تاریخچه شهر سن پترزبورگ | راهنمای سفر به سن پترزبورگ
تاریخچه شهر رم
آوریل 14, 2015
تاریخچه شهر پاریس
آوریل 19, 2015
نمایش همه

تاریخچه و راهنمای سفر به شهر سن پترزبورگ

این شهر در سال ۱۷۰۳ به دستور و با نظارت پتر کبیر ساخته شد و از آن زمان تا ۱۹۱۸ پایتخت روسیه بود. مدتی پتروگراد نام داشت. پس از واژگونی فرمانروایی تزارها به نام لنین، لنینگراد خوانده شد و با فروپاشی شوروی در این کشور به نام پیشینش بازخوانده شد.

این شهر به عنوان صحنه وقوع انقلاب ۱۹۱۷ روسیه و پایگاه دفاع سرسختانه در برابر آلمان نازی در زمان جنگ جهانی دوم، از جایگاهی مهم و نقشی حیاتی در تاریخ روس‌ها برخوردار است و به مرکز فرهنگی روسیه نیز شهرت دارد.

این شهر که به مدت دو سده پایتخت روسیه بوده‌است، بین سالهای ۱۹۱۴ تا ۱۹۲۴ میلادی پتروگراد نام داشته و در زمان حکومت اتحاد جماهیر شوروی به مدت ۶۷ سال (از سال ۱۹۲۴ تا ۱۹۹۱) لنینگراد خوانده می‌شده‌ است.

پتروگراد نامی بود که نیکلای دوم واپسین تزار روسیه در هنگامه جنگ جهانی یکم که در برابر آلمان می‌جنگید بر شهر سن پترزبورگ گذارده بود تا با داشتن پسوند ـبورگ همانند نامهای آلمانی نباشد. معنای پتروگراد شهر پتر است. پس از سرنگونی تزار نام این شهر لنینگراد گشت. گراد در زبان روسی کهن برابر گوراد درزبان روسی کنونی می‌باشد و همانطور که گفته شد به معنی شهر است.

 


لینک های مفید برای سفر به سن پترزبورگ



ویزای شینگن تضمینی را از ما بخواهید.


 

بی‌شک سن پترزبورگ را باید یکی از جذاب ترین شهرهای اروپایی برشمرد که سفر به آن را می‌توان به هر شخصی توصیه کرد. شهر سن‌پترزبورگ به ونیز شمال (اشاره به رودخانه‌ها و کانال‌های زیاد این شهر)، پالمیرای شمال و پایتخت شمالی روسیه هم مشهور است.

از نظر میزان هزینه، نسبت به شهرهای دیگر اروپایی ارزان‌تر است و می‌شود با کمی دقت و برنامه‌ریزی صحیح از سفر به این شهر با حداقل هزینه لذت برد. این مطلب برای سفری ۲ تا ۳ روزه تهیه و تنظیم شده است.

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران ۰:۳۰-
زبان رسمیروسی
واحد پول رسمیروبل روسیه
نوع برق شهری۲۳۰ ولت/ با فرکانس ۵۰ هرتز (دوشاخه نوع c،f)
پیش شماره روسیه۷+
پیش شماره سن پترزبورگ۸۱۲
شماره اضطراری (پلیس، اورژانس، آتشنشانی)۱۱۲
وب‌گاه رسمیhttp://www.saint-petersburg.com/

وضعیت آب و هوایی سن پترزبورگ

هوای سن‌ پترزبورگ معتدل‌تر از آن است که از عرض جغرافیایی‌اش انتظار داریم؛ اما هنوز هم برای بسیاری از مردم، از ماه مه تا سپتامبر، این شهر مطلوب‌ترین آب و هوا را دارد. زمستان‌ها هوا سرد و آزاردهنده می‌شود اما تابستان‌های این شهر مطلوب و مقداری مرطوب هستند. همچنین درجه حرارت هوا به ندرت آنقدر بالا می‌رود که بشود به‌طور آزاردهنده‌ای آن را احساس کرد.

هزینه‌های مرسوم سفر به سن پترزبورگ

هتل

مشخصاتهزینه
۱ ستاره۴۸۰ تا ۱۳۰۰ روبل 
۲ ستاره۹۹۵ تا۲۴۰۰ روبل 
۳ ستاره۱۰۰۰ تا ۳۸۰۰ روبل 
۴ ستاره ۲۳۲۰ تا۶۹۷۰ روبل 
۵ ستاره۵۶۴۲ تا ۹۹۱۵ روبل 

مواد غذایی

وعده غذاییهزینه‌ها
صبحانه مقرون به صرفه۲۵۰ تا ۵۰۰ روبل 
ناهار مقرون به صرفه۳۳۰ تا ۵۵۰ روبل 
شام مقرون به صرفه ۴۵۰ تا ۹۵۰ روبل

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقه‌مند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود ۲۴۰۶ و ۱۷۲۳ روبل تهیه کنید.

