت نشان می دهید. توجه کنید که رزرو بلیط هواپیما باید ختما رفت و برگشت باشد.

مطلب پیشنهادی : رزرو پرواز برای درخواست ویزای شینگن باید چگونه باشد؟

 

  • سوال ۱۱: آیا تاکنون به کشور دیگری سفر کرده‌اید؟

تراول هیستوری شما میتواند کمک شایانی به اخذ ویزای شینگن نماید. حتما کشورهایی که به آن ها سفر داشتید را در خاطر داشته باشید.

  • سوال ۱۲: پیش از پایان اعتبار ویزا به کشورتان بازخواهید گشت؟ قصد دریافت اقامت و … ندارید؟

این یکی از مهم‌ترین سوالات ویزای شینگن در روز مصاحبه شما خواهد بود و پاسخ شما به آن بسیار مهم و تعیین کننده است. با اشاره دقیق و محکم به خانواده خود در ایران و همچنین موارید از قبیل دانشگاه ، جایگاه ضغلی، دارایی ها و املاکی که در ایران دارید و موارد دیگر باید افسر را متقاعد کنید که به هیچ وجه قصد ماندن در خاک شینگن را ندارید چون دلایل بازگشت شما بسیار مهم هستند.

  • سوال ۱۳ -۱۴ -۱۵ -۱۶: چه مدت در اروپا خواهید ماند؟ چرا به این کشور سفر میکنید؟ برنامه سفر شما چیست؟ محل اقامت شما در طول سفر کجاست؟

پاسخ منطقی به این سوال نیز مهم است. بیان این مورد که چند شب در کدام شهر قصد اقامت دارید و اینکه به چه صورتی بین شهر ها جا به جا خواهید شد و برنامه سفری که اعلام میکنید دقیقا باید طبق درخواست شما باشد. توجه کنید که باید برای تمام شب‌های اقامت خود در طول سفر هتل رزرو کرده باشید و نام آن را به خاطر بسپارید. اگر دعوت‌نامه دارید و قرار است کسی میزبان شما در اروپا باشد باید نام ایشان و آدرس محل سکونت وی را به‌طور دقیق بیان کنید. کوچک‌ترین تردید و یا تناقضی در پاسخ به این سؤال به‌راحتی می‌تواند باعث به ریجکت شدن ویزای شما شود. حتی ممکن است جاذبه های گردشگری کشور مقصد هم از شما پرسیده شود که شما قصد دارید از کجا ها دیدن کنید. همچنین آب و هوای حدودی شهر مورد نظر در زمان سفر خود را بدانید. این پاسخ ها میتواند هدف از سفر شما را برای آفیسر مشخص کند.

  • سوال ۱۷: هزینه سفر شما چقدر است؟

قبل از روز مصاحبه به طور تقریبی هزینه سفر خود را تخمین بزنید. آفیسر سوال میپرسد که شما چقدر پول به همراه میبرید. این مورد نیز باید منطقی و درست بیان شود که باعث تردید آفیسر سفارت نشود.

  • سوال ۱۸: فرزند دارید؟ چند ساله هستند؟ شغل ایشان چیست؟

حتما تاریخ تولد ، رشته تحصیلی و سن فرزندان خود را به یاد داشته باشید.

  • سوال ۱۹ – ۲۰: آیا اولین بار است که به حوزه شنگن سفر می‌کنید؟ تا بحال انگشت نگاری شدید؟

چنانچه قبلا به حوزه شنگن سفر داشتید تاریخ سفر و کشورهایی که از ان ها دیدن کردید و همچنین کشور ورود و خروج خود را به یاد داشته باشید. تاریخ حدودی آخرین انگشت نگاری ( حتی در صورت ریجکتی ) به یاد داشته باشید و در فرم درخواست هم ذکر کنید.

