راهنمای خرید در آنتالیا
فوریه 15, 2017
راهنمای خرید در مادرید
فوریه 15, 2017
نمایش همه

راهنمای خرید در باکو

باکو پایتخت جمهوری آذربایجان است که در ساحل غربی دریای خزر قرار دارد. این شهر یکی از مقاصد گردشگری محبوب در منطقه‌ی قفقاز است که مراکز تفریحی، هتل‌های لوکس و مراکز خرید متعددی دارد. در این راهنمای خرید، بهترین سوغات و مراکز خرید در باکو را معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.


لینک های مفید برای سفر به باکو


باکو، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در منطقه‌ی قفقاز است که علاوه بر هتل‌های لوکس و مراکز تفریحی متعدد، چندین مرکز خرید بزرگ و مشهور دارد. از میان این مراکز خرید می‌توان به نام‌هایی چون پارک بولوار، مترو پارک، ۲۸ مال و… اشاره کرد.

این شهر در سال ۲۰۱۱ در رتبه‌ی ۴۸ فهرست گران‌ترین شهرهای دنیا قرار گرفته است و خیابان نظامی باکو یکی از گران‌ترین خیابان‌های دنیا است.

خریدن سوغات همیشه یکی از دغدغه‌های ما در سفر به شهرها و کشورهای گوناگون است. به خصوص اگر مقصد مورد نظر ما یک شهر توریستی با مراکز خرید زیاد و محصولات متنوع باشد. سوغاتی که انتخاب می‌کنید باید کوچک و قابل حمل باشد و هزینه‌های سنگینی به شما تحمیل نکند و در نهایت، زیبا و کاربردی باشد. اگر برای سفر به باکو برنامه‌ریزی می‌کنید این راهنمای خرید به شما کمک می‌کند تا سوغاتی مناسبی خریداری کنید.

اگر به دنبال سوغاتی‌ها کوچک هستید و از چانه‌ زدن با فروشنده‌ها خجالت نمی‌کشید، فروشگاه‌ها و مغازه‌های کوچک سوغات در شهر قدیم باکو، ایچری شهر (Icheri Sheher)، انتخاب‌های خوبی هستند.

شال‌های ابریشمی

baku1

آذربایجان یکی از کشورهای جاده‌ی ابریشم بوده و به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش، از نظر اقتصادی توسعه یافته است. شال‌های ابریشمی آذربایجان، می‌توانند هدیه‌ای اصیل باشند که تا حدودی به گذشته و تاریخ آذربایجان مرتبط هستند. رنگ‌های زنده و جذاب و طرح‌های منحصربه‌فرد این شال‌ها را در جای دیگر پیدا نخواهید کرد.

علاوه بر این شال‌های رنگارنگ و زیبا، برای آقایان هم می‌توانید انواع کلاه‌های سنتی در طرح‌های مختلف را خریداری کنید.

یکی از طرح‌هایی که در لباس‌ها و شال‌های آذربایجان زیاد خواهید دید، سمبل بوتا (Buta) (بته جقه ایرانی) است. بوتا در زبان سانسکریت به معنای آتش است و چون آذریبایجان در آتش پرستی سابقه دارد، این نماد به یکی از سمبل‌های آذربایجان تبدیل شده است. این سمبل را علاوه بر شال و پارچه در محصولات مختلفی نظیر فرش، کیف و… خواهید دید.

سفال

اشیا و ظروف سفالی با طرح‌ها و رنگ‌های محلی، سوغاتی جذاب دیگری هستند که می‌توانید به عنوان یادگاری سفر به باکو آنها را تهیه کنید. انواع اشیای سفالی، کاسه و بشقاب با رنگ‌های زیبا و طرح‌های جذاب و انارهای سفالین را می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف صنایع دستی و سوغات، خریداری کنید. انار یکی از میوه‌هایی است که در آذربایجان فراوان است و اگر در روز دوم نوامبر در آذربایجان بودید می‌توانید در جشنواره‌ی انار شرکت کنید.

فرش

baku2

این کشور سابقه‌ای طولانی در بافت فرش دارد. طرح و نقشه‌ی این فرش‌ها در آذربایجان از هر منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر متفاوت است. اصلی‌ترین رنگ‌هایی که در بافت فرش‌های آذربایجان مورد استفاده قرار می‌گیرند رنگ‌های قرمز، آبی، زرد، سبز و کرم هستند. فرش‌های محلی دو نقشه‌ی اصلی دارند: نقش‌های متقارن با رنگ‌های زنده که مخصوص منطقه‌ی آذربایجان هستند و فرش‌هایی با نقشه‌های گلدار متعلق به جنوب آذربایجان و ایران. بدیهی است که برای خرید سوغات می‌توانید انواع محلی را انتخاب کنید.

