راهنمای خرید در میلان
فوریه 15, 2017
راهنمای خرید در باکو
فوریه 15, 2017
نمایش همه

راهنمای خرید در آنتالیا

خرید کردن یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفر به خصوص در سفرهای خارجی است. از آنجایی که در شهرهای توریستی، مراکز خرید و کالای متعددی وجود دارد، بد نیست که قبل از سفر در مورد خرید در مقصد مورد نظرمان اطلاعات کسب کنیم. اگر تور آنتالیا  و یا تور ترکیه تهیه کردید ، با ما همراه باشید.


لینک های مفید برای سفر به آنتالیا


یکی از بهترین لذت‌های سفر، خرید کردن است. اما اگر ندانیم که در یک شهر بزرگ و توریستی، چی بخریم و کالاهای مورد نظرمان را از کجا تهیه کنیم، خسته و سردرگم می‌شویم و از سفر لذت نمی‌بریم.

آنتالیا علاوه بر اینکه یکی از شهرهای مهم و توریستی ترکیه است، برای خرید نیز مقصد خوبی است. به همین دلیل،برای خرید در انتالیا مراکز خرید متعدد و کالاهای فراوانی را در آن پیدا خواهید کرد. محصولاتی مانند انواع پارچه، پوشاک پنبه‌ای، سفال‌های سنتی، منبت‌کاری، فرش و جانماز، زیورآلات طلایی و مسی، محصولات چرمی و مرباهای محلی بین گردشگران بسیار پرطرفدار هستند.

فروشگاه برندهای معروفی مثل کلوین کلاین (Calvin Klein) و لاکست (Lacoste) و سایر مارک‌های شناخته‌شده هم در آنتالیا وجود دارد. چانه زدن در بازارهای پررونق و شلوغ آنتالیا، رواج دارد. بازارهای خیابانی، مراکز خرید سرپوشیده و فروشگاه‌ها تا نیمه‌شب باز هستند و از گردشگران استقبال می‌کنند. پس، در آنتالیا نگران خرید سوغات نباشید چرا که انتخاب‌های زیادی پیش روی شما است.

antaliya1

آنتالیا یکی از شهرهای مهم و توریستی ترکیه و بهشتی برای علاقه‌مندان به خرید است.

از آنتالیا چی بخریم؟

در سفر به هر کشوری، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما خرید سوغاتی‌ها و یادگاری‌های خوب هم برای دوستان و نزدیکان و هم برای خودمان است. برای اینکه پولتان را برای خرید کالاهای نه چندان مناسب، بیهوده خرج نکنید، بهتر است که از قبل تصمیم بگیرید که دقیقا چه چیزی می‌خواهید بخرید.

آنتالیا بهشتی برای علاقه‌مندان به خرید و دور زدن در بازارها است. در این بازارها می‌توانید کالاهایی ارزان از فروشندگانی بخرید که هر کدام از گوشه‌ای از دنیا به ارائه‌ی محصولات خود مشغول هستند.

زیورآلات و جواهر

antaliya2

یکی از چیزهایی که می‌توانید با قیمت مناسبی در آنتالیا بخرید، زیورآلات و جواهرات طلا است. تنوع این زیورآلات در کنار قیمت مناسب آنها، باعث شده که بسیاری از گردشگران در سفر به آنتالیا حتما به عنوان سوغات یا یادگاری سفر، خرید آنها را در برنامه‌ی خود قرار دهند. حتی برندهای مشهور و معتبر جهانی هم در آنتالیا محصولات خود را عرضه می‌کنند.

هنگام خرید طلا و زیورآلات، کاغذ خرید هم از فروشنده بگیرید. تمام فروشگاه‌های ارائه‌کننده‌ی زیورآلات و طلا و جواهر در آنتالیا، باید مجوزهای دولتی لازم را داشته باشند.

محصولات چرمی

antaliya3

محصولات چرمی یکی دیگر از کالاهای موجود در بازارهای آنتالیا است که طرفداران زیادی دارد. اگر دنبال خرید یک لباس چرمی جدید هستید، هیچ جایی بهتر از آنتالیا نمی‌توانید لباس مورد علاقه‌تان را پیدا کنید.

پوشاک

صنعت پوشاک ترکیه نیاز به تعریف ندارد. تولیدکنندگان لباس در ترکیه به دلیل بهره‌برداری از مواد اولیه‌ی باکیفیت و داشتن تنوع در محصولات، در سراسر دنیا، شناخته‌شده هستند. علاوه بر برندهای مشهور ترک که بهترین پوشاک را عرضه می‌کنند، فروشگاه‌های برندهای مشهور مثل دیور، لاکست و کلوین کلاین هم در گوشه و کنار آنتالیا، آماده‌ی استقبال از گردشگران هستند.

