هنگ کنگ
فوریه 8, 2020
برنامه سفر به پاریس
فوریه 24, 2020
نمایش همه
دلایل ریجکتی ویزای ایتالیا

رفع ریجکتی ویزای ایتالیا

دلایل ریجکت شدن ویزای ایتالیا و نحوه اعتراض به ریجکتی سفارت ایتالیا

همانند تمامی کشورهای حوزه شنگن، رایجترین دلیل ریجکتی سفارت ایتالیا هم “عدم اطمینان از بازگشت مسافر قبل از اتمام زمان ویزا” می‌باشد. اما دلایل دیگری هم وجود دارد که سفارت ایتالیا حساسیت زیادی روی آن ها دارد. در ادامه این مطلب با این موارد و همچنین نحوه اعتراض به رد شدن ویزای ایتالیا آشنا خواهیم شد.

مهمترین دلایل رد شدن ویزای ایتالیا

چرا درخواست ویزای ایتالیا من ریجکت شد؟

این سوال ذهن تمامی متقاضیان ویزای ایتالیا که با برگه ریجکتی مواجه شدند را به خود مشغول کرده است. هر سفارت برای صدور ویزا مدارکی را از متقاضیان درخواست میکند که اگر این مدارک به صورت ناقص یه سفارت تحویل شوند، یا دارای مشکل خاصی باشند درخواست ویزای رد خواهد شد. البته ناگفنه نماند ممکن است متقاضی تمامی مدارک را به صورت کامل به سفارت تحویل دهد اما سفارت به هر دلیل قانع به صدور ویزا نشود، که با شرایط فعلی این اتفاق بسیار پیش می‌آید. موارد زیر عمده‌ترین دلایل ریجکتی متقاضیان ویزای ایتالیا است.

۱٫ ارائه مدارک جعلی و غیر معتبر : در صورتیکه مدارک فیک و تقلبی به سفارت ارائه دهید، درخواست ویزای شما رد خواهد شد و در برخی مواقع اگر در برگه ریجکتی به این مورد اشاره کنند، تا مدت زیادی از دریافت ویزا محروم خواهید شد. در حال حاضر بسیاری از مدارک ارائه شده توسط شما از طرف سفارت کنترل می‌شود. برای مثال با محل کار شما تماس می‌گیرند و حتی در مواردی مشاهده شده که از بانک شما نیز استعلام می‌گیرند.

۲٫ داشتن سوء پیشینه : چنانچه شما سوء سابقه کیفری یا جنایی داشته باشید، از لحاظ سفارت ورود شما به محدوده شنگن تهدیدی برای سیاست عمومی، امنیت داخلی و یا ثروت عمومی کشور های حوزه شینگن محسوب می‌شود.

۳٫ ارائه پاسپورت مخدوش یا نامعتبر : اگر پاسپورت شما جز موارد زیر است ۱۰۰ درصد درخواست شما ریجکت خواهد شد :

  • پاسپورت با اعتبار کمتر از ۶ ماه
  • پاسپورت مخدوش و آسیب دیده
  • پاسپورتی که کمتر از ۲ صفحه خالی داشته باشد
  • ارائه مدارک شناسایی دیگر به جای پاسپورت

۳٫ ارائه دعوتنامه نامعتبر : دعوتنامه بدون امضاء و بدون تائیدیه از شهرداری فاقد اعتبار است و باعث رد شدن درخواست ویزای شما خواهد شد.

۴٫ ارائه بیمه مسافرتی نامعتبر : بیمه مسافرتی ارائه شده باید حداقل ۳۰٫۰۰۰ یورو را پوشش دهد و برای کل مدت زمان سفر شما معتبر باشد.

۵٫ ارائه رزرو هتل و پرواز نامعتبر : اگر رزرو هتل شما واقعی نباشد، یعنی زمانی که با هتل تماس میگیرند این هتل رزرو نشده باشد، درخواست ویزای شما رد خواهد شد. رزرو هتل از وب سایت بوکینگ نیز به دلیل اینکه در بسیاری از مواقع با کارت اعتباری نیست اعتبار چندانی نزد سفارت ندارد. رزرو پرواز هم باید مطابق با تاریخ رفت برگشت شما باشد.

۶٫ عدم تمکن مالی کافی و گردش حساب مناسب : سفارت ایتالیا توجه ویژه ای به گردش حساب متقاضیان خود دارد. گردش حساب ارائه شده در روزی که وقت سفارت ایتالیا دارید، باید منطقی و متناسب با شغل مسافر باشد و تعداد تراکنش های آن نیز باید بالا باشد. ااگر قط مبالغ بالا در حساب خود جابجا کردید و یا تعداد تراکنش های شما کم است دلیل بسیار خوبی برای رد کردن درخواست ویزای خود به افسر ویزا داده‌اید! تمکن مالی هر فرد هم با توجه به نرخ ارز باید بالای ۷۰ میلیون تومان باشد.