نقشه‌های فرش‌ها داستان‌های زیادی برای گفتن دارد. هر شهر و منطقه‌ای نقشه‌ی خاص خود را دارد که اگر آنها را بشناسید می‌توانید بفهمید که یک فرش به دستان هنرمندان کدام منطقه بافته شده است. قیمت فرش‌ها بسته به کیفیت، ابعاد و قدمت آنها متفاوت است. دقت کنید که فرش‌ها و سایر اشیای قدیمی و عتیقه، برای خروج از کشور نیاز به مجوز دارند. پس، موقع خرید دقت کنید و گواهی لازم برای خروج کالای خریداری شده از کشور را از فروشنده دریافت کنید.

استکان‌های بلوری

baku3

آذربایجانی‌ها از استکان‌های شیشه‌ای به نام Armudy که به شکل گلابی (کمرباریک) هستند برای نوشیدن چای استفاده می‌کنند. برخی از این استکان‌ها به صورت نقاشی شده به فروش می‌رسند که گران‌تر هستند. بیشتر گردشگران یک دست از این استکان‌ها را به عنوان سوغات به کشور خود می‌برند. البته برای ما ایرانی‌ها یک دست کافی نیست!

این استکان‌های کمرباریک علاوه بر شیشه، در جنس‌ها و شکل‌های مختلفی عرضه می‌شوند؛ چینی و حتی نقره. در خیابان‌های بخش قدیمی باکو می‌توانید انواع ارزان‌تر این استکان‌ها را پیدا کنید اما اگر به صنایع دستی علاقه‌مند هستید، استکان‌های نقاشی شده با دست در طرح‌ها و رنگ‌های جذاب سنتی و مدرن، بهترین انتخاب به عنوان یادگاری سفر یا هدیه برای دوستان هستند.

مربای گیلاس سفید

آذربایجانی‌ها در کنار چای معمولا انواع مربا را سرو می‌کنند؛ مربای به، توت، توت فرنگی، آناناس و… در میان همه‌ی انواع مربا، مربای گیلاس سفید در بین گردشگران طرفداران زیادی دارد. این مربا را می‌توانید در بسته‌بندی‌های مخنلف از بازارها و سوپرمارکت‌ها خریداری کنید و به دلیل بسته‌بندی مناسب، مشکلی با حمل و نقل آن نخواهید داشت.

ظروف مسی

در بخش قدیمی باکو در فروشگاه‌های مختلف اشیای قدیمی می‌توانید انواع ظروف مسی قدیمی را خریداری کنید. گلدان، بشقاب و حتی سماور. طرح‌های زیبا و منحصربه‌فردی روی این ظروف و اشیای مسی قلمزنی شده است.

مگنت

یکی از یادگاری‌های ارزانی که از سفر به باکو می‌توانید خریداری کنید تا هر بار آن را می‌بینید به یاد خاطرات سفر به آذربایجان بیافتید، مگنت‌های یخچال هستند که در طرح‌ها و شکل‌های گوناگون به فروش می‌رسند. تصاویری از جاذبه‌های گردشگری و آثار باستانی آذربایجان در قالب مگنت به فروش می‌رسند که می‌توانند زینت‌بخش خانه و آشپزخانه‌ی شما باشند.

اگر فرصت بیشتری در اختیار دارید می‌توانید برای خرید سوغات به بازارهای قدیمی سر بزنید. یکی از این بازارها در نزدیکی ایستگاه متروی Xalqlar Dostlugu قرار دارد. در این بازار می‌توانید ساعت‌ها در گذرگاه‌های باریک و مغازه‌های کوچک بگردید و سوغاتی‌های کوچک و بزرگ و صنایع دستی مختلف را تماشا و خریداری کنید. گشت و گذار در این بازارها شما را به سفری در دل تاریخ و فرهنگ آذربایجان می‌برد.

باکو شهر زیبایی است که مراکز خرید لوکس و بزرگ را در کنار بازارها و مغازه‌های کوچک قدیمی، ترکیب کرده است. در این شهر از آخرین محصولات مد گرفته تا صنایع دستی و اشیای عتیقه را به راحتی می‌توانید پیدا کنید. البته سوغات سنتی باکو طرفداران بیشتری در میان گردشگران دارند.