به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.

حمل و نقل در سن پترزبورگ

تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ روبل

مینی‌بوس از فرودگاه تا مرکز شهر ۳۶ روبل 

اتوبوس + مترو از فرودگاه تا مرکز شهر ۲۸ روبل

هر ۳ کیلومتر جابجایی توسط تاکسی ۲۰۰ تا ۳۰۰ روبل

تراموا یا اتوبوس در سن پترزبورگ ۳۰ روبل

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

کارت مهمان سن‌پترزبورگ تهیه کنید

کارت مهمان، امکان بازدید رایگان از چندین جاذبه‌‌ و موزه‌ی اصلی شهر، تخفیف در برخی از فروشگاه‌ها به علاوه‌ی استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی را فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید به میزان قابل‌تو‌جهی در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید، خرید این کارت را فراموش نکنید. کارت مهمان دو روزه را می‌توانید با پرداخت ۳۵۰۰ روبل تهیه کنید.

دیدنی‌های سن پترزبورگ

جزیره یلاگین (Yelagin Island)

مسیر رسیدن به جزیره یلاگین با مترو از مرکز شهر حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. این جزیره که در دوران شوروی سابق پارک مرکزی فرهنگ و اوقات فراغت نام داشت به ندرت در میان برنامه سفر گردشگران جای می‌گیرد با این وجود نمی‌توان منکر جذابیت‌های آن شد.

این پارک طبیعی زیبا شمالی‌ترین جزیره دلتلی نیوا است. جزیره یلاگین یا الاگین قبلا اقامتگاهی سلطنتی بود، بنابراین امروزه می‌توان کاخی به جا مانده از آن دوران به نام همین جزیره را مشاهده کرد.

درون این کاخ موزه‌ای وجود دارد که به هنر و صنایع دستی مربوط به قرن‌های هجدهم تا بیستم اختصاص یافته است. برای مسافرانی که از جزیره دیدن می‌کنند برنامه‌های متعددی در نظر گرفته می‌شود که آن‌ها را به خوبی با تاریخ این ناحیه آشنا می‌کند.

هر چهارشنبه در تالار کاخ مجموعه کنسرتی برگزار می‌شود که به شب‌های یلاگین شهرت دارند. همچین در بخش غربی جزیره می‌توانید یک باغ وحش جمع و جور را مشاهده کنید که دیدن آن خالی از لطف نیست. اگر می‌حواهید تجربه‌ای جدید از سفر به سن پترزبورگ داشته باشید، به این جزیره سفر کنید.

بازدید از موزه‌ی آرمیتاژ ایالتی و کاخ زمستانی

حتی اگر قرار است تنها سفری یک روزه به سن‌پترزبورگ داشته باشید، نباید به سادگی از موزه‌ی آرمیتاژ ایالتی عبور کنید. این موزه که در حال حاضر با مجموعه‌ای متشکل از ۲٫۷ میلیون اثر ارزشمند خوش می‌درخشد.

از زمانی که ملکه کاترین دوم در سال ۱۷۶۴ میلادی، ۲۵۵ نقاشی از برلین خریداری کرد، کار خود را آغاز کرده است. بسیاری از آثار هنری این موزه را ملکه کاترین از طریق مشاور هنری فرانسوی‌ خود، دنیس دیدروت از اروپا خریده است.

به جرات می‌توان گفت با بهترین موزه‌ی کشور روسیه روبرو هستیم. این موزه در کاخ زمستانی قرار دارد. به هیچ‌وجه در سفر به سن‌پترزبورگ، بازدید از این مکان خارق‌العاده را از دست ندهید.

نکته‌ها:

      • این موزه با وجود اندازه‌اش ممکن است در طول روز بسیار شلوغ شود. بنابراین اگر نمی‌خواهید در صف بلیط بمانید، از قبل بلیط تهیه کنید.
      • موزه به قدری عظیم است که عجیب نیست اگر بگوییم بازدید از همه‌ی بخش‌هایش در طول یک یا دو روز غیرممکن است.