روغن زیتون

زیتون و روغن زیتون‌های بسیار مرغوبی را در ترکیه می‌توانید تهیه کنید. در این کشور، بیش از ۳۵۰ کارخانه‌ی تولید روغن ‌زیتون وجود دارد که محصولاتشان از نظر کیفیت، دست کمی از محصولات تولید شده در اسپانیا و یونان ندارند.

فرش دستبافت

antaliya4

هنگام خرید فرش دستبافت باید بسیار دقت کنید چرا که احتمال تقلب در آن وجود دارد. فرشی که می‌خرید باید از مواد اولیه‌ی مرغوب تهیه شده باشد. گول قیمت‌های ارزان را نخورید و سعی کنید از یک نفر که اطلاعات کافی در این مورد دارد، راهنمایی بگیرید.

فرش دستبافت نه فقط در آنتالیا بلکه در سراسر ترکیه، مشهور است و به فروش می‌رسد. یوروک‌ها عشایر ترکیه هستند که فرش‌های دستبافت خود را با رنگ‌های طبیعی و از پشم گوسفندهایی که خودشان پرورش می‌دهند، می‌بافند.

طراحی و نقشه‌ی به کار رفته در این فرش‌ها که ترکیبی هماهنگ و دلنشین از رنگ‌های قرمز، آبی و سبز تیره است، فرهنگ عشایری این قوم را بازتاب می‌دهد. بافت گلیم‌ها و فرش‌های سنتی در روستاهای اطراف آنتالیا رواج دارد.

اگر قصد دارید گلیم یا فرشی قدیمی، خریداری کنید باید قبل از خرید، چند نکته را بدانید. طبق قانون ترکیه، خروج اشیای عتیقه و تاریخی از این کشور ممنوع است. اجازه‌ی خروج هیچ  شیء تاریخی که بیش از ۱۰۰ سال قدمت داشته باشد را ندارید. موقع خرید فرش هم دقت کنید که از فروشنده، یک سند که نشان‌دهنده‌ی عمر کالا است را دریافت کنید تا هنگام خروج از کشور با مشکل مواجه نشوید.

شیرینی و ادویه‌جات

antaliya5

علاوه بر ادویه‌های سنتی، در آنتالیا می‌توانید ترکیبات جدیدی از ادویه‌ها و انواع سس شامل سس انار، سس کنجد و… را پیدا کنید. برای علاقه‌مندان به شیرینی هم انواع و اقسام شیرینی‌های محلی وجود دارد.

سفال‌های دست‌ساز

antaliya6

ظروفی که به زیبایی تمام با رنگ‌های زیبا و فریبنده و طراحی‌های گوناگون، تزیین شده‌اند، می‌توانند سوغات خوبی باشند. انواع کاسه، بشقاب، فنجان و کوزه‌های سفالی را می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف، خریداری کنید.

محصولات ابریشمی

antaliya7

یکی از بهترین هدایایی که می‌توانید در سفر به آنتالیا برای دوستان و نزدیکان خود تهیه کنید، محصولات ابریشمی با بهترین کیفیت هستند. انواع شال‌ها و روسری‌ها و کراوات در طرح‌های و رنگ‌های مختلف و جذاب، در بازارهای آنتالیا به فروش می‌رسند.

از کجا بخریم؟

مراکز خرید در آنتالیا شامل فروشگاه‌های کوچک تا مراکز خرید بسیار بزرگ مثل MMM Migros هستند. در این مراکز یا در نزدیکی آنها معمولا کافه‌ها و رستوران‌های متعددی هم وجود دارند که اگر هنگام خرید و گشت‌وگذار، خسته شدید یا زمان غذاخوردن رسید، بتوانید کمی استراحت کنید.

بندر تفریحی Kaleici به خاطر داشتن امکانات و تفریحات مختلف از جمله مراکز خرید متعدد، یکی از بهترین‌ تفریح‌گاه‌ها در آنتالیا است. در بازار بزرگ Dogu garaj هم می‌توانید کالاهای متنوعی را خریداری کنید. برای خریدن محصولات مدرن از برندهای مشهور و همین طور خرید مایحتاج روزانه، مراکز خرید Migros انتخاب‌ خوبی هستند. لباس‌های باکیفیت و عالی را با قیمتی مناسب می‌توانید از خیابان‌های Konyaalti و آتاتورک یا فروشگاه Migros 5M تهیه کنید.