فروشگاه TsUM

این فروشگاه، بزرگترین دپارتمان استور باکو است که در مرکز شهر در میدان فواره (Fountain Square) قرار دارد. در این فروشگاه تقریبا هر چیزی که نیاز داشته باشید، پیدا می‌شود. از محصولات داخلی، صنایع دستی و محصولات برندهای برتر گرفته تا هر آن چیزی که برای مصرف روزانه نیاز دارید.

خیابان نظامی

baku4

این خیابان یکی از مشهورترین خیابان‌های خرید در باکو است که به خاطر تنوع فروشگاه‌ها معروف است. از سوپرمارکت‌های بزرگ تا فروشگاه‌های کوچک سوغاتی را می‌توانید در این خیابان پیدا کنید. نام این خیابان از شاعر معروف پارسی، نظامی گنجوی گرفته شده است.

میدان فواره (Fountain Square)

baku5

این میدان در مرکز شهر باکو قرار دارد و میزبان فروشگاه‌های لوکس و بهترین و مجلل‌ترین هتل‌ها و رستوران‌های آذربایجان است. اگر به دنبال برندهای برتر می‌گردید در این منطقه آنها را پیدا خواهید کرد.

سوپرمارکت آمریکانا

این سوپرمارکت بیشتر محصولات وارد شده از آمریکا، هند و دبی را عرضه می‌کند. کیفیت کالاها بسیار خوب است در حالی که قیمت‌های آنها در مقایسه با سایر رقبای این سوپرمارکت، ارزان‌تر است.

Ramstore

این فروشگاه، بزرگترین سوپرمارکت باکو است که پنج شعبه در سراسر شهر دارد. هم محصولات داخلی و هم محصولات وارداتی از کشورهای همسایه مثل ترکیه، در این سوپرمارکت پیدا می‌شود.

بازار بزرگ

در بازار بزرگ باکو می‌توانید انواع لباس، سوغات، صنایع دستی و کالاهای سنتی را خریداری کنید.

بازارهای قدیمی یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید کردن در باکو هستند. در این بازارهای قدیمی علاوه بر اینکه با تاریخ و فرهنگ آذربایجان آشنا می‌شوید، می‌توانید محصولات متنوع را در محیطی جالب و دیدنی خریداری کنید. اگر در چانه زدن با فروشنده‌ها ماهر باشید، می‌توانید تخفیف‌های خوبی بگیرید.

Mall 28

baku6

یکی از بزرگترین و کامل‌ترین مراکز خرید باکو، مرکز خرید ۲۸ است که علاوه بر امکانات تجاری و خرید، امکانات تفریحی و سرگرمی‌های مختلف را در خود جای داده است. این مجموعه در ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۲ افتتاح شده است.

در این مرکز که در قلب باکو واقع شده، در حدود ۲۷۰ برند بین‌المللی و داخلی از جمله دپارتمان استورها، بندهای مطرح مد و پوشاک، سبک زندگی، لوازم ورزشی، لوازم الکترونیکی، لوارم منزل و… محصولات خود را عرضه می‌کنند. یک مجموعه‌ی بزرگ تفریحی خانوادگی، مجموعه‌ی سینمایی با ۶ پرده و بیش از ۱۶ کافی‌شاپ و رستوران هم در این مجموعه وجود دارند.  

ساعت کار بخش‌های مختلف این مرکز به شرح زیر است:

  • فروشگاه‌ها هفت روز هفته از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • رستوران‌ها و فودکورت هفت روز هفته از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • سوپرمارکت‌ها هفت روز هفته از ۹ صبح تا ۱۰ شب
  • مرکز سینمایی مجموعه هم از ۱۰ صبح تا دیروقت پذیرای گردشگران است.

از ویژگی‌های این مرکز خرید که باعث شده مورد استقبال گردشگران قرار بگیرد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرار داشتن در مرکز شهر
  • نزدیکی به ایستگاه مترو
  • تفریحات و سرگرمی برای بچه‌ها
  • رستوران‌هایی که غذاهای لذیذ و بین‌المللی سرو می‌کنند
  • وجود مرکز سینمایی و تماشای جدیدترین فیلم‌ها در سینمای سه بعدی
  • استراحت در تراس روباز
  • ارائه‌ی مجموعه‌ی کاملی از برندهای برتر
  • قیمت‌های معقول و تخفیف‌ به مناسبت‌های مختلف
  • اتاق‌های مادر و کودک
  • تنوع محصولات
  • معماری چشمگیر