کاخ بزرگ (گراند پالاس)

کاخ بزرگ که به کاخ پیترهف یا کاخ ورسای روسیه هم شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین جاذبه‌های توریستی سن‌پترزبورگ به شمار می‌رود. حدود ۱۷۶ فواره‌ی زیبا در این مجموعه وجود دارد که بین روزهای هشتم ماه مه تا یازده اکتبر کار می‌کنند.

از جذاب‌ترین بخش‌های این کاخ می‌توان به Hermitage Pavilion (کوشک کنج عزلت)، آبشار بزرگ فواره‌های پیترهف، کاخ مارلی و فواره‌های هرمی اشاره کرد. بدون شک مجذوب زیبایی این مجموعه‌ی بزگ خواهید شد.

نکته‌ها:

      • از لحاظ تاریخی، جذاب‌ترین راه برای رسیدن به کاخ، استفاده از قایق است.

خیابان نوفسکی پروسپکت (Nevsky Prospekt)

نوسکی پروسپکت اصلی‌ترین خیابان سن پترزبورگ و یکی از شناخته‌ شده‌ترین خیابان‌های روسیه محسوب می‌‌شود. این خیابان با عبور از مرکز تاریخی شهر از ساختمان اداره نیروی دریایی تا راه آهن مسکو ادامه داشته و پس از یک پیچ خوردگی خفیف به صومعه الکساندر نوفسکی منتهی می‌شود.

در اولین روزهای ساخته شدن سن پترزبورگ این جاده به شهر باستانی نووگورود ختم می‌شد، اما خیلی سریع با ساخته شدن ساختمان‌های زیبا، میدان‌ها و پل‌های مختلف چهره‌ای خاص و متفاوت به خود گرفت.

خانه کتاب که یکی از زیباترین بناهای این خیابان به شمار می‌رود و کلیسای جامع کازان در روبه‌روی آن به همراه کاخ باروک استراگانوف از مهم‌ترین بناهای خیابان نوفسکی پروسپکت هستند.

همچنین اگر علاقه‌مند به خرید کردن هستید می‌توانید برخی از لوکس‌ترین فروشگاه‌های این شهر را در راسته‌ی این خیابان پیدا کنید. یادتان باشد پیمودن کل طول این خیابان حداقل ۲ ساعت به طول می‌انجامد.

مشهورترین جاذبه‌های این خیابان در بخشی به نام مثلث طلایی هستند که از رودخانه فونتانکا تا ساختمان اداره نیروی دریای ادامه دارد.

ساختمان افسران عمومی

علاوه بر موزه‌ی آرمیتاژ ایالتی، ساختمان کارکنان عمومی با مجموعه‌ی هنری مدرنش، یکی دیگر از نقاطی است که می‌توان در آن از تماشای آثار هنری متعدد و زیبا لذت برد. حیاط داخلی این بنا با سقف شیشه‌ای پوشیده شده است که محل مناسبی برای عکس یادگاری به شمار می‌رود.

اگر به معماری‌های زیبای تاریخی و آثار هنری مدرن علاقه‌مند هستید، نباید بازدید از این مکان را از دست بدهید.

نکته‌ها:

      • از آنجایی که ممکن است این بنا در دست نوسازی باشد، بهتر است که به صورت آنلاین وضعیت آن را بررسی کنید.

کاخ کنگره ملی (کاخ کنستانتین)

کاخ کنگره ملی زمانی محل اقامت شخصی شاهزاده کنستانتین بود، کسی که برای حمایت از برادرش، نیکولای اول استعفا داد. 

کاخ کنستانتین در قرن ۲۰ میلادی در آتش سوخت.  بخش عمده‌ای از این کاخ بعد از درگیری کبیر روسیه در زمان جنگ جهانی دوم از بین رفت. در دهه ی۲۰۰۰ میلادی کنستانتین دوباره رونق گرفت. مرمت و بازسازی  این کاخ تخت عنوان نام جدیدی به اسم”«کاخ دریایی رئیس جمهور روسیه» به شکل امروزی درآمد.

یکی از سخت‌ترین قسمت‌های مرمت، تالار مرمر این کاخ بود. این همان تالاری است که احتمالا نشست سران جی ۲۰ در آنجا برگزار خواهد شد.

در سال ۲۰۰۸ مجموعه‌ی هنری روستروپوویچ و ویشنفسکیا طی یک حراج بزرگ خریداری و به کاخ اهدا شد. پیشنهاد می‌کنیم فرصت تماشای آن را به هیچ‌وجه از دست ندهید. معماری زیبای داخلی و بیرونی به علاوه‌ی محوطه‌ی بزرگ اطراف کاخ به اندازه‌ی کافی جذاب هستند تا شما را به بازدید از این مجموعه ترغیب کنند.

