ارزان ترین کشورها برای مسافرت
مارس 5, 2015
تابعیت سنت کیتس و نویس از طریق برنامۀ سرمایه گذاری
مارس 14, 2015
نمایش همه

گاهی کلماتی را به کار می بریم که شاید درک صحیحی از معنای آنها نداشته باشیم. یکی از این کلمات, “افاده” است. 

تعابیر مختلفی از این کلمه وجود دارند, اما گروه سانتافه, ۱۰ شهر پرافاده ی آمریکا را اعلام کرده است که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد. قبل از شروع صحبت در ارتباط با این شهرها, ابتدا باید معنی افاده را در دنیای امروزی بدانیم:

در گذشته, شهرهایی که به عزلت و گوشه نشینی و در عین حال به هوش و ذکاوت شهرت داشتند و قدم به قدم, آثار فرهنگی در آنها موج می زد, شهرهای پرافاده خوانده می شدند. امروزه چطور؟ در روزگار قرن ۲۱ کسانی که بهره ی هوشی بالا و به طور جدی دوستدار طبیعت بوده و از هنر و کار دست به خصوص در کافه ها حمایت کنند, در جرگه ی افراد پرافاده قرار می گیرند!!!!!

در پی این توضیح با ۱۰ شهر پرافاده آشنا می شویم:

۱ – سن فرانسیسکو

 

سن فرانسیسکو, شهرت خود را مرهون رستوران های بی نظیر و شامه ی شناخت طعم اصیل غذا است. خرید در بوتیک های مُد روز, گشت و گذار در گالری های هنر و در عین حال آشنایی با افراد آگاه در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری, ناخودآگاه حس حضور در شهری پرافاده را به شما می دهد.


۲ – نیویورک

چرا که نه؟ نیویورک در رتبه ی بالایی از لیست قرار گرفته, چراکه پوشش سالن های تئاتر و جلوه های هنری در همه جای آن دیده می شود. گذشته از آن, منطقه ی ویلیامزبرگ در منهتن خود گویای مطلب است.


۳ – بوستون

“شهر دانش و کالج”, شاید بهترین تعریف از بوستون باشد و حال و هوای برتری در دانش موج می زند, چراکه دارای دانشگاه های معتبر بوده و در ثانی, میدان هاروارد, مرکز تجمع کتاب فروشی های شهر است.


۴ – مینپولیس

آنچه که در میان اهالی شهر مشترک است, اندام های متناسب و روحیه ی جمعی است. ساکنین این شهر عاشق گشت و گذار در محیط اطراف هستند.


۵ – سانتافه

زمین های قدیمی اطراف جورجیا اُکیفه (Georgia O’keeffe) در میان دوستداران هنر, از محبوبیت بسیاری برخوردار است و به واسطه ی محیط فرهنگی و موزه های موجود, در این همه پرسی جایگاه خوبی را از آن خود نموده است.


۶ – سیاتل

مردم این شهر, اطلاعات کاملی از تمامی بخش های مرتبط با قهوه دارند که به عبارتی می توان آنها را خبره ی قهوه نامید و در عین حال اولین جلوه های تکنولوژی در این شهر ظهور کرد.


۷ – شیکاگو

وجود تئاتر شهر, آن را در میان برترین شهرهای فرهنگی قرار می دهد.


۸ – پراویدنس

رویکرد وجود کافه های فرهنگی در پراویدنس. آر. آی. از اهمیت بسیاری برخوردار است. این شهر, رتبه ی ۱ در پخت همبرگر, رتبه ی ۳ در کافه داری و رتبه ی ۴ را در اجرای کارهای هنری, کسب کرده است.


۹ – واشینگتن

ارتباط دوستانه و رابطه ی گرم و گیرا در این شهر دیده نمی شود اما آنچه که از اهمیت بسیاری برخوردار است و چارلستون را در زمره ی پرافاده ترین شهرها قرار داده است, وجود فضای آزاداندیش آن است.


۱۰ – چارلستون

در توصیف این شهر, همین کافی است که بگوئیم: ساکنین آن یکدیگر را با لفظ “آقا” و “خانم” مورد خطاب قرار می دهند.

اخذ ویزای شینگن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس مستقیم با ما