مرکز خرید پارک بولوار (Park Bulvar)

baku7

پارک بولوار یک مرکز خرید چندطبقه است که در بلوار آذربایجان قرار دارد. این مرکز خرید، ۵ دقیقه پیاده با ایستگاه متروی Sahil فاصله دارد. بنای این مجموعه ترکیبی از ویژگی‌های معماری شرق و هنر مدرن غرب را در خود جای داده است. این مرکز شش طبقه است که دو طبقه‌ی آن زیر زمین قرار دارند. مساحت کلی مجموعه، ۱۷ هزار مترمربع است. پارکینگ این مرکز ظرفیت ۵۵۰ اتومبیل را دارد.

این مرکز خرید شامل ۹۹ فروشگاه است که مساحت‌های آنها از ۵۰ مترمربع تا ۳۷۰ مترمربع متغیر است. یک سوپرمارکت بزرگ، شش تالار سینمایی، سینمای سه بعدی و آسمان‌نما، زمین بازی کودکان با عنوان هپی لند (Happy Land)، استودیوی عکاسی، رستوران وی‌آی‌پی با نمای خلیج باکو، سالن بولینگ، فودکورت و… از دیگر امکانات این مجموعه هستند. طبقه‌ی اول و دوم این مرکز به فروشگاه‌های لوکس و کافه اختصاص دارند. رستوران‌های این مجموعه غذاهای ترکی، روسی، ایتالیایی، چینی، مکزیکی و آذربایجانی سرو می‌کنند.

از میان مشهورترین نام‌هایی که در این مرکز خرید خواهید دید، می‌توان به آدیداس، نایکی، جک اند جونز، منگو و… اشاره کرد.

پورت باکو مال (Port Baku Mall)

درهای این مرکز خرید بزرگ و زیبا در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۴ به روی گردشگران گشوده شد. برندهای جدید و مطرح در این مجموعه‌ی سه طبقه که ۳۲ هزار مترمربع وسعت دارد، معرفی شده‌اند. در این مجموعه علاوه بر اینکه می‌توانید از برترین برندها بازدید کنید، بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها پذیرای شما خواهند بود.  

نام‌های مشهوری چون آرمانی، رالف لورن، والنتینو، الکساندر مک‌کویین، هوگو باس و… را در این مجموعه خواهید دید. زیورآلات از برندهای مشهوری چون Tiffany&Co، IWC، لوور، Tag Heuer و… بخش دیگری از این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

طبقه‌ی سوم به پوشاک و وسایل مخصوص کودکان اختصاص دارد. چندین رستوران هم در این طبقه وجود دارد.

ساعت کار بخش‌های مختلف این مجموعه به شرح زیر است:

  • فروشگاه‌ها هفت روز هفته از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب
  • رستوران‌ها هفت روز هفته از ۱۰ صبح تا ۱۱ شب
  • سوپرمارکت‌ها هفت روز هفته از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

مرکز خرید گانجلیک (Ganjlik)

baku8

این مرکز تجاری تفریحی، ۵۰ هزار مترمربع وسعت دارد و در شمال مرکز شهر و در مجاورت استادیوم فوتبال توفیق بهرامف قرار دارد. این مرکز به سادگی از طریق ایستگاه متروی گانجلیک در دسترس است.

برندهای مختلف بین‌المللی و داخلی، رستوران‌ها و کافه‌های مختلف و تراسی با چشم‌انداز زیبا از شهر، بخش‌های مختلف این مجموعه را تشکیل می‌دهند. مجموعه‌ی سینمایی، مرکز تفریحی خانواده و سالن بولینگ هم در این مرکز برای سرگرمی گردشگران در نظر گرفته شده است.

منبع۱

منبع۲

راهنمای خرید در شهرهای مختلف

آوریل 23, 2017

راهنمای خرید در بارسلون

راهنمای خرید در بارسلونا اگر برای سفر به بارسلون برنامه‌ریزی می‌کنید و قصد دارید که در این سفر از مراکز خرید دیدن کنید و خرید کنید، بد […]
آوریل 23, 2017

راهنمای خرید در آمستردام

راهنمای خرید در آمستردام آمستردام، پایتخت زیبای هلند، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در اروپا است. با راهنمای خرید در آمستردام، همراه ما باشید. آمستردام یکی از […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در ایروان

راهنمای خرید در ایروان ارمنستان ایروان، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور ارمنستان و یکی از مقاصد گردشگری محبوب به خصوص در بین ایرانیان است. جاذبه‌های تاریخی […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در مادرید