نکته‌ها:

      • یک مسیر تراموای منحصر به فرد (#۳۶) از مرکز سن‌پترزبورگ به سمت این کاخ کشیده شده است. این مسیر، اولین خط تراموای برقی امپراطوری روسیه به شمار می‌رود.

اورانین بائوم (Oranienbaum)

مزیت کاخ‌های فراوان سن‌پترزبورگ، ترکیب خلاقانه‌ی طبیعت و معماری زیبا است. Oranienbaum مکان منحصربه‌فردی است که در آن می‌توانید تعداد بی‌شماری از کاخ‌های مختلف را تماشا کنید، کاخ‌هایی که همگی توسط پادشاهان و شهبانوهای روسی ساخته شده‌اند.

به طور مثال، ملکه کاترین دوم یکی از فعال‌ترین ساکنان این مجموعه بود که دستور ساخت یک کاخ چینی را صادر کرد.

کاخ و پارک پاولوسک (Pavlovsk Palace and Park)

کاخ پاولوسک پارکی فوق‌العاده دارد که می‌توان ساعت‌ها در آن به گردش پرداخت. خود کاخ که معماری بسیار زیبایی دارد، متعلق به پاول اول بود که کمی پس از تاجگذاری به قتل رسید.

نکته‌ جالب این که ماریا فئودورونا همسر بیوه‌ی این پادشاه، پس از به قتل رسیدن شوهرش سعی کرد خودش بر تخت پادشاهی بنشیند، اما پس از این که متوجه شد این کار عملا غیرممکن است، خودش را وقف امور خیریه کرد.

نکته‌ها:

      • این ناحیه کمی دورافتاده است، پس مطمئن شوید که مقداری آب و غذا به همراه داشته باشید.

فستیوال ستاره‌های شب های سفید (Stars of the White Nights)

این جشنواره امروزه یکی از ده فستیوال برتر دنیا و تقریبا مهم‌ترین رویداد روسیه در زمینه موسیقی به شمار می‌رود. تاریخ اولین جشن به سال ۱۹۹۳ میلادی باز می‌گردد. جشنواره‌ی مورد بحث توسط والری جرجی‌یف، کارگردان تئاتر مشهور مارینسکی تاسیس شد.

در طی این رویداد جذاب هنرمندان با استعدادی از سراسر جهان گرد هم آمده و قطعات شاهکار موسیقی از آهنگسازان به نام دنیا مانند بتهوون، موزارت، چایکوفسکی، شوپن، سرگی پروکوفیف، گوستاو مالر، ریچارد واگنر و دیگران را به اجرا در می‌اورند.

آهنگسازانی که اگر به موسیقی کلاسیک آشنایی داشته باشید، بی‌شک اشتیاق بسیار زیادی برای شنیدن آثارشان خواهید داشت.

علاوه بر همه‌ی این‌ها در این مدت می‌توانید در خیابان‌ها مردم را در حال آتش‌بازی و پایکوبی مشاهده کنید که قطعا جذابیت خاص خود را دارا است. این فستیوال در ماه مه شروع شده و در ماه جولای به پایان می‌رسد. نکته این که جشنواره‌ی بادبان‌های سرخ طی فستیوال شب‌های سفید برگزار می‌شود و با آن تداخل دارد.

کاخ و پارک کاترین

ظاهرا پادشاهان و ملکه‌های روسی علاقه‌ی زیادی به ریخت و پاش و ساخت کاخ‌های منحصر به خود داشته‌اند، چرا که تعداد بسیار زیاد اینگونه بناها خود گویای این موضوع است.

کاخ کاترین یکی دیگر از این بناها است که در ترکیب با محیط اطرافش، به مکانی جذاب تبدیل شده است. اتاق کهربا و مبلمان آن نمایشی از شکوه در عین سادگی است.

      • نکته‌ها:
      • سعی کنید به همراه تورهای راهنما از این مجموعه بازدید کنید و یادتان باشد که به چیزی دست نزنید، چرا که ممکن است نگهبانان با شما برخورد کنند.

پل کاخ

اینطور که مشخص است، روس‌ها تمایل عجیبی دارند تا روی هر چیزی اسم کاخ را بگذارند. شاید به دلیل روحیه‌ی تجمل‌گرایی بسیار بالایشان باشد. در هر صورت، پل کاخ که روی رودخانه‌ی نوا قرار دارد، یکی از جاذبه‌های مشهور سن‌پترزبورگ به شمار می‌رود.