شاید این مقاله هم برای شما مفید باشد

دسامبر 15, 2020
انواع ویزای شینگن و تفاوت ویزاهای نوع A,B,C,D با هم

انواع ویزای شینگن و تفاوت آنها با یکدیگر

انواع ویزای شینگن و تفاوت آنها با یکدیگر حتما می‌دانید که ویزاهای شنگن در تایپ های متفاوتی صادر میگردند که هر کدام ویژگی یا محدودیت‌هایی نسبت […]
آوریل 30, 2020

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن چیست؟ حتما تابحال اسم ویزای شینگن به گوشتان خورده است. ویزایی که این روزها دریافت آن کمی سخت به نظر میرسد. چه از لحاظ […]

  • سوال ۱۷: تحصیلات شما چیست؟

به طور مختصر در خصوص آخرین مدرک تحصیلی خود و رشته‌ای که در آن تحصیل‌کرده‌اید صحبت کنید. اشاره آخرین مدرک تحصیلی و سال اخذ آن، نام دانشگاه و کار مرتبط با رشته تحصیلی کفایت می‌کند.

  • سوال ۱۸: هدف از سفر شما چیست؟

یکی از مهمترین پرسش ها هدف سفر شما می باشد. برای این سوال آماده باشید. اگر توریستی و برای گردش می‌روید به‌ راحتی آن را اعلام کنید و اگر هم هدف دیگری همچون بازدید اقدام و دوستان، شرکت در نمایشگاه یا سمینار و یا درمان دارید باید با صراحت و ارائه مدارک لازم افسر سفارت را متقاعد کنید که برای سفر خود هدفی جز ماندن در خاک شینگن دارید.

  • سوال ۱۹: چه دارایی‌هایی در کشورتان دارید؟

تمکن مالی، املاک و زمین و …. را به طور کامل و در صورت نیاز با ارائه مدرک بیان کنید.

  • سوال ۲۰: در صورت ریجکت شدن ویزا چه خواهید کرد؟

با خونسردی باید افسر سفارت را متقاعد کنید که در صورت ریجکتی زندگی شما به هیچ وجه مختل نخواهد شد و چنانچه ریجکت شوید به زندگی عادی خود باز خواهید گشت. ایشان نباید تصور کنید تمامی سرنوشت شما به این ویزا بستگی دارد و شما صد ماندن در خاک شینگن به هر نحوی را خواهید داشت. شغل شما، پیوند های فامیلی شما و دارائی های شما موارد مهمی در زندگی شما هستند که به هیچ وجه نمیخواهید آن ها را از دست دهید.

مطلب پیشنهادی : مهمترین دلایل ریجکت شدن ویزای شنگن

 

در اخر باز هم به شما یاداوری میکنیم که در حال حاضر اکثر سفارت خانه ها روند دریافت مدارک و انگشت نگاری خود را به کارگزاری های خود سپرده اند . این سوالات نیز ممکن است توسط مسئول این کارگزاری ها، طی تماس تلفنی از خود سفارت و …. از شما پرسیده شوند.

فرم درخواست ویزای شینگن
تصویر کپچا

 

مقالات مرتبط

دسامبر 15, 2020
انواع ویزای شینگن و تفاوت ویزاهای نوع A,B,C,D با هم

انواع ویزای شینگن و تفاوت آنها با یکدیگر

انواع ویزای شینگن و تفاوت آنها با یکدیگر حتما می‌دانید که ویزاهای شنگن در تایپ های متفاوتی صادر میگردند که هر کدام ویژگی یا محدودیت‌هایی نسبت […]
می 19, 2020
کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

آوریل 30, 2020

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن چیست؟ حتما تابحال اسم ویزای شینگن به گوشتان خورده است. ویزایی که این روزها دریافت آن کمی سخت به نظر میرسد. چه از لحاظ […]
آوریل 28, 2020

تجربه گرفتن ویزای شینگن

تجربه گرفتن ویزای شینگن یکی از مشتریان ما سلام، امیدوارم که حالتون خوب باشه، امروز یکم وقت آزاد داشتم و خواستم تجربه گرفتن ویزای شینگن خودم […]
آوریل 14, 2020
تاثیر ویروس کرونا بر ویزای شینگن و کانادا

تاثیر ویروس کرونا در اخذ ویزا

تاثیر ویروس کرونا در اخذ ویزا همانطور که مطلع هستید دنیا درگیر مبارزه با ویروس کرونا است و تقریبا هیچ کشوری از اثرات این ویروس در […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با ما