راهنمای خرید در مادرید خرید در مادرید، تجربه‌ای بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی است. دپارتمان استورها، بوتیک‌های شیک و اوت لت‌ها از مراکز خرید مهم این شهر هستند. […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در باکو

راهنمای خرید در باکو باکو پایتخت جمهوری آذربایجان است که در ساحل غربی دریای خزر قرار دارد. این شهر یکی از مقاصد گردشگری محبوب در منطقه‌ی […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در آنتالیا

راهنمای خرید در آنتالیا خرید کردن یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفر به خصوص در سفرهای خارجی است. از آنجایی که در شهرهای توریستی، مراکز خرید و […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در میلان

راهنمای خرید در میلان میلان دومین شهر پر جمعیت ایتالیا بعد از رم است. شهرت این شهر به خاطر این است که به عنوان پایتخت مد […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در استانبول

راهنمای خرید در استانبول استانبول، یکی از زیباترین شهرهای دنیا است. در این شهر، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعدد در کنار جاذبه‌های مدرن و شهری قرار […]
فوریه 14, 2017

راهنمای خرید در بانکوک

راهنمای خرید در بانکوک خرید کردن در بانکوک تجربه‌ای هیجان‌انگیز است. از مراکز خرید بزرگ، چند طبقه و مدرن گرفته تا بازارهای خیابانی شلوغ و پرسروصدا، […]
فوریه 14, 2017

راهنمای خرید در دبی

راهنمای خرید در دبی دبی به پایتخت خرید خاورمیانه مشهور است و بیش از ۷۰ مرکز خرید بزرگ دارد که یکی از آنها، دبی مال، بزرگ‌ترین […]

راهنمای سفر به شهر های مختلف

مارس 1, 2020

برنامه سفر به بارسلونا

برنامه سفر به بارسلونا اسپانیا بارسلونا یکی از محبوب ترین شهرهای اروپا برای بازدید کنندگان و همچنین یکی از شهرهای مورد علاقه ما ایرانیان است. از […]
فوریه 24, 2020

برنامه سفر به پاریس

برنامه سفر به پاریس فرانسه پاریس معروف به شهر عشاق است. شهری که با سفر کردن به آن میتوانید تجربه‌های به یادماندنی پیدا کنید. برای مسافرینی […]
فوریه 8, 2020

هنگ کنگ

راهنمای سفر به هنگ کنگ هُنگ کُنگ شهری است جزیره‌ای در جنوب چین، از مهم‌ترین بازارهای مالی و تجاری آسیا و جهان به‌شمار می‌رود. هنگ‌ کنگ […]
فوریه 8, 2020

بلاروس

راهنمای سفر به بلاروس بلاروس یک سرزمین دور از دریا در اروپای خاوری است، که با کشورهای روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی، و لتونی هم‌مرز است. پایتخت […]
فوریه 5, 2020

اسلواکی

راهنمای سفر به اسلواکی کشور اسلواکی در اروپای مرکزی و در همسایگی لهستان از سمت شمال، اوکراین از شرق، مجارستان از جنوب و جمهوری چک و […]
فوریه 4, 2020

آلبانی

راهنمای سفر به آلبانی آلبانی کشوری است واقع در جنوب شرقی قاره آفریقا که از شمال غرب با مونته نگرو، از شمال شرق با کوزوو، از […]
فوریه 3, 2020

واتیکان

راهنمای سفر به واتیکان در گوشه‌ای از شهر رم، دولت شهری مستقل به اسم واتیکان قرار دارد. واتیکان کوچک‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین کشور جهان است و یکی […]
فوریه 2, 2020

لیختن‌اشتاین

راهنمای سفر به لیختن‌اشتاین لیختن‌اشتاین سومین کشور کوچک در اروپا است. پایتخت آن شهر فادوتس است و بزرگ‌ترین شهر لیختن‌اشتاین، شان نام دارد. زبان رسمی لیختن‌اشتاین […]
فوریه 2, 2020

بلغارستان

راهنمای سفر به بلغارستان بلغارستان کشوری زیبا است که پیشینه‌ای تاریخی داشته و یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های دنیا در آن قرار دارد. در کنار مکان‌های زیبا […]
فوریه 1, 2020

لیماسول

راهنمای سفر به لیماسول لیماسول زیباترین شهر ساحلی و بزگترین بندر قبرس است. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی، بر سر راه سه قاره آسیا، اروپا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با ما