این پل در طول شب بلند می‌شود و به کشتی‌های بزرگ اجازه‌ی ورود به دریای بالتیک را می‌دهد.

پل کاخ ارتباط بین میدان کاخ و جزیره‌ی Vasilievsky را فراهم می‌کند. نمای این پل در هنگام غروب و طول شب، بسیار زیباست.

نکته‌ها:

      • می‌توانید هنگام شب که پل بالا است، یک قایق اجاره و از زیر آن عبور کنید.

سالن تئاتر مارینسکی

از نظر موسیقی، کشور روسیه را می‌توان یکی از غنی‌ترین نقاط جهان به شمار آورد، چرا که تاکنون آهنگسازان بی‌شماری از جمله چایکوفسکی، کورساکف و بسیاری دیگر را تربیت کرده است. از این رو سالن تئاتر مارینسکی مرتبا علاقه‌مندان زیادی را جذب اجراهای زیبای خود می‌کند.

شما هم اگر به سبک موسیقی کلاسیک و ارکستری علاقه‌مند هستید، نباید تماشای دست‌کم یکی از اجراهای بی‌نظیر این سالن را از دست دهید.

باغ تابستانی

باغ تابستانی، یکی از بهترین و دوست‌‌داشتنی‌ترین نقاطی است که برای ریلکسیشن و تنفس هوای تازه در شلوغی شهر می‌توان انتخاب کرد. این باغ با لایه‌های گوناگون، همانند یک دخمه‌ی پر پیچ و خم طراحی شده است.

به احتمال زیاد، قدم زدن در سایه‌ی کوچه‌های این باغ، یکی از قابل‌توجه‌‌ترین تجربه‌های ممکن است. اگر می‌خواهید برای حتی یک ساعت هم که شده از شلوغی شهر دور بمانید، باغ تابستانی برای شما است.

نکته‌ها:

      • در گوشه‌ای از باغ، کاخ تابستانی کوچک پیتر اول قرار دارد که می‌توانید نیم نگاهی به آن بیاندازید.

کلیسای جامع سنت آیزاک

کلیسای جامع سنت آیزاک، بزرگ‌ترین کاتدرال ارتودکس سن‌پترزبورگ و مثالی عالی برای سبک معماری اواخر دوره‌ی کلاسیک در روسیه به شمار می‌رود.

بسیاری از اعضای آکادمی هنر، هر کدام به صورت جداگانه طراحی بخشی از فضای داخلی این کلیسا را به عهده گرفتند که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به Karl Briullov اشاره کرد. در طول جنگ جهانی دوم، بسیاری از اشیا و آثار هنری کاخ‌های بیرون شهر و موزه‌ها به این کلیسا منتقل شدند تا به خوبی از آن‌ها محافظت شود.

نکته‌ها:

      • بهتر است در یک روز آفتابی از کلیسا بازدید کنید تا بتوانید از ایوان آن بالا بروید و مناظر زیبایی از شهر را مشاهده کنید.

سالن اوپرا و باله‌ی میخایلوفسکی

اگر علاوه بر اجراهای سازی، به اوپرا و باله هم علاقه‌مند هستید، به هیچ‌وجه نباید فرصت تماشای اجراهای این سالن را از دست بدهید. در این سالن، آثار موزیکال سنتی کشور روسیه به اجرا گذاشته می‌شود. نمایش‌هایی همچون باله‌ی زیبای خفته و فندق‌شکن را می‌توانید در این مکان به تماشا بشینید.

رستورانRussian Empire

پیدا کردن یک رستوران خوب در سن‌پترزبورگ می‌تواند مشکل باشد، گاهی فضای رستوران خوب، اما غذا بد است و عکس این قضیه هم صدق می‌کند. اما رستوران Russian Empire را می‌توان از هر نظر خوب دانست. این رستوران درون کاخ بسیار زیبای استراگانف قرار دارد.

این فضای زیبا در ترکیب با غذایی عالی، به تجربه‌ای فراموش نشدنی تبدیل می‌شود. کارکنان این رستوران بسیار حرفه‌ای، خود رستوران مجلل و مهم‌تر از همه اینکه قیمت‌ها نسبت به این سطح از کیفیت خیلی گران نیست. اگر به غذایی همچون بیف‌استراگانف علاقه‌مند هستید، نباید بازدید از این رستوران را از دست بدهید.