یکی از بازارهایی که سر زدن به آن خالی از لطف نیست، بازار غذای سرپوشیده‌ی آنتالیا است که مجموعه‌ای از ۷۶۰ فروشگاه است. این مجموعه‌ی بزرگ شامل امکانات مختلفی چون تاکسی، شعبه‌های چندین بانک مختلف، اداره پست، امکانات ورزشی و انواع فروشگاه‌های میوه و سبزی و مواد غذایی است.

کجا خرید کنیم؟

مراکز خرید مدرن در گوشه و کنار شهر دیده می‌شوند اما اگر دوست دارید علاوه بر خرید کردن، زندگی اهالی شهر را از نزدیک لمس کنید، باید از بازارهای خیابانی شهر دیدن کنید. فروشگاه‌های مدرن، قیمت‌های ثابتی دارند اما در بازارهای قدیمی و خیابانی می‌توانید با چانه‌ زدن، از فروشنده‌ها تخفیف بگیرید و خریدی مقرون‌به‌صرفه داشته باشید. یکی از مزایای مراکز خرید بزرگ و مدرن این است که امکانات دیگری چون سینما، کافه، رستوران و… هم دارند.

بازارهای قدیمی، مراکز خرید سرپوشیده، بازارهای خیابانی و اوت‌لت دیپو از اصلی‌ترین مراکز خرید در آنتالیا هستند.

بازار اصلی و قدیمی آنتالیا، یکی از مراکز خرید آنتالیا است که تنوع زیادی از محصولات را به مشتریان عرضه می‌کند. صنایع دستی، انواع غذاهای ترکی، زیورآلات و چیزهایی مانند باقلوا و حلوا، ادویه و حتی لباس و کفش. محصولات چرمی ترک هم به لیست خرید خود از این بازار بزرگ، اضافه کنید. بازار آنتالیا یکی از آن مراکزی است که در آن می‌توانید زندگی اهالی شهر را از نزدیک ببینید و هدایای کوچک و مقرون‌به‌صرفه‌ای برای نزدیکان خود بخرید.

antaliya8

در مرکز خرید میگروس (Migros) می‌توانید همه‌ی مایحتاج و محصولات مورد نظر خود را خریداری کنید؛ از مارک‌های مشهور مثل لاکست و زارا گرفته تا صنایع دستی و آثار زیبای هنری. در این مرکز خرید، رستوران، کافه، سینما، مرکز سرگرمی، فروشگاه‌های اسباب بازی و سایر امکانات تفریحی وجود دارد. در کنار کالاهای لوکس، می‌توانید سوغاتی‌های ارزان و زیبا در این مرکز خرید پیدا کنید.

شهر قدیم آنتالیا یا Kaleici یکی از مکان‌هایی است که علاقه‌مندان به خرید، در سفر به آنتالیا آن را از دست نمی‌دهند. مهم‌ترین خیابان‌های مرکز خرید در این محدوده، عبارت‌اند از آتاتورک، Isiklar، Gulluk و Cumhuriyet. همه‌ی مسافران آنتالیا از تجربه‌ی خرید در این منطقه، با اشتیاق تعریف می‌کنند. در کنار فروشگاه‌های مختلف، دیوارها و دروازه‌های قدیمی، دو حمام تاریخی و بندر در این منطقه وجود دارد. ضمنا، در این منطقه می‌توانید محصولات مورد نظرتان را با تخفیف‌های خوبی خریداری کنید و قیمت‌ها مقرون‌به‌صرفه هستند.

antaliya9

اگر می‌خواهید همه‌ی سوغاتی‌های آنتالیا را یک‌جا ببینید حتما به بازار Dogu Garaji سر بزنید. علاوه بر انواع لباس و محصولات چرمی، زیورآلات و صنایع دستی، می‌توانید از ادویه‌هایی که عطر آنها بازار را فرا گرفته، به عنوان سوغات تهیه کنید.

