ارزان ترین مقاصد گردشگری سال ۲۰۱۶
می 9, 2016
بهترین تورهای روز، ۲۸ اردیبهشت
می 17, 2016
نمایش همه

حیرت انگیز ترین مکان های متروکه دنیا

مکان های متروکه همیشه حیرت انگیز و در عین حال ترسناک هستند. چون یادآور کسانی هستند که آنجا زندگی می کرده اند.
 
 معروف ترین این مکان ها را در این مقاله بخوانید.

ایستگاه قطار City Hall، نیویورک

شاید پیدا کردن ایستگاه قطار با سقف های گنبدی شکل و لوستر دار در نیویورک غیرممکن باشد ولی در سال ۱۹۰۴، وقتی رافائل گوستاوینو این ایستگاه قطار را درست در زیر city hall ساخت، آنقدرها هم غیر ممکن نبود. متاسفانه مسافران سرعت را ترجیح دادند و این ایستگاه در سال ۱۹۴۰ با توسعه ایستگاه پل بروکلین بسته شد. امروز اعضاء موزه ترانزیت می توانند از ایستگاه متروکه بازدید کنند. همچنین در ایستگاه پل بروکلین قطار downtown 6 را سوار شده و اگر خوش شانس باشید می توانید یک نگاه اجمالی به این ایستگاه بیندازید.

حیرت انگیز ترین مکان های متروکه دنیا (+عکس)

Buzludzha، بلغارستان

Buzludzha در اواخر جنگ سرد توسط رژیم کمونیست بلغارستان ساخته شد که قصد داشت آن را تبدیل به مرکز فرماندهی اصلی این حزب کند. این ساختمان سفینه ای شکل شامل پوسترهای زیادی از لنین و مارکس بود. اگرچه این ساختمان در سال ۱۹۸۹ بسته و متروکه شد اما گردشگران کنجکاو هنوز هم برای سرک کشیدن در این ساختمان عجیب به اینجا می روند.

حیرت انگیز ترین مکان های متروکه دنیا (+عکس)

Six Flags (Jazzland)، نیواورلئان

پارک تفریحی six flags از بناهایی بود که بعد از توفان کاترینا کاملا از بین رفت. در این پارک سیل جاری شد و آب برای هفته ها آنجا ماند. چیزی که باقی مانده یک خرابه رنگارنگ است. اسکلتی از ترن های هوایی، غرفه های وارونه و دلقک های ترسناک سربریده!!

حیرت انگیز ترین مکان های متروکه دنیا (+عکس)

ایستگاه مرکزی میشیگان، دیترویت

ایستگاهی که قبلا یک قطب تجارت خیلی شلوغ بود حالا فقط یادآور روزهای پر رفت و آمد دیترویت است. درایستگاه مرکزی میشیگان از سال ۱۹۱۴ روزانه صدها قطار عبور می کردند تا اینکه ترافیک در این ایستگاه کم کم کاهش یافت و پس از چند سال تقلا این ایستگاه در سال ۱۹۸۸ بسته شد.

حیرت انگیز ترین مکان های متروکه دنیا (+عکس)

ایستگاه قطار کانفرانک، اسپانیا

ایستگاه باشکوه کانفرانک (Canfranc) در اسپانیا تاریخ بسیار دراماتیکی داشته است. زمانی که در سال ۱۹۲۸ افتتاح شد بزرگترین ایستگاه قطار اروپا بود. اما فقط ۸ سال بعد تحت تاثیر جنگ داخلی اسپانیا قرار گرفت و سپس توسط نازی ها در جنگ جهانی دوم اشغال شد. برای راه اندازی مجدد این ایستگاه چندین بار تلاش شده اما دیگر هیچوقت شکوه سابقش را بازنیافت.ویزای شینگن را از ما بخواهید.

حیرت انگیز ترین مکان های متروکه دنیا (+عکس)

Kolmanskop، نامیبیا

شاید با دیدن چهره کنونی کلمانسکوپ باورتان نشود که این شهر متروکه در سال ۱۹۰۸ مرکز استخراج الماس بود. اما بعد از اینکه ساکنان این شهر الماس های بیشتری در جنوب کلمانسوپ پیدا کردند این شهر ناگهان به ویرانه ای تبدیل شد. حالا این شهر به خانه های مملو از شن معروف است.

حیرت انگیز ترین مکان های متروکه دنیا (+عکس)

پریپیات، اوکراین

پریپیات (Pripyat) شهری بود که تحت تاثیر فاجعه نیروگاه هسته ای چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ قرار گرفت. در اثر حادثه ای در نیروگاه حجم وسیعی از مواد رادیواکتیو آزاد شد و همه ساکنان این شهر از آنجا گریختند. این شهر یکی از معروف ترین نقاط متروکه دنیاست. علت آن یادگارهایی است که از اهالی این شهر باقی مانده است: عروسک های بچه ها، ساعت هایی که همه در یک زمان متوقف شده اند و معروف تر از همه شهر بازی که نابود شده است.

حیرت انگیز ترین مکان های متروکه دنیا (+عکس)

کاخ بانرمن، نیویورک

مهاجر اسکاتلندی فرانسیس بانرمن با جمع کردن و فروش محصولات جنگی و ارتشی (یونیفرم جنگ های داخلی، جنگ افزار) به رویای آمریکایی خود دست یافت. بعد از فروش فوق العاده ای که از محصولات جنگ آمریکا-اسپانیا داشت به جزیره پلپل (Pollepel) در نیویورک رفت و کاخ بانرمن را به سبک اسکاتلندی ساخت. در طول قرن بیستم این کاخ دوران خیلی بدی را گذراند: انفجار باروت، برخورد کشتی و آتش سوزی سه روزه. اما از سال ۱۹۹۰ حفاظت از این کاخ آغاز شده است.ویزای توریستی آمریکا را از ما بخواهید.

حیرت انگیز ترین مکان های متروکه دنیا (+عکس)

فانوس دریایی آنیوا، روسیه

جزیره آنیوا و فانوس دریایی آن برای حدود یک قرن درگیر نبرد بین روسیه و ژاپن بودند و بارها بین روسیه و ژاپن دست به دست شده و گاهی حتی به صورت اشتراکی بین دو کشور قرار داشته اند. اما شوروی ها بالاخره بعد از جنگ جهانی دوم کنترل کامل آن را به دست گرفتند و تولید کننده انرژی هسته ای را در آنجا راه اندازی کردند. انرژی هسته ای و روان کننده جیوه کمک کرد تا بخشی از این فانوس بتواند بدون نیرو کار کند. اما پس از سقوط اتحاد شوروی این فانوس هم از کار افتاد و رها شد.

حیرت انگیز ترین مکان های متروکه دنیا (+عکس)

El Hotel del Salto، کلمبیا

در دهه بیست میلادی این بنا به عنوان یک خانه اربابی ساخته شد. بعد از آن این ساختمان بارها بازسازی شد و در دهه پنجاه به هتل ۱۸ طبقه تبدیل شد. اما خیلی زود متروکه شد و پر از خزه و گرد و خاک شد. اخیرا این بنا تبدیل به موزه شده است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با ما