کلیسای Savior on Spilled Blood

اگر کلیسای مشهور سنت باسیل مسکو را دیده باشید، قطعا به شباهت کم و بیش این دو کلیسا پی خواهید برد. در طول خیابان Nevskji Prospekt می‌توانید دو کلیسای بسیار زیبا پیدا کنید. کلیسای Spilled Blood (خون ریخته شده) به خاطر کشته شدن زار الکساندر دوم در سال ۱۸۸۱ درون این کلیسا، به این اسم خوانده می‌شود.

معماری شگفت‌انگیز این کلیسا که سبک و سیاق روسی در آن به کار رفته است ارزش بازدید بالایی به آن داده است. پیشنهاد می‌کنیم هم در روز و هم در شب از کلیسا دیدن کنید.

نکته‌ها:

      • اگر می‌خواهید در بهترین حالت از کلیسا بازدید کنید، بهتر است یک راهنما استخدام کنید.

جشنواره بادبان‌های سرخ (The Scarlet Sails)

احتمالا یکی از درخشان‌ترین رویدادهایی که در کل روسیه و سن پترزبورگ برگزار می‌شود، رژه‌ی قایق‌های بادبانی در جشنواره‌ای موسوم به بادبان‌های سرخ است که در فصل تابستان می‌توان شاهد آن بود.

گرچه این جشن امروزه با پایان سال تحصیلی در روسیه مرتبط است، اما ریشه در گذشته‌ی پیش از انقلاب روسیه دارد. نویسنده‌ی مشهور روسی، الکساندر گرین در سال ۱۹۲۳ رمانی به نام بادبان‌های سرخ را منتشر کرد.

در این کتاب طبق یک پیشگویی دختر جوانی به نام «آسول» متوجه شد که در آینده شاهزاده‌ای عاشق سوار بر یک کشتی با بادبان‌های قرمز به دیدار او خواهد آمد.

در نهایت کاپیتان این کشتی به نام آرتور که هنگام قدم زدن در جنگل آسول را هنگام خواب دیده بود، به وی دل می‌بازد و پس از مدتی با یک کشتی با بادبان سرخ رنگ بر می‌گردد و از آسول خواستگاری می‌کند و رویاهای او را به حقیقت تبدیل می‌کند.

حدود ۴ دهه بعد فیلمی از روی این رمان ساخته شد که این جشنوراه هم از همان دوران به جا مانده است. این جشنواره از سال ۲۰۰۵ به صورت امروزی اجرا می‌شود و به شکل یک فستیوال سالانه در آمده است.

طی این رویداد در شهر کنسرت زنده فضای باز برگزار می‌شود و مردم می‌توانند علاوه بر آن شاهد رژه‌ی قایق‌های بادبانی و آتش بازی هم باشند. اگر به سن پترزبورگ سفر کردید، این رویداد را از دست ندهید.

قایق سواری در رودخانه‌ها و کانل‌های آب سن پتزبورگ

اگر بین ماه‌های مه تا اکتبر از سن پترزبورگ بازدید کردید، به چند روش مختلف می‌توانید شهر را با قایق کندو کاو کنید. سواری با قایق باله دار در حومه پارک و کاخ واقع در پترهف یا لذت بردن از یه وعده شام لذیذ و تماشای موسیقی زنده جاز در یک کشتی کروز در طول رودخانه نیوا بخشی از راه‌ها به شمار می‌روند.

وقتی که وضعیت آب و هوا خوب است، بهتر است که خارج از آب به گشت و گذار بپردازید، اما با این وجود در طول سفر به این شهر دست کم برای یک بار باید قایق‌سواری را تجربه کنید.

در نزدیکی خیابان نوفسکی پروسپکت می‌توانید پیشنهادهای مختلفی را برای شرکت در تورهای راهنمای قایق سواری دریافت کنید. حتی می‌توانید یک قایق کوچک اجاره کرده و با تهیه مقداری غذا و نوشیدنی مدتی را روی رودخانه سپری کرده و از سفرتان نهایت لذت را ببرید.

قلعه پیتر و پاول (The Peter & Paul Fortress)

این قلعه اولین بنایی به شمار می‌رود که در سن پترزبورگ ساخته شده است، بنابراین می‌توان آن را محل تولد این شهر نامید.

این مکان بر خلاف نامش هرگز به عنوان مکانی دفاعی استفاده نشده است، ولی در عوض دارای تاریخی غنی و متنوع و گاهی هم گمراه‌کننده به عنوان یک پایگاه نظامی، میزبان دپارتمان دولتی، مدفن خانواده سلطنتی روسیه، محل پیشگامانه آزمایش های علمی و زندان برخی از برجسته‌ترین زندانیان سیاسی است که جذابیت‌های زیادی را با خود به همراه دارد.