در مرکز اوت‌لت دیپو (Deepo) می‌توانید در ۳۶۵ روز سال، همه‌ی محصولات را با تخفیف‌های ویژه تهیه کنید. علاوه بر برندهای معتبر بین‌المللی، محصولات داخلی ترکیه شامل صنایع دستی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لباس، اسباب‌بازی، زیورآلات، وسایل دکوری و انواع سوغات در این مرکز عرضه می‌شوند. این مرکز، هشتاد فروشگاه، زمین بازی، سینما، پیست اسکیت روی یخ و سایر امکانات تفریحی را نیز به مشتریان عرضه می‌کند.

antaliya10

بازار Laura یک بازار آخر هفته‌ی مشهور در آنتالیا است که شنبه‌ی هر هفته برپا می‌شود. این بازار هم یکی از مراکز خرید در انتالیا است که در آن می‌توانید محصولاتی ارزان تهیه کنید.

اگر می‌خواهید در کنار خرید، از تفریحات آبی هم لذت ببرید، هیچ جایی بهتر از تفرجگاه ساحلی Turban را پیدا نخواهید کرد. در این تفرجگاه بندری، مناظر زیبایی از دریای مدیترانه و شهر قدیم آنتالیا را خواهید دید. فروشگاه‌های برندهای بین‌المللی و ترک، کافه‌ها و رستوران‌های متعدد در این منطقه، مورد توجه گردشگران قرار دارند.

ترا سیتی (Terra City) مرکز خریدی است که در سال ۲۰۱۱، افتتاح شده است و عنوان «بزرگ‌ترین مرکز خرید آنتالیا» را یدک می‌کشد. برندهای مطرح داخلی و بین‌المللی در این مرکز خرید به عرضه‌ی محصولات خود مشغول هستند. ۳۰ رستوران و تعداد زیادی کافه‌ در این مرکز خرید، آماده‌ی پذیرایی از گردشگران هستند. این مرکز خرید، روزهای شنبه، تعطیل است.

antaliya11

اگر دنبال خریدی لوکس هستید، سری به مرکز خرید Shemall بزنید. این مرکز خرید و سرگرمی، تا دیروقت آماده‌ی استقبال از خریداران است. پس برای خرید عجله نکنید. اگر زمان بیشتری در اختیار دارید می‌توانید از سینمای این مرکز هم استفاده کنید. یکی دیگر از مراکز خرید لوکس آنتالیا، مرکز خرید آنتالیوم است.

antaliya12

اگر برای یک تور ورزشی و تفریحی هیجان‌انگیز برنامه‌ریزی می‌کنید و نیاز به لباس و وسایل ورزشی دارید، سری به فروشگاه Boyner Sports بزنید. در این فروشگاه، انواع لباس‌های ورزشی برای ورزش‌های مختلف، مایو و وسایل ورزشی به فروش می‌رسد. فروشگاه، شنبه‌ها تعطیل است.

antaliya13

نکته‌ها:

  • هنگام خرید فرش و اشیای قدیمی، حواستان به قانون منع خروج اشیای قدیمی از ترکیه باشد. شما اجازه‌ی خروج اشیاء تاریخی که بیشتر از صد سال قدمت داشته باشند ندارید. بنابراین هنگام خرید چنین کالاهایی حتما با دریافت سند مشخصات محصول، از قدیمی نبودن آن اطمینان حاصل کنید.
  • هنگام خرید طلا و جواهر و زیورآلات، دقت کنید که فروشگاه مورد نظرتان، مجوزهای قانونی لازم را داشته باشد. این گواهی‌های کسب، معمولا روی دیوار فروشگاه‌ها نصب می‌شوند. سعی کنید زیورآلات را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید و سایر خریدهای خود را از بازارهای خیابانی انجام دهید.
  • در بازارهای شلوغ، مراقب کیف پولتان باشید.
  • هنگام خرید فرش به جنس و کیفیت آن دقت کنید. اگر می‌توانید برای خرید از فردی که در این زمینه اطلاعات کافی دارد، کمک بگیرید.

منبع۱

منبع۲

راهنمای خرید در شهرهای مختلف

آوریل 23, 2017

راهنمای خرید در بارسلون

راهنمای خرید در بارسلونا اگر برای سفر به بارسلون برنامه‌ریزی می‌کنید و قصد دارید که در این سفر از مراکز خرید دیدن کنید و خرید کنید، بد […]
آوریل 23, 2017

راهنمای خرید در آمستردام

راهنمای خرید در آمستردام آمستردام، پایتخت زیبای هلند، یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در اروپا است. با راهنمای خرید در آمستردام، همراه ما باشید. آمستردام یکی از […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در ایروان

راهنمای خرید در ایروان ارمنستان ایروان، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور ارمنستان و یکی از مقاصد گردشگری محبوب به خصوص در بین ایرانیان است. جاذبه‌های تاریخی […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در مادرید