۷٫عدم توانایی در متقاعد کردن سفارت در خصوص هدف از سفر به ایتالیا و بازگشت مسافر از سفر : و اما دلیل اصلی بسیاری از ریجکتی ها هدف از سفر متقاضی و عدم اطمینان از ترک خاک شنگن قبل از اتمام مهلت ویزا است. برنامه سفر شما، تعلقات شما در کشور مادری، شغل شما و بسیاری از موارد دیگر ممکن است مسئول پرونده شما را متقاعد نکند که شما چرا باید به این سفر بروید و چنانچه ویزا داشته باشید آیا به کشور خود باز خواهید گشت و یا خیر. در بسیاری از موارد مشاهده شده وقتی تمامی مدارک مسافر کامل است و افسر سفارت دلیلی برای ریجکتی متقاضی بر مبنا مدارک ارائه شده ندارد، این موارد را برای دلیل ریجکتی ارائه میکند. به این مورد توجه داشته باشید اگر دعوتنامه داشته باشید یا در قالب تور با ضمانت بازگشت به سفارت معرفی شوید، شانس شما برای متقاعد کردن سفارت جهت صدور ویزا بیشتر خواهد شد.

۸٫ عدم استفاده از ویزای شنگن قبلی : اگر قبلا شما ویزای شنگن داشتید و از آن اسفاده نکردید دلیل خوبی به افسر ویزا برای رد کردن درخواست خود داده‌اید. در این مواقع می‌توانید با ارائه دلیل منطقی نظیر گواهی پزشکی، عدم سفر خود را با ویزای قبلی توجیه کنید که باز هم ممکن است افسر مربوطه دلیل شما را رد کند.

مطلب پیشنهادی : عواقب عدم استفاده از ویزای شنگن

اعتراض به ریجکت ویزای ایتالیا

اگر قصد دارید به ریجکتی ویزای خود اعتراض کنید باید طبق قانون وزارت امور خارجه ایتالیا عمل کنید که پروسه وقتگیر، دشوار و البته پر هزینه است. اگر دعوتنامه دارید، از دعوت کننده بخواهید مراحل پیگیری اعتراض شما را از ایتالیا انجام دهد. اگر سفر شما توریستی است باید از طریق یک وکیل در شهر رم اقدام کنید و این وکیل نامه اعتراض به رد شدن ویزا بنویسد و کلیه مراحل آن باید توسط همان وکیل پیگیری شود. به این مورد توجه کنید که شاید  شما بعد از انجام این مراحل و پرداخت هزینه وکیل و هزینه دادرسی باز هم نتیجه نگیرید! در بسیاری از موارد مشاهده شده حتی پروسه اعتراض تا ۶ ماهه هم زمان برده است.

راه دیگر این است که شما نامه اعتراض خود را با ذکر دلایل محکم به کنسولگری اتالیا در تهران تحویل دهید که اگر خیلی خوش شانس باشید شاید از این طریق نتیجه بگیرید. البته توجه داشته باشید این راه قانونی نیست.

رفع ریجکتی ویزای ایتالیا

توجه کنید که اقدامی تحت عنوان رفع ریجکتی وجود ندارد. سابقه درخواست ویزا و ریجکتی شما تا حداقل ۵ سال در سیستم اطلاعاتی شنگن باقی خواهد ماند.

بعد از دریافت برگه ریجکتی، شما میتوانید حتی فردای روز ریجکتی برای اخذ ویزای شنگن اقدام کنید. اما بر حسب تجربه پیشنهاد می‌شود با رفع نقایص پرونده خود به از ۳ تا ۶ ماه دوباره اقدام کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

شاید این مقاله هم برای شما مفید باشد

دسامبر 15, 2020
انواع ویزای شینگن و تفاوت ویزاهای نوع A,B,C,D با هم

انواع ویزای شینگن و تفاوت آنها با یکدیگر

انواع ویزای شینگن و تفاوت آنها با یکدیگر حتما می‌دانید که ویزاهای شنگن در تایپ های متفاوتی صادر میگردند که هر کدام ویژگی یا محدودیت‌هایی نسبت […]
آوریل 30, 2020

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن چیست؟ حتما تابحال اسم ویزای شینگن به گوشتان خورده است. ویزایی که این روزها دریافت آن کمی سخت به نظر میرسد. چه از لحاظ […]
آوریل 28, 2020

تجربه گرفتن ویزای شینگن

تجربه گرفتن ویزای شینگن یکی از مشتریان ما سلام، امیدوارم که حالتون خوب باشه، امروز یکم وقت آزاد داشتم و خواستم تجربه گرفتن ویزای شینگن خودم […]
آوریل 14, 2020
تاثیر ویروس کرونا بر ویزای شینگن و کانادا

تاثیر ویروس کرونا در اخذ ویزا

تاثیر ویروس کرونا در اخذ ویزا همانطور که مطلع هستید دنیا درگیر مبارزه با ویروس کرونا است و تقریبا هیچ کشوری از اثرات این ویروس در […]
فوریه 26, 2020

ویزای شینگن ارزان

ویزای شینگن ارزان با توجه به نرخ ارز، سفر به اروپا برای ما ایرانیان سفری لوکس و پر هزینه محسوب می‌شود. علاوه بر هزینه‌های معمول ویزای […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با ما