این مکان امروزه اغلب اوقات تحت نظارت مستقیم موزه تاریخ سن پترزبورگ بوده و تعدادی نمایشگاه دائمی و موقت در آن برگزار می‌شود. قلعه پیتر و پاول در جزیره زایاچی (خرگوش) قرار دارد. برای ورود به این مکان باید ۳۵۰ روبل (۲۳۰۰۰تومان) بپردازید.

خوشبختانه امکان عکس برداری رایگان وجود دارد، بنابرانی می‌توانید تصاویر خاطره‌انگیزی ثبت کنید. همچنین نباید از کلیسای جامع پیتر و پاول به راحتی عبور کرد که یکی از جذابیت‌های اصلی این مکان به شمار می‌رود.

سوارکار برنزی (Bronze Horseman)

سوارکار برنزی تندیس اسب‌سواری پتر کبیر یا همان پتر اول مشهورترین تزار روسی است که به همراه برادرش ایوان پنجم بر روسیه حکومت می‌کرد. مجسمه بنزی پتر کبیر به دستور کاترین کبیر توسط مجسمه سازی فرانسوی به نام اتین موریس فالکونه ساخته شد. شاید بتوان مجسمه سوارکار برنزی را مشهورترین نماد سن پترزبورگ بر شمرد.

بر اساس یک افسانه‌ی قرن نوزدهمی با وجود مجسمه سوارکار برنزی در وسط شهر دشمنان هرگز نخواهند توانست بر سن پترزبورگ تسلط بیابند.

در طول جنگ جهانی دوم به دلیل این که این مجسمه با کیسه‌های شن و ماسه و یک پناهگاه چوبی محافظت می‌شد، هیچ گونه آسیبی ندید. به این ترتیب بنای مذکور از ۹۰۰ روز محاصره لنینگراد تقریبا دست نخورده ماند.

باغ وحش لنینگراد (Leningrad Zoo)

معمولا باغ وحش‌ها بخشی جدایی‌ناپذیر از جاذبه‌هایی هستند که در سفر به هر شهری از آن بازدید خواهیم کرد. باغ وحش لنینگراد که در پارک الکساندر قرار دارد، قدیمی ترین باغ وحش سن پترزبورگ به شمار می‌رود که توسط دو دوست دار حیوانات به نام سوفیا و ژولیوس گرهارت تاسیس شده است.

امروزه همچنین این مکان دومین باغ وحش بزرگ روسیه بعد از باغ وحش مسکو محسوب می‌شود که میزبان بیش از ۲۰۰۰ حیوان از ۴۱۰ گونه‌ی متنوع است. متاسفانه این مکان در طول جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دید؛ با این وجود اگرچه خود مردم شهر گرسنه بودند، اما همواره به فیل‌ ساکن در آن غذا می‌دادند.

وقتی که این فیل در طی یک بمباران در سال ۱۹۴۴ کشته شد، تمام شهر به سوگواری پرداختند. در میانه‌های جنگ این باغ وحش بسته شد، اما دوباره در سال ۱۹۴۴ بازگشایی شد.

اگر علاقه‌مند به مشاهده‌ی حیواناتی همچون فیل هندی، شامپانزه، زرافه، کرگدن و البته خرس‌های سفید قطبی هستید این باغ وحش فرصت تماشای همه‌ی آن‌ها را در اختیار شما می‌گذارد. بزرگسالان برای ورود به باغ وحش باید ۵۰۰ روبل هزینه بپردازند.

اخذ ویزای شینگن تضمینی تخصص ماست :  ۰۲۱۸۸۳۰۱۷۴۰

منبع

منبع ۲

راهنمای سفر به شهر های مختلف

مارس 1, 2020

برنامه سفر به بارسلونا

برنامه سفر به بارسلونا اسپانیا بارسلونا یکی از محبوب ترین شهرهای اروپا برای بازدید کنندگان و همچنین یکی از شهرهای مورد علاقه ما ایرانیان است. از […]
فوریه 24, 2020

برنامه سفر به پاریس

برنامه سفر به پاریس فرانسه پاریس معروف به شهر عشاق است. شهری که با سفر کردن به آن میتوانید تجربه‌های به یادماندنی پیدا کنید. برای مسافرینی […]
فوریه 8, 2020