راهنمای خرید در مادرید خرید در مادرید، تجربه‌ای بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی است. دپارتمان استورها، بوتیک‌های شیک و اوت لت‌ها از مراکز خرید مهم این شهر هستند. […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در باکو

راهنمای خرید در باکو باکو پایتخت جمهوری آذربایجان است که در ساحل غربی دریای خزر قرار دارد. این شهر یکی از مقاصد گردشگری محبوب در منطقه‌ی […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در آنتالیا

راهنمای خرید در آنتالیا خرید کردن یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفر به خصوص در سفرهای خارجی است. از آنجایی که در شهرهای توریستی، مراکز خرید و […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در میلان

راهنمای خرید در میلان میلان دومین شهر پر جمعیت ایتالیا بعد از رم است. شهرت این شهر به خاطر این است که به عنوان پایتخت مد […]
فوریه 15, 2017

راهنمای خرید در استانبول

راهنمای خرید در استانبول استانبول، یکی از زیباترین شهرهای دنیا است. در این شهر، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعدد در کنار جاذبه‌های مدرن و شهری قرار […]
فوریه 14, 2017

راهنمای خرید در بانکوک

راهنمای خرید در بانکوک خرید کردن در بانکوک تجربه‌ای هیجان‌انگیز است. از مراکز خرید بزرگ، چند طبقه و مدرن گرفته تا بازارهای خیابانی شلوغ و پرسروصدا، […]
فوریه 14, 2017

راهنمای خرید در دبی

راهنمای خرید در دبی دبی به پایتخت خرید خاورمیانه مشهور است و بیش از ۷۰ مرکز خرید بزرگ دارد که یکی از آنها، دبی مال، بزرگ‌ترین […]

راهنمای سفر به شهر های مختلف

مارس 1, 2020

برنامه سفر به بارسلونا

برنامه سفر به بارسلونا اسپانیا بارسلونا یکی از محبوب ترین شهرهای اروپا برای بازدید کنندگان و همچنین یکی از شهرهای مورد علاقه ما ایرانیان است. از […]
فوریه 24, 2020

برنامه سفر به پاریس

برنامه سفر به پاریس فرانسه پاریس معروف به شهر عشاق است. شهری که با سفر کردن به آن میتوانید تجربه‌های به یادماندنی پیدا کنید. برای مسافرینی […]
فوریه 8, 2020

هنگ کنگ

راهنمای سفر به هنگ کنگ هُنگ کُنگ شهری است جزیره‌ای در جنوب چین، از مهم‌ترین بازارهای مالی و تجاری آسیا و جهان به‌شمار می‌رود. هنگ‌ کنگ […]
فوریه 8, 2020

بلاروس

راهنمای سفر به بلاروس بلاروس یک سرزمین دور از دریا در اروپای خاوری است، که با کشورهای روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی، و لتونی هم‌مرز است. پایتخت […]
فوریه 5, 2020

اسلواکی

راهنمای سفر به اسلواکی کشور اسلواکی در اروپای مرکزی و در همسایگی لهستان از سمت شمال، اوکراین از شرق، مجارستان از جنوب و جمهوری چک و […]
فوریه 4, 2020

آلبانی

راهنمای سفر به آلبانی آلبانی کشوری است واقع در جنوب شرقی قاره آفریقا که از شمال غرب با مونته نگرو، از شمال شرق با کوزوو، از […]
فوریه 3, 2020

واتیکان

راهنمای سفر به واتیکان در گوشه‌ای از شهر رم، دولت شهری مستقل به اسم واتیکان قرار دارد. واتیکان کوچک‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین کشور جهان است و یکی […]
فوریه 2, 2020

لیختن‌اشتاین

راهنمای سفر به لیختن‌اشتاین لیختن‌اشتاین سومین کشور کوچک در اروپا است. پایتخت آن شهر فادوتس است و بزرگ‌ترین شهر لیختن‌اشتاین، شان نام دارد. زبان رسمی لیختن‌اشتاین […]
فوریه 2, 2020

بلغارستان

راهنمای سفر به بلغارستان بلغارستان کشوری زیبا است که پیشینه‌ای تاریخی داشته و یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های دنیا در آن قرار دارد. در کنار مکان‌های زیبا […]
فوریه 1, 2020

لیماسول

راهنمای سفر به لیماسول لیماسول زیباترین شهر ساحلی و بزگترین بندر قبرس است. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی، بر سر راه سه قاره آسیا، اروپا […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با ما