هنگ کنگ

راهنمای سفر به هنگ کنگ هُنگ کُنگ شهری است جزیره‌ای در جنوب چین، از مهم‌ترین بازارهای مالی و تجاری آسیا و جهان به‌شمار می‌رود. هنگ‌ کنگ […]
فوریه 8, 2020

بلاروس

راهنمای سفر به بلاروس بلاروس یک سرزمین دور از دریا در اروپای خاوری است، که با کشورهای روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی، و لتونی هم‌مرز است. پایتخت […]
فوریه 5, 2020

اسلواکی

راهنمای سفر به اسلواکی کشور اسلواکی در اروپای مرکزی و در همسایگی لهستان از سمت شمال، اوکراین از شرق، مجارستان از جنوب و جمهوری چک و […]
فوریه 4, 2020

آلبانی

راهنمای سفر به آلبانی آلبانی کشوری است واقع در جنوب شرقی قاره آفریقا که از شمال غرب با مونته نگرو، از شمال شرق با کوزوو، از […]
فوریه 3, 2020

واتیکان

راهنمای سفر به واتیکان در گوشه‌ای از شهر رم، دولت شهری مستقل به اسم واتیکان قرار دارد. واتیکان کوچک‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین کشور جهان است و یکی […]
فوریه 2, 2020

لیختن‌اشتاین

راهنمای سفر به لیختن‌اشتاین لیختن‌اشتاین سومین کشور کوچک در اروپا است. پایتخت آن شهر فادوتس است و بزرگ‌ترین شهر لیختن‌اشتاین، شان نام دارد. زبان رسمی لیختن‌اشتاین […]
فوریه 2, 2020

بلغارستان

راهنمای سفر به بلغارستان بلغارستان کشوری زیبا است که پیشینه‌ای تاریخی داشته و یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های دنیا در آن قرار دارد. در کنار مکان‌های زیبا […]
فوریه 1, 2020

لیماسول

راهنمای سفر به لیماسول لیماسول زیباترین شهر ساحلی و بزگترین بندر قبرس است. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی، بر سر راه سه قاره آسیا، اروپا […]

راهنمای خرید در شهرهای مختلف

آوریل 23, 2017

راهنمای خرید در بارسلون

راهنمای خرید در بارسلونا اگر برای سفر به بارسلون برنامه‌ریزی می‌کنید و قصد دارید که در این سفر از مراکز خرید دیدن کنید و خرید کنید، بد […]
آوریل 23, 2017

راهنمای خرید در آمستردام

راهنمای خرید در آمستردام آمستردام، پایتخت زیبای هلند، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در اروپا است. با راهنمای خرید در آمستردام، همراه ما باشید. آمستردام یکی از […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در ایروان

راهنمای خرید در ایروان ارمنستان ایروان، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور ارمنستان و یکی از مقاصد گردشگری محبوب به خصوص در بین ایرانیان است. جاذبه‌های تاریخی […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در مادرید

راهنمای خرید در مادرید خرید در مادرید، تجربه‌ای بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی است. دپارتمان استورها، بوتیک‌های شیک و اوت لت‌ها از مراکز خرید مهم این شهر هستند. […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در باکو

راهنمای خرید در باکو باکو پایتخت جمهوری آذربایجان است که در ساحل غربی دریای خزر قرار دارد. این شهر یکی از مقاصد گردشگری محبوب در منطقه‌ی […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در آنتالیا

راهنمای خرید در آنتالیا خرید کردن یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفر به خصوص در سفرهای خارجی است. از آنجایی که در شهرهای توریستی، مراکز خرید و […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در میلان

راهنمای خرید در میلان میلان دومین شهر پر جمعیت ایتالیا بعد از رم است. شهرت این شهر به خاطر این است که به عنوان پایتخت مد […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در استانبول

راهنمای خرید در استانبول استانبول، یکی از زیباترین شهرهای دنیا است. در این شهر، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعدد در کنار جاذبه‌های مدرن و شهری قرار […]
فوریه 14, 2017

راهنمای خرید در بانکوک

راهنمای خرید در بانکوک خرید کردن در بانکوک تجربه‌ای هیجان‌انگیز است. از مراکز خرید بزرگ، چند طبقه و مدرن گرفته تا بازارهای خیابانی شلوغ و پرسروصدا، […]
فوریه 14, 2017

راهنمای خرید در دبی

راهنمای خرید در دبی دبی به پایتخت خرید خاورمیانه مشهور است و بیش از ۷۰ مرکز خرید بزرگ دارد که یکی از آنها، دبی مال، بزرگ‌ترین […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با ما